Cambridge Judge Business School Executive Education - Certificaat in digitale disruptie

Algemeen

Beschrijving van opleiding

Waarom inschrijven voor het Digital Disruption Program?

Disruptie is een kracht die als geen ander het bedrijfslandschap verandert. De organisaties van vandaag worden niet alleen gedreven om te transformeren om te voldoen aan de eisen van digitaal. Met de recente golf van ontwrichting die velen in hun kielzog heeft achtergelaten, merken bedrijven nu vaak dat ze concurreren met spelers buiten hun eigen branche.

Deze ongekende verstoring gaat snel, zoals veel bekende gevestigde bestuurders zullen beamen. Om te slagen in deze volatiele omgeving is niet alleen een grondig begrip nodig van wat verstoring is en hoe hiermee om te gaan. Wat nog belangrijker is, je moet weten hoe je anderen kunt verstoren.

Dit nieuwe online programma van Cambridge Judge Business School Executive Education biedt op onderzoek gebaseerde inzichten over disruptieve innovaties en wat er nodig is om succesvolle bedrijfsmodellen op te bouwen en te beheren in dit complexe tijdperk.

Voor wie is dit programma bedoeld?

  • Dit online programma is bedoeld voor leidinggevenden die deelnemen aan het ontwikkelen van strategieën in hun organisaties.
  • Deelnemers gaan via videocolleges in gesprek met Cambridge Judge's faculteit van wereldklasse. Ze zullen hun baanbrekende onderzoek delen en leidinggevenden de kans geven om na te denken over wat disruptie in hun branche betekent.
  • Ze zullen ook unieke kaders en tools bieden waarvan bewezen is dat ze managers helpen bij het definiëren van goede strategieën om te concurreren en te gedijen in dit snel veranderende landschap.
  • Deze nieuwe kaders weerspiegelen de realiteit van de moderne strategie, introduceren concepten die tien jaar geleden onbekend waren en daagden leidinggevenden vervolgens uit om ze te gebruiken voor casestudy's die relevant zijn voor hun eigen omstandigheden.

Syllabus

  • Module 1: Omgaan met verstoring
  • Module 2: het dilemma van de gevestigde exploitant
  • Module 3: veranderende concurrentievereisten
  • Module 4: Platformgebaseerde concurrentie
  • Module 5: Platform Wars: Winning from Behind
  • Module 6: Winnende ecosystemen
  • Module 7: Innovatie van bedrijfsmodellen: winnende bedrijfsmodellen creëren - I
  • Module 8: Innovatie van bedrijfsmodellen: winnende bedrijfsmodellen creëren - II

Programma Hoogtepunten

Omgaan met verstoring

Definieer en herken verstoringen in de verschillende vormen en leer gemeenschappelijke verstoringsstrategieën.

Platformstrategieën

Begrijp de uitdagingen van platforms en leer strategieën te ontwikkelen om ermee om te gaan.

Bedrijfsmodellen

Identificeer wat een bedrijfsmodel is en in staat om een bedrijfsmodel te ontwerpen om waarde te creëren.

Uitdagingen aanpassen

Leer succesvolle platforms te onderscheiden van niet-succesvolle platforms en waarom sommige gevestigde exploitanten zich niet kunnen aanpassen aan verstoringen.

Ecosysteem evolutie

Onderzoek het belang van ecosystemen vanuit het perspectief van zowel een nieuwkomer als een zittende, en kan nauwkeuriger voorspellen hoe nieuwe ecosystemen zullen evolueren.

opdrachten

129916_ScreenShot2020-01-26at2.35.39PM.png

Faculteit

Shahzad (Shaz) Ansari

Hoogleraar Strategie & Innovatie
Directeur van het MPhil in Innovation, Strategy & Organization Program
Professor aan het St. Edmund's College

MPhil, PhD (Universiteit van Cambridge)

Het onderzoek van professor Ansari is gericht op institutionele processen en verspreiding van praktijken; sociale en milieukwesties, technologische en managementinnovaties; waardecreatie en nieuwe marktontwikkeling; offshoring en outsourcing, reputatiemanagement en bottom-of-the-pyramid-strategieën. Hij heeft bijgedragen aan executive onderwijsprogramma's in vele organisaties, waaronder McKinsey, Airbus, Shell, British Telecom, China Development Bank, Nokia, Laing O'Rourke, UNICEF, Essex County Council, City & Guilds, KLEC (Kuala Lumpur Education City), en Shanghai University of Finance and Education, onder andere. Hij wordt regelmatig uitgenodigd om te spreken over kwesties die verband houden met strategie, innovatie en sociale verandering.

Kamal Munir

Lezer in strategie en beleid

PhD (McGill University)

Dr. Munir geeft les aan de Cambridge Judge Business School sinds 2000. Zijn onderzoek richt zich op technologische en bedrijfsmodelverstoringen op bedrijfs- en maatschappelijk niveau en omvat het concurrentievoordeel van landen. Dr. Munir heeft geraadpleegd voor de State Bank of Pakistan, de Wereldbank en de Asian Development Bank. Hij was ook consultant voor de regeringen van het VK, Pakistan en Nigeria. In de privésector was hij consultant en trainer voor verschillende toonaangevende organisaties en voert hij regelmatig Strategie-offsites uit voor uiteenlopende bedrijven. Hij wordt internationaal vaak uitgenodigd om te spreken over kwesties in verband met sociale, technologische en economische verandering.

Certificaat

Na succesvolle afronding van het programma ontvangen de deelnemers een digitaal certificaat van voltooiing door Cambridge Judge Business School Executive Education.

Laatst bijgewerkt op mrt 2020

Keystone studiebeurs

Ontdek de mogelijkheden die onze studiebeurs u kan bieden

Over de school

Our values define who we are, the people who we work with and the way we collaborate. They also encapsulate the behavior we seek in our students and alumni.

Our values define who we are, the people who we work with and the way we collaborate. They also encapsulate the behavior we seek in our students and alumni. Lees Minder