Master in reclameontwerp en merkcommunicatie

Algemeen

Beschrijving van opleiding

esdebarca401

Heeft u nagedacht over de hoeveelheid visuele effecten die u per dag ontvangt van de webomgeving via meerdere apparaten?

We informeren ons voortdurend, we zoeken, we delen, we vertellen, we communiceren, we analyseren, we gooien weg, ... informatie op het internet. De betrouwbaarheid van de informatie is net zo belangrijk als de manier waarop deze wordt gepresenteerd en aangepast aan elk van de apparaten.

De markt maakt het essentieel om professionals te hebben die in staat zijn om de constante transformatie van het medium te begrijpen en de gebruiker te begrijpen om de informatie en de boodschap over te brengen.

De Master in webdesign en programmeren van meerdere apparaten omvat alle noodzakelijke aspecten voor de student om de competenties en kennis te verwerven die hem in staat stellen projecten, diensten en toepassingen voor internet te ondernemen, te leiden, te ontwerpen en te implementeren.

Gedurende de cursus zal de student in staat zijn om de behoeften, technologie en reële mogelijkheden van elke klant of project beter te begrijpen en er aandacht aan te besteden om een effectief antwoord te geven op hun doelstellingen, naast het kunnen aanbieden van de grafische creatieve bijdragen die ze leveren. maak er een uniek en innovatief stuk van.

In dit verband zijn de sleutels tot digitaal ontwerp net zo belangrijk als de ontwikkeling van vaardigheden en richtlijnen voor het bewaken van een project, van het vastleggen van de behoeften van de klant tot het presenteren van het eindproduct.

Met deze training krijgt de student een gedetailleerd beeld van het hele proces van het creëren van een interactief project waarin bedrijfsvisie, gebruikerservaring (UX), technologie en interfaceontwerp centraal staan.

doelstellingen

De belangrijkste doelstellingen van dit programma zijn:

  • Inzicht in nieuwe manieren om het heden en de toekomst te zien in een online omgeving. Verwerven van vaardigheden en kennis van nieuwe concepten (interfaceontwerp, bruikbaarheid, interactie of positionering) en anderen aanpassen die al bekend zijn over grafisch ontwerp aan deze omgeving.
  • In staat zijn om op een autonome manier een internetproject te leiden, ontwerpen en implementeren of om deel te nemen in een gespecialiseerd team met de gedefinieerde rollen van elk van de deelnemers.
  • Een werkproces verwerven dat elke fase van het project assimileert: briefing, conceptcreatie, strategische definitie / doelstellingen op basis van klantbehoeften, ontwikkeling van de grafische interface, productie van prototypes, front-end programmering.
  • Leer de site-architectuur, bruikbaarheid en strategie van een multimediaproject te synthetiseren door de grafische interface te ontwerpen en met draadframes te werken.
  • Begrijp het belang van gebruikerservaring (User Experience) als een discipline die betekenis geeft aan het gezamenlijke werk van technologie, design en interactie.
  • Leer de communicatieprotocollen en de technologieën van projecten met meerdere apparaten en internet kennen, om beter te begrijpen welke eisen elk van hen nodig heeft, door dat alles toe te passen op verschillende ondersteuningen (web en webApp) in een omgeving met meerdere platforms (scherm, tablet en smartphone).
  • Verwerven van de mogelijkheid om de webstrategie van de klant te definiëren, het project te plannen om aan te werken, de website zowel organisch als tegen betaling te positioneren (SEO en SEM).
  • Het ondernemende karakter bevorderen, bedrijfskennis consolideren om projecten te beheren op het niveau van budgetten, organigrammen, leveranciersbeheer en planning.
  • In staat zijn om de dagelijkse praktijk van een professionele studie met professionals te delen, te zien hoe zij met projecten omgaan en de beste manier om de problemen op te lossen die zich voordoen bij de ontwikkeling van een product met meerdere apparaten.
  • Aan het einde van de cursus hebben studenten materiaal gegenereerd om een digitaal portfolio te ontwikkelen, waarmee ze zichzelf op de werkplek kunnen promoten.

leerplan

De Master in Web Design en Multi-device Programming is gestructureerd uit de volgende thematische gebieden die zijn geïntegreerd in een transversaal project dat is ontwikkeld over 10 onderwerpen:

Strategie in de digitale omgeving en projectmanagement

In deze module wordt de student geconfronteerd met het begrijpen van nieuwe manieren om het heden en de toekomst te zien in een online omgeving. Om dit te doen, moet u nieuwe concepten (interfaceontwerp, bruikbaarheid, interactie of positionering) assimileren en andere die u al kent over grafisch ontwerp aanpassen aan deze omgeving.

