Master's degree in hernieuwbare energie en energie-efficiëntie
UDIMA - Universidad a Distancia de Madrid
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Madrid, Spanje
Talen
Spaans
Studieformaat
Afstand leren
Duur
12 maanden
Tempo
Deeltijd
Collegegeld
EUR 5.460 / per course *
Deadline voor aanmelding
18 Sep 2023
Eerste startdatum
25 Sep 2023
* prijs van de volledige masteropleiding in een enkele betaling
Invoering
De laatste jaren is er een ongekende groei in de energiesector op Europees en internationaal niveau, als antwoord op sociale, politieke en economische eisen om te wedden op een beter gebruik van energie en voor de opwekking ervan via bronnen die niet vervuilend zijn voor het milieu. De actieplannen voor hernieuwbare energie, zowel op nationaal als internationaal niveau, suggereren een zeer competitieve arbeidsmarkt in de komende jaren op het gebied van energie-efficiëntie en het gebruik van hernieuwbare energiebronnen, waarin al een grote vraag is naar professionals die op deze gebieden zijn opgeleid , maar ook met een hoge vraag naar theoretische en praktische kennis, alleen haalbaar door universitaire studies.
De universitaire master in hernieuwbare energie en energie-efficiëntie biedt ingenieurs, technische ingenieurs, architecten en technische architecten de mogelijkheid om de nodige kennis en ervaring op te doen over de exploitatie en het beheer van hernieuwbare energiebronnen (zon, wind, biomassa en biobrandstoffen, enz.) , kennis van elektriciteitsmarkten en hun prijsstelling, energieaudit, energieclassificatie van gebouwen, bioklimatische architectuur, faciliteitswetgeving, internationalisering en in het algemeen al het projectbeheer op basis van energie-efficiëntie of hernieuwbare energiebronnen, om te kunnen concurreren in de huidige en toekomstige arbeidskrachten markt in dit groeiende gebied van professionele activiteit.
De leringen die overeenkomen met de Master in Renewable Energies and Energy Efficiency zijn officieel en het studieplan is gepubliceerd in BOE nummer 67 van 19 maart 2014.
geadresseerd aan
Deze masteropleiding is bedoeld voor mensen met de volgende universitaire studies:
- ingenieursdiploma's
- Ingenieurs en technische ingenieurs
- Architecten en technisch architecten
Hoofddoel van de Master
Het hoofddoel van de master is de presentatie en implementatie van de noodzakelijke begrippen om de belangrijkste hernieuwbare energiebronnen te implementeren en te exploiteren, presentatie van de principes waarop energieservicebedrijven zijn gebaseerd, van de monitoring- en optimalisatie-instrumenten van verbruik en de kaders voor de toepassing van auditing, wetgeving en energielabel van gebouwen, projecten en faciliteiten. Het is ook bedoeld om de waardeketen van projecten voor hernieuwbare energie en energie-efficiëntie bekend te maken, met speciale aandacht voor de econometrische analyse van deze projecten en hun opkomende energiemarkt. Op deze manier houdt de master zich bezig met het bieden van uitgebreide theoretische en praktische training in alles met betrekking tot de exploitatie van hernieuwbare energiebronnen en het beheer, de wetgeving en de audit van energie-efficiëntie in projecten, faciliteiten en gebouwen.
In deze master is het hoofddoel dat de student de kennis die is opgedaan met het trainingsprogramma in de praktijk kan brengen, waardoor het een enorm praktisch en echt nuttig programma is, dat de student vaardigheden biedt die hun inzetbaarheid en capaciteiten vergroten. . Als voorbeeld ziet u een kleine samenvatting van het project van inbedrijfstelling van de fotovoltaïsche en thermische zonne-installatie van de UDIMA , uitgevoerd door studenten van deze master in onze faciliteiten: "Inbedrijfstelling van de fotovoltaïsche en thermische zonne-installatie van de UDIMA " .
onderwijssysteem
UDIMA trainingsmodel is gebaseerd op afstandsonderwijs, waarbij intensief gebruik wordt gemaakt van informatie- en communicatietechnologieën (ICT) om het onderwijsproces te vergemakkelijken.
UDIMA overweegt om verschillende soorten activiteiten uit te voeren en, waar nodig, te overwinnen. De gewichtspercentages die zijn vastgesteld om de activiteiten van elk vak te evalueren, worden in detail beschreven in het dossier van elke module of elk vak in de onderwijsplanning en worden vastgesteld op basis van het maximum en het minimum dat in de volgende tabel is vastgelegd:
Deelname aan leeractiviteiten | 10-20% |
controls | 10-20% |
Continue evaluatieactiviteiten (AEC): | 20-30% |
Eindexamen face-to-face | 50-60% |
TOTAAL | 100% |
In alle vakken wordt de student academisch gevolgd door middel van de kwalificatie van didactische activiteiten op basis van de kenmerken van de Europese Hoger Onderwijsruimte.
methodologie
De UDIMA methodologie is gebaseerd op een systeem voor afstandsonderwijs dat continue evaluatie en "al doende leren" bevordert in een omgeving van nabijheid, toegankelijkheid en realtime interactie tussen de leraar en de student, door middel van informatietechnologieën en communicatie.
Het onderwijsleerproces wordt ontwikkeld door middel van virtuele klaslokalen waarin studenten de beschikking hebben over een onderwijsgids met de planning van het onderwerp. De onderwijsmethodologie zorgt voor de verwerving van kennis en professionele en persoonlijke vaardigheden door middel van een systeem van permanente evaluatie belichaamd in didactische activiteiten, zelfevaluatievragenlijsten en een persoonlijk eindexamen.
Om de studie en opleiding van de student te bevorderen, worden de volgende opleidingsacties ontwikkeld:
- Bestudeer de didactische eenheden via het didactische materiaal dat ter beschikking wordt gesteld aan de student en is ontworpen voor online studie: handleidingen, boeken, artikelen en andere bibliografie met betrekking tot de bestudeerde onderwerpen.
- Ontwikkel educatieve trainingsactiviteiten door middel van aannames, praktische cases en vragenlijsten, met behulp van de tools van online onderwijsplatforms.
- Activiteiten uitvoeren die betrekking hebben op het zoeken en beheren van informatie.
- Bereid studies, rapporten, projecten voor die professionele vaardigheden lanceren.
- Bied een tutorial-actie permanent ter beschikking van de student die een correct onderwijs-leerproces mogelijk maakt, met behulp van vervolgstrategieën zoals online of telefonische tutorials.
- Ontwikkel een evaluatieproces in continue actie dat de heroriëntatie van het leerproces mogelijk maakt.
- Voer curriculaire en buitenschoolse stages uit in gespecialiseerde centra om de professionele vaardigheden van de opleiding te bereiken.
- Bevorder onderzoekscapaciteiten door middel van didactische strategieën zoals projectformulering, gegevensanalyse, studie van resultaten, het trekken van conclusies en het hanteren van bibliografie.
- Ontwikkel mondelinge presentatievaardigheden en verdediging van academische papers met behulp van de mogelijkheden van leermiddelen voor kantoorautomatisering.
Carrièremogelijkheden
- Beheerder van energievoorzieningen.
- Specialist op het gebied van energie-efficiëntie.
- Verantwoordelijk voor de aansturing van energiebedrijven.
- Accountant of energieadviseur voor bedrijven.
- Ingenieur gespecialiseerd in energieprojecten en in het bijzonder die gerelateerd aan hernieuwbare energiebronnen.
- Analist om de economische levensvatbaarheid van internationale energieprojecten te bepalen.
- Technici en/of bestuurders van duurzame energie en/of energiebesparingsprojecten.