Master in marktonderzoek en consumenteninzichten
ESPM – Brasil
Belangrijke informatie
Campuslocatie
São Paulo, Brazilië
Talen
Portugees
Studieformaat
Afstand leren
Duur
3 semesters
Tempo
Deeltijd
Collegegeld
BRL 639 / per month *
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
* tot 35 termijnen BRL 639,54 + 1 termijn BRL 704,06
Invoering
Een van de doelstellingen van de Master in marktonderzoek en consumenteninzichten is om marktonderzoeks- en intelligentieprofessionals, analisten en strategische planningsprofessionals bij te werken en op te leiden om de verschillende methoden en technieken van marktonderzoek beter te gebruiken en om de dynamiek en consumptiegewoonten te begrijpen.
Train de student in het gebruik van huidige data-onderzoeksmethoden en -technieken om consumenteninzichten te genereren en analytische kennis te ontwikkelen om het gedrag van nieuwe consumenten te begrijpen. Maak bedrijfsanalyse, diagnose en prognose mogelijk en train professionals die gekwalificeerd zijn om te werken op het gebied van marktinformatie, in de CMI-gebieden van bedrijven en specialisten in de meest recente trends in marktonderzoek en UX-onderzoek, met meer menselijke vaardigheden en een visie op diepere markt en consumptie en een grotere visie en strategisch vermogen om nieuwe consumptiepraktijken en veranderingen in marktscenario's te monitoren en te voorspellen.
Strategisch gegevens beheren en inzichten over de consument en de markt vastleggen, ter ondersteuning van de besluitvorming in steeds dynamischere en complexere zakelijke omgevingen, waardoor een innovatief voordeel voor het bedrijf wordt gegenereerd. Introduceer de verschillende technieken en hulpmiddelen voor het gebruik van gegevens en het genereren van inzichten: visualisatie, analyse, identificatie van patronen, genereren van toepasselijke aanbevelingen om bij te dragen aan de continue verbetering van het bedrijf. Reispaden en integreer een reeks fundamentele disciplines om onderzoeks- en planningprofessionals op te leiden op het gebied van business intelligence , consumenten- en marktinzichten , in nieuwe methoden van marktonderzoek en toegepast onderzoek. Een cursus die professionals kwalificeert en specialiseert die nieuwe praktijken, gewoonten en attitudes van consumenten bestuderen en analyseren
toelatingen
leerplan
wat ga je leren?
De cursussen zullen worden geleid door professoren met professionele en academische ervaring in de respectieve thema's, die de inhoud live zullen presenteren via een webconferentie, wat een geweldige interactie tussen professoren en studenten zal genereren met de bespreking van cases, analyse van teksten en relevante bibliografische aanduidingen.
- Discipline integreren
- Business Intelligence - Consumenten- en marktinzichten
- Inzichten en trends Voorspellend onderzoek en analyse
- Trends en strategische prognoses
- Onderzoeksgrondslagen, methoden en technieken
- Ontwerponderzoek: (Service Thinking Design)
- Onderzoekstechnieken in Toegepaste Neurowetenschappen
- Kwantitatieve onderzoekstechnieken en toegepaste statistiek
- Toegepaste consumentenantropologie: etnografie en netnografie
- Gedragswetenschappen en consumentengedrag
- Sociale netwerken: publieke opinie en sociale invloed
- Datamining en sociaal luisteren
- Concept en product zoeken
- Onderzoek naar communicatie en merkimago
- Shopperinzichten en detailhandelonderzoek
- Mediaonderzoek, statistieken en doelgroepmeting
- Inzichten en strategische innovatie
Toegepast voltooiingsproject
Onder begeleiding van een adviseur-professor zal de student een project ontwikkelen met praktische toepassing van de theoretische referenties en methodologieën die tijdens de cursus aan bod komen, dat kan worden toegepast op hun werkplek of zelfs gericht is op ondernemerschap.
