MBA in toerisme
Neapolis University Pafos Distance Learning
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Online Cyprus
Talen
Engels,
Studieformaat
Afstand leren
Duur
3 semesters
Tempo
Deeltijd
Collegegeld
EUR 10.000 / per year
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Oct 2024
Invoering
Het programma is geaccrediteerd door het Cyprus Agency of Quality Assurance and Accreditation in Higher Education (CYQAA)
Het afstandsprogramma MBA in Toerisme van Neapolis University Pafos biedt studenten een uitgebreide en geïntegreerde benadering van de discipline toerisme en de kritieke sector van het toerisme in het algemeen. De MBA in Toerisme volgt een moderne benadering om de nodige kennis te verstrekken voor het begrip van toerisme als een sociaal en economisch fenomeen. Het legt bijzondere nadruk op de bedrijfsadministratie van toerisme en gastvrijheid en het beheer van toeristische bestemmingen. Voortbouwend op de voordelen van innovatie in de geglobaliseerde wereld, is het curriculum gestructureerd rond de volgende pijlers: ecologische duurzaamheid en duurzaam beheer van toeristische organisaties. Daarom zullen studenten worden uitgerust met de juiste vaardigheden om de uitdagingen aan te gaan waarmee moderne toeristische bedrijven worden geconfronteerd, in een constant veranderende internationale omgeving die wordt gedomineerd door snelle technologische ontwikkelingen, wat resulteert in nieuwe modellen van corporate governance.
Voordelen van het programma
- Het internationale prestige en de erkenning van de Neapolis University of Pafos.
- Uitstekend academisch personeel met een sterke expertise in de onderwezen onderwerpen.
- Internationale samenwerkingen met vele universiteiten.
- De flexibiliteit van afstandsonderwijs.
- Het gebruik van geavanceerde technologie en middelen.
- De dynamische keuze tussen synchroon en asynchrone afstandsonderwijs.
- De aanpassing van het MBA-programma aan de huidige marktvereisten en meerdere zakelijke omgevingen.
- Competitief collegegeld.
toelatingen
leerplan
Programma structuur
Om een MBA in toerisme te behalen, moeten studenten met succes worden geëxamineerd in alle verplichte vakken en hun proefschrift.
Het programma is als volgt opgebouwd:
1e semester
- DMBA550 Financiële en managementboekhouding
- DMBA560 Marketingmanagement en zakelijke communicatie
- DMBA580 Leiderschap en organisatiegedrag
- DMBA620 Kwantitatieve bedrijfsanalyse
2e semester
- DTOUR520 Tour Operationeel Beheer
- DTOUR530 Beheer en ontwikkeling van horecazaken
- DTOUR550 Economie van toerisme en gastvrijheid
- DTOUR570 Strategisch bestemmingsbeheer
- DTOUR590 Toerismebeleid en -planning
3e semester
- DTOUR600 Proefschrift
Onderwijs-, leer- en beoordelingsmethoden
Dit is een programma voor leren op afstand. Tijdens het academiejaar worden voor elk van de opleidingsonderdelen (verplichte en facultatieve) onderwijsbijeenkomsten gehouden, en wel als volgt: zes (6) telemeetings van twee uur met de studieadviseur per opleidingsonderdeel, die instaat voor informeren, begeleiden, adviseren en de studenten beoordelen. Deze bijeenkomsten zijn primair gericht op de algemene ondersteuning van studenten, maar ook op de uitwerking, verdieping en ontwikkeling van alle vakken die de studenten volgen. De interactiviteit en formatieve toetsing maken deel uit van de leer- en onderwijsmethodiek. De tijdens het semester voltooide opdrachten komen overeen met 30% van het eindcijfer, terwijl het eindexamen overeenkomt met 70%. Om te slagen voor een opleidingsonderdeel dient de student zowel voor de schriftelijke opdracht als voor het afsluitend examen een cijfer van minimaal 50/100 te behalen.
In het derde semester ronden studenten hun MBA-proefschrift af, wat overeenkomt met 30 ECTS.
Duur van het programma
De duur van het programma is 18 maanden.
Studenten hebben de mogelijkheid om hun postdoctorale studie in 12 maanden af te ronden, zolang ze beginnen met het uitvoeren van hun masterproef tijdens het eerste of tweede semester van hun studie, inclusief de zomerperiode. In dat geval kan de afronding van de masterproef na de zomerperiode worden verlengd met één of twee maanden. Het totaal aan ECTS blijft in ieder geval 90.
Programma collegegeld
Ideale studenten
Het programma is speciaal ontworpen voor:
- Medewerkers-managers in toerisme- en horecabedrijven zoals hotels, reisbureaus, touroperators, luchtvaartmaatschappijen, cruisemaatschappijen en bestemmingsbeheerorganisaties.
- Onderzoekers/analisten en leidinggevenden in de toeristische sector wereldwijd.
- Werknemers-managers in sectoren buiten het toerisme.
- Specialisten en adviseurs die deskundig advies geven over toerismebeleid en -ontwikkeling aan de publieke en private sector.
- Docenten in scholen voor toerisme en degenen die er ook voor kiezen om hun academische loopbaan naar het doctoraatsniveau te brengen.