Master of Arts in leren en technologie
Royal Roads University
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Victoria, Canada
Talen
Engels
Studieformaat
Blended, Afstand leren
Duur
2 jaar
Tempo
Deeltijd
Collegegeld
CAD 34.472 *
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
26 Mar 2024
* Collegegeld is voor het hele programma: $ 32,496 (internationale studenten), $ 25,786 (binnenlandse studenten).
Invoering
De Master of Arts in Learning and Technology is een tweejarig programma met 33 studiepunten dat beantwoordt aan de vraag naar gekwalificeerde professionals die over de kennis en vaardigheden beschikken om de planning, het ontwerp, de ontwikkeling, de implementatie en de evaluatie van hedendaagse leeromgevingen te leiden. Afgestudeerden van dit programma zullen in staat zijn om te werken aan het creëren en evalueren van digitale leeromgevingen en theoretische en praktische kennis toe te passen om leerinnovaties kritisch te analyseren en hun impact op organisaties en de samenleving te beoordelen.
Dit programma is de eerste Master of Arts-graad in Canada die leerboekvrij is. Studenten hebben toegang tot al het cursusmateriaal via open leermiddelen, e-books, tijdschriftartikelen en andere gratis digitale bronnen. Dit soort cursussen staat bekend als " Zero Textbook Cost (ZTC) " en heeft tot doel de toegang tot onderwijs te verbeteren en de resultaten van studenten te verbeteren.
De personalisatie van leren en de sectoroverschrijdende vaardigheden die in het programma worden gecultiveerd, stellen afgestudeerden in staat hun organisaties te leiden en te ondersteunen om de leerervaringen die het biedt voortdurend te verbeteren.
programma beschrijving
De Master of Arts in Learning and Technology (MALAT) is een tweejarig programma met 33 studiepunten dat is ontworpen om tegemoet te komen aan de behoefte aan gekwalificeerde professionals op het gebied van technologisch gemedieerd leren en onderwijs en aan de behoefte aan individuen op managementniveau die beschikken over de kennis, vaardigheden en het vermogen om de leiderschapsrollen op zich te nemen die nodig zijn om hedendaagse leeromgevingen te plannen, ontwerpen, ontwikkelen, implementeren en evalueren. Via het MALAT-programma pas je theoretische en praktische kennis van leren toe en analyseer en evalueer je kritisch hoe leren wordt gevormd in het digitale tijdperk en hoe je dit kunt vergemakkelijken met behulp van technologie.
Ontworpen in samenwerking met huidige leiders in het veld, stelt het MALAT-programma professionals in staat om:
- Creëer en evalueer hedendaagse digitale leeromgevingen;
- Gebruik theoretische en praktische kennis om leerinnovaties kritisch te analyseren en hun impact op organisaties en de samenleving te beoordelen; en
- Leid en ondersteun organisaties om hun leerervaringen voortdurend te verbeteren.
Dit door Teacher Qualification Service (TQS) goedgekeurde programma is speciaal ontworpen voor werkende professionals. Het wordt aangeboden in een volledig online of via een gemengd model, bestaande uit online leren en een intensieve verblijfsperiode van twee weken op de campus in juli of augustus. Met dit formaat kunnen deelnemers hun educatieve kwalificaties aanzienlijk verbeteren en tegelijkertijd het aantal afwezigheden op hun werkplek minimaliseren.
Een Graduate Diploma in Learning and Technology wordt ook aangeboden die naar het MALAT-programma gaat. Als je een masterdiploma overweegt, maar niet zeker weet waar je moet beginnen, is dit diploma misschien iets voor jou.
Voor wie
Dit programma is bedoeld voor personen die betrokken zijn bij het creëren van hedendaagse leeromgevingen die het beste van wat bekend is over leren en technologieën bevatten. Het MALAT-programma is niet alleen voor docenten! Het is voor iedereen in een omgeving waar ze mensen trainen of onderwijzen, trainingsprocessen implementeren en / of voorwaarden creëren om het leerproces te maximaliseren.
Mensen die baat kunnen hebben bij het programma zijn onder meer besluitvormers die verantwoordelijk zijn voor leren, trainen of onderwijs; opleiding van managers en coördinatoren; opleidings- en ontwikkelingsfuncties; lerende wetenschappers; facilitators, trainers of instructeurs. Het programma trekt studenten uit meerdere sectoren en industrieën die werken op het snijpunt van technologie en leren, waaronder postsecundaire instellingen, overheidsdepartementen, K-12-onderwijssystemen, het bedrijfsleven, de gezondheidszorg, organisaties zonder winstoogmerk en kleine bedrijven. .
