Master in gedragseconomie
ESPM – Brasil
Belangrijke informatie
Campuslocatie
São Paulo, Brazilië
Talen
Portugees
Studieformaat
Afstand leren
Duur
3 semesters
Tempo
Deeltijd
Collegegeld
BRL 627 / per month *
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
* tot 35 termijnen BRL 627,83 + 1 termijn BRL 691,26
Invoering
De Master in Behavioral Economics biedt een solide theoretische basis in Behavioral Economics, waardoor deelnemers de concepten en belangrijkste tools op dit onderzoeksgebied kunnen gebruiken in onder andere bedrijven, reclamebureaus, banken en consulting. Het doel van deze cursus is ook om toekomstige managers, consultants en analisten te subsidiëren in de trends die ten grondslag liggen aan de psychologische beslissingen van klanten, werknemers, concurrenten en zichzelf, met de nadruk op het integreren van deze inzichten in zaken, marketing, leiderschap en strategieën .
toelatingen
leerplan
wat ga je leren?
De cursusonderwerpen worden ondersteund door realtime webconferentielessen, uitgevoerd door professoren met uitgebreide professionele en academische ervaring in het betreffende onderwerp, teksten en actuele bibliografische aanduidingen. Dynamiek, cases en kritische analyses vormen een integraal onderdeel van de activiteiten gedurende de cursus, wat participatief leren bevordert.
De cursus heeft een integratieve discipline die tot doel heeft een communicatiekanaal te bieden met de cursuscoördinatoren. Voor deze discipline worden de inaugurele les en presentaties door gasten van de cursuscoördinatie gehouden.
De bibliografische aanduidingen omvatten teksten in het Engels, waarvoor instrumentaal Engels van de deelnemers vereist is.
Besluitvormingsproces: leiderschap en management
Deze thematische as heeft tot doel de subtiele krachten te presenteren en te bespreken die de keuzes van mensen sturen, wanneer ze individueel of collectief beslissen. De disciplines die het integreren, presenteren de belangrijkste theoretische grondslagen van de gedragswetenschappen en hoe deze kunnen worden gebruikt om oplossingen voor veelvoorkomende problemen te bedenken. De vooroordelen die aanwezig zijn in het besluitvormingsproces in complexe organisaties, de gedragsmatige aard van leiderschap en de drijfveren achter individuele beslissingen in relatie tot individueel welzijn zullen worden besproken.
- Fundamentals of Behavioral Economics Tools
- Beslissingsprocessen
- Welzijn en geluk
- Overtuiging, leiderschap en sociale voorkeuren
Communicatie en consumptie
De thematische as is gericht op het individu, gericht op communicatie en op de consument, en presenteert modellen die het mogelijk maken om beslissingen te begrijpen en erop te anticiperen. De disciplines die het integreren verdiepen zich in de psychologie achter de keuzes en hun afhankelijkheid van de context. Opties-architectuurtechnieken die het mogelijk maken om 'nudges' te creëren die de beslissingen van individuen vormgeven, worden bestudeerd en, op basis van neurowetenschappen, wordt het biologische proces besproken dat wordt geactiveerd bij individuele keuzes.
- Strategische marketing
- Shopper- en consumentenpsychologie
- Neurowetenschap toegepast op de markt
- Nudging en keuze-architectuur
Economie en Financiën
De thematische as integreert de gedragsvisie in individuele economische keuzes, bespreekt het paradigma van de rationele homo economicus en erkent besluitvormers als persona's. Rationele keuzemodellen worden besproken vanuit zowel een micro- als macro-economisch perspectief en zijn verrijkt met de gedragsinzichten en vooroordelen die in de literatuur zijn bestudeerd. Een hoogtepunt zijn de discussies over onderwerpen die verband houden met gedragsfinanciering en de impact van het versoepelen van de aannames van economische rationaliteit. De as presenteert ook de verplichte discussie over de impact van duurzaamheid op economische ontwikkeling, de relevantie van ethiek bij individuele beslissingen en bij de toepassing van gedragswetenschappen.
- Financieel beheer toegepast op het bedrijfsleven
- Gedragsfinanciering
- Consumptie, Sparen, Schulden en Intertemporele Keuze
- Milieu, Sociaal & Bestuur (ESG)
Onderzoeksmethoden
De cursus omvat drie disciplines van kwantitatieve en experimentele methodologieën die gericht zijn op het ontwikkelen van vaardigheden om interventies te creëren en te evalueren. Het doel is om studenten praktische hulpmiddelen te bieden om acties te creëren en te evalueren die causaal bewijs bewijzen met wetenschappelijke nauwkeurigheid.
- Onderzoek en analyse in gedragswetenschappen
- Methodologie en ontwerp van experimenten
- Datawetenschap: integratie en toepassing
Voltooiing van het cursuswerk
Onder begeleiding van een adviseur-professor zal de student een project ontwikkelen met praktische toepassing van de theoretische referenties en methodologieën die tijdens de cursus aan bod komen, dat kan worden toegepast op hun werkplek of zelfs gericht is op ondernemerschap.
- Toegepast voltooiingsproject
*Aan het einde van de cursus presenteren de studenten het cursusconclusiewerk (TCC) persoonlijk aan een panel van professoren. De presentatie vindt plaats in een van de ESPM-units, in São Paulo, Rio de Janeiro of Porto Alegre.
Galerij
Ideale studenten
alumni profiel
Van afgestudeerden van de Master in Behavioral Economics wordt verwacht dat ze over de volgende kwalificaties beschikken:
- Leid en ontwerp projecten gericht op de fundamenten en belangrijkste instrumenten van gedragseconomie en gedragswetenschappen;
- Analyseer de verschillen tussen gedragsbenaderingen en hoe deze kunnen bijdragen aan het definiëren van effectievere strategieën in bedrijven en organisaties;
- Onderzoek consumentengedrag vanuit een nieuw perspectief en identificeer de belangrijkste vooroordelen die optreden bij het maken van keuzes.
- Evalueer kritisch de belangrijkste aannames en methodologieën van dit onderzoeksgebied.
- Begrijp het voordeel van testen, meten, falen, opnieuw testen, falen, opnieuw testen bij het definiëren van producten en strategieën in organisaties.
voor wie het bedoeld is
- Senior analisten, coördinatoren en leiders, met het potentieel om leidinggevende functies op zich te nemen.
- Consultants en freelancers die werkzaam zijn in de regio en zich willen verbeteren om middelgrote en grote bedrijven van dienst te kunnen zijn.
- Bedrijven, reclame- en communicatiebureaus die hun leiderschap moeten trainen.
- Coördinatoren en managers van verschillende bedrijfssegmenten.