Master in digitale marketing en sociale media

Algemeen

Beschrijving van opleiding

Een innovatief Business School-concept

Bij IEBS we een stap vooruit in vergelijking met het traditionele business schoolmodel:

  • Het traditionele leermodel is rigide en niet erg flexibel omdat het gebaseerd is op het gestandaardiseerde en onveranderlijke model van de industriële samenleving.
  • Het IEBS leermodel is modern, flexibel en adaptief omdat het is ontworpen om te reageren op de wereld van vandaag en constante verandering.
  • We stellen een leerprogramma voor dat technologie en innovatie integreert als onderdeel van het onderwerp, waarbij altijd de meest actuele kennis wordt aangeboden.
  • We denken aan een 2.0 leermodel dat prioriteit geeft aan het vermogen om “te leren leren”, waarbij de vaardigheden worden ontwikkeld die nodig zijn om de uitdagingen van vandaag met succes aan te gaan.
  • We integreren traditionele modellen als casusmethode, met de meest actuele leerstromen, dankzij web 2.0.

Een boek garandeert ons immers niet langer dat we alles zullen leren wat we in het leven moeten weten.

Bij IEBS is de student bereid om een toonaangevende professional te worden, in staat om te innoveren, ondernemen en waarde te bieden aan hun bedrijven, in een veranderende omgeving, via een nieuwe manier van zakendoen.

Headway / Unsplash

Internationaal karakter

IEBS geboren in innovatie en ondernemerschap in Spanje door de hand van Seedrocket, de eerste startup-accelerator in Spanje die Google als een van zijn belangrijkste partners heeft. Het hoofdkantoor is gevestigd in Madrid en Barcelona, twee van de belangrijkste steden in het Europese en wereldwijde landschap van innovatie en ondernemerschap, bronnen van innovatie en trends waarmee IEBS het meest innovatieve talent en kennis aan al zijn studenten kan bieden . IEBS zijn hoofdkantoor in Latijns-Amerika, aan de oevers van de Río de la Plata, in Montevideo, vanwaar het de innovatieve cultuur, het talent en de meest innovatieve kennis verbindt met alle landen van Latijns-Amerika.

doelstellingen

Sociale netwerken en internet zijn fundamenteel geworden voor bedrijven als het gaat om het promoten van hun producten of diensten en het zichtbaar maken voor hun potentiële publiek. Momenteel bestaat u niet als u zich niet in het netwerk bevindt.

Dat is de reden waarom bedrijven nodig hebben professionals die gespecialiseerd zijn in M arketing Digital, in staat om te plannen en te beheren campagnes aangepast aan deze nieuwe indeling, sociale netwerken, dus verhoging van zichtbaarheid van het merk en de omzet te verhogen, maar ook de garantie de loyaliteit en acquisitie van nieuwe klanten.

Met de Master in Digital Marketing en Social Media leert u technieken en hulpmiddelen om een succesvolle digitale marketingcampagne uit te voeren in sociale netwerken, waar het concurrentievermogen momenteel zeer hoog is.

Aan het einde van de Master in Digital Marketing en Social Media zul je perfect in staat zijn om:

  • Pas geschikte digitale marketingstrategieën toe op sociale netwerken.
  • Haal het meeste uit sociale netwerken als promotie- en verkoopkanaal voor een merk.
  • Gebruik digitale marketing als een concurrentievoordeel om geschikte marketingcampagnes voor verschillende marktsectoren uit te voeren.
  • Plan en beheer een marketingcampagne die exclusief is aangepast voor sociale netwerken .