*Aan het einde van de cursus presenteren de studenten het cursusconclusiewerk (TCC) persoonlijk aan een panel van professoren. De presentatie vindt plaats in een van de ESPM-units, in São Paulo, Rio de Janeiro of Porto Alegre.
Galerij
Ideale studenten
alumni profiel
Aan het einde van de cursus zijn de studenten in staat om:
- Ontwikkelen en toepassen van de concepten, vaardigheden en attitudes die tijdens de cursus zijn ontwikkeld, waardoor de assimilatie, bevraging en constructie van strategische kennis mogelijk wordt;
- Gebruik verschillende methoden en technieken voor marktonderzoek, inspanningsanalyse, diagnose en bedrijfsprognose en beveel strategieën aan op basis van gegevens en inzichten die tijdens het project zijn verzameld;
- Interpreteer en behandel alle variabelen die betrokken zijn bij de uitwerking van een marktonderzoek, in de praktijk brengen van de belangrijkste concepten en theorieën, praktijken en hulpmiddelen die tijdens de cursus en in de verschillende disciplines tijdens de duur van de cursus worden besproken;
- Analyseren, plannen en identificeren van de essentiële fundamenten van de verschillende disciplines die betrokken zijn bij gedrags- en consumptiestudies en onderzoeksmethodologieën en -technieken;
- Het gebruik van academische grondslagen, onderzoeksmethodologieën en hulpmiddelen onderscheiden van praktische marktonderzoekstoepassingen, en echte oplossingen creëren op basis van toegepaste theoretische concepten;
- Een analytische en kritische houding hebben, essentieel bij de vorming van een professional die werkt op het gebied van strategische intelligentie;
- Verdiepen van discussies over marketingproblemen en assertief identificeren van momenten waarop onderzoek een strategische rol kan spelen voor het bedrijf;
- Een beter begrip hebben van mogelijke methoden en manieren om onderzoek toe te passen, de verschillende mogelijkheden van elke benadering (kwalitatief en kwantitatief) en de toepassing ervan in de markt identificeren;
- Formuleren en analyseren van problemen die relevant zijn voor gedrags- en consumptieonderzoek;
- Hypothesen genereren over de relatie tussen problemen en mogelijke marktoplossingen; onderzoeksstrategieën creëren die rekening houden met de conceptuele ondersteuning en het echte marktprobleem, en creatieve en innovatieve oplossingen voorstellen;
- Vergelijk verschillende methodologische technieken en hulpmiddelen, ervaring in de praktijk, onderzoeken en experimenteel en immersief onderzoek, door middel van experimenteel onderzoek en veldonderzoek, met de toepassing van kwalitatieve onderzoeks- en etnografische methoden en technieken voor sociale en gedrags-, consumenten- en marktstudies.
voor wie het bedoeld is
De cursus is bedoeld voor alle professionals die zich willen specialiseren en professioneel willen groeien op het gebied van strategische intelligentie, onderzoek, analyse en marketingplanning, trends en consumenteninzichten, UX-onderzoek en branding. Aan professionals uit de meest uiteenlopende vakgebieden die direct aan de slag gaan met onderzoek en strategische kennis over de markt en de verschillende consumentensegmenten. Aan analisten en strategen die zich bezighouden met het ontwikkelen van klantgerichte, communicatie- en reclamestrategieën, productontwerp en -ontwikkeling, analyse en strategische planning op basis van studies en onderzoeksmethoden en CMI. Aan professionals die hun kennis op het gebied van marktonderzoek en UXR - gebruikersonderzoek, in gedragsonderzoeksstudies en sociaal-culturele trends willen trainen, actualiseren en uitbreiden. Aan andere professionals die geïnteresseerd zijn in de studie van gedrag en sociale ervaringen en de toepassing van disciplines en analytische technieken op de zakelijke omgeving. Aan professionals van bedrijven, communicatiebureaus die hun teams moeten trainen op het gebied van onderzoek en planning. Coördinatoren en managers van verschillende bedrijfssegmenten op het gebied van CMI en relatiebeheer en klantenbeheer.