Leer methoden en processen voor de ontwikkeling van een geschikte productstrategie, het definiëren van doelstellingen en successtatistieken, het analyseren van de huidige realiteit van het bedrijf in het medium, evenals het plannen en ontwikkelen van strategieën.

Gebruikerservaring (UX)

De student moet de sleutelconcepten beheersen die een rijke gebruikerservaring garanderen. Het gaat in op factoren zoals interactieontwerp, informatiearchitectuur, toegankelijkheid, navigatiestromen, bruikbaarheid. Er zal vooral worden gewerkt aan taken die worden toegepast bij de ontwikkeling van concrete resultaten (bijvoorbeeld wireframes of prototypes) die de ontwikkeling van het product en de validatie van deze resultaten bevorderen.

Grafisch interfaceontwerp

Het doel van deze module is om de architectuur, bruikbaarheid en strategie van een multimediaproject te synthetiseren door de grafische interface te ontwerpen. Het richt zich op fundamentele aspecten van interactieve visuele communicatie en laat de student kennismaken met het opnemen van interactie- en navigatie-elementen in meerdere ondersteuningen (bijvoorbeeld webinterfaces voor mobiel en desktop). We werken vanaf de conceptualisering van visuals via schetsen tot het maken van mockups en het definiëren van een bibliotheek met ontwerppatronen.

Frontend-ontwikkeling

Het doel van deze module is om de communicatieprotocollen van webprojecten te leren en zich te verdiepen in HTML5, CSS3, jQuery ...

Responsief ontwerp

Deze module is bedoeld om bewustzijn en ervaring op te doen bij het ontwerpen van responsieve webprojecten: hoe passen ze zich aan verschillende apparaten aan? Hoe en welke inhoud wordt in elk weergegeven? Hiervoor zijn alle nieuwe opties gedefinieerd, zowel uit de mogelijkheden die ze bieden en hun grafische vereisten, als uit de benodigde softwaretools. Aan het einde van de module worden weboplossingen met multiplatform-output ontworpen, ontwikkeld en geïmplementeerd (op mock-up-niveau). Speciale aandacht zal worden besteed aan codeproblemen (bootstrap) die van invloed zijn op de ontwikkeling voor meerdere apparaten (responsief).

Prototyping en Final Arts

De presentatie van voorstellen is een van de cruciale punten van het project, het doel van de module is om middelen uit te breiden en hulpmiddelen te bieden om voorstellen aan klanten te presenteren, de verhaallijn, kwaliteit en meer realistische afwerkingen (InvisionApp en Marvel) te verbeteren.

Anderzijds is het essentieel om de verschillende processen in een digitaal project en de verschillende betrokken agenten te kunnen contextualiseren. We zullen speciale aandacht besteden aan de passage van originelen tussen de ontwerp- en programmeerteams, om een vloeiende overgang tussen ontwerpers en programmeurs te maken, fouten te minimaliseren en tijd te besparen (Zeplin).

Beheer van een CMS

Er komt een reeks tools voor content management (CMS), elk gespecialiseerd in een specifiek doel (sociaal, commercieel, communicatief). Het gebruik van Wordpress zal worden verdiept, waarbij in detail wordt ingegaan op de installatie, configuratie en uitbreiding met behulp van modules en plug-ins. Ten slotte zal de student de dynamiek van ontwikkeling in client / serveromgevingen kennen en de onderwerpen begrijpen die verband houden met domeinen, hostings, enz.

Ontwerp in nieuwe digitale omgevingen en mobiele apparaten

WebApp, native applicatie en hybride applicatie, adaptief ontwerp. In dit blok zullen we alle aspecten van het maken van projecten voor nieuwe digitale omgevingen leren en in de praktijk brengen: van de conceptualisering, functionele definitie en het ontwerp van wireframes, tot het visuele ontwerp en prototyping van apps en webapps en zien de adaptief ontwerp.

We zullen op een speciale manier ingaan op grafische en bruikbaarheidsbeslissingen en we zullen nieuwe professionele tools (Sketch), nieuwe werkprocessen en methoden ontdekken die ervoor zorgen dat onze digitale projecten de kwaliteit en afwerking hebben die nodig zijn om de reis en het succes in de markt te verkrijgen .

Digital Analytics: statistieken om een website te optimaliseren

Een van de grote voordelen van digitale omgevingen is de mogelijkheid om elke interactie die gebruikers maken te meten. Dit stelt ons in staat waardevolle informatie te verkrijgen over de typologie en het gedrag ervan om de prestaties van de site te optimaliseren en de beste zakelijke beslissingen te nemen.

Het doel van de module is het begrijpen van de werkmethodiek bij het ontwerpen van een meetsysteem, het leren implementeren en configureren van de basisfunctionaliteiten en het verkrijgen van de benodigde KPI's.

