Meester in digitale marketing en e-commerce

Algemeen

Beschrijving van opleiding

Meester in digitale marketing en e-commerce

Online master die alle sleutels biedt voor verkoop en communicatie op internet.

Ondanks de wereldwijde economische crisisomgeving van het afgelopen decennium groeit de digitale economie jaar na jaar en wordt een van de belangrijkste motoren van economische groei. De snelheid waarmee nieuwe technologieën zijn aangepast, heeft geen historische vergelijking. Terwijl de radio achtendertig jaar nodig had om een publiek van vijftig miljoen mensen te krijgen en de tv dertien, deed internet het in slechts vier jaar. En deze nieuwe technologieën hebben de opkomst van nieuwe bedrijfsmodellen en organisaties die in een paar jaar leiders in hun sectoren zijn geworden, gekatalyseerd. Een nieuwe revolutie, deze keer digitaal.

Maar waarom is internet zo'n radicale verandering in de manier waarop we communiceren en zaken doen? Posten om argumenten op te sommen over het belang van de digitale economie in de huidige samenleving zouden we een eindeloze lijst kunnen maken, maar er zijn enkele factoren die deze aanzienlijk onderscheiden:

  • Interactiviteit en connectiviteit zonder grenzen. We wonen de opkomst van nieuwe massamedia bij die multidirectionele communicatie zeer efficiënt, in realtime en zonder geografische barrières mogelijk maken.
  • De veelzijdigheid Internet is eigenlijk niets meer dan een communicatieprotocol, waardoor het door meerdere apparaten kan worden ondersteund: tv, mobiele telefoon, smartphones, tablets, apparaten, natuurlijk, de computer. Er is een dissociatie tussen hardware en inhoud zodat gebruikers eisen dat ze vanaf elk apparaat toegang hebben tot hun informatie. Een uitdaging
  • Resultaten meten. In tegenstelling tot andere media, kunt u met internet de resultaten van elke campagne of actie die we uitvoeren met volledige nauwkeurigheid meten via meerdere statistieken die zijn gericht op het meten, beheersen en het genereren van inkomsten met onze doelstellingen. En alles in realtime.
  • Transactionality en toegankelijkheid. Voor het eerst in de geschiedenis kunnen we de transactie binnen hetzelfde communicatiemiddel voltooien: het is wat we e-commerce noemen. Je kijkt, kiest, betaalt, je hebt het. Dit alles in niet meer dan drie klikken.
  • Last but not least is internet de breuk met traditionele distributiemodellen. Internet maakt het mogelijk om de distributieketen (en dus van de kosten) volledig te desintermediëren, zodat het contact tussen klant en bedrijf 100% direct wordt.

En binnen deze digitale wereld groeit de e-commerce sector. Het is een nieuw verkoop- en communicatiekanaal dat groeit dankzij de toename van internettoegang, mobiele apparaten en nieuwe vraaggewoonten. De afgelopen jaren zijn er nieuwe projecten verschenen in de wereld van e-commerce in de meeste economische sectoren die in een paar jaar leiders in hun sectoren zijn geworden. Deze opkomst van nieuwe concurrenten heeft traditionele retailbedrijven gedwongen aanwezig te zijn in de digitale wereld. Nieuwe paradigma's zijn nodig om in deze sectoren te slagen.

En om succesvol te zijn in deze sector, is het noodzakelijk om een reeks vaardigheden en capaciteiten te verwerven om een bedrijf op basis van e-commerce te kunnen bedenken, implementeren en beheren.

Met de Master of Digital Marketing en E-commerce krijg je de nodige training om je carrière op dit gebied een boost te geven door een expert te worden in online digitale marketing.

