Neurowetenschappencursus gericht op onderwijs

Algemeen

Lees meer over dit programma op de website van de school

Beschrijving van opleiding

  • Start: 21/10/2020 - Einde: 15/11/2020.
  • 100% online training
  • 80 uur training
  • Beperkte plaatsen

Beperkte plaatsen


De neurowetenschap van leren is een kennisveld dat is ontstaan uit de interactie tussen neurobiologie, die kennis verschaft over het functioneren van het zenuwstelsel; psychologie, die kennis over gedrag en mentale processen biedt; en onderwijs, dat kennis verschaft over de onderwijsleerprocessen. Het hoofddoel van het onderwijs is om het gedrag van kinderen in ontwikkeling te wijzigen of beïnvloeden, waarbij hun welzijn, ontwikkeling en aanpassing aan hun omgeving wordt bevorderd. Het kennen van de biologische grondslagen van mentale processen biedt praktische handvatten om te weten hoe pedagogische methodologieën ontworpen moeten worden die plasticiteitsprocessen van hersenen begunstigen en het functioneren van de hersenen respecteren.

Hoe verwerkt het brein informatie? Hoe beheers je emoties en gevoelens? Hoe zijn uitvoerende functies ontwikkeld? Hoe werken aandachtsprocessen? Hoe wordt het geheugen geconsolideerd? Hoe beïnvloedt motivatie het leren? Zijn er neuroschaalproducten? Kunnen ruimtes helpen om te leren?

In die zin is de neurowetenschappen van het leren gericht op een grotere integratie van de studie van neurocognitieve ontwikkeling in de onderwijswetenschappen, gebaseerd op het idee dat weten hoe het brein leert en hoe het werkt de pedagogische praktijk en leerervaringen kan verbeteren.

Op deze manier wil de online cursus van specialisatie in Neuroscience and Learning recente studies op het gebied van cognitieve neurowetenschappen bij elkaar brengen over hoe het menselijk brein leert van de onderwijspraktijk van alle onderwijsstadia.

Deze cursus is bedoeld om kennis en praktische begeleiding te bieden aan professionals op het gebied van onderwijs. Geïnteresseerd in het verbeteren van hun onderwijs kan de vooruitgang van de neurowetenschappen opnemen en toepassen op hoe het werkt en hoe ons brein leert.


Waarom is het een training van interesse voor het onderwijzend personeel?

Neurowetenschap stelt ons in staat de biologische basis van gedrag en cognitie te bestuderen. Deze training biedt een breed en gedetailleerd theoretisch kader over het functioneren van de hersenen dat, wetenschappelijk en rigoureus, pedagogische verandering en verbetering kan rechtvaardigen en onderbouwen. Het is erg belangrijk dat het onderwijzend personeel de onderwijsleersituaties kan ontwerpen vanuit een perspectief dat is gebaseerd op het functioneren van de hersenen.


Waarden van deze training?

Deze training laat toe om te ontdekken hoe het brein werkt en leert, en om wetenschappelijke bewijzen te bieden die de pedagogische praktijken op de verschillende niveaus ondersteunen. De belangrijkste waarde is om een opleiding te kunnen ontwikkelen op basis van wetenschappelijk bewijs en om de strengheid en kwaliteit van het onderwijssysteem te vergroten.

Aan de andere kant is het een uitnodiging tot bezinning, groei en professionele ontwikkeling.


Voordelen voor het klaslokaal?

  • Verhoog de opname van studenten in de klas met respect voor de verschillende niveaus en het ritme van leren.
  • Bevorder de sociaal-emotionele ontwikkeling van kinderen.
  • Geef de voorkeur aan een methodologie op basis van wetenschappelijk bewijs.
  • Verhoog niveaus van aandacht en de ontwikkeling van uitvoerende functies in de klas.
  • Promoot een omgeving en leerruimtes die cognitieve processen bevorderen.
  • Bevorder het welzijn en de gezondheid van studenten.
  • Vergroot de capaciteit van leraren om waarschuwingssignalen in de ontwikkeling van studenten te detecteren.


Algemene doelstelling

Het algemene doel van de specialisatiecursus is te weten hoe het is, hoe het is gestructureerd, hoe het werkt en hoe het menselijk brein leert, evenals alle factoren die van invloed kunnen zijn op dit leren, zodat docenten en leraren hiermee rekening kunnen houden om hun vaardigheden te verbeteren. pedagogische praktijk in de klas en hen in staat stellen leerervaringen aan te bieden die de ontwikkeling van kinderen en adolescenten en hun brein bevorderen vanuit een inclusief perspectief.


