1,5 jaar I MSc Cyber Psychology (of Online Communication)

Algemeen

Beschrijving van opleiding

Wetenschappelijke basis voor ervaren professionals | zonder een eerste universitaire graad

Het innovatieve masterprogramma richt zich op een gevarieerd curriculum van psychologische onderwerpen in een cyberomgeving. De academische basis stelt onze afgestudeerden in staat de nieuwste ontwikkelingen op hun vakgebied te begrijpen en te creëren, met een focus op de cyberwereld. De inhoud omvat een breed scala van aspecten, bijvoorbeeld politieke, beroepsmatige en klinische kijk op psychologie in online communicatie.

Ontwikkeling van sleutelcompetenties | Master's degree door afstandsonderwijs

Studenten zullen in staat zijn om hun gekozen beroep te starten of voort te bouwen door een begrip van Cyberpsychologie van online communicatie, en daarom in staat zijn om toekomstige uitdagingen en veranderingen met betrekking tot hun werk aan te gaan. Het formaat voor afstandsonderwijs leidt hen op in online communicatie en het werken in virtuele teams - vandaar dat de inhoud en methoden in de cursus elkaar overlappen.

Trends en onderzoeksthema's van de toekomst | Cyberpsychologie van online communicatie

Onderzoek naar en omgaan met up-to-date vooruitgang in het onderwerp geeft de afgestudeerden de mogelijkheid om komende trends op hun eigen werkplek te voorzien. Een waardering van de veranderende wereld van online gedrag die met dit programma is opgedaan, stelt studenten in staat om bestaand gedrag en praktijken in vraag te stellen en te helpen deze te vervangen door aangepaste gedragingen die geschikt zijn voor de toekomst.

128161_05.jpg

Voor wie is dit masterprogramma ontworpen?

De masteropleiding is een toegepast aanbod, bedoeld voor iedereen die een oriëntatie wil ontvangen op een interdisciplinaire en eigentijdse benadering van het begrijpen van online communicatie vanuit een duidelijk psychologisch perspectief. Verwacht wordt dat veel van de potentiële studenten in het begin een interesse en professionele neiging zullen hebben, en dit masterprogramma zal hen in staat stellen de weg vooruit te bewandelen op een meer toegepaste en multidisciplinaire manier.

Leerconcept van het programma voor afstandsonderwijs

Hoge praktische relevantie Innovatief afstandsonderwijs | Individuele en competente studentenondersteuning Geen fysieke aanwezigheid

Het leerconcept van MSc Cyber Psychology of Online Communication wordt gekenmerkt door een hoge mate van relevantie voor evidence-based content en innovatieve onderwijs- en leermethoden. Het ontwerp als pure cursus voor afstandsonderwijs betekent een optimale oriëntatie op de behoeften van de doelgroep.

De combinatie van begeleide zelfstudie, individuele studentondersteuning en e-learningeenheden biedt studenten de mogelijkheid om onafhankelijk van tijd en plaats te leren, gericht op hun eigen professionele behoeften en behoeften.

Het gebruik van moderne e-learningcomponenten garandeert studenten interactief leren en een duidelijke presentatie en bespreking van abstracte inhoud. Interactieve webinars en discussies in virtuele ruimte bevorderen de integratie van theoretische principes en methoden in de professionele praktijk. Het gebruik van een virtuele zelfstudie in de vorm van een online leerplatform maakt flexibele en netwerkachtige kennisoverdracht mogelijk, die optimaal kan worden gevarieerd en aangepast aan individuele leerbehoeften en vooruitgang.

Het aanbieden van opnames van alle interactieve live-aanbiedingen zoals Webinars of Online Lectures evenals al het leermateriaal in elektronische vorm vergemakkelijkt kennisbeheer en asynchroon leren voor studenten in een leergroep met verschillende professionele voorwaarden en vrijheid. Dit betekent bovendien eenvoudiger en tijd- en locatieonafhankelijke documentatie en herhaling van onderwijsinhoud.

