Diploma in ontwerp en beheer van high impact sociale projecten

Algemeen

Beschrijving van opleiding

Algemene informatie

Het diploma "Ontwerp en beheer van impactrijke sociale projecten" heeft tot doel de basisvaardigheden van het technisch en leidinggevend personeel van het Gezamenlijk Instituut voor Sociale Bijstand (IMAS) op het gebied van sociale projecten te verbeteren, de initiatieven die worden uitgevoerd en proberen de grootst mogelijke impact op de sociale ontwikkeling van Costa Rica te bereiken.

  • Regisseur: Dr. Ricardo García Vegas
  • Titel: Diploma in ontwerp en beheer van high impact sociale projecten
  • Modaliteit: online
  • Prijs: dit programma heeft een beursfonds van het Mixed Institute of Social Assistance (IMAS) van Costa Rica.
  • Duur: december - maart

De algemene doelstellingen zijn:

  • Geef een algemeen beeld van de belangrijkste sociale uitdagingen op internationaal, regionaal en nationaal niveau, en van de initiatieven die de belangrijkste agenten ontwikkelen om deze te beantwoorden.
  • Bied kennis en instrumenten die nodig zijn om prioriteiten te stellen in strategische sociale investeringsbehoeften en identificeer belangrijke agenten en potentiële medefinanciers met wie u in deze taak samenwerkt.
  • Verstrek middelen om innovatieve en schaalbare high impact-projecten te formuleren en ontwikkel ze volgens internationale normen en technieken van efficiëntie, effectiviteit, transparantie en kwaliteit.

presentatie

In het National Development Plan (PND) wijst de intellectuele en politicus Alberto Cañas (2014-2018), die de strategische prioriteiten van de huidige Costa Ricaanse regering beschrijft, op de vermindering van ongelijkheid als een van de drie pijlers die hun acties sturen, met een duidelijke nadruk op het terugdringen van de armoede in het land. In dezelfde lijn hebben de Verenigde Naties zich uitgesproken met de goedkeuring van de Sustainable Development Goals (SDG), waarin de nadruk ligt op de noodzaak van sociaal beleid om de strijd tegen armoede en ongelijkheid te beïnvloeden.

Ingelijst in de PND, de "Strategie voor de aandacht voor de armoede en de beperking van de extreme armoede: brug naar de ontwikkeling", de "nationale strategie voor werkgelegenheid en productie" en het programma "Weefselontwikkeling" van de First Lady of the Republic , detailleer de strategische doelstellingen en wees op het belang van capaciteitsopbouw in het personeel dat de initiatieven beheert en de ontwikkeling van menselijk kapitaal, alles in een model van duurzame ontwikkeling, los van welvaartsvisies.

De toepassing van sociaal beleid vereist geschoold personeel om prioritaire en strategische interventiegebieden te ontdekken, alsook om hun toepassing te beheren en hun resultaten te evalueren. De veelheid van initiatieven en actoren die betrokken zijn bij de ontwikkeling van sociale projecten (NGO's, openbare entiteiten, gemeenschapsnetwerken, sociale verantwoordelijkheid van privé-bedrijven, enz.) En de verschillende niveaus en intensiteiten van hun onderlinge interactie, evenals de behoefte aan de bevolking neemt deel aan de processen en de onderlinge afhankelijkheid ervan met ander openbaar beleid,
ze verlenen deze specifieke nuance aan deze projecten en maken een essentiële gespecialiseerde training van het personeel dat ze beheert essentieel.

doelstellingen

Het diploma "Ontwerp en beheer van impactrijke sociale projecten" heeft tot doel de basisvaardigheden van het technisch en leidinggevend personeel van het Gezamenlijk Instituut voor Sociale Bijstand (IMAS) op het gebied van sociale projecten te verbeteren, de initiatieven die worden uitgevoerd en proberen de grootst mogelijke impact op de sociale ontwikkeling van Costa Rica te bereiken. De algemene doelstellingen zijn:

  • Geef een algemeen beeld van de belangrijkste sociale uitdagingen op internationaal, regionaal en nationaal niveau, en van de initiatieven die de belangrijkste agenten ontwikkelen om deze te beantwoorden.
  • Bied kennis en instrumenten die nodig zijn om prioriteiten te stellen in strategische sociale investeringsbehoeften en identificeer belangrijke agenten en potentiële medefinanciers met wie u in deze taak samenwerkt.
  • Verstrek middelen om innovatieve en schaalbare high impact-projecten te formuleren en ontwikkel ze volgens internationale normen en technieken van efficiëntie, effectiviteit, transparantie en kwaliteit.

metodología

De gemeenschappelijke methodologie die bij de levering van de modules wordt gevolgd, beantwoordt aan de volgende fasen:

  • Theoretische verdieping door het lezen van een reeks didactische eenheden, volledig bijgewerkt en rigoureus, die een ondersteuning vormen voor het verwerven van theoretische kennis.
  • Praktische werken waarin de deelnemers de verworven theoretische kennis kunnen toepassen en vooruitgang boeken bij de analyse van feitelijke en actuele aannames.
  • Begeleiding van de deelnemer via een systeem van permanente en persoonlijke begeleiding om eventuele twijfel op te lossen.
  • Groepsdiscussie georganiseerd op de virtuele campus en bestuurd of begeleid door een leraar waarin ze het verworven leren en vaardigheden kunnen toepassen, terwijl ze een "peer learning" uitvoeren.
  • Evaluatieoefeningen die hen in staat stellen om het behoud van de verworven kennis te controleren.
  • Eindcursus project: projectvoorstel.

Voor de ontwikkeling van het onderwijsleerproces zal de methode "intra-ondernemerschap" worden toegepast.
Het bestaat in feite uit leren door ervaringen te delen en goede werkwijzen te delen in een samenwerkingsomgeving waarin de omstandigheden worden gecreëerd om enerzijds de interactie en connectiviteit tussen agenten te bevorderen en anderzijds de productie van kennis te bevorderen. gericht op het vaststellen van goede praktijken met een sterke nadruk op verwezenlijking
institutionele versterking

Elke deelnemer zal een sociaal probleem in zijn werkcontext van herkomst moeten identificeren, met het doel om een projectvoorstel parallel aan de ontwikkeling van het Diploma te ontwikkelen.

titratie

De deelnemers die slagen voor de cursus ontvangen het diploma certificaat dat gezamenlijk is uitgegeven door het Instituto Universitario de Investigación Ortega y Gasset (Madrid-Spanje) en de OISS.

Laatst bijgewerkt op Maart 2019

Over de school

Fundado en 1986, el Instituto Universitario de Investigación Ortega y Gasset (IUIOG) es un centro de posgrado e investigación equivalente, en esencia, a las graduate schools de las universidades norte ... Lees meer

Fundado en 1986, el Instituto Universitario de Investigación Ortega y Gasset (IUIOG) es un centro de posgrado e investigación equivalente, en esencia, a las graduate schools de las universidades norteamericanas. Fue el primer instituto universitario promovido y gestionado en España por una entidad privada, la Fundación José Ortega y Gasset, y adscrito a una universidad pública, la Universidad Complutense de Madrid. Lees Minder