Introductie
De Zweedse game-industrie groeit snel en de behoefte aan marketeers en communicatieprofessionals met relevante kennis binnen het vakgebied is groot. Vergroot uw vaardigheden en verwerf nieuwe competenties binnen gamesmarketing.
Futuregames Games Marketer is een nieuwe diplomacursus ontwikkeld in nauwe samenwerking met de Zweedse gaming-industrie - om je de vaardigheden te geven die je nodig hebt om aan de slag te gaan in marketing en communicatie bij een gamingstudio of een ander game-gerelateerd bedrijf. De cursus is bedoeld voor iedereen die vandaag in communicatie of marketing werkt en op zoek is naar de game-industrie en aanverwante gebieden. Na voltooiing ben je een aantrekkelijke nieuwe hoofdspeler voor een van de vele gamingbedrijven in Zweden en daarbuiten.
De gamesindustrie in Zweden is in 2018 met 33% gestegen en zal blijven groeien. Zweedse gamestudio's hebben meer gamemarketingtalent nodig om te blijven groeien en wereldwijd te concurreren, maar vinden het momenteel moeilijk om de juiste vaardigheden te vinden in Zweden.
Changemaker Educations en Futuregames , samen met partner gaming studio's, presenteren met trots een nieuwe 15 weken Futuregames online diplomacursus in Games Marketing. De eerste in zijn soort in Zweden. Futuregames Games Marketer is hoger beroepsonderwijs (YH-utbildning) en studenten komen in aanmerking voor CSN.
ONLINE OPEN HUIS BIJ Futuregames ZWEDEN, 2 MAART 17.30 uur (CET)Een avond vol inspiratie en informatie over al onze programma's bij Futuregames Sweden
Stockholm - Boden - Skellefteå - Karlstad
We beginnen om 17.30 uur (CET) met een presentatie van onze programma's voor Game art, Game Programming, Game Design, Indie Games, Mobile Game Design, UX en QA / game testing op onze vier scholen in Zweden. Na de introductie heb je de kans om vragen te stellen aan onze studenten en docenten over de specifieke programma's waarin je het meest geïnteresseerd bent. Het evenement is volledig online, dus we verwelkomen iedereen, waar dan ook om met ons mee te doen!
Datum: 2 maart 2021
Tijd: 17.30 uur (CET)
Plaats: online - de link naar het evenement wordt de dag ervoor via e-mail verzonden
REGISTREER JE HIER !Ga op zoek naar nieuwe vaardigheden binnen gamesmarketingDoor Futuregames Games Marketer bij te Futuregames , leer je meer over de game-industrie, Futuregames en gamification als communicatiemethode. Je leert hands-on van professionals uit de branche over merk- en productmarketing binnen de game-industrie, het belang van User Acquisition-strategieën en methodologieën voor consumenteninzicht, evenals App Store Search Optimization (ASO) om het succes van een game-app op een mobiele app te vergroten winkels. Aan het einde van de cursus werk je aan het opstellen van een marketingplan voor een game om je nieuwe kennis binnen gamesmarketing onder de aandacht te brengen, en krijg je coaching en feedback rechtstreeks van professionals uit de industrie.
De cursus wordt op afstand gehouden en lezingen en coaching zijn online beschikbaar. Elke week worden er twee online colleges gehouden en er worden studiegroepen van 3-4 studenten samengesteld om gedurende de cursus aan cursusopdrachten te werken. Bij de start van de cursus worden voor elke student individuele studieplannen opgesteld. De cursus eindigt met een à twee dagen van presentaties, coaching en een afsluiting op onze school op Södermalm in Stockholm. (Disclaimer: de fysieke bijeenkomst aan het einde van de cursus kan veranderen als gevolg van nieuwe aanbevelingen van de volksgezondheidsautoriteit (Folkhälsomyndigheten)).Bijscholing voor communicatieprofessionalsDeze cursus is bedoeld voor diegenen die al werkzaam zijn binnen communicatie en / of marketing, maar de volgende stap willen zetten met een focus op game-gerelateerde industrieën. Hoewel veel communicatieprofessionals als gevolg van de pandemie minder kansen op werk zien en mogelijk zonder baan of opdracht zitten, bloeit de game-industrie en heeft ze meer talent nodig.