128163_07.jpg

Hoofdprogramma Focus

De inhoud en structuur van het masterprogramma ondersteunen een praktijkgericht begrip van cyberpsychologie van online communicatie. Het programma bestrijkt een breed scala van onderling verbonden toepassingsgebieden van psychologie en communicatie in cyberspace en daagt hen tegelijkertijd kritisch uit. Omdat het veld relatief nieuw is, wordt het gebrek aan beleid, ethiek en beste praktijken ter discussie gesteld en kunnen de studenten bestaande praktijken in vraag stellen en oplossingen creëren in een toonaangevend onderwerp. De verscheidenheid van de modules en wetenschappelijke methoden die worden aangeleerd, stellen elke student in staat om te werken aan een individueel proefschrift dat persoonlijke interesses behandelt.

Door Cyberpsychologie van online communicatie te bestuderen, ontwikkelt elke student inzicht in de psychologische theorieën en hun toepassing in een virtuele en in de echte wereld, die in de toekomst een steeds sterkere overlap zullen hebben.

Aandachtsgebieden

De inhoud van het 1,5-jarige masterprogramma is gebaseerd op de volgende twaalf aandachtspunten:

  • Inleiding tot cyberpsychologie en persoonlijkheid in cyberspace
    • Basisprincipes van psychologisch wetenschappelijk werk (bijv. APA-richtlijnen, literatuuronderzoek)
    • Geschiedenis, geletterdheid en dynamiek van cyberspace
    • Fundamenten van menselijk gedrag
    • Basisprincipes van cyberspace en menselijk gedrag
    • Persoonlijkheid online
    • Identiteit en communicatie: real-world versus virtueel
    • Online gedrag en interpersoonlijke relaties
  • Social media, netwerken
  • Vormen van sociale media
  • Sociale communicatie in cyberspace
  • Communicatie en interactie: real-world versus virtueel
  • Psychosociale kenmerken van communiceren in virtuele groepen
  • Samenwerkend online
  • Basisprincipes van virtuele en augmented reality
  • Psychologie van online zakendoen
  • Big data
  • Nieuwe werkomgevingen: trends
  • Interactie van bedrijven
  • Welzijn van de consument
  • Privacy van consumenten
  • Big data
  • Digitale reclame
  • Online communicatie, ondersteuning, counseling
  • Verslavend gedrag
  • Sociaal isolement online
  • Zelf-presentatie online
  • E-therapie benaderingen
  • E-coaching benaderingen
  • E-counseling benaderingen
  • Gebruik van online communicatie en media door kinderen en tieners
  • Kinderen die omgaan met internet
  • Taalontwikkeling in een cyberontwikkeling
  • cognitieve
  • Ethiek van ouderschap en voogdij over jonge volwassenen
  • Communicatie met kunstmatige intelligentie (AI)
  • Wat is AI en wat zijn mogelijke trends in AI?
  • Menselijke computerinteractie
  • Emoties in mens-computer interactie
  • Menselijk gedrag in machines en het effect ervan op mensen
  • Ethiek van interactie met AI
  • Intieme relaties met machines
  • Psychologie van online gaming en multiplayerplatforms / Psychologie van virtuele gaming
  • Classificatie van videogames
  • Serieuze spellen
  • Psychologie in game-ontwerp: theorieën en toepassing
  • Effecten van videogames op de geestelijke en lichamelijke gezondheid
  • Gebruik van videogames voor (cognitieve) trainingsdoeleinden
  • E-politiek, ethiek
  • Digitale voetafdrukken
  • E-participatie in de politiek
  • Politieke controle over cyberspace: bots, propaganda en cyberspace governance
  • Organisatiecontrole van de cyberspace: maatschappelijk verantwoord ondernemen
  • Juridische en formele ethische richtlijnen
  • Democratie en tolerantie in cyberspace
  • The Dark Web - Cybercrime en Deviance
  • Surface, diep en donker web
  • internet van dingen
  • Theorieën en vormen van cybercriminaliteit
  • Analogieën van cybercriminaliteit en echte criminaliteit
  • Bestrijding van cybercriminaliteit: juridische, ethische en praktische overwegingen
  • trends
  • Onderzoeksmethoden
  • Gratis selectie van een van de onderwerpen van het programma
  • Academisch en onafhankelijk onderzoek naar dit onderwerp
  • Kwalitatieve inhoudsanalyse volgens Mayring
  • Ontwerp van een interviewrichtlijn ten behoeve van interviews met experts
  • Zet je in voor een structuur en een format van het proefschrift van een master
  • Creatie van een schriftelijke uiteenzetting
  • Masterproef
  • Academisch en onafhankelijk onderzoek met betrekking tot het onderwerp
  • Planning en uitvoering van interviews met experts (3 x 30 minuten)
  • Evaluatie met behulp van kwalitatieve inhoudsanalyse volgens Mayring
  • Het schrijven van het proefschrift van de meester volgens academische psychologische normen
  • Master mondeling examen
  • Presentatie van het proefschrift van de eigen meester

