Master in de Europese Unie en China (interuniversiteit met de Distance University of Madrid)
Universidad Rey Juan Carlos T
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Madrid, Spanje
Talen
Engels, Spaans
Studieformaat
Afstand leren
Duur
1 Jaar
Tempo
Full time
Collegegeld
EUR 45 / per credit *
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Sep 2023
* ingezeten studenten, per studiepunt, prijs; € 84,07: niet-ingezeten studenten, per studiepunt, prijs
Invoering
Welke kennis zal ik opdoen met deze master?
De student verwerft transversale kennis van verschillende onderwerpen die verband houden met de Europese Unie en China. Het doel van deze master is om een veelzijdige en brede visie op de actualiteit te bieden die ons in staat stelt de snelle transformaties van de samenleving in een wereldwijd en onderling verbonden scenario te begrijpen. Om de economie te begrijpen, is het nodig om in de cultuur te duiken en om deze te begrijpen is het essentieel om een analyse van de historische grondslagen uit te voeren. Vanuit de economie bewegen we ons vanuit een juridisch perspectief naar de samenleving waardoor we als geheel een brede visie kunnen verwerven.
Het is daarom zeer actuele en dynamische kennis die altijd wordt aangeboden vanuit de academische methodologie en de wetenschappelijke nauwkeurigheid van de universiteit.
Is deze graad officieel volgens de voorschriften van de Europese Hoger Onderwijsruimte?
Ja.
Aanbevolen profiel
In het bezit zijn van een officieel Spaans universitair diploma of een ander uitgegeven door een instelling voor hoger onderwijs van de Europese Hoger Onderwijsruimte die het land dat het diploma afgeeft, machtigt voor toegang tot masterdiploma's.
Het aanbevolen instapprofiel voor deze opleiding is:
- Bachelor's degree in economie
- Diploma of bachelor in bedrijfskunde en management
- Diploma of bachelor in de rechten
- Bachelor in de politieke wetenschappen
- Bachelor- of bachelordiploma in internationale betrekkingen
Het profiel van universitaire kandidaten om de Master of European Union-China te volgen, in de afstandsmodus, en dus het officiële postdoctorale diploma te behalen, zal beantwoorden aan de volgende kenmerken:
- Zelfstandigen of werknemers in loondienst, met enige beroepservaring en geïnteresseerd in het verbeteren van hun kwalificaties of hun promotiemogelijkheden op academisch gebied.
- Mensen die, vanwege geografische redenen van afstand tot face-to-face onderwijscentra of om persoonlijke redenen, moeite hebben om een andere lesmethode te volgen.
- Studenten van andere universiteiten of onderwijscentra, die bereid zijn om een nieuwe afstandsopleiding te volgen om de kennis of diploma's in het verwervingsproces te voltooien.
Goals
Erkend wordt dat de Europese Unie de meest gevorderde ervaring is met de integratieprocessen ter wereld. Bij de hervorming van de Verdragen van 1957 tot heden hebben de Gemeenschap en daarna de Europese Unie een groter aantal bevoegdheden gekregen en hebben zij bijgevolg een steeds relevantere plaats ingenomen in het politieke, economische en sociale leven van de staten die het vormen door een juridisch en politiek systeem op te bouwen, van internationale erkenning, een feit dat de publieke aandacht heeft gemobiliseerd.
Op zijn beurt heeft China de afgelopen decennia een exponentiële groei van zijn economie doorgemaakt. In sterkere mate streven naar langdurige interne groei en een herstel van het evenwicht tussen de bevolking. Zodra dit is bereikt, wendt China zich nu naar de buitenwereld en is het bezig met de volledige ontwikkeling van zijn buitenlandse politieke programma dat bekend staat als "De nieuwe Zijderoute". Dit wordt een van de ruggengraat van deze masteropleiding, aangezien het volwassenen en jongeren traint in de nieuwe rol die China speelt op het internationale toneel.
