MSc in Bewustzijn, Spiritualiteit en Transpersoonlijke Psychologie
Alef Trust
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Metropolitan Borough of Wirral, Verenigd Koninkrijk
Talen
Engels
Studieformaat
Afstand leren
Duur
3 jaar
Tempo
Deeltijd
Collegegeld
GBP 4.100 / per year *
Deadline voor aanmelding
29 Aug 2024
Eerste startdatum
16 Sep 2024
* Het collegegeld dekt alle aspecten van onderwijs en begeleiding.
Invoering
M Sc Bewustzijn, Spiritualiteit en Transpersoonlijke Psychologie
Deeltijd, volledig online studeren. Beschikbaar als 2- of 3-jarige studieprogramma's
Toekennende universiteit: Liverpool John Moores University
Online. Nooit ver weg.
De Alef Trust is een non-profit Community Interest Company, die deze MSc in bewustzijn, spiritualiteit en transpersoonlijke psychologie aanbiedt als onderdeel van haar portfolio van postdoctorale programma's. De MSc is een intellectueel stimulerend studieprogramma dat zich richt op diverse onderwerpen rond de aard van bewustzijn, de dynamiek tussen psyche en soma, de psychologie van het zelf en hogere staten van zijn, en de psychologische basis van spirituele en mystieke praktijken. Het studieprogramma benadrukt real-world toepassingen van de ideeën en principes die je bestudeert. Het MSc-programma bevordert ook ervaringsgerichte benaderingen van leren en stimuleert studenten om inzichten uit het programma op te nemen in hun eigen levensreizen.
Het MSc-programma begint in september, omvat 180 studiepunten (90 ECTS of 36 Amerikaanse studiepunten voor afgestudeerden) en kan worden voltooid in twee of drie jaar deeltijdstudie. Het programma draait volledig online en is gevalideerd door de Liverpool John Moores University in het VK.
Onze benadering van online onderwijs is gebouwd door meer dan 15 jaar ervaring en onderscheidt zich door zijn studentgerichte benadering. Deze participatieve leerervaring omvat webinars, interactieve discussies, activiteiten in kleine groepen en één-op-één virtuele lessen en begeleiding. De faculteit zijn internationale experts in de onderwerpen waarover ze doceren.
Een levendige leergemeenschap
Succesvolle aanvragers zullen lid worden van een gemeenschap van gelijkgestemde individuen uit een grote verscheidenheid aan landen, achtergronden en professionele rollen. Onze internationale leergemeenschap omvat zowel mensen die net een carrièrepad beginnen als professionals op het gebied van onderwijs en onderzoek, gezondheidsgerelateerde gebieden zoals counseling en therapie, menselijke relaties, sociaal activisme en andere ondernemersinitiatieven. De gemeenschappelijke kenmerken zijn een bereidheid om te leren en te groeien, om respect voor heilige praktijken op te nemen en een verlangen om onze omgeving te eren en te genezen.
De gemeenschap staat centraal in de visie Alef Trust We streven ernaar om de mensen in onze gemeenschap effectief te empoweren, voornamelijk door te leren, maar ook door studenten en alumni kansen te bieden om projecten te starten die hun eigen gemeenschap vooruit kunnen helpen, en door de verspreiding van onderzoek te vergemakkelijken dat de toepassingen van transpersoonlijke manieren van weten onderzoekt. Je wordt lid van een community die niet alleen bestaat uit mede-MSc-studenten, maar ook uit onze Certificate-programma's, Open Learners en promovendi.
Een lerend partnerschap
De MSc wordt verder versterkt door een partnerschap tussen de Alef Trust en het Scientific and Medical Network (SMN), een wereldwijde professionele gemeenschap voor ruimdenkend, rigoureus en empirisch onderbouwd onderzoek naar thema's die een brug slaan tussen wetenschap, spiritualiteit en bewustzijn.
Als student ben je voor de duur van je studie lid van het netwerk en heb je toegang tot de nieuwsbrief van het netwerk en het unieke audiovisuele collegearchief met veel inspirerende presentaties van nieuwe paradigmawetenschappers en wetenschappers. U ontvangt ook kortingen op enkele van de live-evenementen van de SMN die jaarlijks in het VK worden gehouden.
