Introductie
De wereld wordt steeds internationaler: sociale media, Instagram en Snapchat helpen om binnen enkele seconden internationale trends en informatie te verspreiden, waardoor de marketing van grote internationale merken aanzienlijk verandert. Het werven van werknemers van over de hele wereld, maar ook het sturen van werknemers naar het buitenland, is een van de grootste uitdagingen voor bedrijven. Grote bedrijven en middelgrote bedrijven worden steeds mondialer en de eisen aan internationaal supply chain management nemen ook toe.
Om succesvol te kunnen overleven in deze marktomgeving, zijn er steeds meer professionals nodig die niet alleen gepassioneerd zijn om voor grote bedrijven te werken, maar ook internationaal vooruitzien en veel gevoel hebben voor interculturele samenwerking. We bereiden je voor op de industrie in het afstandsonderwijs International Management aan de IUBH door de nieuwste trends en actuele ontwikkelingen op te nemen.
studieperiodeStandaard studieperiode: 36 maandenVerschillende tijdmodellen mogelijkStudie start op elk moment mogelijktoelating(Technische) Abitur of vakgerelateerde toelating tot de universiteitZonder Abitur:Masterdiploma of voortgezette opleidingAlthans twee jaar beroepsopleiding gevolgd door minimaal 3 jaar professionele ervaring (voltijds)accreditatieAR-zegel, ZFU (goedkeuringsnummer: 1104519)cursus OverzichtIn de cursus International Management afstandsonderwijs krijg je de belangrijkste basisprincipes en alle interculturele vaardigheden die cruciaal zijn in de branche. Naast de onderwerpen marketing en personeelsmanagement bevat het curriculum ook actuele trends en ontwikkelingen op het gebied van digitalisering. De cursus onderscheidt zich van klassieke bedrijfsadministratie door de sterke internationale focus in de individuele modules. Onze bacheloropleiding is modulair, wat betekent dat je studeert aan de hand van vakgebieden die zijn onderverdeeld in zogenaamde "modules". Binnen deze modules is er soms een introductiecursus en een verdiepingscursus die je systematisch voorbereiden op de afronding van deze module. Binnen de modules ontvang je ECTS-punten (European Credit Transfer System) voor elke succesvolle afronding, die je prestaties documenteren. Deze ECTS-punten zijn internationaal vergelijkbaar en natuurlijk erkend.specialisatieIn het vijfde en zesde semester kies je je specialisaties voor een bedrag van 30 ECTS. U kunt specialisaties uit alle gebieden combineren zoals u dat wilt. Enkele voorbeeldige specialisaties zijn:Geavanceerd leiderschap
Internationale media-industrie
Publieksdiplomatie en PR
Online en Social Media Marketing
Diversiteit en advies
Internationaal transport.Geaccrediteerde graadAlle huidige cursussen aan de IUBH zijn geaccrediteerd door de FIBAA (Foundation for International Business Administration Accreditation). Accreditatie wordt alleen verleend als de inhoud en structuur van een opleiding aan alle kwalitatieve eisen voldoet.
FIBAA is een soort TÜV voor academisch onderwijs die namens de Raad voor Accreditatie de kwaliteit van bachelor- en masteropleidingen controleert. De accreditatie wordt om de vijf (eerste accreditatie) of zeven (heraccreditatie) jaar vernieuwd - een garantie voor de kwaliteit van ons onderwijs. FIBAA kent haar premium zegel toe voor cursussen van uitzonderlijke kwaliteit. Vijf cursussen bij de IUBH hebben dit speciale zegel al gekregen. De IUBH is een van de toonaangevende universiteiten in Duitsland met vijf of meer premiumzegels.Je toekomstige carrière in International ManagementMet je bachelor's degree in afstandsonderwijs International Management staan de deuren naar management in alle branches voor je open. Veel afgestudeerden werken voor middelgrote of industriële bedrijven. Er is veel vraag naar bedrijfsexperts met media-expertise, omdat digitale verandering de productie- en verkoopprocessen niet alleen in marketing vormt. Ben je ook geïnteresseerd in andere culturen en markten wereldwijd, dan heb je de beste carrièremogelijkheden bij exportgerichte bedrijven. Je vindt typische functies op het gebied van projectmanagement, consulting, internationale e-commerce, maar ook in onderzoek.