Project- en bedrijfsmanagement

We zullen de productiefasen van een digitaal project gedetailleerd beschrijven, van contact met de klant tot de lancering van het product.

We zullen de verschillende rollen en tools identificeren die worden gebruikt bij het beheer van een digitaal project.

We zullen een visie geven op de implicaties en vereisten van het beheer van een digitaal project, zodat de student hiervan op de hoogte kan zijn en rekening kan houden met alle factoren om het project met succes uit te voeren.

Master Thesis

Naast het overwinnen van de studiepunten van de verschillende modules, moeten alle studenten een master-eindproject ontwikkelen, bestaande uit een persoonlijk onderzoeksproject op basis van de inhoud die tijdens het programma wordt onderwezen. Hoewel het grootste deel van de TFM individueel wordt uitgevoerd, zullen in het begin groeps- en persoonlijke tutorials worden opgesteld om het studieobject te kiezen en te plannen en tijdens de ontwikkeling ervan om de doelstellingen te behouden en de gewenste resultaten te bereiken.

Workshop en leereenheden

Via branchedeskundigen worden workshops gehouden waar nieuwe kennis wordt opgedaan, vaardigheden worden ontwikkeld en indrukken worden uitgewisseld.

Backend workshop

Deze workshop gaat in op aspecten die verband houden met de backend. De bestandsstructuur van de thema's zal worden begrepen en er zal speciale aandacht worden besteed in talen zoals PHP, Javascript en jQuery.

RRSS

Bepaal strategieën om de kracht van sociale media te maximaliseren en het succes van multimediaproducten te vergroten. Er worden praktische cases gepresenteerd.

Schetsworkshop

Sketch wordt de maatstaf voor uw multimedia-ontwerpen; het meest veelzijdige, uitgebreide en toegewijde programma dat wordt gebruikt om te ontwerpen in een online omgeving. Het is niet alleen weblay-outsoftware: het is een hulpmiddel dat is ontworpen om het leven van ontwerpers gemakkelijker te maken.
Het studieplan is gestructureerd in vier modules.
De onderwerpen waaruit het studieplan bestaat, zijn als volgt verdeeld:

ONDERWERPEN ECTS

Strategie in de digitale omgeving en projectmanagement 5 Gebruikerservaring (UX) 5 Ontwerp van grafische interface 5 Frontend-ontwikkeling 5 Responsive Design 5 Prototyping en Final Arts 5 Beheer van een CMS 5 Ontwerp in nieuwe digitale omgevingen en mobiele apparaten. WebApp, native applicatie en hybride applicatie, adaptief ontwerp 5 Digital Analytics: metrics om een website te optimaliseren 5 Project- en bedrijfsbeheer 5 Master Eindproject 10 TOTAAL ECTS 60

vereisten

Aanbevolen profiel

Deze master is bedoeld voor mensen met het volgende profiel:

  • Afgestudeerden in Design

<li> Afgestudeerden in communicatiewetenschappen </li> <li> Afgestudeerden in telecommunicatie en / of computertechniek </li> <li> Afgestudeerden in audiovisuele communicatie </li>


In die gevallen dat de student hogere studies accrediteert voorafgaand aan een accreditatieproces van de universitaire graad, zal de Academische Commissie het cv en het portfolio van de kandidaat evalueren, evenals het studieplan, dat een redelijke gelijkwaardigheid moet hebben met de huidige niet-gegradueerde studies. hetzelfde gebied.

titratie

Mensen die slagen voor de programma-evaluatie, zullen de dubbele kwalificatie behalen: ESDESIGN - Escuela Superior de Diseño de Barcelona Own Title ESDESIGN - Escuela Superior de Diseño de Barcelona en Own Title van de Internationale Universiteit van Valencia, die hen zal ESDESIGN - Escuela Superior de Diseño de Barcelona als professionals in de bestudeerde specialiteit.

Carrièremogelijkheden

Studenten die deze master voltooien, kunnen hun professionele carrière ontwikkelen op de volgende gebieden:

  • Grafische studies

<li> Webafdelingen van reclamebureaus </li> <li> Marketing-, communicatie- en ontwerpafdelingen van grote bedrijven </li> <li> Accountafdelingen van reclamebureaus </li> <li> Gratis professionals- lancering, ondernemers, nieuwe bedrijven, startend bedrijf, etc. </li>

Laatst bijgewerkt op mrt 2020

Over de school

Conoce la Escuela Superior de Diseño de Barcelona Formamos a profesionales para convertirles en motor del cambio que les permita la trasformación del entorno y la generación de nuevos espacios, desarr ... Lees meer

Conoce la Escuela Superior de Diseño de Barcelona Formamos a profesionales para convertirles en motor del cambio que les permita la trasformación del entorno y la generación de nuevos espacios, desarrollando la creatividad y la innovación. Lees Minder