Als je geïnteresseerd bent in de effecten van digitale media op het menselijk denken en gedrag en wilt werken als datawetenschapper, contentmanager, stagiair social media, onderwijsontwerper of academisch onderzoeker, dan is dit programma de juiste keuze voor jou.
Het programma biedt u geavanceerde kennis over de effecten van digitale media op informatieverwerking, leren en werkprestaties. Je leert deze effecten te analyseren met behulp van innovatieve technieken zoals experience sampling, text-mining en online omgevingen.
Om je ervaring met digitale media als kennisproducent te vergroten, omvat het masterprogramma innovatieve digitale lesmethoden, zoals het gebruik van online assessments en het maken van vlogs en blogs. Met het programma kunt u een toegepast of een meer fundamenteel profiel maken.
Dit programma is de beste keuze voor studenten die geïnteresseerd zijn in een wetenschappelijke benadering van hoe digitale media ons dagelijks leven beïnvloeden. Studenten met een bachelordiploma in industriële en organisatiepsychologie, hersenen en cognitie of leren en presteren zijn mogelijk in het bijzonder geïnteresseerd in dit programma, maar het programma is geschikt voor studenten uit alle gebieden van de psychologie.
De cursus zal een innovatief onderwijsformat gebruiken. Er zullen groepsdiscussies zijn over actuele onderwerpen in de wetenschappelijke literatuur over digitale media. Studenten zullen hun begrip van deze discussies overbrengen in de vorm van cursusgerelateerde blogposts en vlogs. Het programma zal in het Engels zijn.
Waarom Master Psychology of the Digital Media studeren
In deze specialisatie bestudeer je iets dat onze samenleving ingrijpend heeft veranderd: digitale media. Je leert hoe digitale media ons persoonlijke en professionele leven beïnvloeden in een aantal domeinen. Enkele van de vragen die u gaat behandelen zijn:
Hoe kunnen we ons gebruik van digitale media in onze werkomgeving optimaliseren?
Hoe onderscheiden we feit van fictie als we het nieuws lezen of kijken?
Hoe kunnen we online leeromgevingen het beste inrichten?
Enkele van de vaardigheden die u opdoet, zijn ervaringsbemonstering, tekstmining en het ontwerpen van online leeromgevingen.
Deze track bereidt je voor op een functie in de industrie, consultancy en research. Je doet kennis en vaardigheden op waar in onze huidige samenleving veel vraag naar is. De track is interdisciplinair omdat het inzichten uit de industriële en organisatiepsychologie, cognitieve psychologie en onderwijspsychologie combineert.
"De digitale media hebben onze wereld fundamenteel veranderd. Dit leidt tot een belangrijke en fascinerende vraag: wat is hun impact op de menselijke geest en op gedrag?"
Professor dr. Rolf Zwaan
Coördinator van het programma
Waarom deze masteropleiding in Rotterdam studeren?
Dit is een intensief programma.
Het oplossen van problemen en het werken in kleine groepen staan centraal in dit programma.
Een deel van je output in dit programma zullen blogposts en/of vlogs zijn, zodat je een portfolio kunt opbouwen.
Dit eersteklas programma biedt een gedegen voorbereiding op een carrière in het onderwijs, het bedrijfsleven of het onderzoek door zijn unieke combinatie van theorie en praktische toepassingen.
Waarom studeren in Rotterdam?
Welkom bij de hoog aangeschreven Erasmus Universiteit Rotterdam (EUR), een onderzoeksuniversiteit in de stad Rotterdam, Nederland. De EUR biedt 13 selectieve bacheloropleidingen en meer dan 50 topmasteropleidingen in het Engels.
De Erasmus Universiteit vindt zijn oorsprong in 1913. De universiteit is internationaal erkend vanwege haar uitgesproken maatschappelijke oriëntatie in onderwijs en onderzoek. Onze 30.000+ studenten komen uit meer dan 100 landen over de hele wereld.
Erasmus Universiteit Rotterdam. Zorg dat het lukt.
Feiten & Cijfers voor Master Psychologie van de Digitale Media
Instructietaal: Engels
Wijze van studie: voltijds
Type: Meester
Faculteit: Erasmus School of Social and Behavioral Sciences
Locatie: Campus Woudestein, Rotterdam
Startdatum: september
Duur: 1 jaar
Studiepunten (ECTS): 60
Graad: MSc
Dubbele graad: Nee
Deadline aanmelding (EER): 1 april
Deadline voor aanmelding (niet-EER): 1 april
Stage: Optioneel
Financiering: Overheid