Belangrijkste kenmerken
Het programma is gebaseerd op principes van openheid, genetwerkt leren en digitale mindset, en vereist dat studenten hun digitale aanwezigheid creëren en uitbouwen om zinvol samen te werken met digitale leergemeenschappen in het veld. Het virtuele symposium aan het begin en het einde van het programma is een van de vele mogelijkheden voor studenten om deel te nemen aan, te cultiveren en bij te dragen aan deze digitale leernetwerken en gemeenschappen, terwijl ze meer leren over faciliteren in hedendaagse leeromgevingen.
Openheid
Het MALAT-programma benadert openheid als een dynamische en onderhandelde ruimte die "samenwerkingspraktijken [inclusief] ... het creëren, gebruiken en hergebruiken van OER omvat, evenals pedagogische praktijken die participatieve technologieën en sociale netwerken gebruiken voor interactie, intercollegiaal leren, kennis creatie en empowerment van leerlingen ”(Cronin, 2017, ¶ 10).
Dit betekent dat we een "open eerst" -benadering gebruiken bij het selecteren van cursuslezingen en bronnen. Met uitzondering van de exit Pathway cursussen, hebben alle programmacursussen een open licentie CC Attribution Share-Alike 4.0 International en is al het cursusmateriaal openbaar beschikbaar op de Word Press-sites van de cursus. Alle studenten in het programma krijgen een Word-persblog en veel van de discussies vinden plaats op de blogsites. Studenten worden aangemoedigd om te overwegen wat ze leren breder te delen, aangezien ze bijdragen aan verschillende sociale netwerken van hun keuze en hun persoonlijke leeromgeving verder co-creëren. Het ontwerp en de facilitering van de cursussen in het programma omvatten aspecten van open pedagogiek, zoals het gebruik van hernieuwbare opdrachten, gezamenlijk gemaakte rubrieken voor beoordeling en het gebruik van ontwerpdenken en op onderzoek gebaseerde benaderingen.
Netwerk leren
Interactie van mens tot mens via het gebruik van digitale technologieën.
Digitale mentaliteit
De ontwikkeling van een digitale mindset of een manier van zijn en kiezen om in de digitale ruimte te zijn, is een rode draad doorheen de cursussen van het programma. Het verkennen van aspecten van digitale identiteit en digitale aanwezigheid, evenals de veelheid aan rollen en de bijbehorende veranderende digitale geletterdheid, worden geïntroduceerd in het begin van het programma en putten uit en verder ontwikkeld in elke cursus.
Virtueel symposium
Het jaarlijkse MALAT Virtual Symposium in april lanceert de eerste cursus van het programma (LRNT 521). Het is een reeks van een week lang open, openbare, synchrone sprekers en gesprekken en asynchrone discussies gericht op het verkennen van het brede veld van digitaal leren vanuit theoretische en praktische perspectieven. Hier beginnen nieuwe studenten met hun oriëntatie op het veld en kunnen tweedejaars studenten hun kennis delen met de grotere professionele gemeenschap. Doe mee met wat gratis professionele ontwikkeling op het jaarlijkse MALAT Virtual Symposium.
Er zijn drie tracks voor het symposium:
- Lay of the Land Track: met sessies door professionals, experts en academici in het veld. Deze sessies verkennen onderwerpen die verband houden met digitale leeromgevingen, netwerken, gemeenschappen.
- Work in Digital Learning - Stories from the Field Track: deze track bevat sessies door werkende professionals in het vakgebied (en) van digitaal leren terwijl ze discussiëren over "een dag in het leven van", het belang van de rol en vaardigheden, enz.
- End in Mind Track: bevat presentaties van tweedejaarsstudenten. Deze presentaties richten zich zowel op de inhoud (bijv. Een korte samenvatting van hun onderzoek) als op het proces (bijv. Beknopte presentaties over het proces van het voltooien van een proefschrift; onderzoekspaper; of digitaal leeronderzoekadviesproject).
Elke dag zijn er live synchrone sessies, evenals asynchrone videopresentaties en discussies. Iedereen kan deelnemen aan de Virtual Symposium-sessies of de opgenomen sessies achteraf bekijken.
Voltooiingsopties
Hoewel de eerste zes basiscursussen gemeenschappelijk zijn voor alle studenten in het programma, kun je je aanmelden voor een van de drie exit Pathway opties: een scriptie, een toegepast onderzoeksproject of een digitaal leeradviesproject.
