MBA Master in Big Data en Business Intelligence

Algemeen

Beschrijving van opleiding

De MBA Master in Big Data en Business Intelligence stelt u in staat om grondige kennis te verkrijgen over Big Data-technologieën en hun toepassing in de bedrijfswereld, met speciale nadruk op de analytische tools van het veld Business Analytics. Met dit alles zal de student aan het einde van deze master bereid zijn om in aanmerking te komen voor een senior managementfunctie, in staat zijn om grote hoeveelheden gegevens te beheren en analyseren, om de beslissingen van bedrijven of organisaties te begeleiden om de doelstellingen te bereiken verhoogd.

Bovendien integreert het een zeer gespecialiseerde training in de nieuwe paradigma's van strategisch management, personeelsmanagement en kennis op de belangrijkste gebieden van het bedrijfsgebied zoals marketing, financiën, operations, commerce en verkoop, zodat de student deze kennis in de processen integreert van behandeling en gegevensbeheer. Studenten die deze dubbele graad behalen, hebben betere kansen op een baan.

Door te studeren aan de ISEB ontvangt u het advies van experts en docenten die, samen met de studiemethodologie, uw professionele succes zullen verzekeren.

Voor wie is het bedoeld?

De MBA Master in Big Data en Business Intelligence is ontworpen voor professionals die vaardigheden willen verwerven om zich te ontwikkelen in nieuwe beroepen die verband houden met data-analyse en -behandeling, zoals Data Engineer, Data Scientists, Data Analyst, etc. Een profiel met betrekking tot de ICT-wereld wordt aanbevolen, evenals training in kwalitatieve, zakelijke of economische studies, omdat deze master zeer gericht is op digitale marketing, teambeheer en strategisch management.

doelstellingen

  • Ken de belangrijkste analyse- en voorspellingsmodellen en leer ze toe te passen op de zakelijke realiteit.
  • Behandel en beheer ICT om onze analytische mogelijkheden te verbeteren.
  • Weet hoe indicatoren moeten worden gemeten en geëvalueerd op basis van de toepassing van data science-protocollen.
  • Ken en pas de verschillende analytische hulpmiddelen toe om aan de mogelijke eisen van het huidige bedrijfsleven te voldoen.
  • Begrijpen hoe multidimensionale databasemodellen werken om nieuwe patronen te extraheren die ons helpen de vergelijkende resultaten van onze bedrijven te vergroten.
  • Detecteer incidenten en problemen in het Big Data-veld en implementeer procedures om ze op te lossen.
  • Detecteer, ken en beheer de belangrijkste elementen waarop een wereldwijde strategische analyse is gebaseerd.
  • Analyseer het marketingplan waarop de strategische planning is gebaseerd en bepaal de meest geschikte marketingkanalen.
  • Leer economische en financiële evaluaties uit te voeren om verschillende investeringsanalyses uit te voeren.
  • Leer de sleutels om personeel in het bedrijf of de organisatie te leiden.
  • Ontwikkel een globale en strategische visie die het mogelijk maakt om op alle afdelingen van het bedrijf te werken.

Carrièremogelijkheden

De MBA Master in Big Data en Business Intelligence geeft je de kennis en vaardigheden die nodig zijn om je carrière te ontwikkelen als:

  • Directeur van afdelingen zoals: Human Resources, Operations, Marketing, Finance, Commercial en Sales.
  • Beheerder of ontwikkelaar van Big Data-systemen.
  • Data-analist.
  • Data Scientist
  • Data Engineer

leerplan

De MBA-master in big data en business intelligence bestaat uit de volgende agenda:

Module 1. Planning en strategisch management

  1. Stichtingen van de strategie
  2. Strategische doelstellingen
  3. Het strategisch proces
  4. Strategische formulering
  5. Strategische analyse (in de dynamiek van bedrijfsbeheer)
  6. Ontwikkeling van de strategie
  7. Training en implementatie van de strategie
  8. De balanced scorecard (CMI)
  9. Case study

Module 2. Marketing

  1. Strategische marketing
  2. afzet
  3. Geïntegreerde communicatie marketing
  4. Verkooppromoties
  5. Kwantitatieve analyse in commerciële beslissingen
  6. prijzen
  7. Case study

Module 3. Teambeheer

  1. Werkteams: contextuele aspecten
  2. Een werkteam leiden / beheren
  3. Empowerment: bereik het beste van uw team en bijdragers
  4. Leid uw team met efficiëntie: strategieën
  5. Case study

