Mode Business Cursus - Institut Français de la Mode (IFM)
FutureLearn
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Online France
Talen
Engels
Studieformaat
Afstand leren
Duur
11 weken
Tempo
Deeltijd
Collegegeld
USD 709
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
Beurzen
Ontdek mogelijkheden voor beurzen om je studie te financieren
Invoering
Bijscholing in modebeheer voor werk in modemarketing, branding, productontwikkeling, duurzaamheid en ondernemerschap.
Studeer modemanagement bij de topmodeschool Institut Français de la Mode
Deze microcredential van 11 weken biedt nieuwe en ervaren modeprofessionals de mogelijkheid om actuele, praktische kennis op te bouwen van de modewereld en de hedendaagse modemarkt.
Ontwikkel de belangrijkste vaardigheden die nodig zijn om te slagen in modebeheer
Wereldwijd wordt de wereldwijde modemarkt anno 2020 gewaardeerd op 300 miljard dollar.
Aan de hand van casestudy's van grote modemerken zoals Gucci en Celine, ontwikkel je je professionele kennis van de belangrijkste zakelijke componenten van de wereldwijde mode-industrie, van het bouwen van een collectie en modemerk tot modeondernemerschap.
Ontdek bedrijfsmodellen van modemerken en analyseer consumentengedrag in de mode
Om de innerlijke werking van de moderne modebusiness volledig te begrijpen, onderzoek je de modemarkt vanuit drie belangrijke perspectieven: mode vanuit historisch en antropologisch oogpunt, gevestigde en opkomende mode-businessmodellen en de modebusiness vanuit het perspectief van consumentengedrag.
Deze holistische benadering zal uw begrip van de huidige modemarkt vergroten vanuit zowel een zakelijk als een consumentenperspectief.
Bouw professionele vaardigheden op in modemarketing en branding
Als het gaat om het bouwen van een modemerk, hebben modeprofessionals zakelijk inzicht nodig op het gebied van marketing, productie, communicatie en digitaal.
Deze microcredential leert je hoe je een merkidentiteit opbouwt die zich naadloos vertaalt naar jouw consumentenervaring.
Je leert ook hoe je een modemerk op de markt brengt en communiceert met behulp van digitale en sociale-mediamarketing.
Pak de ontwikkeling van modeproducten en duurzaamheid in de mode aan
Naast fashion branding krijg je grip op de ontwikkeling van modeproducten terwijl je de ins en outs leert van het plannen, ontwikkelen en presenteren van een collectie of modeproduct.
De laatste weken van de microcredential staan in het teken van de toekomst van mode: modeondernemerschap en duurzame mode.
Je denkt na over de logistiek van het creëren van een duurzaam modebedrijf en onderzoekt hoe je nu en in de toekomst ondernemend kunt zijn in de mode.
Leer met modetrainingsexperts bij Institut Français de la Mode (IFM)
Met een diep begrip van de mode-industrie en het bedrijfsleven, biedt IFM al meer dan dertig jaar afstudeerprogramma's in modemanagement en modeontwerp.
Je leert met hoofdcursusdocent, prof. Franck Delpal, die aan het hoofd staat van IFM's MS Management de la Mode et du Luxe-opleiding.
Franck Delpal behaalde een doctoraat in de economie aan de Université Paris-Dauphine. Zijn proefschrift gaat over verticale integratie in de luxesector. Hij doceert bij IFM in postdoctorale en executive onderwijsprogramma's over onderwerpen die verband houden met luxe bedrijfseconomie en mode-bedrijfsmodellen. Hij voert ook op maat ontworpen en multiclient-onderzoeken uit die worden aangeboden door IFM. Samen met Dominique Jacomet is hij co-auteur van het boek Economie du Luxe (Dunod, 2014).
De bredere schoolfaculteit - die tijdens de cursus te zien is - bestaat uit specialisten in economie, ontwerpgeschiedenis, marketing en meer, en biedt u een holistische kijk op de modewereld van vandaag.
Wanneer wil je beginnen?
We streven ernaar om onze microcredentials om de paar maanden uit te voeren. Schrijf je in op de datum die jou schikt of schrijf je in om van een inschrijvingsadviseur te horen over toekomstige runs en updates.
- 10 januari 2022
Wat je krijgt?
4 ECTS-credits op Undergraduate-niveau van Institut Français de la Mode
Loopbaangericht leren door
Institut Français de la Mode (IFM)
IFM (Institut Français de la Mode) is een instelling voor hoger onderwijs die gespecialiseerd is in de textiel-, mode-, luxe- en designindustrie, gevestigd in Parijs, Frankrijk.
Wat is een microcredential?
Microcredentials zijn ontworpen om u bij te scholen voor werk in snelgroeiende industrieën, zonder de tijd en kosten van een volledige opleiding. Uw microcredential kan op zichzelf staan als een onafhankelijke referentie, en sommige bieden ook academisch krediet om te gebruiken voor een diploma.
Leer online met deskundige instructeurs Voltooi online cursussen onder leiding van experts gedurende 12-16 weken met een toegewijde groep professionals. | + | Voltooi projectgebaseerde beoordelingen Test je begrip met online beoordelingen en oefeningen die door docenten zijn gemarkeerd. | + | Verdien een professionele referentie Beëindig uw leerproces en slaag voor uw beoordelingen om een geaccrediteerd diploma te behalen. | = | Ga verder in je carrière Gebruik uw microcredential als bewijs van uw gespecialiseerde vaardigheden en ga verder in uw branche. |
toelatingen
Over de school
Vragen
Vergelijkbare cursussen
Starting An Online Fashion Retail Business Online Short Course
- London, Verenigd Koninkrijk