Master of Business Administration (MBA) (afstandsonderwijs)
Neapolis University Pafos Distance Learning
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Online Cyprus
Talen
Engels
Studieformaat
Afstand leren
Duur
3 semesters
Tempo
Full time, Deeltijd
Collegegeld
EUR 10.000 / per year
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Oct 2024
Invoering
Het doel van de Master of Business Administration (MBA)
De Master of Business Administration (MBA) heeft tot doel bij studenten het vermogen van onderzoek en analyse, synthese en creativiteit te ontwikkelen, terwijl het vitale belang van informatie en technologische ontwikkeling wordt benadrukt en het bewustzijn wordt vergroot van ethische, sociale, ecologische en internationale kwesties die van invloed zijn op administratieve beslissingen. Het doel van de MBA is dat studenten hun interpersoonlijke vaardigheden verbeteren door de duur van hun studie, wat wordt bereikt door teamwork. De groepsactiviteiten zijn een van de beoordelingsmethoden in de meeste cursussen van het programma.
De MBA biedt kennis en vaardigheden in een omgeving die het vermogen van studenten ontwikkelt om beslissingen te nemen met betrekking tot hun vakgebied, om hun kennis in de werking en het beheer van bedrijven te verdiepen en te verbreden. Het MBA-programma biedt ook de mogelijkheid om je op één gebied te specialiseren door twee keuzevakken te volgen in onderwerpen die van bijzonder belang zijn voor individuele interesses en carrièredoelen.
De MBA is een onderscheidend programma dat de studie van financiën, management, marketing en aanverwante disciplines omvat. Het curriculum is ontworpen om studenten met of zonder eerdere academische voorbereiding in het bedrijfsleven een solide basis te bieden in bedrijfstheorieën en -principes, terwijl ze de vaardigheden ontwikkelen die managers nodig hebben om situaties te analyseren en organisaties te leiden. Het curriculum is gebaseerd op de basiscursussen die in alle MBA-programma's worden gevonden, en laat zien hoe elk gebied is geïntegreerd in een succesvolle bedrijfsvoering. Het programma biedt postdoctoraal en post-ervaringsonderwijs voor algemeen management voor diegenen die streven naar of al op senior managementniveau in organisaties en hen uitrusten om effectief te presteren in leidinggevende functies. Het doel is dan ook niet om een academische theoretische studie te volgen, maar om de theorie in staat te stellen de praktijk te informeren.
Het MBA-programma is ontworpen om een academische ervaring te bieden die die van het traditionele klaslokaal overstijgt, waarin de informatiestroom voornamelijk van faculteitslid naar student gaat. De faculteit erkent de educatieve waarde van de uitgebreide ervaring van de studenten en streeft naar een krachtige dialoog in hun MBA-lessen. De bedoeling van het MBA-onderwijs is dat elke deelnemer bijdraagt aan het onderwijs van de hele klas door expertise te delen en discussies te leiden wanneer de vaardigheden en achtergrond van de deelnemer dit mogelijk maken.
Over het algemeen nemen de educatieve doelstellingen van de MBA de doelstellingen van Neapolis University Pafos op.
Afgestudeerden zullen:
- Demonstreer complexe probleemoplossende vaardigheden, ondersteund door geschikte analytische en kwantitatieve technieken om de prestaties van de organisatie te verbeteren.
- Functionele kennis bezitten en deze kennis kunnen integreren ter ondersteuning van de besluitvorming.
- Je hebt ervaring met projectleiderschap.
- Beschikken over de kennis die nodig is om kaders te gebruiken bij ethische analyse en besluitvorming, waarbij ze hun persoonlijke verantwoordelijkheden als bedrijfsleiders begrijpen.
- Een mondiaal en multicultureel perspectief hebben.
- Demonstreer de belangrijkste kenmerken die verband houden met professioneel gedrag.
Specifieke doelstellingen van de voorgaande elementen zijn onder meer:
Afgestudeerden zullen:
- Gebruik een verscheidenheid aan analytische technieken om een complex zakelijk probleem te identificeren, alternatieven te genereren en te vergelijken en een oplossing te ontwikkelen
- Selecteer en implementeer de juiste onderzoeksvaardigheden en hulpmiddelen (informatietechnologie en/of kwantitatieve analyse) om problemen op te lossen.
- Integreer hun functionele kennis in toegepaste settings (bijv. case-analyses, groepsprojecten, onderzoekspapers).
- Demonstreer kennis met betrekking tot het concept van waardecreatie en de rol die elk functioneel gebied van het bedrijf speelt.
- Demonstreer een niveau van bekwaamheid en zelfvertrouwen dat geschikt is om een team- of projectleider te zijn.
- Definieer de belangrijkste componenten van de bedrijfsomgeving(en) en leg uit hoe deze componenten de prestaties en beslissingen van de organisatie beïnvloeden.
- Diagnose van interculturele problemen in een casus en passende oplossingen voorstellen.
- Demonstreer kennis van hoe problemen en beslissingscriteria veranderen, afhankelijk van culturele perspectieven en locatie.
- Demonstreer zeer effectieve mondelinge communicatieve vaardigheden in professionele omgevingen, inclusief professionele presentaties en overtuigende presentaties.