Futuregames Games Marketer is een kans om je voor te bereiden op de game-industrie als waardevolle medewerker en / of consultant. Na vijftien weken heb je nieuwe competenties verworven binnen de methodologieën en rollen in de game-industrie, zoals "Productmarketing", "Gebruikersacquisitie" en "App Store-optimalisatie".“De Zweedse videogame-industrie is levendig, divers en groeiend, en Zweedse gamingbedrijven hebben meer divers marketingtalent nodig om lokale en internationale groei te ondersteunen. Tegenwoordig zijn er niet genoeg marketeers met ervaring in de game-industrie in Zweden, wat betekent dat we voor Star Stable ons marketingteam regelmatig vullen met ervaren talent uit het buitenland. De wereldwijde videogamemarkt trekt het komende jaar naar een industrie van $ 160 miljard, waarbij Zweden meer dan 300 game-ontwikkelingsstudio's heeft die content maken voor een wereldwijd publiek. Het opbouwen van een groter, meer ervaren ecosysteem voor gamingmarketingtalenten in Zweden is een geweldige kans voor de industrie ”.
- Tabitha Hayes, Chief Marketing Officer, Star Stable Entertainment.Futuregames is door The Rookies twee jaar op Futuregames uitgeroepen tot de op een na beste school ter wereld op het gebied van game-ontwikkeling. Nu breiden we onze focus uit om meer sleutelrollen binnen de game-industrie te vervullen. De behoefte aan meer gamemarketingprofessionals wordt bevestigd door marketingprofessionals bij toonaangevende gamestudio's zoals Star Stable, Avalanche Studios Group, Paradox Interactive, Raw Fury en Fast Travel Games.Futuregames games marketeer biedt uOnline onderwijs - met een bijeenkomst ter plaatse aan het einde van de cursus in een van onze hubs / scholen in Stockholm, Boden, Karlstad of SkellefteåInspirerende lezingen door professionals uit de game-industrieOefenmateriaalMentoring door mensen in de brancheCursusplan:Inleiding tot de game-industrie, gamesmarketing en gamification, 5 YHP
Merk- en productmarketing, 10 YHP
UA / gebruikersacquisitie en consumenteninzicht, 10 YHP
ASO - App Store-zoekoptimalisatie, 10 YHP
Project - Marketingplan, 15 YHPNa afronding van de cursus beschikt u over nieuwe competenties en vaardigheden in:Methoden en tools gerelateerd aan de rol als Games Marketeer binnen de game-industrie
Het gebruik van de product- en gebruikersanalyse binnen de game-industrie
Kennis om marketingboodschappen en -activiteiten te ontwikkelen die zijn aangepast aan doelgroepen
Het gebruik van App Store Search Optimization om de doorzoekbaarheid en conversieratio van een game of andere app op mobiele marktplaatsen te vergroten
De mogelijkheid om marketingplannen voor een game of ander game-gerelateerd product te ontwikkelen en te implementerenWat moet ik aanvragen?Aangezien de lezingen in het Engels zullen zijn, is Eng 6 / B of gelijkwaardige kennis vereist.
Bovendien is ten minste twee jaar aanverwante beroepservaring vereist om tot de cursus te worden toegelaten. Met gerelateerd bedoelen we ervaring op het gebied van communicatie en / of marketing.
Upload uw diploma van de middelbare school, cv / persoonlijke brief of andere certificaten waaruit uw ervaring met communicatie en / of marketing blijkt.
Speciale test voor selectie van kandidaten
Als het aantal in aanmerking komende kandidaten groter is dan het aantal beschikbare plaatsen voor de cursus, wordt er een selectie gemaakt op basis van een speciale test (särskilt prov) bestaande uit 6 vragen.
De test is vrijwillig en wordt gescoord. Door onderstaande vragen te beantwoorden vergroot je de kans op toelating tot de opleiding. We hebben momenteel 30 beschikbare plaatsen. De test bestaat uit zes vragen en is een zelfevaluatie. Denk na over uw ervaringen en kennis uit het verleden die relevant zijn voor de cursus. De schriftelijke toets kan maximaal 30 punten opleveren.
De schriftelijke test wordt samen met uw aanvraag op YH-antagning.se geüpload als een pdf en moet als volgt worden genoemd: voornaam_achternaam
Succes!
vragen
Uw antwoorden moeten zo kort en inzichtelijk mogelijk zijn. Maximaal een halve A4 per vraag en maximaal vijf (5) pagina's in totaal (met een lettergrootte van 11 punten). Als er gebieden zijn waarmee u niet eerder in contact bent geweest, hoeft u die / die vraag (en) niet te beantwoorden.Welke eerdere ervaring / kennis heb je met games en / of gamification?
Welke eerdere ervaring / kennis heeft u met marketingstrategieën?
Welke eerdere ervaring / kennis heeft u met productanalyse?
Welke eerdere ervaring / kennis heeft u met marketinganalyse?
Welke eerdere ervaring / kennis heb je met App Store Search Optimization en / of Search Engine Optimization?
Waarom wil je geaccepteerd worden voor 'Games Marketer' bij Changemaker Educations / Futuregames ?