Scriptie
In het eerste jaar van de opleiding solliciteer je voor de scriptietrack. Als je eenmaal bent toegelaten tot het scriptietraject van 12 studiepunten, identificeer je een onderzoeksgebied waarop je je richt en werk je 1: 1 met een scriptiebegeleider aan primair onderzoek: je kunt recente titels van studentenonderzoek bekijken. Als uw aanvraag niet succesvol is, heeft u de mogelijkheid om het programma te voltooien volgens de tracks Applied Research Project of Digital Learning Consulting Project.
Toegepast onderzoeksproject
Door deze track te kiezen, voltooit u aanvullende cursussen, waaronder op onderzoek gebaseerde cursussen waarvoor ze open cursussen moeten volgen, een digitaal leermiddel van persoonlijke betekenis en relevantie produceren met betrekking tot leren, technologie, ontwerp en innovatie, en hun leerervaring gezamenlijk creëren. met de cursusinstructeur. Je volgt dan een vervolgonderzoekscursus ter voorbereiding op het toegepaste onderzoeksproject van 6 studiepunten. Je voert een diepgaand onderzoek uit naar een specifieke onderzoeksvraag met behulp van secundaire gegevens en je kunt een informatief interview houden met maximaal vijf personen. Eerdere toegepaste onderzoeksprojecten omvatten meta-synthese; kritische literatuuroverzichten; beleidsanalyse, enz. Bekijk recente titels van studentenonderzoek.
Adviesproject voor digitaal leren
Je solliciteert voor deze track in het eerste jaar van je opleiding. In deze track volg je aanvullende cursussen, waaronder op onderzoek gebaseerde cursussen waarvoor je open cursussen moet volgen, een digitaal leermiddel van persoonlijke betekenis en relevantie moet produceren met betrekking tot leren, technologie, ontwerp en innovatie, en hun leerervaring moet co-creëren. met de cursusinstructeur. Je volgt een geavanceerde onderzoekscursus ter voorbereiding op hun 6-studiepunt digitaal leeronderzoeksadviesproject. Door deze voltooiingsoptie doe je praktische praktische ervaring op die je zal helpen theoretische kennis toe te passen in een real-world setting op het strakke project. Je verstrekt de op onderzoek gebaseerde rechtvaardiging en motivering voor de genomen ontwerpbeslissingen en je informeert je werk door een informatief interview te houden met maximaal tien personen. Projecten kunnen afkomstig zijn van verschillende groepen belanghebbenden uit de programma-industrie. Door studenten voorgestelde projecten kunnen ook in overweging worden genomen.
Toelatingseisen
Standaard toelating
- Vierjarige (of vergelijkbare) undergraduate-graad van een erkende postsecundaire instelling.
- Ten minste drie jaar professionele ervaring in een leidinggevende of managementpositie * die rechtstreeks verband houdt met de leerresultaten van het MALAT-programma.
Flexibele toelating
Om in aanmerking te komen voor flexibele toelating , hebben aanvragers normaal gesproken het volgende nodig:
- Minimaal zeven jaar werkervaring, met minimaal twee jaar beroepservaring in een leidinggevende of managementfunctie *, houdt rechtstreeks verband met de leerresultaten van het MALAT-programma.
* Leiderschapservaring kan een of meer van de volgende omvatten:
- Rollen waarin u in een complexe omgeving verschillende belangengroepen raadpleegt, onderhandelt of beheert via relaties.
- Rollen waarin u anderen leidt naar gedeelde doelen en resultaten.
- Rollen waarin u groepen mensen beïnvloedt, organiseert en coördineert.
- Leiderschapsrollen in vrijwilligersorganisaties.
- Formele organisatorische leiderschapsrollen waarin u rechtstreeks leiding geeft aan personeel of prestatiegericht werk voltooit met individuen, groepen of teams.
- Het overwinnen van een uitdagende levenservaring (voor jezelf of voor anderen), waarbij je door complexe systemen moest navigeren en die resulteerde in positieve veranderingen in de gemeenschap buiten het individu om.
Engelse taalvaardigheid
- Als Engels niet uw primaire taal is, bekijk dan onze Engelse taalvereisten .
Aanvullende aanbeveling (en)
- Aanvragen worden beoordeeld op basis van een geïntegreerd en geconsolideerd onderzoek van academische referenties, werkervaring en persoonlijke ervaring. Aanvragers moeten onderwijsprofessionals zijn. Ervaring in een door technologie gemedieerde leeromgeving is een pluspunt.
