Master in managementinformatiesystemen

Algemeen

Lees meer over deze opleiding op de website van de instelling

Beschrijving van opleiding

Dit programma is bedoeld om professionals op hoog niveau voor te bereiden en op te leiden die bekwaam zijn om informatietechnologieën in bedrijven toe te passen en te beheren. Het programma gebruikt als instrumenten van het leerproces de kennis en uitgebreide ervaring van docenten met een professionele graad van het vierde niveau op het gebied van relevantie, in combinatie met geactualiseerde wetenschappelijke informatie en het gebruik van draagbare laboratoria.

Met als hoofddoel het ontwikkelen van vaardigheden en bekwaamheden bij professionals om het gebied van informatiesystemen en technologie van de organisatie te beheren, voor het effectief en efficiënt uitoefenen van gerelateerde activiteiten op zoek naar voortdurende organisatorische verbetering.

Carrièremogelijkheden

Aan het einde van de masteropleiding ben je bereid om te werken aan:

Dit programma streeft ernaar dat de professionals die zijn afgestudeerd aan de Master in Management Information Systems de volgende professionele en persoonlijke kenmerken verwerven als onderdeel van hun beroepsprofiel:

  • Manager Business Digitalisering
  • Manager van de afdeling Informatietechnologie en / of Systemen
  • Informatiesystemen en IT-administratieconsulent
  • Programma's en Projecten Manager
  • Trainer

139886_pexels-photo-3768911.jpeg

Je zult dit meesterschap overwinnen

titel

  • Master in managementinformatiesystemen van de International University of Ecuador UIDE (postgraduaat geregistreerd bij CES en erkend door SENESCYT, geldig in Ecuador).

Goedgekeurd

  • Master in het beheer van informatiesystemen en bedrijfstechnologie gecertificeerd door de Nebrija Universiteit van Spanje
  • Professioneel in het beheer van informatiesystemen en bedrijfstechnologie door de Academische instelling van het IMF in Spanje

* Uitgiftekosten voor titel niet inbegrepen.

Opleiding

Meerdere vaardigheden die deuren voor je openen.

  • Bevorder capaciteiten en vaardigheden om uitdagingen te analyseren, diagnosticeren en oplossen door middel van complex denken, waarbij kennis en kennis worden geïntegreerd om nieuwe kennis te genereren.
  • Verwerf de nodige vaardigheden om beheertools, bedrijfsapplicaties en nieuwe technologische trends te gebruiken.
  • Verwerf nieuwe technologische trends en leer hoe ze zaken genereren.
  • Begrijp hoe nieuwe technologische trends nieuwe zakelijke trends zijn geworden en hoe u deze kunt gebruiken voor de globalisering van het bedrijf.
  • Verkrijg een grondige kennis van het beheer van de informatiesysteemafdeling voor die professionals die bedrijfsinformatie- en technologiemanagers willen worden.

Online methodologie

De studiemodaliteit is 100% online via het webplatform, elke module duurt 3 weken. Gedurende de 3 weken wordt 24 uur bijles gegeven en in de weekenden (zaterdag en zondag) van week 2 en 3 worden virtuele lessen gegeven van 08:00 tot 14:00 uur.

De duur van de opties van drie graden is 240 uur.

De mondelinge verdediging van het diplomaproject, het vakartikel en de resolutie van het praktijkexamen en het complexe examen zijn inbegrepen.

Het studieobject van het programma richt zich op het ontwikkelen van professionele vaardigheden en capaciteiten om problemen met betrekking tot managementinformatiesystemen op te lossen door de toepassing van managementinformatiebeheerprocessen, innovatie en excellentie, innovatiemanagement, geïntegreerde systemen beheer, auditing en controle van organisatorisch beheer en wetenschappelijke onderzoeksmethodologie om de efficiëntie van overheidsbedrijven voor de levering van kwaliteitsgoederen en -diensten te versterken en te vergroten. De professional zal worden opgeleid en zal de competenties verwerven om zijn organisatie van welke aard dan ook te begeleiden.

toelating Profiel

Afgestudeerden van het derde niveau die bij voorkeur toegang hebben tot het programma, behoren tot het brede gebied van informatie- en communicatietechnologieën in overeenstemming met de nomenclatuur van beroepstitels en academische graden. Maar vanwege de aard van het programma moeten aanvragers met een derde graad in een ander breed veld ervaring aantonen in administratieve en leidinggevende functies op het gebied van informatie- en communicatietechnologieën in verschillende soorten organisaties.

