Master of Arts in TESOL (online met korte residenties in Vermont)
SIT Graduate Institute
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Talen
Engels
Studieformaat
Blended
Duur
2 jaar
Tempo
Deeltijd
Collegegeld
USD 26.760
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
Invoering
Sluit je aan bij een golf van leraren die het Engelse taalonderwijs transformeren en hun impact op klaslokalen en gemeenschappen vergroten.
Nu Engels een wereldtaal wordt, moeten TESOL-leraren niet alleen weten hoe ze een taal moeten onderwijzen, maar ook hoe ze hun leerlingen kunnen voorbereiden om vollediger deel te nemen aan een dynamische en veranderende wereld. Studenten hebben leraren nodig die zich kunnen aanpassen aan hun leerbehoeften. Leerkrachten moeten in toenemende mate deelnemen aan discussies over taalbeleid en verder kijken dan het klaslokaal naar de gemeenschappen waarin ze werken.
SIT is al meer dan 50 jaar leider in TESOL en geeft u de training om aan de leerbehoeften van uw leerlingen te voldoen en positieve verandering binnen gemeenschappen te bevorderen. Je leert diep na te denken over lesgeven en leren, gebruikmakend van je onderzoek naar de belangrijkste verschuivingen in het veld (systeemdenken, chaostheorie, ecologische benadering, meertaligheid en meertaligheid) om je overtuigingen te analyseren en te ondervragen. Met deze grondige achtergrond in theorie en praktijk ben je voorbereid om leerlingen op intelligente en medelevende wijze te dienen.
Een persoonlijke benadering
Sluit je aan bij een leerlaboratorium van collega-docenten. Je eerste verblijf van drie weken vormt je cohort van ervaren docenten tot een hechte, samenwerkende groep die leert van hun eigen en elkaars ervaringen in de klas. Een faculteitsadviseur begeleidt je bij elke stap van de rest van je eerste jaar. Je mentor observeert je in je eigen klas en geeft je persoonlijke feedback. U kunt uw leerervaring verder aanpassen door een van de vier specialisatiegebieden te kiezen: lerarenopleiding, plurilinguïstische pedagogiek, lesgeven aan vluchtelingen en ontheemden, of lesgeven aan jonge leerlingen.
Ideeën die je gaat verkennen
In dit zeer praktische programma leer je de theorie en hoe je deze kunt gebruiken. Je gebruikt beproefde tools en maakt gebruik van je eigen creativiteit om nieuwe tools te ontwikkelen die in je klas werken. Enkele van de belangrijkste onderwerpen die u zult behandelen, zijn:
- Persoonlijke, psychologische, sociaal-culturele, biologische en linguïstische factoren die de taalontwikkeling beïnvloeden
- De interculturele en identiteitsdimensies van taal- en cultureel leren
- Meertaligheid, taalkundige en culturele diversiteit en meertalige pedagogiek
- De regelmatigheden, betekenissen en onderliggende taalsystemen gericht op de fonologie, grammatica en lexicon van het Engels
- De theorie die ten grondslag ligt aan het aanleren van de "vier vaardigheden" - lezen, schrijven, luisteren en spreken - en hoe cursuslessen te ontwerpen die het leren in deze vaardigheden ontwikkelen en integreren
- Verschillende benaderingen van taalonderwijs, zoals de stille weg en taalonderwijs in de gemeenschap
- Hoe eerdere en huidige leer- en onderwijservaringen in verschillende contexten kunnen worden geïntegreerd
- Hoe een curriculum te ontwerpen en te beoordelen?
Hoe het werkt
Dit innovatieve MA in TESOL-programma met een lage ingezetenschap voor praktiserende leraren maakt gebruik van SIT 's succesvolle model van ervaringsgericht, reflectief leren en oefenen. Tijdens je eerste residentie van drie weken leer je met en van andere onderwijsprofessionals in je cohort terwijl je wordt getraind in de nieuwste TESOL-pedagogieën en -praktijken. Het hele jaar door, terwijl u online cursussen voltooit, past u uw nieuwe kennis toe in uw eigen klaslokaal. Tijdens een driedaagse begeleid practicum, zal uw faculteit adviseur vi SIT uw klas om te voorzien in geïndividualiseerde, praktisch mentorschap.
Ga tijdens het tweede jaar van het programma verder dan het klaslokaal om te begrijpen hoe uw lesgeven de gemeenschap kan beïnvloeden. Je kiest een van de vier nieuwe uitdagingen in het veld - lerarenopleiding, meertalige pedagogiek, lesgeven aan vluchtelingen en ontheemden, of lesgeven aan jonge leerlingen - als je specialisatiegebied. Voortbouwend op je werk van het voorgaande jaar, ontwikkel je vaardigheden op het gebied van leiderschap en belangenbehartiging.
Specialisatiegebieden
Dit programma geeft je de keuze uit vier specialisatiegebieden om je leren te concentreren op een manier die het beste aansluit bij je doelen.
Kies een van de volgende geavanceerde seminars:
Meertalige pedagogiek
In een wereld die wordt gekenmerkt door ongekende mobiliteit en diversiteit, maken mensen uit zowel ontwikkelde als ontwikkelingslanden steeds meer deel uit van nieuwe en veranderende professionele, educatieve en zakelijke gemeenschappen. Ze hebben dus de vaardigheden nodig om over taalkundige en culturele verschillen heen te communiceren. Binnen deze setting speelt Engels een sleutelrol als lingua franca, door sommigen gezien als een belangrijk instrument van empowerment, terwijl het door anderen wordt gezien als een moordende taal.
