Master's degree in speciaal onderwijs
UNIR
Belangrijke informatie
Selecteer een locatie
Campuslocatie
Logroño, Spanje
Talen
Spaans
Studieformaat
Afstand leren
Duur
1 Jaar
Tempo
Deeltijd
Collegegeld
Informatie aanvragen
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
Invoering
Bestudeer je officiële master in speciaal onderwijs online met UNIR
De officiële Master in het speciaal onderwijs online biedt je de training, vaardigheden en competenties die nodig zijn om effectief in te spelen op de specifieke eisen van studenten met speciale onderwijsbehoeften (SEN) .
Met de Master in het speciaal onderwijs online, zult u niet alleen alle soorten SEN kennen, maar zult u leren om de mogelijke handicaps van uw studenten in alle onderwijstadia te diagnosticeren, op te sporen en in te grijpen .
Als docent verwerf je de nodige kwalificaties om de student te evalueren, hun situatie in de klas te beoordelen, hun ritme en leerstijl te respecteren en te ontwerpen en specifieke en effectieve leerplanaanpassingen voor hen uit te voeren . Deze training is gericht op het bevorderen van aandacht voor diversiteit in openbare, particuliere en privéscholen.
Algemene informatie
- Studiepunten: 60 ECTS
- Duur: 1 academiejaar
- Methodiek: Remote, 100% online
- Stage: optioneel onderwerp
- Examens: face-to-face examens aan het einde van elk semester
- Toegang tot doctoraat: dit officiële masterdiploma staat de opname toe aan officiële doctoraatsprogramma's en verbetert je score, zolang het overeenkomt met hetzelfde kennisgebied, in de schaal van de examens, tussentijdse lijsten, transferwedstrijden en uitwisselingen van werkgelegenheid. Controleer de basis van het openbare aanbod.
methodologie
De UNIR studiemethode is flexibel, persoonlijk en effectief. De methodologie is gebaseerd op online live lessen en persoonlijke tutor om de beste training aan te bieden.
Het UNIR pedagogisch model is effectief omdat het gebaseerd is op een volledig online methodologie, zodat elke student in zijn eigen tempo kan studeren:
- Live online-lessen: er zijn lessen die elke dag van de week in de ochtend en de middag worden gepland, zodat je naar de les kunt gaan wanneer dit het beste is voor jou.
- Online lessen in uitgesteld: als je een klas niet kon bijwonen of als je bleef met vragen, kun je al je lessen in uitgesteld bekijken. Je kunt ze zien wanneer je maar wilt en zo vaak als je nodig hebt.
- Persoonlijke tutor: De eerste dag krijgt u een persoonlijke tutor toegewezen. U neemt telefonisch en per e-mail contact met hem op. Hij zal u elke dag ondersteunen en eventuele twijfels oplossen.
- Virtuele Campus: alles wat je nodig hebt om bij UNIR te studeren, is op de campus: lessen, leraren, klasgenoten, de bibliotheek, leermiddelen, schema's, chat, forums en nog veel meer.
- Lesmateriaal: u hebt toegang tot verschillende leermiddelen om uw training te voltooien: aanvullende metingen, diagrammen met belangrijke ideeën, zelfevaluatietest, enz.
leerplan
leerplan
Eerste semester 30 ECTS
- Neuropsychologische grondslagen voor ontwikkeling en leren
- Cognitieve handicaps: evolutionaire, educatieve, sociale en familie-aspecten
- Zintuiglijke en motorische beperkingen: evolutionaire, educatieve, sociale en familie-aspecten
- Methodologie in onderzoek in het onderwijs en speciaal onderwijs
- Pervasive Developmental Disorders and Behavioral Disorders: Evolutionary, Educational, Social and Family Aspects
Tweede semester 30 ECTS
- Neuropsychologische interventie bij handicaps en leerstoornissen
- Onderzoekswerk in het speciaal onderwijs
- Optioneel onderwerp 1
- Optioneel onderwerp 2
Optionele onderwerpen
- Aandacht voor hoge capaciteiten en talent
- Ondersteunende technologieën en ICT in het speciaal onderwijs
- Interventie bij taal- en communicatiestoornissen
- Externe stages
Programma resultaat
Graduate profiel
Het profiel van de afgestudeerde van de universitaire master in het buitengewoon onderwijs is een postgraduaat verbonden aan het onderwijsveld, waarvan de tijdens de masteropleiding verworven competentie de theoretisch-praktische kennis heeft opgeleverd die nodig is om mensen met zeer ernstige hoge onderwijsbehoeften diverse aard (intellectueel, sensorisch en motorisch, ontwikkelings- en gedragsstoornissen, taal- en communicatiestoornissen, hoge vaardigheden, enz.).
De academische, professionele en wetenschappelijke competenties verworven door de afgestudeerden van de masteropleiding positioneren hen als professionals die in staat zijn om effectief te handelen in de volgende werkgebieden:
- Als leerkrachten of leerkrachten van het kleuter-, lager en secundair onderwijs, samenwerken in de interventie met kinderen met elk type speciale onderwijsbehoefte.
- Als onderwijsprofessionals binnen een specifiek speciaal onderwijscentrum, ondersteuning bieden aan mensen met een specifiek type handicap.
- Als onderwijsprofessional in staat kwalitatief onderzoek te ontwerpen en uit te voeren in de klas, het centrum of in de maatschappelijke context, en met als doel: a. Bijdragen aan de kennis van de verschillende soorten handicaps en functionele diversiteit binnen het onderwijsveld, b. Ontwerp effectieve interventieprogramma's voor de doelgroep en c. De inclusie van leerlingen met speciale onderwijsbehoeften in de klas en in de samenleving vergemakkelijken.
Galerij
Carrièremogelijkheden
Carrièremogelijkheden
Na afronding van de Master in het Speciaal Onderwijs kun je werken in:
Scholen voor zuigelingen, lager en secundair onderwijs, leerplichtinstituten met kinderen met SEN waar versterking en psycho-educatieve interventie vereist zijn, en in centra voor speciaal onderwijs. De nodige training wordt ook gegeven aan huidige leraren Therapeutische Pedagogiek voor hun professionele en werkconsolidatie.
Naast praktische kennis moet het belang van wetenschappelijke kennis in de onderwijspraktijk worden benadrukt:
De educatieve inzet van de Master in het speciaal onderwijs met mensen met SEN impliceert de implementatie van onderzoekslijnen om de kennis van deze populatie te verdiepen, gericht op de ontwikkeling van instrumenten voor de vroege identificatie van behoeften aan educatieve ondersteuning en interventiestrategieën in Classroom. Onderzoek op het gebied van speciaal onderwijs verschilt van onderzoek in het onderwijs vanwege de variabiliteit en eigenaardigheden van de betrokken bevolking en de diversiteit van omgevingen.