Carrièremogelijkheden

  • Interactief bureau
  • Durfkapitaalfondsen
  • E-commerce kanaalmanager
  • SEO Consultant, SEM
  • product Manager
  • Online marketingmanager
  • Commerciële digitale marketing
  • Stuurprogramma voor e-commerce
  • Communicatiebureaus
  • Digitaal projectmanagement
  • Online verkoopmanager
  • Consultant e-commerceprojecten
  • Senior Community Manager
  • Digitale marketing expert

doelstellingen

  • Begrijp het hele proces van het beheren van een e-commerce. Van de overname tot de after-sales service.
  • Mogelijkheid om te analyseren hoe de statistieken van dit bedrijfsmodel moeten worden geïnterpreteerd en omgezet in relevante informatie voor besluitvorming
  • Kritisch denken om de normen in vraag te stellen.
  • Teamwork. Digitale bedrijven zijn interdisciplinair.
  • Probleemoplossende oriëntatie.
  • Actieoriëntatie om actieplannen te implementeren.
  • Weet hoe u een bedrijfsmodel rond e-commerce kunt structureren.
  • Grondige kennis van de belangrijkste technieken en kanalen voor het vastleggen, aantrekken en loyaliteit van gebruikers.
  • Begrijp het nieuwe paradigma van digitale communicatie.
  • Ken en internaliseer de meest relevante aspecten (on site en off site) bij het ontwerp van transactionele websites.
  • De verschillende mogelijke modellen voor het genereren van inkomsten.
  • Het ontwerp en beheer van interne operaties.
  • Conversietrechters begrijpen en verwerken.
  • De professionele en persoonlijke vaardigheden van een ondernemer.

leerplan

De structuur, duur en inhoud van de Master in Digital Marketing en E-commerce stellen ons in staat om de gestelde doelen te bereiken. Een modulaire, lineaire en opeenvolgende structuur gestructureerd rond de gebruikers / klantervaring. Het programma is verdeeld in tien modules plus een laatste transversaal project met een rollenspelactiviteit.

Naast deze hoofdstructuur zijn er ook andere activiteiten gepland, zoals webconferenties en workshops. De eerste die uit de eerste hand de ervaring van ondernemers in de digitale sector kent. Dankzij de workshops kunnen we ons verdiepen in echte tools en cases over specifieke problemen van de digitale wereld.

Benadruk ten slotte OBS toewijding van OBS aan de laatste projecten die uit dit masterprogramma zijn voortgekomen, met de oprichting van de Ondernemersprijs om de initiatiefnemers te helpen hun ideeën uit te voeren.

Kortom, een programma ontworpen en geconceptualiseerd om de training van professionals in digitale omgevingen te garanderen.

  • Basisprincipes van digitale marketing en e-commerce
  • Zoekmachinemarketing: SEO en SEM
  • Prestatiemarketing en machtigingsmarketing
  • CRM, loyaliteit en klantenservice
  • Social media strategieën
  • Mobiele e-commerce
  • Bruikbaarheid, interactie-ontwerp en gebruikerservaring
  • E-commerce activiteiten
  • Analytics en statistieken
  • ondernemerschap
  • Laatste masterproject (TFM)

Mastervereisten

Het fundamentele doel van ons toelatingsproces is om de geschiktheid van de kandidaten te garanderen. Alle deelnemers moeten het meeste uit deze leerervaring halen, door een context waarin het mogelijk is om een ​​langetermijnrelatie te ontwikkelen met klasgenoten, leraren en alumni.

Dit zijn de fasen van het toelatingsproces:

  1. Vereisten voor toelating
  2. Aanvraag voor toelating
  3. Persoonlijk interview
  4. motivatiebrief
  5. Toelatingscommissie Evaluatie
  6. registratie
Master's degree in digitale marketing en elektronische handel van OBS Business School

Mensen die slagen voor de evaluatie van het programma en voldoen aan de academische vereisten die zijn vastgesteld door de UB, zullen hun eigen diploma halen bij de UB (Universiteit van Barcelona).

Om het eigen diploma van de UB te behalen, is het noodzakelijk om een universitair diploma (ingenieur, bachelor of diploma) te hebben. Als u niet in het bezit bent van een universitair diploma, behaalt u na het behalen van de verschillende evaluaties een universitair diploma van de UB.

Laatst bijgewerkt op mrt 2020

Over de school

OBS Business School nace en 2006 como la primera escuela de negocios 100% online en lengua española. Se funda en el entorno del Grupo Planeta, líder mundial en la publicación de contenidos para el mer ... Lees meer

OBS Business School nace en 2006 como la primera escuela de negocios 100% online en lengua española. Se funda en el entorno del Grupo Planeta, líder mundial en la publicación de contenidos para el mercado de habla hispana y con un importante know-how en e-learning, con la colaboración del partner estratégico: Lees Minder
Barcelona , Madrid + 1 Meer Minder