  • Consultants gespecialiseerd in systemen, bedrijfskunde, telecommunicatie, economie.
  • Hoger management.
  • Middenmanagers gerelateerd aan commercieel management.
  • Ambtenaren of adviseurs in de publieke sector.
  • Ondernemende zakenmensen.
  • Universitair onderzoeksprofessoren voor carrières in systemen, bedrijfskunde, telecommunicatie, economie en andere aanverwante carrières.
  • Middelbare leraren met specialisatie in systeembeheer, bedrijfskunde, telecommunicatie, economie.

toelating

Vereiste documenten

  • Kopie van het in SENESCYT geregistreerde certificaat van het derde niveau en in het geval van buitenlandse titels moeten deze via consulaire weg worden afgestaan of gelegaliseerd.
  • Kopie van persoonlijke documenten: ID, stembriefje, pasfoto.
  • Curriculum Vitae.
  • Bij voorkeur een jaar aantoonbare beroepservaring (arbeidscertificaten).

139889_pexels-photo-3788874.jpeg

Inhoud van het programma

De zakenwereld en zijn informatie

  • De afdelingen van een bedrijf
  • Informatiestromen tussen afdelingen van een bedrijf
  • Fundamentals of Financial Accounting
  • Vennootschappelijke en financiële overzichten I
  • Vennootschaps- en jaarrekening II
  • De functie financieel beheer I
  • De functie financieel beheer II
  • De functie financieel beheer III
  • Management Accounting I
  • Management Accounting II
  • Investeringsanalyse I
  • HR afdeling
  • Afdeling Marketing
  • Commerciële afdeling
  • Inkoopafdeling
  • operationele afdeling
  • afdeling logistiek
  • Directie Controle
  • Algemeen beheer
  • Afdeling informatiesystemen

Beheer van de afdeling informatiesystemen

  • Strategie en planning van informatiesystemen
  • fundamentele concepten
  • Evolutie
  • De rol van IT I
  • De rol van IT II
  • IT-planning
  • Projectevaluatie, beheer en controle
  • De organisatie: gebruikers-klanten
  • IT menselijk kapitaal
  • Praktisch geval
  • De rol van de CIO
  • Servicebeheer
  • fundamentele concepten
  • Evolutie
  • De rol van IT I
  • De rol van IT II
  • IT-planning
  • Projectevaluatie, beheer en controle
  • De organisatie: gebruikers-klanten

Architectuur, communicatie en systeemontwikkeling

  • Beheer van bedrijfsarchitectuur en telecommunicatie
  • doelstellingen
  • selectiecriteria
  • Servervirtualisatie
  • Virtualisatie van andere technologieën
  • Maak het groen
  • Cloud computing
  • Technologische infrastructuur
  • Bedrijfsarchitectuur
  • SOA
  • webservices
  • Veiligheids- en technologische risico's
  • Doelstellingen, introductie en omgeving
  • Zakelijke veiligheid
  • Bedreigingen en kwetsbaarheden
  • Malware
  • Een aanval beheren
  • geval
  • De menselijke factor
  • Veiligheid en privacy
  • Vertrouwen en vertrouwelijkheid in digitale media
  • Cloud beveiliging
  • Beveiliging in mobiele technologieën
  • Hoe maak je een veiligheidsplan
  • Beveiligingsplan
  • Risicomanagement
  • Back-uptechnologieën
  • Systeemontwikkeling en integratie
  • Doelstellingen, inleiding en geschiedenis
  • Programmeertalen
  • Ontwikkelingsmethodologie
  • Agile ontwikkelingsmethodologie, Scrum
  • Ontwikkelingsmethodologie: CMMi
  • Praktisch geval
  • Typologie van toepassingen
  • Systeemintegratie
  • Systeemintegratie II
  • Open source