Vrijwaring
De universiteit behoudt zich het recht voor om de aangeboden keuzevakken per studiejaar te definiëren.
toelatingen
leerplan
Onderwijs-, leer- en beoordelingsmethoden
De onderwijsmethodiek van de master omvat een combinatie van hoorcolleges, werkcolleges, seminars, examens, projecten, presentaties, opdrachten, case-study toepassingen en onafhankelijk onderzoek. Bovendien is het ontworpen om een academische ervaring te bieden die verder gaat dan die van het traditionele klaslokaal, waarin de informatiestroom voornamelijk van de instructeur naar de student gaat. De bedoeling van de Master in Business Administration is dat elke deelnemer zal bijdragen aan de vorming van de hele klas door actieve deelname aan het leerproces. De MBA volgt een studentgerichte strategie die is gebaseerd op een mix van verschillende actieve leertechnieken die gericht zijn op het inbedden van real-life scenario's in de kernactiviteiten van de master en tegelijkertijd, door middel van een onderzoeksgerichte strategie, wil de MBA studenten uitrusten met toegepaste onderzoeksvaardigheden. Het is van essentieel belang voor studenten die zijn ingeschreven voor MBA om te leren door actief lesgeven en een mix van technieken te leren die aspecten uit het echte leven en onderzoeksaspecten combineren om een professional te creëren met een hoge mate van professionele normen. In zoverre wordt onze studentgerichte benadering geïmplementeerd door middel van interactieve taken en formatieve beoordelingen (niet beoordeeld) die worden gepland en in kaart worden gebracht bij elke syllabus. Bovendien wordt het leertraject verrijkt met simulatiegames door bekende simulatiepakketten en het Neapolis Experiential Studying Tasks-NEST, dat de mogelijkheid biedt om opdrachten te ontwerpen in samenwerking met bedrijven op basis van hun real-life behoeften.
De evaluatie van elke cursus omvat:
- Deelname aan interactieve activiteiten (12 interactieve activiteiten waarvan 4 beoordeeld) - 20%
- Opdracht – 20%
- Eindexamen - 60%
Om een student te laten slagen voor een cursus, moet hij/zij een cijfer van ten minste 50/100 behalen voor alle drie de bovenstaande criteria.
Het niet deelnemen of niet slagen voor een van de bovenstaande drie elementen impliceert de niet-geslaagde afronding van de cursus. In dit geval wordt de student tijdens de herkansingsperiode van augustus/september enkel geëxamineerd in het onderdeel waarvoor hij/zij niet geslaagd is. De maximale score die de student tijdens de herkansingsperiode kan behalen op elk van bovenstaande onderdelen is 65/100, als tweede (poging).
Het proefschrift mag niet korter zijn dan 13.000 woorden en niet langer dan 15.000 woorden, inclusief de bibliografie en het abstract. Na indiening maakt de hoofdpromotor met zijn/haar instemming een schriftelijk en gemotiveerd verslag op voor draagvlak. De verdediging van het proefschrift vindt openbaar of via een elektronische videoconferentie plaats voor een driekoppige commissie.
Programma structuur
Semester 1 | Semester 2 |
|
|
Semester 3 - 1e keuze | Semester 3 -2e keuze |
*Selectie van drie keuzevakken |
|
Bovendien wordt benadrukt dat volgens de relevante instructies van het Cyprus Agency for Quality Assurance and Accreditation in Higher Education het programma in twee academische semesters kan worden voltooid zodra het MBA-proefschrift begint in het eerste of tweede semester van studies en is voltooid tijdens de zomerperiode, die na het zomerseizoen kan worden verlengd met één of twee maanden. Het totaal aantal ECTS blijft ongewijzigd (90 ECTS). Het totaal aantal ECTS blijft ongewijzigd (90 ECTS).
Programma resultaat
Programma leerresultaten
Na succesvolle afronding van het programma zullen studenten in staat zijn om:
- Ontwerp geïntegreerde oplossingen voor complexe bedrijfsproblemen op basis van vakkennis en ervaring.
- Evalueer huidige managementkaders, modellen, debatten en bewijzen kritisch en integreer ze met de praktijk.
- Demonstreer het vermogen om lateraal, kritisch, innovatief en creatief te denken en verbanden te leggen tussen verschillende studiegebieden bij het analyseren van problemen
- Ga kritisch in op contrasterend onderzoek dat te maken heeft met veelzijdige bedrijfsproblemen.
- Evalueer de praktische toepassingen van de theorie kritisch om op de praktijk gebaseerde oplossingen voor ongestructureerde problemen te genereren.
- Analytische en onderzoeksvaardigheden verwerven om zakelijke complexe problemen aan te pakken.
- Identificeren en aanpakken van persoonlijke en professionele ontwikkelingsbehoeften.
- Demonstreer het vermogen om beslissingen te nemen in uitdagende situaties.
- Demonstreer het vermogen om leiding te geven en effectief te communiceren in groepssituaties.
- Communiceer met diverse doelgroepen via verschillende media.
- Zelfstandig werken en samenwerken.
- Beheer jezelf en anderen.