- Zorg ervoor dat u uw leiderschapservaring aantoont in uw gedetailleerde cv en geef duidelijk aan hoe uw jarenlange ervaring voldoet aan de vereisten voor standaard of flexibele toelating.
uitkomsten
De School of Education and Technology werkt met een raamwerk voor leerresultaten van het programma dat de leerresultaten van de cursus informeert. De leerresultaten van het programma geven aan wat de leerling aan het einde van het programma zal weten en kunnen doen. Het zijn de essentiële en blijvende kennis, capaciteiten (attributen) en attitudes (waarden, disposities) die het geïntegreerde leren vormen door een afgestudeerde van het Master of Arts in Learning and Technology-programma.
Afgestudeerden zullen in staat zijn om de principes van openheid, genetwerkt leren en digitale mentaliteit toe te passen bij het creëren en evalueren van digitale leeromgevingen. Ze passen theoretische en praktische kennis toe om leerinnovaties kritisch te analyseren en hun impact op organisaties en de samenleving te beoordelen. Afgestudeerden van het programma hebben de kennis, vaardigheden en het vermogen om:
- Communiceer en synthetiseer informatie en argumenten op graduate niveau.
- Evalueer kritisch hoe leren in verschillende contexten voorkomt.
- Ontwerp en creëer op onderzoek gebaseerde digitale leeromgevingen.
- Demonstreer effectieve samenwerkingsvaardigheden.
- Ontwikkel en analyseer ondersteuningsstrategieën om tegemoet te komen aan de behoeften van stakeholders in digitale leeromgevingen.
- Selecteer geschikte evaluatie- en evaluatiestrategieën voor digitale leeromgevingen.
- Draag op een zinvolle manier bij aan digitaal leernetwerk (en) en communities.
- Verklaar de wisselwerking tussen innovatie, verandering en digitale leeromgevingen en hun impact op organisaties en de samenleving.
- Reflectieve processen toepassen om de professionele praktijk te verbeteren.
- Onderzoek kritisch evalueren en / of produceren.
professionele certificatie
Het Master of Arts in Learning and Technology (MALAT) -programma wordt erkend door het Institute of Performance and Learning . Afgestudeerden van het programma ontvangen krediet voor de werkervaringvereisten van de Certified Training and Development Professional (CTDP) -certificering.
IBO Advanced Certificate in Teaching and Learning Research
Om het uitzonderlijke onderwijs dat u aan Royal Roads University hebt behaald aan te tonen, kunnen studenten die zich inschrijven voor het MALAT-programma een aanvraag indienen voor een IB Advanced Certificate in Teaching and Learning Research van de International Baccalaureate Organization (IBO) als ze voldoen aan de vereiste IBO-criteria.
IBO-referenties laten uw organisatie zien dat u een innovatieve leider bent, bereid om onze toch al hoge verwachtingen te overtreffen. U krijgt toegang tot een unieke inschrijving hebben Pathway , alleen beschikbaar voor IBO opvoeders, en de mogelijkheid om toekomstige professionele en onderzoek de mogelijkheden te verkennen met de IBO. Daarnaast biedt IBO-certificering extra mogelijkheden via het IBO Online Curriculum Center (OCC), waar u discussieforums en bronnen vindt die alleen beschikbaar zijn voor IBO-leden.
Deze aanduiding kan worden verdiend door de bestaande IBO-inhoud aan te vullen met gericht, systematisch onderzoeksonderzoek om uw kennis en ervaring te vergroten. U zult de ontwikkeling van het curriculum, de pedagogie en de beoordeling grondig onderzoeken door relevante literatuur en uw eigen IBO-praktijken te onderzoeken. Dit geavanceerde certificaat is het meest geschikt voor bestaande en ervaren IB-schoolonderwijzers.
Hoe te solliciteren
Wanneer u uw aanvraag voor het MALAT-programma voltooit, vermeld dan in uw persoonlijke verklaring uw interesse in het IBO-certificaat dat relevant is voor uw ervaring en programma. Tijdens het programma wordt er tijd vrijgemaakt om zich te registreren bij de IBO en toegang te krijgen tot hun netwerk en bronnen. Je zult tijdens je programma IB-specifieke lezingen en opdrachten moeten voltooien, evenals IB-gerelateerde onderzoeksthema's, maar je zult een werklast behouden die gelijk is aan die van de studenten in je programma die ervoor hebben gekozen dit onderscheid niet na te streven.
