Master in Business Administration - MBA online

Algemeen

Lees meer over dit programma op de website van de school

Beschrijving van opleiding

In het complexe scenario waarin we opereren, zit succes niet langer in het domein van beheertools, maar in het vermogen om de problemen die zich voordoen op te lossen .

Dat is de reden waarom de ESEUNE Business School Online MBA is ontworpen op basis van een innovatieve waardepropositie om professionals voor te bereiden die transformatieve oplossingen bieden aan bedrijven en de samenleving. Ontwikkelt vaardigheden (leiderschap, teams, creativiteit, visie, enz.) En verbetert kennis (strategie, innovatie, financiële planning, enz.) Die bijdragen aan het succes van het bedrijfsmanagement en de professionele carrière van de deelnemers versterken.

De online MBA combineert asynchrone sessies waarin de student individueel werkt met één klas per maand on-site-digitaal (via Zoom) waarin studenten en docenten het leren versterken.

Wat zijn de belangrijkste succesfactoren van de online MBA?

  1. Deelnemende mensen
    Mensen met professionele ervaring en projectie, die het besturen van organisaties ambiëren.
  2. De docenten
    Professionals (tot de beste in hun vakgebied) die opvallen door hun uitgebreide ervaring in de onderwerpen waaraan ze werken.
  3. De methode
    Geheel gericht op het verbeteren van vaardigheden en het consolideren van kennis voor bedrijfsbeheer.
  4. Netwerken
    Ongeveer 3.000 managers die hun MBA bij ESEUNE hebben afgerond, werken in honderden bedrijven in 30 landen over de hele wereld.
  5. De MBAyourself-structuur
    Het laat toe om de ontwikkeling van de master te verzoenen met de professionele en persoonlijke activiteit van de student.
  6. De globale visie
    Facultatieve lesuren aan Georgetown University, China, Silicon Valley, India en Afrika.

man, businessman, tablet computer

programma

A. Mensen en apparatuur

Mensen zijn de belangrijkste factor in de huidige organisatie. Ze zijn de belangrijkste bron van concurrentievoordeel, aangezien alleen door creativiteit en kennis de ideeën worden gegenereerd die een organisatie nodig heeft om voortdurend en in toenemende mate waarde te creëren. In dit deel van het programma laten we de sleutels zien om met mensen te werken, beginnend bij jezelf (zelfkennis), doorgaan met het team (leiderschap) en eindigend met de omgeving van de organisatie, om een nieuwe managementstijl te ontwikkelen gericht op het genereren van waarde door de energie van mensen.

  1. Leiderschap en emotionele intelligentie
  2. Hoe u met teams kunt werken
  3. Team coaching
  4. NLP en effectieve communicatie
  5. Erkenning van mensen
  6. Teams in staat stellen om te veranderen

B. Waarde en markt

Ideeën genereren op zichzelf geen waarde. Waarde wordt bepaald door de klant en de markt. Innovatie zet ideeën om in waarde. In dit deel van het programma zullen we de sleutels tot innovatie laten zien door tools en methoden in te zetten die managers helpen de door mensen opgewekte energie te kanaliseren naar de ontwikkeling van producten, diensten en organisatiemodellen gericht op het genereren van waarde.

  1. De waarde, de klanten, de markt
  2. Innovatie en creativiteit
  3. Innovatief leiderschap
  4. Waarde kaarten
  5. Hoe gedifferentieerde waardevoorstellen te ontwikkelen
  6. Innovatie als systeemvermogen
  7. MAP (Multidisciplinair Actieproject)

C. Digitale transformatie

Onze bedrijven staan voor de grootste uitdaging die ze ooit hebben meegemaakt: de transformatie van hun bedrijfsmodellen. Het is geen tijd van verandering; we leven een verandering van tijdperk. Technologie, globalisering, nieuwe consumentenwaarden genereren nieuwe businessmodellen in steeds meer sectoren. En wanneer die transformatie een sector bereikt, worden degenen die niet wisten hoe ze zich aan verandering moesten aanpassen buiten de concurrentie. Op dit gebied analyseren we de sleutels tot het transformeren van bedrijfsmodellen, vanuit een uitstekend praktisch perspectief ondersteund door werkmatrices die Facilitatoren die in bedrijven worden gebruikt om te helpen bij deze veranderingsprocessen.

  1. Exponentiële technologieën
  2. Digitale strategie
  3. Ontwikkeling van nieuwe bedrijfsmodellen
  4. Digitaal talentmanagement
  5. Industrie 4.0
  6. digitale marketing
  7. MAP (Multidisciplinair Actieproject)

D. efficiëntie

Het duurzame bedrijf leert middelen te optimaliseren en bereikt meer met minder (efficiëntie). Op dit gebied verdiepen we de optimalisatie van de waarde van de organisatie door de planning van financiële middelen, waarbij we de nadruk leggen op belangrijke beslissingen op dit moment, zoals treasurybeheer, financiering of investeringsplanning.

  1. Jaarrekening
  2. Geldbeheer
  3. Financieel beheer en investeringen
  4. Internationale financiën
  5. SOGE (simulatie)

E. Strategie

Het runnen van organisaties is niet alleen het beheren van resources. Het impliceert kiezen voor de toekomst: de heersende korte-termijnvisie overwinnen (dagelijkse problemen oplossen) en denken op middellange en lange termijn om de organisatie richting de toekomst te leiden door beslissingen te nemen in het heden.

  1. Strategisch inzicht
  2. Chroom richt het bedrijf op de toekomst
  3. Ontwerp, uitvoering en controle
  4. Richtings- en onzekerheidsomgevingen
  5. MAP (Multidisciplinair Actieproject)

G. Globalisering (optioneel)

We leven in een geglobaliseerde wereld en de manager moet bij het ontwerpen van bedrijfsstrategieën de impact begrijpen van de verschillende culturen die deel uitmaken van een markt die de wereld wordt genoemd. De MBA Online omvat optionele lesperiodes in Amerika, Azië en Afrika om de globale visie van de deelnemers te versterken.

  1. Uitvoerend programma van Georgetown University
  2. Silicon Valley CEO Academy
  3. Zakendoen in China (Beijing en Shanghai)
  4. Israël Startup Nation
  5. India
  6. Africa Service Learning
Laatst bijgewerkt op nov 2020

Over de school

Fundada en Bilbao (País Vasco, España) en 1992, ESEUNE es una Escuela de Negocios europea con un marcado espíritu global y con una actitud dinámica e innovadora. Hoy en día una persona directiva tiene ... Lees meer

Fundada en Bilbao (País Vasco, España) en 1992, ESEUNE es una Escuela de Negocios europea con un marcado espíritu global y con una actitud dinámica e innovadora. Hoy en día una persona directiva tiene que estar capacitada para resolver problemas en un mercado llamado mundo. La globalización es una realidad incuestionable y en ESEUNE creemos que la mejor forma para comprender la globalización es vivirla en primera persona. Apostamos por aprender haciendo, compartiendo experiencias, viviendo la realidad. Por eso hemos diseñado una metodología única que convierte nuestros masters en acción: MBAction! De la experiencia práctica hacia la asimilación de contenidos y herramientas; de los problemas en un mundo real a su solución. Una metodología que aumenta la motivación y la comprensión por parte de las personas participantes logrando un aprendizaje más efectivo. Lees Minder