Diploma in Social Media Marketing

Algemeen

Beschrijving van opleiding

Specialisatie is bedoeld als u niet alleen de digitale marketinggame meer wilt spelen, maar ook wilt rijden. Om het te veranderen. Deze dynamische online sociale marketingcursus geeft je de vaardigheden, knowhow, strategie en technieken om die verandering te zijn. Word lid en maak contact met de industrie en geweldige kansen. Hier is kracht. De macht om te beïnvloeden. Miljarden mensen spreken.

Onder begeleiding van Global Industry Advisory Champions, waaronder: 125988_Skjermbilde2019-11-15kl.20.29.38.png

Je doet niet alleen een cursus. Je neemt deel aan een gesprek.

We brengen je in het spel en houden je daar

Onze cursussen brengen leiderschap en praktijk met zich mee - en vanaf het moment dat u zich aanmeldt voor een cursus, wordt u ook lid van de DMI, wat betekent dat u toegang krijgt tot een ongeëvenaarde toolkit met hulpmiddelen voor uw carrière.

1e jaar GRATIS met alle cursussen € 150 Vernieuwing elk jaar.

White-hot cursusinhoud

Ontvang het laatste actuele cursusmateriaal via ons leerervaringsplatform.

Wereldwijd erkende certificering

Een wereldwijd erkende certificering om u te verplaatsen

Behoud uw status en vaardigheden jaar op jaar

Continue professionele ontwikkeling gegarandeerd, houd je altijd in het spel.

toolkits

De nieuwste content en toolkits om je altijd in het spel te houden.

Levendige verbonden gemeenschap

Maak verbinding en word lid van meer dan 47k leden wereldwijd in het DMI-netwerk.

Test je diagnostische vaardigheden

Benchmark je vaardigheden tegen je professionele competitie en blijf top in je spel.

Wat zal ik leren

Wij geven u het denken en de tools om een toonaangevende speler op het digitale podium te worden. Creëer een krachtige en dynamische digitale strategie. Zie het zich manifesteren in echte, zakelijke veranderende actie. De modules zijn bouwstenen - van kennis, van uw visie, van de toonaangevende Social Media Marketing-certificering.

modules
  • Sociaal onderzoek
  • Content creatie
  • Inhoudsbereik
  • Facebook
  • tjilpen
  • Linkedin
  • Snapchat
  • YouTube
  • Sociale klantenservice
  • Strategie
Sociaal onderzoek

Module informatie

Wie zijn je publiek? Wat doen, denken, voelen, eten, liefhebben, haten en 'leuk'? En wat vinden ze van jou? Kennis is macht. En zowel kennis als kracht zijn fascinerend.

Deze module geeft u de onderzoekstechnieken om uw publiek, en culturele en industriële trends te leren kennen. Elke dag werpen dezelfde mensen die je wilt bereiken gigantische hoeveelheden gegevens op. Zonder het juiste gereedschap en denken is het een kritische massa betekenisloze banaliteit. Met de juiste hulpmiddelen en het juiste denken, heb je inzicht diep in harten en zielen.

Content creatie

Module informatie

Twitter spats. Facebook kittens. Instagram-lichamen. Humans of Everywhere kan niet genoeg content krijgen - dus betere content betekent kansen van wereldformaat.

Ten eerste, wat willen uw mensen zien en delen? Er was eens een digitaal spel van 'pin the tail on the donkey', de juiste inhoud op het juiste moment voor de juiste oogballen plaatsen. Tegenwoordig hebben we gestroomlijnde en krachtige functies voor contentbeheer om u te richten, uw platform te selecteren en gebruik te maken van sociaal luisteren (wat heerlijk sinister klinkt maar dat niet is) en analyse van concurrenten.

Deze module behandelt de belangrijkste overwegingen, de verschillende inhoudsformaten op de platforms (een 'verhaal' is niet iets wat je tegenwoordig alleen maar vertelt), de geweldige kracht en praktijk van het plannen van inhoud en hoe het allemaal samen te brengen met de moeder van alle strategieën.