cursussen
- ITAI: Inleiding tot wetenschappelijke integriteit
- LRNTLNK: The Link
- LRNT521: Digitale leeromgevingen, netwerken, communities
- LRNT522: Inleiding tot onderzoek: kritisch lezen en schrijven
- LRNT523: Foundations of Learning and Technologies
- LRNT524: Innovatie, ontwerp en leeromgevingen
- LRNT525: toonaangevende verandering in digitaal leren
- LRNT526: onderzoek naar hedendaagse problemen in leertechnologieën
- LRNT527: Digitale bronnen maken
- LRNT528: Faciliteren in digitale leeromgevingen
- LRNT622: Advanced Research: Applied Research Project of Digital Learning Research Consulting Projectvoorstel
- LRNT600: Geavanceerd onderzoek: proefschriftvoorstel
- LRNT690: proefschrift
- LRNT691: toegepast onderzoeksproject
- LRNT692: Advanced Research: Applied Research Project of Digital Learning Research Consulting Projectvoorstel
Financiële hulp en onderscheidingen
Het Financial Aid & Awards-team is hier om informatie en ondersteuning te bieden over een verscheidenheid aan financieringsbronnen en beloningsmogelijkheden, te beginnen met een video die de uitgebreide details introduceert die u op deze website en in onze blog kunt vinden.
Bekijk een overzicht van de hulpprogramma's van de overheid voor degenen die zijn getroffen door de COVID-19-crisis. Kom meer te weten...
Financiële planning is een cruciaal onderdeel van vroege onderwijsplanning. Bekijk de financieringsmogelijkheden ruim voordat uw programma begint te helpen bij het opbouwen van een redelijk budget.
Leningen
Ontdek de verschillende soorten leningen die beschikbaar zijn om uw studies te financieren. Kom meer te weten...
Awards
Ontdek een verscheidenheid aan concurrerend bekroonde beurzen, prijzen en beurzen die verkrijgbaar zijn bij RRU en andere financieringsinstanties. Kom meer te weten...
Onderzoeksbeurzen
RRU beheert de beursadministratie voor geselecteerde financieringsinstanties. Dit zijn enkele van de meer substantiële onderscheidingen. Kom meer te weten...
Andere financiering
Ontdek alternatieve financieringsmogelijkheden zoals Highbred-punten. Kom meer te weten...
leerplan
programma beschrijving
De Master of Arts in Learning and Technology (MALAT) is een tweejarig programma met 33 studiepunten dat is ontworpen om tegemoet te komen aan de behoefte aan gekwalificeerde professionals op het gebied van door technologie gemedieerd leren en onderwijs en aan de behoefte aan individuen op managementniveau die de kennis, vaardigheden en het vermogen hebben om de leiderschapsrollen op zich te nemen die nodig zijn om hedendaagse leeromgevingen te plannen, ontwerpen, ontwikkelen, implementeren en evalueren. Via het MALAT-programma pas je theoretische en praktische kennis van leren toe en analyseer en evalueer je kritisch hoe leren wordt gevormd in het digitale tijdperk en hoe je het kunt vergemakkelijken met behulp van technologie.
Het MALAT-programma is ontworpen in samenwerking met de huidige leiders in het veld en stelt professionals in staat om:
- Creëren en evalueren van hedendaagse digitale leeromgevingen;
- Gebruik theoretische en praktische kennis om leerinnovaties kritisch te analyseren en hun impact op organisaties en de samenleving te beoordelen; en
- Leid en ondersteun organisaties om de leerervaringen die ze bieden voortdurend te verbeteren.
Dit door de Teacher Qualification Service (TQS) goedgekeurde programma is speciaal ontworpen voor werkende professionals. Het wordt aangeboden in een volledig online of via een gemengd model, bestaande uit online leren en een intensieve verblijfsperiode van twee weken op de campus in juli of augustus. Met dit formaat kunnen deelnemers hun educatieve referenties aanzienlijk verbeteren en tegelijkertijd de afwezigheid op hun werkplek minimaliseren.
Er wordt ook een Graduate Diploma in Learning and Technology aangeboden dat doorloopt in het MALAT-programma. Als je een masteropleiding overweegt, maar niet zeker weet waar je moet beginnen, dan is dit diploma misschien iets voor jou.
Voor wie is het?
Dit programma is bedoeld voor personen die betrokken zijn bij het creëren van hedendaagse leeromgevingen die het beste van wat bekend is over leren en technologieën bevatten. Het MALAT-programma is niet alleen voor docenten! Het is voor iedereen in een omgeving waar ze mensen trainen of lesgeven, trainingsprocessen implementeren en/of voorwaarden scheppen om het leerproces te maximaliseren.
Mensen die baat kunnen hebben bij het programma zijn onder meer besluitvormers die verantwoordelijk zijn voor leren, training of onderwijs; opleiding van managers en coördinatoren; opleidings- en ontwikkelingsfuncties; lerende wetenschappers; begeleiders, trainers of instructeurs. Het programma trekt studenten aan uit meerdere sectoren en industrieën die werken op het snijpunt tussen technologie en leren, waaronder postsecundaire instellingen, overheidsdiensten, K-12-onderwijssystemen, het bedrijfsleven, de gezondheidszorg, organisaties zonder winstoogmerk en kleine bedrijven .