Applicaties voor bedrijfsbeheer

  • ERP (Enterprise Resource Planning)
  • Inleiding en doelstellingen
  • Wat is een ERP?
  • Voordelen van een ERP
  • Processen die een ERP omvat
  • Master data management
  • Financiële processen in een ERP
  • Distributieprocessen van een ERP
  • Productieprocessen van een ERP
  • Verschillende ERP's op de markt
  • ERP en Implementerselectie
  • Praktisch geval van het selecteren van een ERP en implementator
  • Strategie en methodologie voor de implementatie van een ERP
  • Redenen voor succes of mislukking bij de implementatie van een ERP
  • Technologische trends van een ERP
  • Praktische studie van nieuwe technologieën: ERP in Cloud
  • CRM (Customer Relationship Management)
  • Inleiding en doelstellingen
  • Wat is een CRM?
  • Voordelen van een CRM
  • Processen die een CRM omvat
  • Klantenmanagement
  • Analytische CRM
  • Campagne beheer
  • CRM-rapporten
  • Samenwerkingshulpmiddelen
  • Verschillende CRM's op de markt
  • geval
  • CRM-strategieën
  • Sociaal CRM
  • Technologische trends van een CRM
  • HCM (Human Capital Management and Payroll)
  • Inleiding en doelstellingen
  • Wat is een HCM?
  • Loonlijst
  • Processen die een HCM en salarisadministratie omvatten
  • HCM- en salarisbeheer-modules
  • HR-tools
  • Uitbesteding van HCM en salarissystemen
  • Implementatiestrategieën voor HCM en salarisadministratie
  • Voordelen van een HCM en salarissysteem
  • Waarom is de salarisadministratie niet in alle landen wereldwijd?

Analyse-app

  • BI (Business Intelligence)
  • doelstellingen
  • Wat is een BI?
  • Voordelen van een BI
  • Architectuur van datawarehouse-systemen
  • Inleiding tot multidimensionale analyse
  • Soorten bedrijven die in een BI moeten worden geïmplementeerd
  • Verschillende BI's op de markt
  • Implementatiestrategie van een beslissingsondersteunend systeem
  • Geavanceerde rapportagetechnieken
  • Dashboard en saldo scorekaart
  • Datamigratie en integratie
  • MDM: Master Data Management
  • Datamining
  • Marketingintelligentie
  • Technologische trends
  • BPM (Business Process Management)
  • introductie
  • Wat is BPM?
  • Beheren van een BPM-project
  • Organisatorische aspecten bij het implementeren van BPM
  • Implementatie case study van een TO BE-model
  • Integratie van een BPM-systeem: SOA
  • BPM-volwassenheidsmodellen
  • Identificatie van KPI's in de processen
  • Bedrijfsregels
  • BPM-tools op de markt
  • Praktisch geval van een BPM-implementatie
  • Praktijkgeval - integratie van een BPM-systeem: SOA

Applicaties voor het beheer van de systeemafdeling

  • Hulpprogramma's voor servicebeheer
  • Inleiding en doelstellingen
  • Waarom een Ticketing Service Management-tool implementeren?
  • Een ticketingtool: servicecontrole of verbetering
  • Voordelen van het gebruik van een ticketverkooptool
  • Activiteitscontrole
  • Risicobeheersing
  • Stand van zaken
  • Incidenten plannen
  • Tools op de markt
  • KPI-beslissing om incidenten te beheersen

Internet- en mobiliteitstrends

  • Web- en sociale netwerken (Web 2.0)
  • Doelstellingen, introductie en omgeving
  • Geboorte van het web
  • Voorloper van het gebruik van internet: Google. Wat is SEO en SEM
  • De blog als nieuw communicatie- en informatiesysteem
  • Sterke en zwakke punten van bloggers
  • Sociale netwerken. Waarom hebben ze zich zo snel verspreid?
  • Sociale netwerken met hoge verspreiding: Facebook, Twitter, Pinterest
  • Mislukking van sociale media: Myspace
  • Google+: succes of mislukking
  • Succes van lokale sociale netwerken: Tuenti in Spanje, Orkut in Brazilië en Linkedin
  • Sociale netwerken met geografische factor: Foursquare, Waze, Facebook Places
  • Sociaal gamen
  • Sociaal web in het bedrijf: intranet en interne sociale netwerken
  • Advertentiemethoden op internet: CPM, CPC en CPA
  • Beveiliging van sociale media en gegevensbescherming
  • Ethisch gedrag op internet
  • Hoe u de aanwezigheid van een bedrijf op internet en sociale netwerken kunt meten
  • Meettools: voetafdruk volgen en sociale statistieken
  • Sociale netwerken als verkoopinstrument
  • Creatie van een persoonlijk merk op internet - personal branding