Inhoudsbereik

Module informatie

Je inhoudszaden moeten wijd verspreid zijn - maar toch voorzichtig - zodat ze op een vruchtbare geest vallen. Uit deze bescheiden zaden zullen fantastische geldbomen bloeien.

Content seeding is een oh zo slimme manier om elke laatste druppel effectiviteit uit uw inhoud te persen. Het draait allemaal om relevantie. Verspreid uw merkboodschappen op de plaatsen waar uw doelgroep zich waarschijnlijk bevindt. Kies voor betaalde promotie en beïnvloeders met echte invloed. Kijk hoe uw relevante, onderhoudende, hartverwarmende of gelikte inhoud of merkboodschap eigen benen groeit en rondvliegt op onzichtbare vleugels. Meet je succes, spoel het en herhaal het - alleen beter - want nu heb je alle tools en vaardigheden die je nodig hebt om een titaniumstrategie op te bouwen waarmee je je superzaden kunt verspreiden.

Facebook

Module informatie

Facebook is de kolos van gemeenschapsvorming, dus de kansen hier zijn bijbels van schaal. Deze module helpt u: het blijvende aantrekkelijke van dit grote, uitgestrekte origineel begrijpen, een Facebook-bedrijfspagina opzetten en er een community omheen bouwen, het potentieel van de platformfunctie ontketenen, aantrekkelijke Facebook-advertenties maken en ervoor zorgen dat de ogen voor de juiste ogen komen dankzij een slimme mix van targetingstrategieën, leer je alles over KPI-monitoring, lopende metingen en bereik je op een bepaalde dag tot 1,6 miljard mensen.

tjilpen

Module informatie

Twitter is een ander dier - minder gemeenschap, meer punch. Het is ook verrassend jong en ooit zo iets meer mannelijk. De media is de boodschap (denk er eens over na). Twitter daagt je letterlijk uit om 'slimmer' te zijn en deze module laat je zien hoe. We behandelen: hoe een winnend Twitter-account eruitziet en zich gedraagt als hoe u Twitter Ads Manager het juiste Twitter Ad-formaat kunt gebruiken of dat u campagne voert met Twitter Analytics voor nog slimmer hoe u meer Twitterse inhoud kunt maken - pittig, scherp, deelbaar en kort. Omdat Twitter geen dwazen heeft.

Linkedin

Module informatie

Deze gaat helemaal over glad en moeiteloos professionalisme. Leer hoe u functies zoals bedrijfspagina's en showcasepagina's kunt gebruiken om een voorbeeldige aanwezigheid voor uw bedrijf te creëren - en een diep inzicht te krijgen in wat dat in deze context betekent. Hier komt u advertentie-indelingen tegen, zoals tekstadvertenties, gesponsorde advertenties, gesponsorde InMails, display-advertenties en de toepasselijke dynamische advertenties. Bekijk wat best practices op dit platform betekenen, strategiseer als een CEO en meet de effectiviteit van uw campagnes. Het is een beetje zoals smart casual dragen. Tonaal is het een evenwichtsoefening, een beetje lastiger dan je zou denken. Te formeel en 2009 zal je terug slepen. Te casual en je snapt het dus niet. Maar doe Linkedin goed en uw concurrenten zullen pijnlijk uit de kast gaan. Je hebt dit - omdat we het hebben.

Snapchat

Module informatie

En nu voor iets jongs en cools, waar productplaatsing zo eenvoudig en naadloos is als 20 minuten ongepland scrollen. Zie Instagram, de kolos van de toekomst, en Snapchat, de thuisbasis van het juk. De module geeft u een diep inzicht in hoe deze platforms werken (sneller, meer visueel), hoe u uw merk in deze zeer verschillende ruimtes kunt laten werken en waarom u deze geweldige verspreiding van berichten over de platforms nodig hebt. Maak een Go-to Insta-account. Werk aan die lastige Snap-functies. Strategiseren, adverteren en optimaliseren. En leer hier hoe analytics gelijk is aan #superpowers.

