MSc in digitaal leiderschap
Heriot-Watt University Dubai
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Academic City, Verenigde Arabische Emiraten
Talen
Engels
Studieformaat
Afstand leren
Duur
4 jaar
Tempo
Full time
Collegegeld
Informatie aanvragen
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
* de MSc-graad bestaat uit acht cursussen en een sluitstukproject. Elke cursus kost £ 1.340 en het sluitstukproject is £ 1.480. De volledige programmakosten bedragen £ 12.200. Je kunt per cursus studeren en betalen terwijl je leert, of je aanmelden voor twe
Invoering
Overzicht
Edinburgh Business School aan de Heriot-Watt University's online MSc Digital Leadership-programma is ontwikkeld in overleg met de industrie om een nieuwe generatie leiders toe te rusten om datagestuurde digitale transformatie te stimuleren. De opleiding richt zich op de talentbehoeften van de toekomst en is ontworpen om je voor te bereiden op leiderschapsrollen in digitale transformatie. Het biedt u een kritische beoordeling van het transformatieve potentieel van digitale technologieën in het bedrijfsleven en de kansen en uitdagingen die gepaard gaan met digitale transformatie in verschillende organisatorische contexten.
Het programma biedt niet alleen inzicht in de rol van transformationele technologieën zoals Big Data, Robotics en AI, maar geeft u ook inzicht in hoe deze technologieën met succes kunnen worden ingezet door strategische innovatie en verandering om operationele efficiëntie en verbeterde klantwaarde te leveren. . Het programma zal rekening houden met de rol van bedrijfsmodelinnovatie en genetwerkte markten bij het transformeren van industrieën en economieën, evenals: klantgerichtheid en het benutten van klantnetwerken, de strategische rol van gegevens, leiderschap, organisatorische wendbaarheid en culturele transformatie.
Programmaduur
Het duurt ongeveer 150 studie-uren per cursus. Gemiddeld duurt het vier jaar om een volledige MSc af te ronden, maar het kan ook sneller of over een langere periode. Je kunt je eigen tempo kiezen door je studie op te pakken of opzij te zetten wanneer het jou uitkomt. Je agenda heeft altijd voorrang.
Online leren levering
Ons vooruitstrevende cursusmateriaal wordt online beschikbaar gesteld via onze Virtuele Leeromgeving (ELO). De ELO verbindt u met onze deskundige academici en cursusmateriaal via video's, webinars, artikelen, tijdschriften, beoordelingen en discussieborden. Bij ons is het helemaal aan jou waar en wanneer je je examens aflegt en je hoeft er maar voor één tegelijk te betalen. Je kunt zelf kiezen wanneer je examens doet en als je moet verschuiven is dat ook geen probleem. Ga voor meer informatie over de programmastructuur, bronnen en ondersteuning naar onze pagina's voor online levering en ondersteuning van leren.
Studentenondersteuning
Zelfs de meest begaafde en meest zelfverzekerde leerling heeft af en toe wat hulp nodig. Of je nu thuis of met een leerpartner online studeert, je bent nooit ver verwijderd van de steun van onze faculteit en je medestudenten. Aanvullende ondersteuning is beschikbaar via optionele online lessen en revisiesessies en andere online bronnen zoals tests, oefenessays, gezamenlijke discussieforums waar je met je medestudenten over de hele wereld kunt praten en tools om je te helpen je voortgang bij te houden via het cursusmateriaal.
toelatingen
leerplan
Cursusinhoud
De MSc Digital Leadership heeft tot doel een kritisch begrip te ontwikkelen van de kansen en uitdagingen van digitale transformatie in hedendaagse zakelijke omgevingen en de vereiste leiderschaps-, management- en technische competenties te ontwikkelen om digitale transformatie-initiatieven in organisaties uit te voeren.
Het programma bestaat uit acht cursussen. Vakken worden beoordeeld door middel van een schriftelijk examen en/of schriftelijke cursussen. Na voltooiing van de acht onderwezen cursussen, zullen studenten ook een onderzoeksproefschrift of sluitstukproject ondernemen. Slaag hiervoor en sluit u aan bij ons wereldwijde netwerk van afgestudeerden en zakelijke professionals van Edinburgh Business School.