Belangrijkste kenmerken:
Het programma is gebaseerd op principes van openheid, netwerkleren en digitale mindset, en vereist dat studenten hun digitale aanwezigheid creëren en erop voortbouwen om zinvol samen te werken met digitale leergemeenschappen in het veld. Het virtuele symposium aan het begin en einde van het programma is een van de vele mogelijkheden voor studenten om deel te nemen aan, te cultiveren en bij te dragen aan deze digitale leernetwerken en gemeenschappen, terwijl ze meer leren over faciliteren in hedendaagse leeromgevingen.
Openheid
Het MALAT-programma benadert openheid als een dynamische en onderhandelde ruimte die "samenwerkingspraktijken [inclusief] ... het creëren, gebruiken en hergebruiken van OER omvat, evenals pedagogische praktijken die participatieve technologieën en sociale netwerken gebruiken voor interactie, peer-learning, kennis creatie en empowerment van lerenden” (Cronin, 2017, ¶ 10).
Dit betekent dat we een "open eerst"-benadering gebruiken bij het selecteren van cursusteksten en bronnen. Met uitzondering van de Pathway -eindcursussen, hebben alle programmacursussen CC Attribution Share-Alike 4.0 International een open licentie en is al het cursusmateriaal openbaar beschikbaar op de Wordpress-sites van de cursus. Alle studenten in het programma krijgen een Wordpress-blog en veel van de discussies vinden plaats op de blogsites. Studenten worden aangemoedigd om te overwegen wat ze leren breder te delen, aangezien ze bijdragen aan verschillende sociale netwerken van hun keuze en hun persoonlijke leeromgeving verder co-creëren. Het ontwerp en de facilitering van de cursussen in het programma omvatten aspecten van open pedagogiek, zoals het gebruik van hernieuwbare opdrachten, gezamenlijk gecreëerde rubrieken voor beoordeling en het gebruik van ontwerpdenken en op onderzoek gebaseerde benaderingen.
Netwerk leren
Interactie van mens tot mens gemedieerd door het gebruik van digitale technologieën.
Digitale mentaliteit
De ontwikkeling van een digitale mindset of een manier van zijn en ervoor kiezen om in de digitale ruimte te zijn, is een veelvoorkomend thema in de programmacursussen. Het verkennen van aspecten van digitale identiteit en digitale aanwezigheid, evenals de veelheid aan rollen en bijbehorende veranderende digitale geletterdheden worden aan het begin van het programma geïntroduceerd en in elke cursus wordt voortgebouwd en verder ontwikkeld.
Virtueel Symposium
Het jaarlijkse MALAT Virtual Symposium in april lanceert de eerste cursus van het programma (LRNT 521). Het is een reeks van een week lang open, openbare, synchrone sprekers en gesprekken en asynchrone discussies gericht op het verkennen van het brede veld van digitaal leren vanuit theoretische en praktische perspectieven. Hier beginnen nieuwe studenten met hun oriëntatie op het veld en kunnen tweedejaarsstudenten hun kennis delen met de grotere professionele gemeenschap. Doe mee aan wat gratis professionele ontwikkeling op het jaarlijkse MALAT Virtual Symposium.
Het symposium bestaat uit drie sporen:
- Lay of the Land Track: met sessies van professionals, experts en academici in het veld. Deze sessies verkennen onderwerpen die te maken hebben met digitale leeromgevingen, netwerken, communities.
- Work in Digital Learning - Stories from the Field Track: deze track bevat sessies van werkende professionals op het gebied van digitaal leren terwijl ze 'een dag in het leven van' bespreken, het belang van de rol en vaardigheden, enz.
- End in Mind Track: bevat presentaties van tweedejaarsstudenten. Deze presentaties richten zich zowel op inhoud (bijv. een korte samenvatting van hun onderzoek) als op proces (bijv. samenvattingspresentaties over het proces van het voltooien van een proefschrift; onderzoekspaper; of onderzoeksadviesproject voor digitaal leren).
Elke dag zijn er live synchrone sessies en asynchrone videopresentaties en discussies. Iedereen kan deelnemen aan de Virtual Symposium-sessies of de opgenomen sessies achteraf bekijken.
Voltooiingsopties
Hoewel de eerste zes basiscursussen voor alle studenten in het programma gelden, kun je je aanmelden voor een van de drie exit- Pathway -opties: een scriptie, een toegepast onderzoeksproject of een digitaal leeradviesproject.
