Master in strategische marketing
London School of Business & Finance
Belangrijke informatie
Campuslocatie
UK Online, Verenigd Koninkrijk
Talen
Engels
Studieformaat
Afstand leren
Duur
18 - 36 maanden
Tempo
Full time, Deeltijd
Collegegeld
GBP 7.000
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Apr 2024
Invoering
Strategische marketing is in alle sectoren essentieel voor bedrijven om hun boodschap op een concurrerende markt te brengen. Het carrièregerichte duale masterprogramma van LSBF voorziet je van moderne vaardigheden en expertise om te slagen in de steeds veranderende wereld van marketing.
Tijdens het bestuderen van dit programma krijg je een fundamenteel begrip van essentiële marketingconcepten en krijg je een meer diepgaand inzicht in een specifieke marketingspecialisatie. Onze vier specialisaties - digitale marketing en sociale media, wereldwijde marketing, luxe merkbeheer en verkoopbeheer - bestrijken een reeks complexe marketinggebieden en laten u uw expertisegebied bepalen.
Deze masteropleiding wordt uitgereikt door de International Telematic University UNINETTUNO, Italië.
Duur en kosten
Het Master in Strategic Marketing-programma wordt geleverd via ons toegankelijke online platform, dus je hebt de vrijheid om je eigen studierooster te kiezen. We begrijpen dat onze studenten het druk hebben, aangezien 74% van onze studenten fulltime werkt en 84% senior- en managementfuncties heeft. Met flexibele studieperiodes van 18 tot 36 maanden en vier instroommomenten per jaar in januari, april, juli en oktober, studeer je wanneer het jou uitkomt.
Cursusinhoud
Modules omvatten:
Strategisch marketingmanagement
Ontwikkel vaardigheden op managementniveau bij het ontwerpen en implementeren van marketingcampagnes, evenals effectieve doelgroeptargeting en mediale kanaalselectie. Tijdens deze module krijgt u inzicht in het belang van afzonderlijke marketingfuncties, gaat u kritisch om met en evalueert u de rol van marketing vanuit een managementperspectief, en beoordeelt u belangrijke prestatie-indicatoren voor marketing om problemen nauwkeurig te diagnosticeren.
Consumentengedrag en onderzoek
Ontwikkelen en verbeteren van marketingstrategieën door het analyseren en evalueren van consumentengedrag. Een waardering en begrip krijgen van de consumentenpsychologie om patronen op de wereldmarkt te beoordelen
Onderzoek geïntegreerde marketingcommunicatie
Krijg een kritische waardering van de strategische rol van communicatie in succesvolle marketing. Analyseer de voor- en nadelen van belangrijke marketingcommunicatieconcepten en evalueer marketingcommunicatiestrategieën die door organisaties in verschillende contexten worden gebruikt.
Kies uit een van onze vier specialisaties:
- Wereldwijde marketing
- Digitale marketing en sociale media
- Verkoop management
- Luxe merkbeheer
Leerresultaten:
Dit programma is ontworpen om studenten carrièreklare vaardigheden te bieden in:
- Ontwikkeling en evaluatie van marketingstrategie
- Inzicht in consumentengedrag en effectieve berichtontwikkeling
- Marketingcommunicatiestrategieën en berichtontwikkeling
- Complexe marketingvraagstukken oplossen door feitelijke en theoretische kennis toe te passen
- Beheersing van verschillende benaderingen en strategieën voor marketingmanagement
Cursus benodigd heden
Om in aanmerking te komen voor het volgende programma moet je aan de volgende eisen voldoen:
- Undergraduate-diploma (minimaal 2:2) of gelijkwaardig
- Als Engels niet de eerste taal is en de student zijn bachelordiploma in het Engels niet heeft behaald, is het volgende bewijs van Engelse taalvaardigheid vereist:
- A. IELTS algemene bandscore van 5,5 of gelijkwaardig
- B. middelbare school Engels
- C. ACCA/CIMA 14 papers afgerond
- D. 2 jaar werkervaring in een Engelstalige omgeving (na goedkeuring toelatingscommissie)
Lijst met vereiste documenten bij registratie:
- Ingevuld aanvraagformulier
- Verklaring van doelen
- Authentieke kopieën van uw kwalificaties, certificaten en volledige transcripties voor alle studiejaren
- Een kopie van uw paspoort
- Een Engelse kopie van je CV/resumé
- Bewijs van Engelse taalvaardigheid
- Een getypte persoonlijke verklaring die de onderstaande vragen beantwoordt. Ingevulde verklaringen moeten worden gelabeld met de naam van de student, het academische programma en hun contactgegevens, en worden ingediend via post, e-mail of fax.
Elke vraag moet worden beantwoord in minimaal 300 woorden (1 pagina):
- A. Waarom kies je ervoor om op dit moment in je carrière een afstudeerprogramma te volgen en wat hoop je daarmee te bereiken?
- B. Welke sterke punten maken je volgens jou een sterke kandidaat voor het afstudeerprogramma?
- C. Beschrijf een persoonlijke/professionele ervaring uit het verleden of heden waarvan u denkt dat deze uw potentieel om te slagen in een afstudeerprogramma positief heeft beïnvloed.
Toekomstige carrières
Dit programma bereidt je voor op een mogelijke carrière als
- Marketing Coördinator
- Marktanalist
- Projectleider
- Hoofd geïntegreerde communicatie