Module 4. Coaching

  1. Coaching: bases en grondbeginselen
  2. Soorten coaching en coaching in organisaties
  3. Coachingsproces en methodologieën
  4. Theoretisch kader en andere hulpmiddelen voor coaching
  5. Case study

Module 5. Practitioner in NLP

  1. Introductie tot NLP
  2. Vooronderstellingen van NLP, feedback en doelstellingen
  3. Representatieve systemen, oogtoegang, empathie, rapport en sensorische toetsen
  4. Metamodel van taal, kalibratie, geassocieerde / gedissocieerde staat en ankers
  5. Submodaliteiten, hypnose en emotionele intelligentie
  6. Conflictoplossing, metaforen, geavanceerd POPS-model en overtuigingen
  7. Case study

Module 6. Elektronische handel

  1. Introductie tot eCommerce
  2. Nieuwe technologieën en waardeketen
  3. Bedrijfsbeheer
  4. Reclame en marketing
  5. Klantenservice, logistiek en betalingssystemen
  6. Beveiligingssystemen en juridische aspecten
  7. Presentatie en toekomst van eCommerce
  8. Case study

Module 7. Social media en webpositionering SEM, SEO en AdWords

  1. Fundamentals van Web Positioning
  2. Optimalisatie en hulpmiddelen
  3. SEO voor mobiel
  4. Inhoud en marketing
  5. SEO en meetcampagne
  6. Case study

Module 8. Communitybeheer

  1. Introductie van de Community Manager
  2. Het sociale web en sociale media
  3. Sociale netwerken
  4. Sociale multimedia en andere platforms
  5. Social Media Plan
  6. Case study

Module 9. Big data en business intelligence

  1. Big Data en Business Intelligence
  2. Gegevensopslagsystemen
  3. Ontwerp van een big data-project
  4. Case study

Module 10. Het ETL-proces

  1. Het ETL-proces
  2. Gegevensintegratie
  3. Implementeer een ETL-proces
  4. Case study

Module 11. Klantanalyse

  1. Customer Analytics
  2. Klantensegmentatie
  3. Customer Value Management
  4. Case study

Module 12. Big data in marketing

  1. Big data in marketing
  2. Web- en mobiele analyse
  3. Loyaliteitsprogramma's
  4. Case study

Module 13. Inleiding tot boekhouding

  1. Introductie tot Accounting
  2. De boekhoudmethode. De boekhoudcyclus
  3. Het algemene boekhoudplan
  4. Uitgaven, Aankopen, Inkomen, Verkoop. Boekhoudkundige periodisering
  5. Cliënten, Debiteuren en Openbare Administraties
  6. Leveranciers en crediteuren. Financiële rekeningen
  7. Materiële en immateriële activa
  8. Afschrijvingen, waardeverminderingen en voorzieningen
  9. Voorraad en criteria voor uw waardering
  10. Het netto waard
  11. BTW
  12. Vennootschapsbelasting
  13. Case study

Module 14. Financieel beheer

  1. Economisch-financiële structuur van het bedrijf
  2. Economische en financiële analyse
  3. Kosten en baten van het bedrijf
  4. De kosten van financiële middelen op korte termijn
  5. De kosten van financiële middelen op lange termijn
  6. Selectie en hiërarchische evaluatie van eenvoudige investeringsprojecten
  7. Financiële planning op korte en lange termijn
  8. Zelf fi nanciering van het bedrijf en het dividendbeleid
  9. Case study

Module 15. Arbeidsadvies in HR

  1. Basissalaris en supplementen
  2. Inhoudingen en veronderstellingen
  3. Affiliaties en socialezekerheidsbijdragen
  4. Contracten en opschortingen
  5. Voordelen van sociale zekerheid
  6. Arbeidsprocedure en onderhandeling
  7. Uitzendondernemingen (ETT)
  8. Preventie bij arbeidsrisico's
  9. Case study

Module 16. Commerciële belastingen

  1. Handelsrecht
  2. Wissel wetten en bedrijven uit
  3. Faillissementswetgeving
  4. Case study

Module 17. Vennootschapsbelasting

  1. Elementen van de vennootschapsbelasting
  2. Prognoses en correcties
  3. Niet-aftrekbare kosten van de belastbare basis en waardering van erfgoedelementen
  4. Transacties tussen entiteiten en verbonden personen en beperking van aftrek van financiële kosten
  5. Vermindering van inkomsten uit immateriële activa, soorten pandrechten en integrale kosten
  6. Bonussen in de Fee en Dalingen om de Realisatie van Bepaalde Activiteiten aan te moedigen
  7. Beheer van belastingen en inhoudingen, inkomsten voor rekening en gefractioneerde betalingen
  8. Case study