Stelling
Je meldt je aan voor het scriptietraject in je eerste jaar van het programma. Zodra je bent toegelaten tot het scriptietraject van 12 studiepunten, identificeer je een onderzoeksgebied en werk je 1:1 met een scriptiebegeleider aan primair onderzoek: je kunt recente onderzoekstitels van studenten bekijken. Als je aanvraag niet wordt gehonoreerd, heb je de mogelijkheid om het programma af te ronden volgens de tracks Applied Research Project of Digital Learning Consulting Project.
Toegepast onderzoeksproject
Door deze track te kiezen, voltooi je aanvullende cursussen, waaronder onderzoekende cursussen waarvoor ze open cursussen moeten volgen, een digitaal leermiddel produceren van persoonlijke betekenis en relevantie met betrekking tot leren, technologie, ontwerp en innovatie, en co-creëren van hun leerervaring met de cursusleider. Je volgt dan een geavanceerde onderzoekscursus ter voorbereiding op het 6-credits toegepast onderzoeksproject. Je voert een diepgaand onderzoek uit naar een specifieke onderzoeksvraag met behulp van secundaire gegevens met de mogelijkheid om een informatief interview te houden met maximaal vijf personen. Eerdere toegepaste onderzoeksprojecten omvatten metasynthese; kritische literatuuroverzichten; beleidsanalyse, etc. Bekijk recente onderzoekstitels van studenten.
Adviesproject voor digitaal leren
Je solliciteert op deze track in het eerste jaar van je opleiding. In deze track voltooi je aanvullende cursussen, waaronder onderzoekende cursussen waarvoor je open cursussen moet volgen, een digitaal leermiddel moet produceren van persoonlijke betekenis en relevantie met betrekking tot leren, technologie, ontwerp en innovatie, en hun leerervaring co-creëren met de cursusleider. Je volgt een geavanceerde onderzoekscursus ter voorbereiding op hun 6-credits digital learning research consulting-project. Door deze voltooiingsoptie zult u hands-on praktische ervaring opdoen die u zal helpen theoretische kennis toe te passen in een echte wereld op het strak afgebakende project. U geeft het onderzoek een geïnformeerde rechtvaardiging en reden voor de gemaakte ontwerpbeslissingen en u informeert uw werk door een informatief interview te houden met maximaal tien personen. Projecten kunnen afkomstig zijn van verschillende belanghebbenden uit de programma-industrie. Door studenten voorgestelde projecten kunnen ook worden overwogen.
Cursussen
- ITAI: Inleiding tot wetenschappelijke integriteit
- LRNTLNK: de link
- LRNT521: Digitale leeromgevingen, netwerken, gemeenschappen
- LRNT522: Inleiding tot onderzoek: kritisch lezen en schrijven
- LRNT523: Grondslagen van leren en technologieën
- LRNT524: Innovatie-, ontwerp- en leeromgevingen
- LRNT525: Toonaangevende verandering in digitaal leren
- LRNT526: Onderzoek naar hedendaagse problemen in leertechnologieën
- LRNT527: Digitale bronnen maken
- LRNT528: Faciliteren in digitale leeromgevingen
- LRNT622: Advanced Research: Applied Research Project of Digital Learning Research Consulting Project voorstel
- LRNT600: Geavanceerd onderzoek: scriptievoorstel
- LRNT690: Scriptie
- LRNT691: Toegepast onderzoeksproject
- LRNT692: Advanced Research: Applied Research Project of Digital Learning Research Consulting Project voorstel
toelatingen
Galerij
Programma resultaat
De School of Education and Technology werkt met een leerresultatenkader voor programma's dat de leerresultaten van de cursus informeert. De leerresultaten van het programma geven aan wat de leerling aan het einde van het programma zal kennen en kunnen. Het zijn de essentiële en blijvende kennis, capaciteiten (attributen) en attitudes (waarden, disposities) die het geïntegreerde leren vormen door een afgestudeerde van de Master of Arts in Learning and Technology-programma.
Afgestudeerden zullen in staat zijn om de principes van openheid, netwerkleren en digitale mindset toe te passen bij het creëren en evalueren van digitale leeromgevingen. Ze passen theoretische en praktische kennis toe om leerinnovaties kritisch te analyseren en hun impact op organisaties en de samenleving te beoordelen. Afgestudeerden van het programma hebben de kennis, vaardigheden en het vermogen om:
- Communiceer en synthetiseer informatie en argumenten op graduate niveau.