Trends in clouddiensten

  • Cloud Computing
  • Doelstellingen, introductie en omgeving
  • Wat is cloud computing?
  • Publieke en private cloud
  • XaaS-paaS
  • IaaS
  • Privé IaaS
  • Hybride cloud
  • ERP
  • CRM
  • Cloud Office-hulpmiddelen
  • Begin het pad naar cloud computing
  • Selecteer een cloud computing-model
  • Gevaren van cloud computing
  • Een geval van succes
  • Cloud-standaarden, een gok voor de toekomst
  • Big Data
  • doelstellingen
  • Wat zijn big data?
  • Hulpprogramma's voor big data. Ongestructureerde gegevensverzameling
  • Architectuur en infrastructuur die nodig zijn voor het gebruik van Big Data
  • Big Data-software
  • Data Case Study: Big Data-implementatie
  • Big data-analyse
  • Praktijkgeval: Big Data-analyse
  • Welke bedrijven hebben B echt nodig? vCase-studie: Big Data-architectuur

Trends in digitale marketing en e-commerce

  • E-Business
  • doelstellingen
  • Hoe bedrijven kunnen worden geïntegreerd in elektronische handel
  • Bouw de online winkel
  • Toegepaste klantenservice en de ZAPPOS-case
  • Tools en software voor de bouw van de online winkel
  • Promotie online winkel: Digital Marketing I
  • Promotie online winkel: digitale marketing II
  • Juridische aspecten van elektronische handel
  • IT juridische herinnering
  • Betaalmiddelen
  • Werking van de online winkel
  • Dashboards en meting van KPI's
  • Sociale handel (s-commerce)
  • The Mobile Commerce (m-commerce)
  • De uitbarsting van de Chinese reus Alibaba
  • Amazon-services
  • Elektronische handel in de wereld en in Spanje
  • Digitale marketing
  • doelstellingen
  • Inleiding tot digitale marketing
  • Marketingplan
  • Digitale marketing en zijn situatie
  • Blended Marketing: conjugatie van online en offline marketing
  • De implementatie van een marketingplan
  • Sociale media marketing
  • Virale marketing
  • Definitie van conversatiekapitaal
  • Conversational kapitaalgoederen
  • Implementatie van conversatiekapitaal
  • Hoe u uzelf positioneert in zoekmachines: SEM en SEO
  • Digitale marketing op elk type apparaat
  • E-geomarketing en advergaming
  • Casestudy over marketingplan

Graadplan

  • Geïntegreerde systemen voor beheer en sociale verantwoordelijkheid
  • Ontwerp en uitvoering van projecten met toegepaste onderzoeks- en / of ontwikkelingscomponenten
  • Ontwerpen en schrijven van professionele artikelen op hoog niveau
  • Analyse van praktische modellen voor de ontwikkeling van het examen met een complex karakter
Laatst bijgewerkt op sep 2020

Over de school

OpenUIDE nace con el objetivo de ser la Universidad a distancia de referencia en el Área Andina. Respaldada y avalada por la Universidad Internacional del Ecuador, una universidad joven, innovadora, p ... Lees meer

OpenUIDE nace con el objetivo de ser la Universidad a distancia de referencia en el Área Andina. Respaldada y avalada por la Universidad Internacional del Ecuador, una universidad joven, innovadora, positiva, proactiva y visionaria. La UIDE en menos de dos décadas ha construido uno de los campus más hermosos de América Latina, ha establecido sedes en diferentes ciudades del Ecuador, y ha consolidado importantes vínculos internacionales con instituciones educativas de prestigio mundial. Lees Minder