Trainingsfocus van het masterprogramma "MSc Cyber Psychology of Online Communication"

128166_pitaki02.png

128165_04.jpg

Toelatingseisen

Eerste graad (minimaal bachelor) van een erkende Duitse of vergelijkbare andere buitenlandse universiteit en minimaal een jaar werkervaring

of

het equivalent van de eerste universitaire opleiding wordt beschouwd als een voltooide, gekwalificeerde beroepsopleiding en ten minste zes jaar relevante beroepservaring (waarvan ten minste één jaar ervaring met management of projectmanagement).

Bovendien zijn de volgende aanvullende kwalificaties welkom:

Kennis op het gebied van psychologie (bijv. Klinische psychologie, sociale psychologie, bedrijfspsychologie), online gerelateerde beroepen (bijv. IT, online reclame) en andere beroepen in contact met cyberspace of psychologie.

Alle geïnteresseerden, al dan niet met een eerste graad, hebben een telefoongesprek van 20 minuten om hun geschiktheid voor dit masterprogramma te controleren.

Engelse Taalvereisten

Gecertificeerde minimale toelatingseisen voor postdoctorale onderwezen cursussen: studenten moeten het bewijs leveren van Engelse taalvaardigheden aangetoond door:

  • niveau 3 communicatie sleutelvaardigheden eenheid, of
  • IELTS-test op band 6.0 of hoger met een minimale score van 5,5 in elk onderdeel, of
  • Pearson PTE van 53 of meer in elk onderdeel van de test, of gelijkwaardig, of
  • een voldoende voor de Engelse taaltoets van de universiteit, of
  • TOEFL-kwalificatie Engels B1, of
  • alleen voor internationale studenten: equivalent zoals beoordeeld door de bevoegde toelating officier in overeenstemming met het advies van het International Office van de Universiteit

Aanvragers die woonachtig zijn buiten het VK, voor wie Engels niet de eerste taal is, moeten normaal gesproken de vereiste Engelse taalkwalificatie hebben behaald uiterlijk twee jaar vóór binnenkomst.

Selectie proces

Het selectieproces is gebaseerd op de volgorde waarin aanvragen worden ontvangen, rekening houdend met kwalitatieve criteria en de uitkomst van het telefonische interview.

Laatst bijgewerkt op jan 2020

Over de school

The ALP Akademisches Lehrinstitut für Psychologie GmbH offers modern, creative and innovative distance learning courses and further education in the field of psychology. And this for more than 14 year ... Lees meer

The ALP Akademisches Lehrinstitut für Psychologie GmbH offers modern, creative and innovative distance learning courses and further education in the field of psychology. And this for more than 14 years. Online Master's programs with practical relevance and skilful didactics. Exciting, scientific and practice-oriented at the same time. In exceptional cases, professionals have the opportunity to be admitted to the Master's programmes without a first degree (without a Bachelor's degree). Lees Minder