Module 18. Handel

  1. Theories of International Trade
  2. Het concurrentievoordeel van landen
  3. Wereldhandelsorganisatie (WTO)
  4. Economische globalisering en nationale economieën
  5. Internationale onderhandeling en buitenlandse handel in Spanje
  6. Case study

Module 19. Supply chain

  1. Inleiding tot logistiek
  2. Het vervoermiddel
  3. Incoterms 2010
  4. Buitenlandse handel
  5. Douane en handelsdocumentatie
  6. Logistiek van de XXI eeuw
  7. Spaanse logistieke sector
  8. Case study

Module 20. Maatschappelijk verantwoord ondernemen

  1. Inleiding tot maatschappelijk verantwoord ondernemen
  2. Stakeholders of belanghebbenden
  3. Communicatie en transparantie
  4. Actiegebieden
  5. Componenten van CSR Management
  6. Meting van CSR
  7. Case study

methodologie

ISEB's studiemethodiek is zo ontworpen dat de student het persoonlijke en professionele leven kan combineren. Alle trainingsprogramma's voor master, postgraduaat, PDD en hoger onderwijs worden volledig online gegeven. Op deze manier heeft de student toegang tot alle trainingsinhoud via onze Online Campus, dit is het belangrijkste platform van hun training, zodat ze op elk moment van overal ter wereld kunnen studeren.

Zodat de student in zijn eigen tempo kan studeren hoe en waar hij wil, met onze methode 24/365 garanderen we al onze studenten een permanente beoordeling op elke dag van het jaar op elk moment via ons docententeam.

Eenmaal ingeschreven, kunnen studenten toegang krijgen tot de virtuele campus met alle academische middelen die ze nodig hebben, waardoor ze permanente communicatie krijgen tussen andere studenten en docenten: studiemateriaal, forums, chats, netwerken met de rest van de studenten, gepersonaliseerde begeleiding , videotutoriales, masterclass en nieuws.

Voor de evaluatie kan de student een van de volgende drie methoden kiezen:

  1. Eindwerk: presentatie van een werk / scriptie aan het einde van alle vakken.
  2. Continue evaluatiewerken: presentatie van een werk aan het einde van elk onderwerp.
  3. Eindexamen: Presentatie van een examen van het eindexamentype aan het einde van alle vakken.

Via deze methoden zal worden geëvalueerd dat de student alle nodige competenties heeft verworven in de verschillende blokken van studie. Alle evaluatiemethoden worden volledig online uitgevoerd, wat de afstandsstudie door de student vergemakkelijkt.

financiering

Het European Higher Institute of Barcelona wil het beste talent aantrekken. We weten dat het een uitdaging kan zijn om uw opleiding in een goed functionerend educatief centrum te financieren. Het besluit om een Master, Postgraduate of PDD te studeren is een belangrijke investering, dus ISEB biedt verschillende betaalmethoden aan haar studenten aan, die helpen bij de financiering van de studies:

  1. Contant met bankpas / creditcard.
  2. Bankoverschrijving
  3. Betaling in termijnen, wij financieren uw studies zonder toegang of rente.

Als u een bedrijf bent, hebben we speciale financieringsvoorwaarden.

Laatst bijgewerkt op mrt 2020

Over de school

ISEB - Instituto Superior Europeo de Barcelona es una institución educativa especializada en programas formativos a distancia. De carácter multidisciplinar, imparte formación de posgrado en varias dis ... Lees meer

ISEB - Instituto Superior Europeo de Barcelona es una institución educativa especializada en programas formativos a distancia. De carácter multidisciplinar, imparte formación de posgrado en varias disciplinas en ámbitos como la empresa, la educación, la psicología, el derecho y el deporte, entre otros, siendo un referente en los centros de formación online españoles. Concienciados con las últimas tendencias sociales y de mercado, ISEB incluye en la mayoría de sus programas formativos contenidos de Inteligencia Emocional, Coaching, PNL y Responsabilidad Social Corporativa para que los futuros profesionales puedan desarrollar todo su potencial desde una perspectiva socialmente responsable. Lees Minder