Verplichte cursussen
- Digitale bedrijfsstrategie: platforms en ecosystemen
- Digitaal leiderschap
- Strategische verandering
- Onderzoeksfilosofie en praktijk
- Big data-analyse
- Bedrijfsanalyse en introductie tot big data
- Digitale marketinganalyse
- Mensenanalyse
Verplichte cursusbeschrijvingen
Digitale bedrijfsstrategie: platforms en ecosystemen
Deze cursus ontwikkelt een kritische waardering van de strategische implicaties van digitale transformatie in het bedrijfsleven, inclusief het potentieel voor digitale technologieën om waardeketens te verstoren, bedrijfsmodelinnovatie te stimuleren en concurrentievoordeel te creëren door operationele efficiëntie en verbeterde klantwaarde. De unieke kenmerken van platformbedrijven en (en platformgebaseerde ecosystemen) zullen worden onderzocht en geëvalueerd, samen met de uitdagingen die gepaard gaan met het ontwikkelen en uitvoeren van platformstrategieën.
Digitaal leiderschap
Deze cursus laat je kennismaken met de theorie en praktijk van leiderschap en ontwikkelt een waardering voor de rol en het belang van leiderschap voor bedrijfstransformatie, waarbij de verbanden tussen effectief en passend leiderschap en organisatiestrategie worden onderzocht. Het biedt ook de mogelijkheid om de juiste leiderschapspraktijken in verschillende real-life of gesimuleerde contexten te overwegen.
Strategische verandering
Deze cursus biedt u kennis en begrip van organisatieverandering vanuit een strategisch perspectief, waarbij u modellen van strategische verandering en hun toepassing op verschillende organisatorische instellingen verkent. Het onderzoekt ook de organisatorische impact van strategische verandering en de rol van leiderschap, interne veranderaars en externe belanghebbenden.
Onderzoeksfilosofie en praktijk
Ontworpen om een basis te leggen voor het sluitstukproject of proefschrift, ontwikkelt deze cursus inzicht in het sociaalwetenschappelijk onderzoeksproces en biedt het inzicht in de theorie en benaderingen van onderzoek. Het geeft ook een toelichting op de onderzoeksopzet; projectplanning en schrijfstijl met bijzondere verwijzing naar het MSc-proefschrift / Capstone-rapport.
Big data-analyse
Geeft inzicht in het gebruik van data-analyse binnen de bedrijfscontext en praktische kennis van systemen en tools die worden gebruikt voor big data-analyse. Het is bedoeld om studenten de juiste vaardigheden te geven voor het ontdekken, analyseren en beoordelen van big data, en om kwantitatieve vaardigheden te ontwikkelen voor het extraheren, analyseren en interpreteren van informatie uit big data. Er wordt ook inzicht geboden in technologieën die verband houden met big data-analyse, zoals cloud computing, kunstmatige intelligentie en het internet der dingen.
Bedrijfsanalyse en introductie tot big data
Ontwikkelt inzicht in de verschillende benaderingen die worden gebruikt door managers en managementconsultants om zakelijke beslissingsproblemen op te lossen en waardering voor het doel en de waarde van bedrijfsanalyses bij het nemen van managementbeslissingen. Het biedt ook een goed begrip van de belangrijkste statistische concepten die ten grondslag liggen aan aspecten van strategische beslissingswetenschappen en geeft studenten de praktische vaardigheden om een reeks analytische technieken toe te passen die door bedrijfsanalisten worden gebruikt. Er wordt ook een inleiding tot big data gegeven die een basis vormt voor de cursus Big Data Analytics.
Digitale marketinganalyse
Ontwikkelt een kritische waardering van de theorieën, hulpmiddelen en technieken die verband houden met digitale marketinganalyses en een praktische kennis van de verschillende strategieën voor het vergroten van websiteverkeer en het vermogen om hun voor- en nadelen in specifieke contexten te beoordelen. Het ontwikkelt ook het vermogen om de resultaten van digitale marketinganalyse kritisch te evalueren en erop te reageren.
Mensenanalyse
Heeft tot doel inzicht te geven in het belang van kwaliteitsgegevens en people analytics in de context van hedendaagse bedrijfstechnologieën. Door verschillende benaderingen voor het analyseren van gegevens te verkennen, leren studenten hoe ze basisgegevens kunnen analyseren, interpreteren en rapporteren, om uiteindelijk een hoog niveau van analytische volwassenheid te bereiken, op basis van het Ulrich-model. Een goed begrip van Human Capital Analytics / People-analyse zal studenten het belang laten zien van sourcingtools, natuurlijke taalverwerking en statistieken bij het omgaan met talentacquisitie of personeelsplanning. Ten slotte gaat deze cursus ook in op de uitdagingen met betrekking tot people analytics, zoals ethiek en weerstand, en gegevensbeheer, met behoud van de menselijke focus.