Ontdek hoe plurilinguïstische pedagogiek verschilt van andere door in te spelen op de behoeften van leerlingen. In dit seminar leer je hoe je:
- Maximaliseer de empowerment van leerlingen en verzacht de negatieve impact van Engels op de ecologie van talen
- Evalueer taalpraktijken en -beleid door de lenzen van taal als een probleem, taal als een recht en taal als een hulpbron
- Vier verschillen en verplaats klaslokalen weg van taalhiërarchie en marginalisering van gemeenschappen
- Overwin tekortkomingen die zijn ontstaan door eentalige ideologieën
- Maak gebruik van de taalkundige en culturele kennis van docenten, studenten en gemeenschappen
- Verander beoordelingssystemen om een meertalige verkenning van taal aan te moedigen
Lerarenopleiding en Leraarontwikkeling
Dit seminar is voor TESOL-studenten met minimaal twee jaar onderwijservaring die betrokken zijn geweest bij het ondersteunen of adviseren van docenten (misschien zonder daarvoor opgeleid te zijn) of die in de toekomst hopen te werken met de lerarenopleiding. De primaire focus van de cursus kan liggen op pre-service, in-service lerarenopleiding, of een combinatie, afhankelijk van de samenstelling van de klas. Het seminar zal zich toespitsen op de opleiding en training van leraren in multiculturele en meertalige contexten en zal ingaan op de opleiding van leraren en de ontwikkeling van leraren in cultureel en taalkundig complexe contexten.
Tijdens het seminar komen de volgende onderdelen aan bod:
- Verschillende rollen van docentontwikkelaar, trainer, opvoeder, mentor
- Kerntaken van het opleiden van docenten
- Verschillende manieren om leraren te observeren
- Gevoelig en effectief feedback geven?
- Hoe u een ontwikkelingsgroep voor leerkrachten op uw school opzet en onderhoudt?
- Vaardigheden die vereist zijn bij het beheren van groepen docenten
Je ontwikkelt een literatuuronderzoek, identificeert een probleem of probleem dat moet worden aangepakt, maakt een trainingsplan dat jouw opvattingen over de lerarenopleiding/-opleiding illustreert, en creëert een blauwdruk voor belangenbehartiging, inclusief implementatie van een opleidings-/lerarenopleidingsstrategie op je werkplek.
Onderwijs aan vluchtelingen en ontheemden
Naarmate het aantal ontheemden groeit, merken taalleraren dat ze steeds meer studenten dienen in verschillende stadia van ontheemding, repatriëring en hervestiging. Leraren moeten programma's kunnen ontwerpen om tijdelijk of permanent in de behoeften van een ontheemde bevolking te voorzien. Studenten zijn vaak meertalig en multicultureel, wat culturele onderhandelingsvaardigheden en bemiddeling vereist. Ook hebben ze vaak last van trauma en isolement. Deze uitdagingen kunnen de rijke achtergronden, persoonlijke keuzevrijheid en leermiddelen van studenten verbergen.
Je maakt een instructie-eenheid of trainingsworkshop gericht op een regio of context. Omdat docenten een belangrijke brug vormen tussen studenten en de grotere samenleving en gemeenschap, ontwikkel je een persoonlijke blauwdruk voor belangenbehartiging voor je studenten en studentengemeenschappen. Jij en je cohort zullen bijdragen aan elkaars leerproces door wekelijks te delen en peer-to-peer onderwijs te geven. In dit seminar ga je dieper in op:
- Oorzaken en ervaringen van verplaatsing
- Programmatypes en curricula (van crisisinterventie tot hervestiging)
- De relatie tussen trauma en leren
- Best practices voor het onderwijzen van voortijdig schoolverlaten aan ontheemde gemeenschappen, inclusief alfabetiseringsinstructie, psychosociale ondersteuning in de klas, online leerprogramma's voor ontheemde leerlingen en het overzetten van leerlingen van voortijdig schoolverlaten naar de werkplek
- Wereldwijde realiteit gepresenteerd via de dagelijkse UNHCR-vluchtelingenbriefing
- Participatieve principes die optimale onderwijservaringen bevorderen
Studenten die momenteel niet in deze context lesgeven, moeten tijdens de cursus informeel bijles geven (online of in hun eigen gemeenschap).
Jonge leerlingen lesgeven
Aangezien landen over de hele wereld Engelse instructie op scholen vereisen, werken leraren in complexe multiculturele en meertalige omgevingen met ministeries van onderwijs, schoolbesturen, ouders en studenten om de juiste integratie van talen te bepalen - inclusief moedertaal, Engels en andere nationale of regionale talen — in schoolonderwijs. Leraren in deze contexten moeten effectief kunnen werken binnen verschillende filosofische benaderingen van onderwijs, terwijl ze pleiten voor optimaal leren voor hun studenten.
In dit seminar leer je werken met kinderen op openbare en particuliere scholen, inclusief tweetalig/meertalig onderwijs, Content Language Integrated Learning (CLIL), klassenmanagement en ontwikkeling van kinderen en vroege geletterdheid. Je zult ook modellen verkennen voor partnerschappen tussen gemeenschappen en scholen en belangenbehartiging, zodat je het nationale taalbeleid en programmaontwerp kunt begrijpen en er doorheen kunt navigeren om aan de behoeften van je leerlingen te voldoen. Als onderdeel van het seminar schrijf je een literatuuroverzicht, ontwikkel je een context- en leeftijdsfocus voor je studie en creëer je praktische onderwijslessen en een blauwdruk voor pleitbezorging binnen deze context. Je draagt bij aan en leert van andere leden van je cohort in een peer-to-peer dialoog rond lezingen en opdrachten.