YouTube

Module informatie

YouTube omdat je ogen hebt om te zien. En een foto zegt meer dan duizend woorden - en dit sociaal zijn zou ook een paar duizend mensen moeten inspireren. Sociale video is een van de meest geweldige tools in je nieuwe tas met digitale trucs. En de video is niet langer voorbehouden aan jongens met een filmopleiding. Deze superkracht is nu van jou, en hier geven we je alle technische en basisbeginselen om het te laten gebeuren, inclusief hoe je een YouTube-kanaal kunt opzetten en beheren en strategieën kunt maken die creativiteit niet als een modewoord behandelen. Leer hoe video in de rest van uw mix op verschillende platforms zit, bouw uw online publiek op en gebruik advertenties en analyses voor visuele campagnes die fascineren.

Sociale klantenservice

Module informatie

Een van de meest interessante dynamieken van sociale media is hoe het collectief kan worden - het grote bijenbrein met de gedachten van miljarden - maar ook persoonlijk (het gaat erom wat ik 'leuk' vind) en eigenlijk soort intiem (mijn platform in mijn eigen tijd). Dit laat kilometers ver voor die belangrijke persoonlijke interactie, en sociale klantenservice is uw kans om te schitteren als een digitale diamant. Deze module laat zien welke platforms het beste werken en hoe. Het gaat om geluk - de beste manier om uw klanten te meten; hoe je geluk opwekkende sociale klantenservice agenten kunt trainen en hoe je online ondersteuningsgemeenschappen kunt bouwen en beheren die mensen gelukkig maken. Je krijgt ook de mogelijkheid om je prestaties te evalueren en hoe Peer-to-Peer (P2P) -gemeenschappen (waar consumenten je aanbod beoordelen) gelukkig te maken. Dit zijn menselijke waarden verkleed als tech.

Strategie

Module informatie

Je hebt vaardigheden, tools, volgers, knowhow, tech, savvy, smarts en grote ideeën. Leer nu alles samen te brengen met de nieuwste strategie, de visionaire dingen, zoals toegepast door 's werelds toonaangevende merken op sociaal gebied. En ontdek hoe uw wilde en responsieve sociale aanbod samengaat met - of draagt - de rest van uw marketingmix. Hier kijken we naar het onderzoek - eigendom, toegang, desk- en publieksonderzoek - omdat kennis tegenwoordig vlijmscherp en superspecifiek is. Werk aan de stille superkracht van diep sociaal luisteren. Stel bruikbare doelen en KPI's vast. Verander uw plan in een enorme, snel ontvouwende en hyper-reagerende realiteit. Maak het mogelijk en maak het vervolgens beter met analyse- en meetinstrumenten. Je bent nu een echte speler van het spel. Kies uw prijs en win deze.

Het programma is gericht op:

  • Scherpe en ervaren spelers van de digitale verkoop- en marketinggame die geen content meer zijn om alleen maar spelers te zijn
  • Verkoopprofessionals. Marketingmanagers. Teamleiders. Bedrijfsadviseurs en ontwikkelaars. Professionals die hun visie zo ver mogelijk hebben gebracht zonder gespecialiseerde vaardigheden - en van plan zijn om dat op te lossen
  • Ondernemers die meer ondernemend willen zijn
  • Degenen die specialisatie realiseren, geven u een echt, scherp, tastbaar concurrentievoordeel - waarmee u de concurrentie kunt doorbreken
  • Geïnspireerde loopbaanwisselaars
  • Getalenteerde mensen die weten dat certificering deuren opent

Meer dan 47.000 leden vertrouwen wereldwijd op DMI om hun carrière verder te brengen.

  • 92% van onze leden hebben gezegd dat onze cursus een positieve invloed heeft gehad op hun carrière.
  • 81% van onze leden zijn gepromoveerd na het volgen van een van onze cursussen.
  • 88% van onze leden werkt op senior- of managementniveau.

Dit is wat u ondersteuning noemt

We denken aan alles. We hebben zelfs voor u ingepakt. We gooiden in Forums, Knowledge Base en een klaar en enthousiast supportteam om uw reis gemakkelijk te maken.

