Diploma in kindpsychologie
Online Academies
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Bournemouth, Verenigd Koninkrijk
Talen
Engels
Studieformaat
Afstand leren
Duur
Informatie aanvragen
Tempo
Informatie aanvragen
Collegegeld
GBP 199 / per year
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
Invoering
75% korting op alle cursussen met behulp van de code SA75
Overzicht
Kinderpsychologie is de studie van de mentale, sociale en emotionele ontwikkeling van kinderen vanaf de geboorte tot de adolescentie. Het onderzoekt veranderingen in motoriek, cognitieve ontwikkeling, taalverwerving en identiteitsvorming.
Deze diepgaande cursus kinderpsychologie biedt je een fundamentele kennis van de ontwikkeling van kinderen en geeft je een volledig inzicht in waarom kinderen zich gedragen zoals ze doen.
Syllabus
Module één belangrijke ontwikkelingsproblemen
Unit One: The First Year of Life
- Zuigelingenreflexen; Sociale ontwikkeling tijdens het eerste levensjaar, inclusief de sociale glimlach en het begin van angst voor vreemden.
Unit Two: De vorming van bijlagen
- imprinting; Attachment (Bowlby) inclusief cross-culturele studies; Harlow en draagmoeders; Relevantie van dierstudies bij de ontwikkeling van kinderen.
Unit Three: Gevolgen van storingen in bijlagen
- Materiële deprivatie; Implicaties van theorieën over gehechtheid en maternale deprivatie bij het plaatsen van kinderen met surrogaten.
Eenheid vier: het huis, het gezin en de school
- Groep versus familiezorg en studies naar de effecten van werk van moederskant en vadergezinnen; Het belang van gelijken en broers en zussen.
Eenheid vijf: basisbeginselen van onderzoeksmethoden
- Aard en doel van het onderzoek, wat is een experiment, ondersteunen en weerleggen van hypothesen, onafhankelijke en afhankelijke variabelen, beheersing van variabelen, gestandaardiseerde instructies en procedures, bemonsteringsmethoden, een ontwerp van onderzoeken.
Unit Six: The Development of Visual Perception
- Inleiding tot het natuur / opvoeddebat over visuele perceptie; Fantz - vormperceptie; Gibson en Walk - diepte perceptie; hoe de fysiologie van het menselijke visuele systeem ons helpt diepte en afstand te beoordelen; Bower - grootte constantheid; dierproeven op vroege sensorische deprivatie.
Unit Seven: de ontwikkeling van taal en communicatie
- Ontwikkeling van non-verbale communicatie bij mensen, gebaren, enz .; vergelijkingen met niet-menselijke primaten; overzicht van taalontwikkeling bij mensen; inclusief naturalistische observationele in mensen; inclusief naturalistische observationele studies en kritiek hierop; Aangeboren en versterkende theorieën.
Unit Eight: testen van intelligentie en intelligentie
- Definities van intelligentie; mentale leeftijd en IQ; Tests van intelligentie; Voor- en nadelen van IQ-testen.
Unit Nine: The Nature / Nurture Debate in the Study of Intelligence
- Twins-onderzoeken; stabiliteit van IQ; Zijn vroege ervaringen bepalend voor latere ontwikkeling?
Eenheid tien: gegevensverzameling en -interpretatie
- Tabellen en histogrammen, correlatie- en spreidingsdiagrammen; Gemiddelde; range; Conclusies uit gegevens trekken.
Module twee Het kind als individu
Eenheid elf: hoe kinderen denken
- Piaget's theorie van cognitieve ontwikkeling; inclusief studies van egocentrisme en kritiek op zijn werk.
Unit Twelve: Learning Theory - Hoe gedrag wordt verworven
- Leren en conditioneren - klassieke conditionering en operante conditionering; inclusief uitleg over uitsterven, discriminatie en generalisatie; positieve en negatieve versterking; Social Learning Theory en kritiek.
Unit Thirteen: Freud's psychodynamische theorie - een alternatieve benadering
- Persoonlijkheidsstructuur, 5-fasen theorie, kritiek.
Unit veertien: morele ontwikkeling
- De definitie in psychologische termen; onderzoek naar moreel gedrag, morele gevoelens en moreel oordeel.
Eenheid vijftien: de ontwikkeling van genderrollen
- Sex-typen; Gender identiteit; Biologische, sociale en culturele theorieën.
Eenheid zestien: agressie bij kinderen
- Biologische basis van agressie; Psychologische theorie en agressie; Agressie als een geleerd antwoord;
Imitatie van agressie; geweld bekijken; Straf voor agressie; sekseverschillen in agressie.
Unit Seventeen: methoden die worden gebruikt in onderzoek naar kinderontwikkeling
- Observational, Survey, Correlational, Experimental - advantages and disadvantages.
Unit Eighteen: Play
- Het belang van spelen voor leren;
Piaget's speltheorie; vormen van spel;
De relevantie van psychologische theorieën voor het kleuteronderwijs; Spelen en leren in kleuterscholen; Speel therapie.
Unit negentien: leren op school
- Geprogrammeerd leren en de relatie ervan tot leertheorie - voor- en nadelen; Ontdekkend leren en de effectiviteit ervan.
Unit Twenty: gedragsverandering
- Uitleg en voorbeelden; Relatie met leertheorie; Puntenystemen, voordelen en nadelen.
accreditatie
Deze cursus is geaccrediteerd door Online Academies . Na succesvolle afronding van deze cursus kunt u een PDF van uw Online Academies diploma downloaden of afdrukken (houd er rekening mee dat u ook de mogelijkheid krijgt om een papieren versie van het certificaat af te drukken en naar u op te sturen voor een kleine meerprijs). Klik hier als u een voorbeeld van het diploma wilt bekijken
Beoordeling
Aan het einde van elke module is er een meerkeuze vraagbeoordeling. Dit zal je helpen de hoofdpunten van de les te onthouden en te fungeren als een controle dat je de essentiële kennis en het begrip van die specifieke sectie hebt behouden. De resultaten kunnen onmiddellijk worden bekeken en u kunt de verkeerde antwoorden corrigeren. Als het resultaat bevredigend is, kunt u doorgaan naar de volgende module.
Cursus resultaat
Als je alle modules voor je opleiding succesvol hebt afgerond, wordt je beloond: een diploma uitgegeven door Online Academies