- Evalueer kritisch hoe leren plaatsvindt in verschillende contexten.
- Ontwerp en creëer onderzoeksgeïnformeerde digitale leeromgevingen.
- Demonstreer effectieve samenwerkingsvaardigheden.
- Ontwikkel en analyseer ondersteuningsstrategieën om te voldoen aan de behoeften van belanghebbenden in digitale leeromgevingen.
- Selecteer geschikte beoordelings- en evaluatiestrategieën voor digitale leeromgevingen.
- Een zinvolle bijdrage leveren aan digitale leernetwerk(en) en communities.
- De samenhang tussen innovatie, verandering en digitale leeromgevingen en hun impact op organisaties en de samenleving uitleggen.
- Pas reflectieve processen toe om de beroepspraktijk te verbeteren.
- Onderzoek kritisch evalueren en/of produceren.
professionele certificatie
Het programma Master of Arts in Learning and Technology (MALAT) wordt erkend door het Institute of Performance and Learning. Afgestudeerden van het programma ontvangen krediet voor de werkervaringsvereisten van de Certified Training and Development Professional (CTDP) -certificering.
IBO Advanced-certificaat in onderwijs- en leeronderzoek
Om aan te tonen dat je uitzonderlijk onderwijs hebt Royal Roads University , kunnen studenten die zich inschrijven voor het MALAT-programma een IB Advanced Certificate in Teaching and Learning Research van de International Baccalaureate Organization (IBO) aanvragen als ze voldoen aan de vereiste IBO-criteria.
IBO-referenties laten uw organisatie zien dat u een innovatieve leider bent, bereid om onze toch al hoge verwachtingen te overtreffen. U krijgt toegang tot een unieke inschrijving Pathway , die alleen beschikbaar is voor IBO-docenten, en de mogelijkheid om toekomstige professionele en onderzoeksmogelijkheden met de IBO te verkennen. IBO-certificering biedt ook extra mogelijkheden via het IBO Online Curriculum Center (OCC), waar u discussieforums en bronnen vindt die alleen beschikbaar zijn voor IBO-leden.
Deze aanduiding kan worden verdiend door de bestaande IBO-inhoud aan te vullen met gericht, systematisch onderzoeksonderzoek om uw kennis en ervaring te vergroten. Je zult de ontwikkeling, pedagogiek en beoordeling van het curriculum diepgaand onderzoeken door relevante literatuur en je eigen IBO-praktijken te verkennen. Dit geavanceerde certificaat is het meest geschikt voor bestaande en ervaren IB-schooldocenten.
Hoe toe te passen?
Wanneer u uw aanvraag voor het MALAT-programma voltooit, vermeld dan in uw persoonlijke verklaring uw interesse in het IBO-certificaat dat relevant is voor uw ervaring en programma. Tijdens het programma wordt er tijd gereserveerd om u te registreren bij de IBO en toegang te krijgen tot hun netwerk en bronnen. U moet tijdens uw programma IB-specifieke lezingen en opdrachten voltooien, evenals IB-gerelateerde onderzoeksonderwerpen, maar u zult een werklast handhaven die gelijk is aan de studenten in uw programma die ervoor hebben gekozen dit onderscheid niet na te streven.
Beurzen en financiering
Financiële hulp en prijzen
Het Financial Aid & Awards-team is hier om informatie en ondersteuning te bieden over verschillende financieringsbronnen en toekenningsmogelijkheden, te beginnen met een video die de uitgebreide details introduceert die u op deze website en in onze blog vindt.
Bekijk een overzicht van hulpprogramma's van de overheid voor degenen die zijn getroffen door de COVID-19-crisis.
Financiële planning is een cruciaal onderdeel van vroege onderwijsplanning. Bekijk de financieringsmogelijkheden ruim voordat uw programma begint om een redelijk budget op te bouwen.
Leningen
Ontdek de verschillende soorten leningen die beschikbaar zijn om je studie te financieren.
onderscheidingen
Ontdek een verscheidenheid aan competitief toegekende beurzen, prijzen en beurzen die beschikbaar zijn bij RRU en andere financieringsinstanties.
Onderzoeksbeurzen
RRU beheert de beurzenadministratie voor geselecteerde financieringsinstanties. Dit zijn enkele van de meer substantiële onderscheidingen.
Andere financiering
Ontdek alternatieve financieringsmogelijkheden zoals Highbred Points.
English Language Requirements
Certificeer uw Engelse taalvaardigheid met de Duolingo Engelse test! De DET is een handige, snelle en betaalbare online test Engels die wordt geaccepteerd door meer dan 4.000 universiteiten (zoals deze) over de hele wereld.