Curriculum: Master in marketing en sociale media

Module 1. Inleiding tot digitale marketing

  • Introductie tot digitale marketing, zoekmachines, PULL en PUSH
  • Marketingstrategieën van digitaal, de koper en de AIDAS
  • Internet-bedrijfsmodellen en hun strategische eigenaardigheden
  • Praktisch geval

Module 2. Blog

  • Installatie en creatie van een blog. Vanaf nul beginnen
  • Webontwerp en bruikbaarheid. Jouw rol in bedrijfsstrategie en sociale media
  • Creatief copywriting, leer overtuigende teksten te schrijven
  • Praktisch geval

Module 3. SEO

  • SEO Introductie en strategie (Kw Research Structures)
  • Interne en technische SEO
  • Externe SEO en linkbuilding
  • Praktisch geval

Module 4. Hulpmiddelen voor sociale media

  • Hulpmiddelen voor inhoudbeheer
  • Social network monitoring tools
  • Social media automatiseringstools
  • Praktisch geval

Module 5. PPC / SEM en het zoeknetwerk

  • Introductie tot SEM
  • Strategie en structuur in zoeknetwerk
  • Optimalisatie van de SEM in het zoeknetwerk
  • Praktisch geval

Module 6. Inhoudsbeheer

  • Inhoudsbeheer Definitie en professioneel profiel
  • Fasen van content healing
  • Hulpmiddelen voor de inhoudscurator
  • Praktisch geval

Module 7. PPC / SEM-weergave, programmeren en remarketing

  • Display-advertenties PPC / SEM
  • Programmatische advertenties en sociale advertenties
  • Andere functies: remarketing, video, winkelen, ...
  • Praktisch geval

Module 8. Monitoring en winstgevendheid

  • Online reputatiemanagement
  • Social media metrics en dashboards
  • Winstgevendheid en ROI
  • Praktisch geval

Module 9. Strategie voor sociale media

  • Inleiding tot sociale media
  • Een sociaal mediaplan en praktische toepassingen maken
  • Sociale advertenties: Facebook, Instagram, Twitter en andere sociale netwerken
  • Praktisch geval

Module 10. Analytics

  • Inleiding tot webanalyses: Google Analytics
  • Panelen van analytisch beheer in RRSS: Facebook, Instagram, Twitter, YouTube en LinkedIn
  • Configuratie van dashboards, audit en analytische rapportage
  • Praktisch geval

Module 11. Inkomende marketing

  • Inbound marketing: marketingadvertenties. De kunst om klanten te trekken
  • Contentmarketing Inhoudsplan voor inkomend
  • Attractiemarketing en automatisering
  • Praktisch geval

Module 12. Zoekmachines

  • Inleiding tot zoekmarketing
  • SEO op pagina
  • SEO Off Page
  • Praktisch geval

Module 13. E-mailmarketing en CRM

  • Wetgeving en werving van leads
  • Campagne maken
  • E-mailmarketing die converteert
  • Praktisch geval

Module 14. Sociale advertenties

  • Facebook en Instagram Ads
  • Twitter-advertenties
  • LinkedIn-advertenties
  • Praktisch geval

Module 15. Partnering en affiliatie kanalen

  • Introductie tot partnering en affiliatie
  • Strategieën en soorten partnering en affiliatie
  • Samenwerking starten en bewaken
  • Praktisch geval

Module 16. Hacken van sociale media

  • I D. Onderzoek en ontwikkeling in sociale media
  • Inleiding tot groeihacking
  • SEO-groeihacks
  • Praktisch geval

Module 17. Laatste project

  • Tutorials en oplevering van het definitieve project
  • Laatste projectcorrecties

toelatingseisen

Als je een universitair diploma hebt, in het laatste studiejaar zit of relevante beroepservaring op het gebied van studie hebt, kun je toegang tot dit programma aanvragen.

  • Met een universitair diploma: het zal nodig zijn om het diploma en het academisch record te presenteren. In het geval van het laatste jaar zal alleen het academische record worden gepresenteerd.
  • Zonder universitair diploma: het hebben van eerdere beroepservaring is geen onmisbare vereiste, maar erkende beroepservaring is een zeer belangrijk element in het selectieproces. In het geval van het niet hebben van een universitair diploma, kan het worden gevalideerd met aantoonbare professionele ervaring. De vereiste jarenlange ervaring hangt af van de relevantie ervan.
Laatst bijgewerkt op November 2019

Over de school

IEBS, the School of Business Innovation and Entrepreneurship, born during the world crisis with the aim of providing a real alternative to traditional teaching model alternative.

IEBS, the School of Business Innovation and Entrepreneurship, born during the world crisis with the aim of providing a real alternative to traditional teaching model alternative. Lees Minder