Carrièremogelijkheden
Transpersoonlijke waarden en praktijken worden steeds meer erkend voor de verrijking die ze kunnen brengen in alle gebieden van onze samenlevingen. Dienovereenkomstig hebben alumni van de MSc vooruitgang geboekt in een breed scala aan loopbaantrajecten, waaronder:
·Therapeutische, counseling- en coachingberoepen
·Sociale zekerheid
· Strafrecht / Wetshandhaving
·Juridische beroepen
·Gezondheid en medicijnen
·Basis en secundair onderwijs
·Bedrijfsmanagement
·Personeelszaken
·Journalistiek
·Amusement en kunst
·Leiderschap en management
·Onderzoek
leerplan
Ons MSc-programma onderscheidt zich door het waarderen van ervaringsgerichte benaderingen van leren en in het aanmoedigen van studenten om inzichten uit het programma op te nemen in hun unieke levensreizen. Naast een rigoureus academisch curriculum, onderzoeken modules de integrale levenspraktijk en transpersoonlijke benaderingen van onderzoek.
Jaar één - Kernmodules | 20 credits elk
1. Benaderingen van bewustzijn
2. Leren door middel van integratieve praktijk
3. Spirituele psychologie , waarin twee opties zijn studies uit:
· Hedendaagse spiritualiteit
· Transpersoonlijke ecopsychologie
· Kabbalistische psychologie
· Sjamanistische psychologie
· Psychedelica en entheogenen
· Transpersoonlijke dromen
· De sjamanistische geest in kunst, cultuur en technologie van de 21e eeuw
Jaar twee - Kernmodules | 20 credits elk
1. Transpersoonlijke psychologie
2. Onderzoeksontwerp
3. Toegepaste transformatieve psychologie , waarin twee opties zijn studies uit:
· Creativiteit en Transformatie
· Multidimensionaal trauma en transformatie
· Meditatie & Mindfulness
· Transpersoonlijke counseling en psychotherapie
· Integratieve geneeskunde
· Transpersoonlijke coaching psychologie
Jaar drie - Kernmodule| 60 studiepunten
1. Onderzoeksproefschrift
Getuigenissen van studenten
Robin Jordan | "Ik vind de cursus een enorm positieve ervaring: de academici; de gemeenschap; de bronnen. Het is oogopenend geweest. Ik werk ook fulltime. Er is flexibiliteit rond de tijd dat ik dingen doe. Iedereen is enorm ondersteunend en zeer respectvol en reageert op vragen die ik per e-mail heb verzonden. " |
Sue Bradley | “Het webgebaseerde karakter van de cursus stelde me in staat om gemakkelijk colleges, werkcolleges en presentaties bij te wonen die goed bij het werk pasten. In mijn omstandigheden zou ik niet in staat zijn geweest om een universitaire opleiding te volgen. Het betekende ook dat ik in mijn eigen tijd en naast mijn andere verplichtingen kon studeren. Mijn medestudenten zitten over de hele wereld en de verschillende achtergronden, perspectieven en interesses zorgen voor een stimulerende en verrijkende mix. Hoewel dit een webgebaseerde cursus is, heb ik een aantal goede vrienden gemaakt, wat zeer de moeite waard is. Er is een groeiende gemeenschap waarmee je gedachten en ideeën kunt delen, terwijl veel 'gewone' mensen kunnen denken dat je gek bent! Het personeel is deskundig en zo gul met hun tijd, en het delen van hun kennis en ervaring is zeer, zeer nuttig. Het zijn koplopers in het veld die al jaren zeer betrokken zijn bij hun vak. Ik zou geen toegang tot hen hebben in een instellingsgericht programma, behalve via hun geschriften. Op deze cursus ontmoet je ze 'van aangezicht tot aangezicht' en dat is spannend!” |
Nona Mileva | “De masteropleiding is intellectueel stimulerend. Ik merk dat het curriculum van het programma me oplaadt. Ik kom thuis van een lange dag op het werk, en dan zijn er ouderlijke verantwoordelijkheden, huishoudelijke verantwoordelijkheden en ik voel me uitgeput. Maar als ik me onderdompel in de materialen van deze cursus, voelt het voor mij heel stimulerend. Ik geniet van het communiceren met gelijkgestemde mensen, en ik denk dat dat een enorme bonus is dat we tot zo'n geweldige gemeenschap behoren. Ik vind het ook fijn dat er snel feedback is met onze mentoren en begeleiders. Dit is een prachtig programma met solide accreditatie, gemaakt door briljante wetenschappers. Het personeel heeft er met hart en ziel voor gezorgd, en niets is zo belangrijk als dit.” |
Dagmar Suissa | “Dit was echt een transformerende reis. De cursus heeft me veel kennis opgeleverd, met name op het gebied van individuele en collectieve transformatie, wat een van mijn belangrijkste interesses is. Mijn meest gekoesterde winst is echter mijn eigen getransformeerde zelf. Ik heb een meer uitgebreid begrip van mezelf, ik voel me authentieker, meer medelevend en meer verbonden met anderen. Ik pas nu toe wat ik heb geleerd door de cursussen die ik geef op de universiteit en door transformationeel werk in organisaties. Toch pas ik niet alleen de kennis toe, ik pas ook “zelf” toe. Mijn eigen transformatieve ervaring dient als een katalysator en heeft een transformerende impact op anderen.” |
Toelatingseisen
De minimumvereiste is normaal gesproken een undergraduate degree op klasse 2.2 honours in het geval van UK awards of een gelijkwaardig niveau als een niet-UK diploma. Voorbeelden van equivalenten zijn USA Grade Point Average van ten minste 3,0 of een Graduate Record Examination score van ten minste 550. Graden in andere vakken dan Psychology kunnen worden geaccepteerd op voorwaarde dat de kandidaat een passend niveau en relevantie van achtergrondkennis en competentie kan aantonen. In het bijzonder vereisen aanvragers voor de MSc-programma's een voldoende opleidingsachtergrond en -ervaring om met succes onderzoeksprojecten op graduaatniveau en een proefschrift af te ronden.
