Master in het onderwijs
Fundación Universitaria Iberoamericana (FUNIBER)
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Barcelona, Spanje
Talen
Informatie aanvragen
Studieformaat
Afstand leren
Duur
2 jaar
Tempo
Deeltijd
Collegegeld
Informatie aanvragen
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
Invoering
Tegenwoordig roept steeds meer de samenleving in het algemeen, en kennis in het bijzonder, nieuwe educatieve eisen op die professionals met multidisciplinaire training vereisen die in staat zijn om aan hen te voldoen.
Deze nieuwe educatieve behoeften hebben op hun beurt nieuwe educatieve omgevingen en contexten gegenereerd, anders dan de conventionele, waarin gespecialiseerde educatieve interventies door professionals met specifieke competenties nodig zijn. Vaardigheden die over het algemeen geen mensen omvatten die net hun studie hebben afgerond; en vooral degenen die nog nooit een pedagogische training hebben ontvangen.
Juist vandaag zijn er steeds meer professionals uit verschillende gebieden die in veel landen toegewijd zijn of zich willen wijden aan lesgeven en geen gelegenheid of gelegenheid hebben gehad om training op dit gebied te volgen.
Deze studies zijn bedoeld om te reageren op de behoeften van deze professionals en als een relevante service voor onze samenleving te fungeren. De bedoeling is om de onderwijssector te verbeteren door op zijn beurt het leerproces van de studenten te verbeteren.
Dit educatieve aanbod probeert een kloof te dichten op het gebied van permanente training, op het gebied van onderwijs en in de digitale onderwijsmodaliteit. Maar het is in geen enkel geval van plan om te concurreren met de meesters van de initiële lerarenopleiding (voormalige pedagogische aanpassingscursus), omdat het vooral gericht is op professionals die al bezig zijn met lesgeven, maar die hun onderwijspraktijk willen verbeteren.
De Master in Education is ontstaan als gevolg van een specifieke samenwerkingsovereenkomst tussen de Universiteit van Jaén (Spanje) en de Fundación Universitaria Iberoamericana (FUNIBER) , dus het heeft zijn ervaring met onderwijs op afstand op verschillende gebieden, zoals kennis Het zijn: milieu, gezondheid en voeding, ICT, taaldocententraining, bedrijfsorganisatie en human resources, enz.
Als resultaat van deze samenwerking is een type training ontwikkeld dat prioriteit geeft aan de autonomie van leren zonder een constante, flexibele interactie te verwaarlozen en aangepast aan de behoeften van leraren in opleiding.
Het programma heeft een zeer uitgebreide virtuele campus- en academische beheerinfrastructuur, die het mogelijk maakt om een adequate service te bieden aan diegenen die niet de mogelijkheid hebben om face-to-face onderwijs te volgen.
De Universiteit van Jaén en FUNIBER beschouwen de integratie van informatie- en communicatietechnologieën (ICT) als een essentieel onderdeel van opleiding en als een intrinsiek onderdeel van hun toekomstige professionele werk. In die zin worden ICT's in leerplannen gebruikt in twee trainingsvliegtuigen:
- Een educatieve, om de verklarende kracht van leraren te verbeteren, te verrijken en te vergroten en het leren van studenten uit te breiden via de virtuele campus waar de student toegang heeft tot een online bibliotheek, synchrone en asynchrone discussieruimtes.
- Een andere pedagogische methode, waarbij ICT's het trainingsproces integreren in een continu leren door te doen, waarbij het proces van het oplossen van taken op zichzelf wordt beschouwd als een proces van het creëren van innovaties en kennisbeheer. Op deze manier worden ICT's geïntegreerd in studieprogramma's als onderdeel van de te verwerven kennis, waardoor het in beide opzichten een effectief middel is om te onderwijzen en te leren, enerzijds door technologieën over te dragen naar lesmethoden en onderwijsmanagement en anderzijds als een managementtool voor de door de studenten te ontwikkelen geëvalueerde activiteiten.
Er kan worden gezegd dat dit programma een uitstekende gelegenheid biedt voor training en zelfverbetering aan mensen die zich vanwege hun werk en ondanks hun interesse en hun capaciteiten niet kunnen wijden aan hun studies, maar door training om Voorgestelde afstand kan worden bereikt met alle strengheid en kwaliteit waaraan uw persoonlijke behoeften en uitdagingen moeten worden voldaan.
Sterker nog, dit is een soort permanente beroepsopleiding die tegenwoordig essentieel is voor diegenen die op zoek zijn naar een persoonlijke ontwikkeling van uitmuntendheid. De samenleving vereist momenteel professionals met het vermogen om veranderingen te beheren en te initiëren, met specifieke voorbereiding, training, vaardigheden en kennis die via dit afstandsprogramma kunnen worden bereikt.