competenties
Basiscompetenties
- CB6 - Beschikken over en begrijpen van de kennis die een basis of kans biedt om origineel te zijn in de ontwikkeling en / of toepassing van ideeën, vaak in een onderzoekscontext
- CB7 - Dat studenten weten hoe ze de verworven kennis en hun vermogen om problemen op te lossen in nieuwe of weinig bekende omgevingen weten toe te passen binnen een bredere (of multidisciplinaire) contexten gerelateerd aan hun studiegebied
- CB8 - Dat studenten in staat zijn om kennis te integreren en de complexiteit van oordeelsvorming onder ogen te zien op basis van informatie die, omdat deze onvolledig of beperkt is, reflecties omvat over sociale en ethische verantwoordelijkheden die verband houden met de toepassing van hun kennis en oordelen
- CB9 - Dat studenten weten hoe ze hun conclusies ¿en de kennis en de uiteindelijke redenen die hen ondersteunen¿ moeten communiceren aan gespecialiseerde en niet-gespecialiseerde doelgroepen op een duidelijke en ondubbelzinnige manier
- CB10 - Dat studenten de leervaardigheden bezitten die hen in staat stellen verder te studeren op een manier die grotendeels zelfsturend of autonoom is.
Algemene competenties
- CG01 - De evolutie van complexe situaties kunnen voorspellen en beheersen door nieuwe en innovatieve werkmethodologieën te ontwikkelen die zijn aangepast aan het specifieke wetenschappelijke / onderzoeks-, technologische of professionele domein, doorgaans multidisciplinair, waarin ze hun activiteit uitoefenen.
- CG02 - Verantwoordelijkheid kunnen nemen voor hun eigen professionele ontwikkeling en specialisatie in een of meer studiegebieden.
- CG03 - Vermogen om complexe problemen kritisch te analyseren en te synthetiseren
- CG04 - Mogelijkheid om verschillende informatiebronnen te zoeken en te gebruiken, die relevante elementen te selecteren, analyseren en synthetiseren
Transversale competenties
- CT01 - Autonoom leren: de mogelijkheid om de strategieën, hulpmiddelen en momenten te kiezen die u het meest effectief acht om te leren en om het geleerde zelfstandig in de praktijk te brengen.
- CT02 - Zelfvertrouwen: vermogen om onze eigen resultaten, prestaties en capaciteiten te beoordelen met de interne overtuiging dat we in staat zijn om dingen te doen en de uitdagingen die zich voordoen.
- CT03 - Vermogen om zich aan nieuwe situaties aan te passen: in staat zijn om verschillende posities te beoordelen en te begrijpen, de eigen aanpak aanpassen aan de situatie.
- CT04 - Bewustwording van ethische waarden: vermogen om te denken en te handelen volgens universele principes op basis van de waarde van de persoon die gericht is op zijn volledige ontwikkeling en die de toewijding aan bepaalde sociale waarden inhoudt.
- CT05 - Kritisch redeneren: vermogen om een idee, fenomeen of situatie vanuit verschillende perspectieven te analyseren en voor hem / haar een eigen en persoonlijke benadering aan te nemen, opgebouwd vanuit nauwgezette en beredeneerde objectiviteit, en niet vanuit intuïtie.
- CT06 - Gebruik van informatie- en communicatietechnologieën (ICT): vermogen om informatie- en communicatietechnologieën effectief te gebruiken als een hulpmiddel voor het zoeken, verwerken en opslaan van informatie, en voor het ontwikkelen van communicatieve vaardigheden.
Specifieke competenties
- CE01 - Vermogen om de juiste gestandaardiseerde woordenschat te begrijpen en te gebruiken in gespecialiseerde fora in de Europese Unie, en ook in niet-gespecialiseerde fora, zowel in het Spaans als in andere talen.
- CE02 - Vermogen om de juiste gestandaardiseerde woordenschat te begrijpen en te gebruiken in gespecialiseerde forums in China, en ook in niet-gespecialiseerde forums, zowel in het Spaans als in andere talen.
- CE03 - Beschikken over een brede beheersing van de technieken van relatie met nationale en supranationale agenten en instellingen die verantwoordelijk zijn voor het toezicht op het EU-recht.
- CE04 - Beschikken over een brede beheersing van technieken voor het omgaan met economische, politieke en institutionele actoren in China.
- CE05 - Ken en begrijp de institutionele werking en politieke organisatie van zowel de Europese Unie als China
- CE06 - In staat zijn om een kritische analyse uit te voeren met betrekking tot wat de integratieprocessen vertegenwoordigen, en de samenwerkingsprocessen tussen staten.
