Master's degree in de richting en het beheer van educatieve centra
UDIMA - Universidad a Distancia de Madrid
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Madrid, Spanje
Talen
Spaans
Studieformaat
Afstand leren
Duur
12 maanden
Tempo
Deeltijd
Collegegeld
EUR 5.460 / per course *
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
25 Sep 2023
* prijs van de volledige masteropleiding in een enkele betaling
Invoering
Het doel van de universitaire masteropleiding richting en management van educatieve centra is de professionele en technische opleiding van universitair afgestudeerden die van plan zijn de nodige vaardigheden te verwerven voor de beroepspraktijk op het gebied van richting en beheer van educatieve centra. Hiertoe heeft de masteropleiding tot doel de student de vaardigheden en hulpmiddelen te bieden die nodig zijn om in een multidisciplinair team van professionals te werken, en om kwaliteit en innovatie binnen het onderwijssysteem te bevorderen.
Leden van managementteams en managers van onderwijsinstellingen ervaren op dit moment een dringende behoefte aan training die hen in staat stelt adequaat in te spelen op de complexe situaties die zich dagelijks voordoen op hun werkplek. De eisen die de huidige samenleving stelt aan onderwijsinstellingen vereisen een constante vernieuwing van zowel onderwijscentra als de opleiding van professionals die daarin werken.
In die zin is het de bedoeling dat studenten via de universitaire masteropleiding richting en beheer van educatieve centra de kennis en vaardigheden verwerven die nodig zijn om de functie van leiding en beheer van centra met uitmuntendheid uit te voeren.
De universitaire masteropleiding richting en beheer van educatieve centra van UDIMA is een officiële graad waarvan het studieplan is gepubliceerd in BOE-nummer 108 van 6 mei 2015.
geadresseerd aan
De master is bedoeld voor al diegenen met een universitair diploma die geïnteresseerd zijn in specialisatie op het gebied van richting en beheer van educatieve centra. Dit trainingsprogramma vereist geen voorafgaande ervaring en training, maar is eerder bedoeld om op een progressieve en effectieve manier een complete training te bieden voor de leiding en het beheer van educatieve centra.
Doelstellingen van de master
Het hoofddoel van de Master's Degree in Direction and Management of Educational Centres is het opleiden van topprofessionals voor de effectieve uitoefening van de regie- en managementfunctie van educatieve centra.
Aan het einde van de masteropleiding is de student in staat om:
- Bouw banden met de schoolgemeenschap en word effectief betrokken bij onderwijsprocessen.
- Bevorder interpersoonlijke relaties tussen de verschillende leden van de onderwijsgemeenschap.
- Analyseer de bijzonderheden van elke school om de meest geschikte principes en modellen van onderwijsmanagement toe te passen.
- Voorstellen van innovatieve procedures en methodologieën om de middelen te verbeteren en te optimaliseren om de doelstellingen van het educatieve centrum te bereiken.
- Begrijp en interpreteer het wettelijk kader en de algemene organisatieregels voor het goed functioneren van het centrum in zijn educatieve, economische en managementaspecten van menselijke en materiële middelen.
- Beslissingen nemen in complexe contexten en in moeilijke situaties, de behoeften van de onderwijsgemeenschap beoordelen en haalbare oplossingen plannen, rekening houdend met de sociaal-economische realiteit van het moment.
- Ontwerp en ontwikkel leerruimtes met speciale aandacht voor gelijkheid, emotioneel en waardenonderwijs, gelijke rechten en kansen tussen mannen en vrouwen, burgerschapstraining en respect voor mensenrechten.
- Stimuleer en ontwikkel de ondernemersgeest en innovatieve initiatieven in de uitoefening van de richting en het beheer van een educatief centrum.
onderwijssysteem
UDIMA trainingsmodel is gebaseerd op afstandsonderwijs, waarbij intensief gebruik wordt gemaakt van informatie- en communicatietechnologieën (ICT) om het onderwijsproces te vergemakkelijken.
UDIMA overweegt om verschillende soorten activiteiten uit te voeren en, waar nodig, te overwinnen. De gewichtspercentages die zijn vastgesteld om de activiteiten van elk vak te evalueren, worden in detail beschreven in het dossier van elke module of elk vak in de onderwijsplanning en worden vastgesteld op basis van het maximum en het minimum dat in de volgende tabel is vastgelegd:
Deelname aan leeractiviteiten | 10-20% |
controls | 10-20% |
Continue evaluatieactiviteiten (AEC): | 20-30% |
Eindexamen face-to-face | 50-60% |
TOTAAL | 100% |
In alle vakken wordt de student academisch gevolgd door middel van de kwalificatie van didactische activiteiten op basis van de kenmerken van de Europese Hoger Onderwijsruimte.
Carrièremogelijkheden
Vanwege zijn relatie met de wereld van werk, UDIMA actief aan het detecteren van de vaardigheden en capaciteiten die het meest gevraagd worden op de huidige arbeidsmarkt. Met deze masteropleiding kun je leiderschaps- en managementtaken uitoefenen in:
- Centra voor zuigelingen, lager en secundair onderwijs.
- Beroepsopleidingscentra.
- Centra voor speciaal onderwijs.
- Centra voor volwasseneneducatie.