Master in leren en innovatie - christelijk onderwijs
Driestar Christian University for Teacher Education
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Gouda, Nederlanden
Talen
Engels
Studieformaat
Blended
Duur
Informatie aanvragen
Tempo
Full time
Collegegeld
EUR 1.975 / per year *
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Sep 2024
* per module, enkele module. € 1.910, - per jaar EU studenten, collegegeld ongeacht het aantal modules. € 7.900, - per jaar institutioneel collegegeld.
Beurzen
Ontdek mogelijkheden voor beurzen om je studie te financieren
Invoering
In 2018 zullen we een internationale masteropleiding in christelijk onderwijs aanbieden die zich volledig zal toespitsen op de achtergronden en praktijken van onderwijs die geïnspireerd en geïnformeerd zijn door het christelijk geloof.
We ervaren een behoefte aan kennis over christelijk onderwijs wereldwijd en over hoe het kan worden verbeterd. Het curriculum van de master zal worden ontwikkeld rekening houdend met de culturele verschillen van de deelnemers.
- Diploma: Master in het leren en innovatie
- Stream: christelijk onderwijs (internationale context)
- Credits: 60 ECTS
- Duur: elke module bestaat uit vier maanden online afstandsonderwijs en twee weken colleges.
- Type cursus: Blended learning. Elke module bestaat uit 10 weken online leren gevolgd door twee weken colleges in Nederland.
- Voertaal: Engels.
Het doel van de master is om kennis en vaardigheden te verdiepen voor ervaren leraren die leraar kunnen worden, voor schooldirecteuren en schoolleiders op christelijke scholen en voor mensen die in educatieve hulporganisaties werken. We nodigen ook diegenen uit die zich voorbereiden op een doctoraat in christelijk onderwijs.
Cursus en modules
Drie onderdelen
De modules zijn gestructureerd in drie delen:
- Deel 1 omvat filosofische bronnen voor christelijk onderwijs die verwijzen naar historische leiders en opvoeders.
- Deel 2 gaat over het uitvoeren van onderzoek. Je leert hoe je onderzoek kunt doen binnen je eigen context.
- Strand 3 is een tutorschap gericht op persoonlijke ontwikkeling. Tijdens je Master-studie moet je de kennis in je eigen denken integreren en in de praktijk bruikbaar maken.
Professioneel profiel
Het doel van deze Meester is om een leidersleider te worden. Leraar leiders zijn leraren met een visie van onderwijs van goede kwaliteit die nieuwe praktijken ontwikkelen en implementeren. Leraar leiders werken samen met collega's om innovaties te introduceren en zij kunnen hun innovaties delen met anderen. Leraar leiders innoveren omdat ze geloven in goed doen, rechtvaardigheid en shalom.
- Leraar leiders zijn leraren met een visie van onderwijs van goede kwaliteit
Leraar leiders zijn professionele leiders met een mindset om te leren in hun eigen onderwijs / onderwijspraktijk. Ze hebben een gefundeerde kijk op kwalitatief goed onderwijs, gebaseerd op kennis van (cultuur) historische en filosofische bronnen, academische literatuur, vakliteratuur en praktijkgericht onderzoek in hun eigen praktijk. - Leraar leiders ontwikkelen en implementeren nieuwe werkwijzen
Lerarenleiders ontwikkelen nieuwe werkwijzen (innovaties) die bijdragen aan goed onderwijs. Ze doen dit eerst op kleine schaal in hun eigen onderwijs / onderwijspraktijk en vervolgens door anderen te betrekken bij hun innovaties. - Leraar leiders werken samen met collega's om te innoveren
Lerarenleiders werken samen met collega's om innovaties te implementeren en onderzoeken deze door middel van praktijkgericht onderzoek. Lerarenleiders dragen actief bij aan het beleid van hun organisatie. Om dit te doen, gebruiken lerarieleiders innovatie-expertise. - Leraar leiders kunnen hun innovaties delen
Leraar leiders demonstreren en delen hun innovaties en de praktische kennis die ze hebben verzameld, gesystematiseerd en, door onderzoek, kritisch gereflecteerd op het gebruik van anderen.
Personeel
Cursussen worden gegeven door een internationaal team van professoren uit de hele wereld, waaronder professor David Smith (Verenigde Staten), professor Trevor Cooling (Verenigd Koninkrijk) en professor Bram de Muynck (Nederland).
Vier modules
De inhoud van de master wordt bepaald door vier hoofdthema's die worden besproken vanuit historisch, filosofisch-theologisch, sociaal, concreet-praktisch en persoonlijk perspectief van een leraar. Deze thema's komen naar voren in theoretische modules in de inhoudslijnen en zijn verbonden met een tutoring-onderdeel en een onderzoeksonderdeel.
Elke module bestaat uit 10 weken online afstandsonderwijs, gevolgd door twee weken colleges. Deze niet-afstandsklassen worden gegeven in Gouda, Nederland. Tijdens je verblijf van drie of vier weken in Nederland, maak je deel uit van een leergemeenschap van studenten en professoren en krijg je de kans om scholen te bezoeken en les te krijgen in Nederlandse scholen.
Je kunt flexibel studeren door te kiezen hoeveel modules je per jaar volgt. Je kunt alle vier de modules in één jaar of één, twee of drie modules per jaar volgen.
- Module 1: Wat is christelijk onderwijs: een praktische benadering
- Module 2: Religieuze en morele opvoeding
- Module 3: Verandering, innovatie en transformatie
- Module 4: Sociale rechtvaardigheid, diversiteit en tolerantie
De meester in één jaar voltooien
Vanaf september 2019 kun je de master in Nederland in één jaar afronden. Je volgt modules 1 en 3 in het herfst semester van 2018 en modules 2 en 4 in het voorjaar van 2019.
Tussen de modules zal extra ondersteuning worden geboden. Daarnaast kun je een gelegenheid krijgen om praktijkervaring op te doen tussen de weken van de colleges. Je hebt ook veel tijd nodig voor zelfstudie.
Over de school
Vragen
Vergelijkbare cursussen
PG Cert Education (Onderwijspraktijk)
- Online United Kingdom
PG Dip Onderwijs
- Online United Kingdom
Master in het onderwijs (M.Ed.)
- Online United Kingdom