Diploma in innovatie en digitaal leiderschap

Algemeen

Beschrijving van opleiding

Algemene informatie

  • Titel: Diploma in digitale innovatie en leiderschap
  • Eigen titel: Instituto Universitario de Investigación Ortega y Gasset
  • Regisseur: Dr. Ricardo García Vegas
  • Credits: 12
  • Prijs: 960 euro *
  • Modaliteit: online
  • Duur: 125 uur
  • Gericht op: managers en overheidswerknemers van de overheden en de overheidsdiensten op verschillende niveaus (lokaal, provinciaal / regionaal of nationaal / centraal), gekoppeld aan het technologisch management; experts in digitale omgevingen en netwerken; mensen met interesse in dit onderwerp vanwege de kenmerken van hun huidige professionele beroep. Van de deelnemers wordt verwacht dat zij de definitie van strategieën inzake het gebruik van technologieën bij de werking van de organisatie of de levering van openbare goederen en diensten beïnvloeden (of verwachten te tellen).

Inschrijflimiet square: 22 januari 2019.

Begin van de cursus: 28 januari 2019.

* Deze cursus heeft een programma van beurzen en kortingen, die kunnen worden geraadpleegd via het opgegeven e-mailadres.

De Society is veranderd en vereist een groter volume aan goederen en diensten, naleving van kwaliteitsnormen, de goedkeuring van criteria van ecologische duurzaamheid, efficiënte investering van overheidsgeld en in veel gevallen actief deelnemen aan besluitvormingsprocessen. Publieke instellingen kunnen op zichzelf niet omgaan met deze opeenstapeling van eisen. De identificatie van de beste beleidsalternatieven houdt noodzakelijkerwijs in dat kennis en ervaringen worden gedeeld met andere publieke, private en sociale actoren door modellen te implementeren die de besluitvorming optimaliseren en de opbouw van openbare agenda's vergemakkelijken in overeenstemming met de voorkeuren van de burger.

presentatie

Publieke instellingen moeten worden geconfronteerd met belangrijke uitdagingen die voortvloeien uit de complexiteit en dynamiek van de huidige samenlevingen. Burgers eisen niet langer alleen meer goederen en diensten, maar eisen ook:

  • Naleving van kwaliteitsnormen
  • Vaststelling van ecologische duurzaamheidscriteria
  • Efficiënte investering van overheidsgeld
  • Actieve deelname aan besluitvormingsprocessen.

Publieke instellingen kunnen op zichzelf deze accumulatie van eisen niet aanpakken. De identificatie van de beste beleidsalternatieven in contexten met hoge onzekerheid houdt noodzakelijkerwijs in dat kennis en ervaringen worden gedeeld met andere publieke, private en sociale actoren, door modellen te implementeren die de besluitvorming optimaliseren en de opstelling van openbare agenda's dienovereenkomstig vergemakkelijken. met de voorkeuren van de burger.

Dit zijn uitdagingen die het vermogen van openbare instellingen testen om veranderingsprocessen uit te voeren die consistent zijn met de continue transformatie die wordt waargenomen in de omgeving. Het is ook nodig om bestaande middelen te gebruiken om collectieve doelstellingen te bereiken. Het zijn de mensen die de belangrijkste hefboom vormen om deze capaciteiten te versterken. Daarom is het noodzakelijk om hooggekwalificeerde en gemotiveerde professionals te hebben, zowel in publieke organisaties als in maatschappelijke organisaties of organisaties uit de private sector. Menselijk kapitaal dat verantwoordelijk leiderschap uitoefent, met een innovatieve visie om de uitdagingen van het milieu aan te gaan; met vaardigheden om processen van verandering en transformatie van de samenleving te ondernemen, bij het bepalen en uitvoeren van de publieke agenda en bij de constructie van duurzame en inclusieve organisaties.

doelstellingen

  • Identificeer en analyseer digitale trends en institutionele veranderingen die het functioneren van publieke organisaties beïnvloeden.
  • Faciliteer in zeer dynamische contexten de verzameling, systematisering en analyse van gegevens en relevante informatie voor de besluitvorming.
  • Leid digitale transformatiestrategieën in publieke organisaties, en zet effectieve mechanismen voor samenwerking en samenwerking tussen de leden op.
  • Ontwerp digitale innovatieprojecten met een sociale impact die voor publieke organisaties een actieve en transformerende rol betekenen.
  • Identificeer elementen van ervaringen (succesvol en mislukt) die helpen bij het formuleren en implementeren van innovatieve projecten met sociale impact.
  • Bevorder de implementatie van relationele modellen voor de uitwisseling van informatie en middelen binnen en buiten de organisatie

methodologie

Studenten ontwikkelen hun academische activiteiten via de Virtual Campus, onder leiding en academische ondersteuning van het team van leraren en docenten van het programma. Gezien de verschillende tijdzones van docenten en studenten, is het niet nodig om in bepaalde uren verbinding te maken met de virtuele campus, maar is het de student die, binnen de tijd bepaald door het tijdschema van elk onderwerp, zijn / haar tijd van studie en deelname aan de forums en andere activiteiten via het platform

Op deze virtuele campus kunnen studenten hun academische activiteiten uitvoeren (presentatie van papers, evaluaties, enz.); het academische materiaal, artikelen en referentiedocumenten ontvangen; informatie over het beheer en de organisatie van de cursus; en de uitvoering van verschillende tests voor de evaluatie van hun kennis en van het onderwijzend personeel, met de nodige controles bij de toegang tot en verificatie van de persoonlijkheid tot de virtuele campus.

De gemeenschappelijke methodologie van alle modules die op afstand worden onderwezen, via het virtuele klaslokaal, komt overeen met de volgende fasen:

  • Theoretische verdieping door het lezen van een reeks specifieke, volledig bijgewerkte en rigoureuze teksten die een onvergeeflijke ondersteuning bieden voor het verwerven van theoretische kennis. Deze bieden een praktische en analytische benadering van de onderwijseenheden en de verplichte en / of aanbevolen metingen.
  • Werk aan praktische gevallen waarin studenten de verworven theoretische kennis kunnen toepassen en vooruitgang kunnen boeken bij de analyse van feitelijke en actuele aannames.
  • Begeleiding van de student, via een systeem van permanente en gepersonaliseerde tutorials, over de verwerving van de kennis die met dit programma wordt nagestreefd door de professoren en het academische team
  • Debat door middel van collaboratief werk georganiseerd op de virtuele campus en geleid of begeleid door een leraar.
  • Evaluatie oefeningen.

titratie

Deelnemers die slagen voor de cursus ontvangen een certificaat van het Instituto Universitario de Investigación Ortega y Gasset , een centrum dat is aangesloten bij de Complutense Universiteit van Madrid.

Laatst bijgewerkt op Maart 2019

Over de school

Fundado en 1986, el Instituto Universitario de Investigación Ortega y Gasset (IUIOG) es un centro de posgrado e investigación equivalente, en esencia, a las graduate schools de las universidades norte ... Lees meer

Fundado en 1986, el Instituto Universitario de Investigación Ortega y Gasset (IUIOG) es un centro de posgrado e investigación equivalente, en esencia, a las graduate schools de las universidades norteamericanas. Fue el primer instituto universitario promovido y gestionado en España por una entidad privada, la Fundación José Ortega y Gasset, y adscrito a una universidad pública, la Universidad Complutense de Madrid. Lees Minder