Het correct schrijven van teksten, ongeacht het formaat of het medium waar het wordt gepubliceerd, wordt steeds relevanter. En deze vraag geldt niet alleen voor degenen die zich toeleggen op wetenschappelijk onderzoek, maar ook voor degenen die zich op academisch gebied bevinden, of het nu studenten, leraren of wetenschappers in het algemeen zijn.

Naast de problemen in verband met stijl, helderheid en precisie die inherent zijn aan alle teksten, in het geval van academici, zijn er een reeks vereisten die essentieel zijn voor de verspreiding van onderzoeksresultaten of wetenschappelijke publicaties op elk studiegebied.

In toenemende mate passeren de competenties op academisch gebied niet alleen voor een goede prestatie en het behalen van resultaten, maar voor het bekendmaken ervan aan de rest van de wetenschappelijke gemeenschap. In overeenstemming met dit doel is het essentieel om de technieken en middelen voor academisch schrijven te kennen en te beheren, evenals de kenmerken en vereisten van de belangrijkste verspreidingsplatforms.

In deze zin heeft het programma dat wij voorstellen, onder de doelstellingen om degenen die zich inschrijven, de nodige vaardigheden te bieden voor een correct schrijven, gericht op algemene normen; voornamelijk van de tools voor het concretiseren van duidelijke teksten en volgens de voorschriften van de wetenschappelijke publicatie.

Deze vaardigheden zullen ook bijdragen tot de professionele ontwikkeling in de meest uiteenlopende gebieden, waarbij naast problemen met normen en citatiestijlen, selectie van geschikte bronnen op basis van het studiegebied en methodologische details.

Deze bijzonderheden zullen ook verantwoordelijk zijn voor dit programma, met als doel dat u de vaardigheden voor het maken en positioneren van de onderzoeksresultaten op de juiste manier kunt behandelen, van een correcte uitwerking van de teksten en hun verspreiding.

Tijdens dit proces zullen we de publicatiedragers en databases benaderen die prestige bieden en impact genereren in de wetenschappelijke verspreiding. Op academisch gebied is het net zo belangrijk om te onderzoeken wat de resultaten zijn.

Met dit programma kun je teksten maken op basis van de wetenschappelijke en institutionele vereisten van het moment, toegang krijgen tot de bronnen om het schrijven te ondersteunen en het proces van het visualiseren van de resultaten van individueel of groepswerk vergemakkelijken. Met een methodiek van voortdurende ondersteuning, follow-upactiviteiten en een forum voor informatie-uitwisseling zullen wij u begeleiden in dit proces, ontworpen voor uw professionele groei en vooruitgang in de meest uiteenlopende kennisgebieden.

Algemene doelstelling

Competenties ontwikkelen voor het correct schrijven en publiceren van academische teksten, op een manier die de onderwijsgemeenschap in staat stelt de belangrijkste factoren die in het proces optreden te identificeren en in praktijk te brengen.

Specifieke doelstellingen

  • Versterk de vaardigheden die verband houden met het schrijven van teksten.
  • Vaardigheden ontwikkelen voor het voorbereiden van academische teksten.
  • Ken de middelen voor academisch schrijven.
  • Juist omgaan met academische schrijftechnieken.
  • Identificeer de wetenschappelijke disseminatieplatforms en hun gebruik.

Voor wie is het bedoeld?

  • Studenten van verschillende niveaus.
  • Professionals uit de meest uiteenlopende gebieden.
  • Docenten verbonden aan academia en onderzoek.
  • Alle mensen die geïnteresseerd zijn in het verspreiden van resultaten van studies en onderzoek.

Academisch programma

Vervolgens wordt het gestructureerde academische programma blootgelegd door modules en klassen die we in de huidige cursus zullen behandelen.

