Diploma of Specialist in Political Science Communication and Electoral Marketing

Algemeen

Beschrijving van opleiding

Politiek, als het centrum van het leven van een land en als de drijvende as van de internationale betrekkingen, moet worden begrepen in zijn twee dimensies, intern en extern, om de reikwijdte ervan te meten.

In die zin introduceert het Diploma van Specialisten in Politicologie, Communicatie en Electorale Marketing, gepresenteerd door het Seneca Instituut, degenen die het volgen in de hedendaagse politiek, in de analyse van de sociale structuur van een land en de formulering van openbaar beleid , evenals in de rol van politieke wetenschappers en politieke analyse.

De cursus omvat ook de technieken van politieke onderhandeling en politieke bemiddeling, zodat studenten het potentieel en de beperkingen van elk van deze opties kennen.

Evenzo wordt deze trainingsactie voltooid met de strategieën van politieke communicatie in zijn drie dimensies, intern, extern en institutioneel, en met de instrumenten van verkiezingsmarketing en politiek discours.

accreditatie

Deze 300-urige cursus heeft een Accrediterend Diploma van het Seneca Instituut en wordt bij de Apostille van Den Haag afgeleverd, om het internationale geldigheid te geven.

Wie zou moeten deelnemen

  • Aan journalisten die als politicologen in de media willen werken
  • Aan ambtenaren die in het openbaar bestuur werken en hun kennis moeten uitbreiden of aanvullen voor betere prestaties.
  • Voor politici die de verschillende vormen van politieke communicatie moeten begrijpen, evenals de instrumenten van de Electoral Mk.
  • Aan internationale functionarissen die betrokken zijn bij ontwikkelingsprogramma's of technische ondersteuning van regeringen in de Derde Wereld.
  • Aan politieke wetenschappers die conceptuele kennis nodig hebben over de formulering van openbaar beleid en de technieken van politieke analyse.
  • Aan professionals die geïnteresseerd zijn in het volgen van deze specialisatiecursus om een professionele herkwalificatie bij hem te krijgen.

Labour vertrek

  • Publieke en private instellingen
  • State Administration (formulering van openbaar beleid)
  • Politieke partijen (als analist, adviseur of manager)
  • Media (als een politieke wetenschapper)
  • Counseling naar High Offices (in politieke en sociale aangelegenheden)
  • Consulting (evaluatie en impact van overheidsbeleid)
  • Think Tanks (onderzoek naar lokale en internationale politiek)

doelstellingen

  • Begrijpen wat het politieke proces is, evenals de systemen van politieke organisatie
  • Maak kennis met de methoden en technieken die worden gebruikt in de politicologie
  • Identificeer de verschillende soorten analyses die kunnen worden uitgevoerd
  • Begrijp de doelstellingen van het openbare beleid
  • Voer de ins en outs van het buitenlands beleid in, wetende de elementen en niveaus van analyse
  • Begrijp de principes van politieke neutraliteit en de verschillende soorten neutraliteit gepresenteerd
  • Ken de kenmerken en technieken van politieke onderhandelingen om de geplande doelstellingen te bereiken
  • Begrijp de mogelijkheden van politieke bemiddeling, evenals de beperkingen ervan
  • Word bekend met het beheer van de off-line en online politieke communicatie
  • Maak kennis met de toepassing van de strategieën van Political Marketing

programma

Het programma van dit diploma van specialist in politieke wetenschappen, communicatie en verkiezingsmarketing bestaat uit 3 partijen, elk bestaande uit een reeks modules:

deel I

De hedendaagse politiek De sociale structuur. De politieke filosofie Het doel van Politicologie. De rol van de politieke wetenschapper en politieke analyse. De formulering van openbaar beleid. De formulering van buitenlands beleid. Het principe van neutraliteit. Anderen.

part II

De politieke onderhandeling: structuur, doelstellingen en typen. Collaboratieve en confronterende onderhandelingen. De politieke bemiddeling: overwegingen en stichtingen. Bemiddelingsmodellen. Ethiek bij bemiddeling. Anderen.

Deel III

De politieke communicatie: institutioneel, intern, extern. Het imago van de partijen, institutionele communicatiehulpmiddelen. Woordvoerdertraining, persberichten, persconferenties, crisisbeheer. De rapporten van een communicatieafdeling. Anderen.

Politieke marketing: Mk en politieke uitwisseling. Mk en politiek systeem. Politiek marketingmodel. Onderdelen van de politieke uitwisseling. Kiescommunicatie en politieke uitwisseling. The Political Discourse (structurering en analyse). Anderen.

(vul het formulier in om het volledige programma te kennen)

methodologie

Deze cursus wordt exclusief aangeboden in de "on-line" versie.

Duur en prijs

Oproepen: twee per jaar (mei en oktober)

Duur: 6 maanden

Prijs: € 850 (gesubsidieerd door de Seneca Foundation)

Betalingsfaciliteiten

Laatst bijgewerkt op Maart 2019

Over de school

El Instituto Séneca, Centro Internacional de Postgrado, con base en Madrid, y presente en el campo de la formación desde hace más de 20 años, diseña y elabora una serie de programas que dan respuesta ... Lees meer

El Instituto Séneca, Centro Internacional de Postgrado, con base en Madrid, y presente en el campo de la formación desde hace más de 20 años, diseña y elabora una serie de programas que dan respuesta a la necesidad del mercado de profesionales cualificados en áreas de gran demanda de alta especialización en el campo de las Relaciones Internacionales, de la Comunicación, de la Logística, y del Management. Lees Minder