Klassebegeleiders

Deskundig en betrokken, onze docenten komen uit echte digitale achtergronden. Ze kennen dit spel.

Verbonden community

Lidmaatschap betekent dat u lid wordt van een dynamisch DMI-netwerk van digitale spelers. Maak verbinding met echt inzicht en kansen.

Ondersteuningsteam

Wat het ook is, we hebben het gedekt. Dit is 360 graden ondersteuning. Het team is daar wanneer je ze nodig hebt.

Uw vragen beantwoord. En dan een beetje

Alles wat u moet weten over het verwerven van digitale superkrachten, verbinding maken met de bijenkorf van digitaal talent via het lidmaatschapsportaal, het opbouwen van een titaniumcarrière met duurzame accreditatie, het overnemen van het universum en meer.

Hoe wordt het Social Media Marketing-certificaat beoordeeld?

Het Specialist Certificate in Social Media Marketing wordt beoordeeld door een examen van drie uur. Deze worden beheerd door onze computergebaseerde testpartner, Pearson Vue, via zijn wereldwijde netwerk van testcentra. Kandidaten moeten minimaal 60% behalen om te slagen voor het examen.

Uw examengeld is inbegrepen in de cursusprijs, maar bij latere herhalingen wegens mislukte pogingen wordt een bedrag van ongeveer € 60 of het equivalent in de lokale valuta in rekening gebracht dat rechtstreeks aan Pearson Vue moet worden betaald wanneer u uw herhaalpoging boekt.

Wie zou deze cursus sociale media marketing moeten volgen?

De Specialist in Social Media Marketing is geschikt voor mensen die verantwoordelijk zijn voor de planning, uitvoering en het beheer van social media campagnes. Specialisten in sociale media, enthousiastelingen, leidinggevenden of iedereen die hun kennis van digitale marketing op dit gebied wil verbeteren, blinken uit in deze cursus.

U kunt een bedrijfseigenaar zijn die uw online marketing naar het volgende niveau wil tillen of u bent iemand die op zoek is naar een verandering van carrière. De enige voorwaarde is dat je interesse hebt in een marketingcarrière op sociale media.

Dit specialistische certificaat is geschikt voor elk niveau van vaardigheden of ervaring en is ontworpen om u voor te bereiden op specifieke marketing via sociale media binnen een algemeen digitaal marketingdomein.

Heb ik een marketingachtergrond nodig?

Iedereen kan het Specialist Certificate in Social Media Marketing aanvragen. Een achtergrond in een gerelateerde discipline is niet vereist - het doel van de online SEO-cursus is om u alles te laten weten wat u moet weten over zoekmarketing en om een nieuwe en opwindende carrière te starten. U kunt een bedrijfseigenaar zijn die uw online marketing naar het volgende niveau wil tillen of u bent iemand die op zoek is naar een verandering van carrière. De enige voorwaarde is dat u interesse heeft in een SEO / PPC-marketingcarrière.

Hoeveel kost de online sociale media marketingcursus?

De specialist in Social Media Marketing kost € 1700 om online te studeren. Dit omvat alle cursusinhoud en het examengeld.

Laatst bijgewerkt op November 2019

Over de school

The Digital Marketing Institute is the global certification standard in digital marketing and digital selling education. To date, over 47k people in 135 countries have studied with the Digital Marketi ... Lees meer

The Digital Marketing Institute is the global certification standard in digital marketing and digital selling education. To date, over 47k people in 135 countries have studied with the Digital Marketing Institute, making ours the most widely taught digital certification standard in the world. At the Digital Marketing Institute, we have made it our mission to transform the skills and knowledge of digital professionals on a global scale. There are three core reasons for this. The first is to advance the careers of marketers and sellers, the second is to address the digital skills shortage to ensure businesses have a capable and agile workforce. The final reason is to provide educators with professional certifications that can nurture future generations. We’re as passionate as we are ambitious, and the journey has only just begun. Lees Minder