  • Module 1. De academische tekst: types en kenmerken
  • Module 2. Technieken voor het schrijven van academische teksten
  • Module 3. Middelen voor het schrijven van academische teksten
  • Module 4. Afspraken en referenties: essentiële elementen
  • Module 5. Ondersteunt de publicatie van academische teksten

Graduate profiel

De afgestudeerde van het Academic Writing-programma heeft de volgende competenties:

  • Onderscheid academische teksten van die van een ander type op basis van hun meest opvallende en objectieve kenmerken, waarbij ze als referentie nemen hun onderscheidende kenmerken van de rest van de documenten.
  • Bepaal formaten die verband houden met die van academische teksten, hun presentatievormen en hun gebruik in overeenstemming met de vakgebieden en institutionele of publicatievereisten.
  • Identificeer de meest gebruikte academische teksten in verband met hun kenmerken, structuur en formaat, evenals hun meest geschikte doeleinden volgens het gebied van de betrokken wetenschappen.
  • Stel de aanbevolen structuur in voor het creëren van academische teksten, op basis van hun doel, de doelen en behoeften van de schrijver en de vereisten van de instellingen of publicaties.
  • Beheer ondersteuningsbronnen die beschikbaar zijn voor het maken van wetenschappelijke publicaties, waaronder tekstverwerkers, woordenboeken en stijlcorrectors, online en offline.
  • Gebruik de algemene en specifieke schrijftechnieken volgens de academische vereisten om wetenschappelijke kennis te verspreiden met precisie, samenhang en helderheid.
  • Identificeer geldige bronnen voor academisch onderzoek en verspreiding, het gebruik, de functies, soorten en mogelijkheden.
  • Bepaal en beheer elementaire onderzoeksmethoden en -technieken om onderzoek uit te voeren volgens de vereisten van de verschillende studiegebieden.
  • Ken de verschillende vastgestelde stijlregels om de wetenschappelijke productie, de kenmerken en het gebruik ervan bekend te maken.
  • Behandeling van citaten en referenties op de juiste manier naargelang het type tekst, het studiegebied en de redactionele vereisten, evenals de wijze van presentatie en gebruik volgens de behoeften van degenen die wetenschappelijke documenten onderzoeken en schrijven.
  • Herkennen van de verschillende platforms en ondersteuningen voor wetenschappelijke verspreiding op het gebied van studie en erkenning onder de academische gemeenschap, om de grootst mogelijke impact van het te verspreiden materiaal te bereiken.
  • Gebruik databases en academische indexen voor de positionering van academische teksten.

evaluaties

Om de kwaliteit van de programma's te waarborgen, wordt de student voortdurend geëvalueerd op verschillende manieren.

Discussieforums: dit zijn debatten over actuele kwesties die onderzoek, interpretatie en, in sommige gevallen, voorstellen voor oplossingen bevorderen.

Test van evaluatie: het is een vorm van continue beoordeling van leren die kan worden gepresenteerd in de vorm van meerkeuzevragen, echte of foute, complete ideeën, onder meer chronologisch organiseren. Ze worden systematisch uitgevoerd, in sommige gevallen zodat de student zelf zijn of haar leerproces reguleert en, in andere, als een evaluatie.

Taken: dit zijn werken online gedaan of niet, waarbij de leraar een onderwerp van debat of onderzoek blootlegt en de student het asynchroon ontwikkelt en laadt voor evaluatie en kwalificatie.

Examens: dit zijn evaluaties die worden uitgevoerd aan het einde van elke leerfase en die direct op het platform worden getoond voor de online oplossing hiervan; ze hebben het onderscheid dat ze automatisch worden gekwalificeerd door de virtuele campus.

114253_MCA06.jpg

Opleiding te volgen in:
Spaans

Zie 5 andere vakken van MCA Business and Postgraduate School »

Laatst bijgewerkt op April 23, 2019
Deze cursus is Online
Duration
6 weken
Deeltijd
Voltijd
Prijs
108 USD

Curso de Redacción Académica