- CE07 - Identificeer de open samenwerkingskanalen tussen de Europese Unie en China
- CE08 - Kennen en adequaat omgaan met de basismethodologische instrumenten voor onderzoek in een van de gebieden van Europese of Chinese studies die deel uitmaken van het programma
Toelating
De vereisten voor toegang tot het voorgestelde diploma zijn volgens artikel 16, Koninklijk Besluit 1393/2007, gewijzigd door Koninklijk Besluit 861/2010, van 2 juli:
- Om toegang te krijgen tot de officiële masterdiploma's, is het nodig om in het bezit te zijn van een officieel Spaans universitair diploma of een ander uitgegeven door een instelling voor hoger onderwijs die behoort tot een andere staat die deel uitmaakt van de Europese hogeronderwijsruimte die daar toegang geeft tot het onderwijs van de master.
- Evenzo zullen afgestudeerden in overeenstemming met onderwijssystemen buiten de Europese ruimte voor hoger onderwijs toegang krijgen zonder dat hun kwalificaties zijn goedgekeurd, na verificatie door de universiteit dat ze een opleidingsniveau accrediteren dat gelijkwaardig is aan de overeenkomstige officiële Spaanse universitaire graden en bevoegd zijn in het land. het afgeven van de graad voor toegang tot postdoctoraal onderwijs. Toegang op deze manier impliceert in geen geval de homologatie van de eerdere graad die de belanghebbende in bezit heeft, noch de erkenning ervan voor andere doeleinden dan het behalen van de masterdiploma's.
Aanbevolen vereisten:
Nadat de aanvraag tot toelating is ingediend met de voor elk geval vereiste documentatie en geverifieerd door de toelatingsdienst, wordt de student opgeroepen om het interview persoonlijk of per videoconferentie af te nemen. Ze moeten met hun ID of paspoort komen om hun identiteit te bewijzen.
De URJC en UDIMA hebben een persoonlijk en / of telematisch interview opgesteld, waar nodig, een evaluatie van het academische record dat dient om de elementen te evalueren die verband houden met het academische en professionele succes van elke student en om hun specifieke opleidingsbehoeften te detecteren.
In het specifieke geval van de universitaire masteropleiding in de Europese Unie en China, zullen de toelatingstests in beide universiteiten bestaan uit een persoonlijk interview of via een videoconferentie in het Spaans, om het taalniveau van de student te controleren en zal ook het academische record worden beoordeeld .
Deze intakegesprekken zijn oriënterend van aard. Ze zullen worden gebruikt om de elementen te evalueren die verband houden met het academische en professionele succes van de student die zich wenst in te schrijven, naast hun specifieke opleidingsbehoeften en motivaties om de master te volgen. De directeur van de master is belast met het uitvoeren van de persoonlijke beoordeling van het academisch record.
Selectie van kandidaten:
De evaluatiecriteria voor toelating van studenten worden op de volgende manier gewogen:
- Persoonlijk interview: 30-40%
- Academisch record: 50-60%
- Beroepservaring: 10-20%
Aanbieding van plaatsen: 100 plaatsen. Als het voorziene minimumaantal studenten in een cursus niet wordt bereikt, kan de universiteit ervoor kiezen de onderwijsgroep niet te openen.
Trainingsprogramma
Code | Er toe doen | Semester | Soort | ECTS-nummer |
627801 | Het integratieproces in Europa: juridische grondslagen en instellingen. | Eerste semester | VERPLICHT | 6 |
627802 | Ancient China: geschiedenis, cultuur, recht, politiek en economie. | Eerste semester | VERPLICHT | 6 |
627803 | De fundamenten van het moderne China: van de oprichting van de Volksrepubliek China tot de politiek van de nieuwe zijderoute (1949-2049). | Eerste semester | VERPLICHT | 9 |
627804 | De Europese Unie op het internationale toneel. Overheidsmaatregelen, plannen en openbaar beleid. | Tweede semester | VERPLICHT | 6 |
627805 | Betrekkingen en zakelijke mogelijkheden tussen de Europese Unie en China. | Eerste semester | VERPLICHT | 9 |
627806 | De nieuwe wereldorde vóór de opkomst van China als wereldspeler en macht. | Tweede semester | VERPLICHT | 6 |
627807 | Laatste masterwerk. | Tweede semester | TFM | 18 |