Kandidaten zonder een undergraduate of graduate degree kunnen worden overwogen, afhankelijk van hun demonstratie van beroepskwalificaties en / of ervaring tot een niveau en relevantie die geschikt wordt geacht voor toelating tot het programma. Dergelijke aanvragers kunnen ook worden gevraagd om een essay van 1500 woorden in te dienen, waarvan de titel met de programmadirecteur wordt besproken. Kandidaten moeten ook over basistechnologievaardigheden, apparatuur en de capaciteit voor zelfgestuurd leren beschikken om een succesvolle deelname aan de online-programma's te garanderen.
English Proficiency: voor studenten van wie de eerste taal geen Engels is, is vaardigheid in het Engels vereist tot de volgende geteste normen:
- IELTS 6.5
- TOEFL: PBT 580, CBT 233, IBT 90-91
Beurzen: een beperkt aantal deelbeurzen is beschikbaar voor studenten die willen deelnemen aan het masterprogramma. De beurzen zijn alleen beschikbaar voor diegenen die een aanvraag indienen en een plaatsing in het masterprogramma aanbieden. De beurzen zijn niet beschikbaar voor het Postgraduate Certificate of Diploma. De betaling van de beurs in het tweede jaar zal afhankelijk zijn van bevredigende prestaties in het eerste studiejaar.
toelatingen
leerplan
leerplan
Ons MSc-programma onderscheidt zich door het waarderen van ervaringsgerichte benaderingen van leren en in het aanmoedigen van studenten om inzichten uit het programma op te nemen in hun unieke levensreizen. Naast een rigoureus academisch curriculum, onderzoeken modules de integrale levenspraktijk en transpersoonlijke benaderingen van onderzoek.
Jaar één - Kernmodules | 20 credits elk
1. Benaderingen van het bewustzijn
2. Leren door middel van integratieve praktijk
3. Spirituele psychologie, waarin twee opties studies zijn van:
Hedendaagse mindfulnessEntheogenen en psychedelicaVrouwelijke spiritualiteitSjamanistische psychologieSpiritualiteit en het denkbeeldigeTranspersoonlijke dromen
Jaar twee - Kernmodules | 20 credits elk
1. Transpersoonlijke psychologie
2. Onderzoeksontwerp
3. Toegepaste Transformatieve Psychologie, waarin twee opties studies zijn van:
Creativiteit en transformatieIntegratieve geneeskundeMultidimensionaal trauma en transformatieTranspersoonlijke coaching psychologieTranspersoonlijke EcopsychologieTranspersoonlijke counseling en psychotherapie
Jaar drie – Kernmodule| 60 studiepunten
1. Onderzoeksproefschrift
Beurzen en financiering
Er is een klein aantal deelbeurzen beschikbaar voor studenten die willen deelnemen aan het masterprogramma.
De beurzen zijn alleen beschikbaar voor degenen die een stageplaats in het masterprogramma aanvragen en aangeboden krijgen. Om de beurs aan te vragen, moeten de toelating tot het programma en de eerste aanbetaling uiterlijk op 30 juni worden betaald voor het jaar waarin de studie naar verwachting zal beginnen. Meer informatie over het aanvragen van de beurs wordt verstrekt bij acceptatie in de studiebeurs. programma.
Uitbetaling van de beurs in het tweede jaar is afhankelijk van bevredigende prestaties in het eerste studiejaar.