Specifieke doelstellingen

  • Ken de fundamentele neuroanatomische structuur en het functioneren van het menselijk brein.
  • Identificeer de belangrijkste stadia die plaatsvinden in de ontwikkeling van de hersenen, de kenmerken en de impact ervan op het gedrag van kinderen, adolescenten en volwassenen.
  • Herken en verken de verschillende processen van leren, geheugen en neurale plasticiteit.
  • Analyseer de verschillende neurocognitieve factoren die de leer- en geheugenprocessen kunnen beïnvloeden, zoals aandacht, perceptie, motivatie, emoties, lateralisatie, taal, uitvoerende functies en creativiteit.
  • Leer de invloed van voedsel, rust, beweging en leerruimtes in cognitieve processen en plasticiteit van het brein.
  • Identificeer de theoretische grondslagen van cognitieve neurowetenschappen en onderwijspraktijken op basis van bewijs vanuit een inclusief en competentieperspectief.
  • Analyseer nieuwe voorstellen van de neurowetenschappen om ze op te nemen in de onderwijspraktijk.
  • Op bewijsmateriaal gebaseerde pedagogische methoden ontwerpen, uitvoeren en de effectiviteit en geschiktheid ervan evalueren


structuur

Programma en inhoud

Module 1. Conceptuele grondslagen en grondslagen van educatieve neurowetenschappen (25 uur).

Het kennen van de oorsprong van de cognitieve neurowetenschappen, de fundamentele en functionele neuroanatomische structuur van het menselijk brein en de fylogenetische en ontogenetische ontwikkeling ervan, is fundamenteel om te beginnen met de studie van de hersenen en de relatie ervan met het onderwijs als het orgaan dat verantwoordelijk is voor leren.

  • Introductie tot cognitieve neurowetenschap en leren.
  • Functionele neuroanatomie van het centrale zenuwstelsel.
  • Ontwikkeling van het centrale zenuwstelsel: ontogenie en epigenetica.

Module 2. Neurobiologie van gedrag en cognitie (25 uur)

Dit blok richt zich op het identificeren van het neurale substraat van de leer-, geheugen- en plasticiteitsprocessen, en hoe ze interageren met de verschillende cognitieve factoren die het leren kunnen beïnvloeden, zoals aandacht, perceptie, emoties, motivatie, cerebrale lateralisatie , taal en uitvoerende functies. Allemaal, basis en fundamentele elementen om te begrijpen hoe het brein leert, hoe het de informatie van de omgeving verwerkt en hoe het reageert.

  • Leren, geheugen en plasticiteit.
  • Aandacht en perceptie.
  • Emoties en motivationele toestanden.
  • Lateralisatie en taal.
  • Uitvoerende functies en creativiteit.

Module 3. Pedagogische werkwijzen gebaseerd op bewijs (30 uur).

Dit blok reflecteert alle studies die kennis verschaffen over verschillende aspecten die van invloed zijn op het functioneren van de hersenen en de leerprocessen die daarvan afhankelijk zijn. Op deze manier moet de toepassing van al deze kennis in staat zijn om het ontwerpen van klaslokaalpraktijken te vergemakkelijken die de ontwikkeling van kinderen en hun brein empowerment en respecteren.

  • Lichaams-geest relatie
  • Aandachts- en motivatieprocessen.
  • Emotioneel en sociaal brein.
  • Organisatie van de ruimte.
  • Ontwerp van onderwijspraktijken.


Modaliteit en structuur

  • De specialisatiecursus duurt en 80 uur certificering.
  • De modaliteit van de cursus is 100% online.


Methodologie van de cursus

  • Lezen, analyseren en reflecteren van documenten.
  • Documenten bekijken en reflecterende groepsdiscussie.
  • Zoeken naar informatie, analyse en synthese.
  • Individueel werk en werk in virtuele ruimtes van leergroepen.
  • Video's en casestudy's bekijken
  • Debat via discussiefora.


Gericht op

Professionals in het onderwijsveld:

  • Leraren en leraren van voorschools onderwijs
  • Leraren en leraren van het lager onderwijs
  • Leraren en leraren van het secundair onderwijs
  • Gespecialiseerde leraren
  • Technici voor kinderopvoeding
  • Logopedisten, psychologen, pedagogen en onderwijspsychologen
  • Studenten van de graden kinder- en lager onderwijs
  • Studenten van de graden van psychologie, pedagogiek, sociale vorming en logopedie.

Professionals op sociaal en gezondheidsgebied:

  • Sociale opvoeders
  • Maatschappelijk werkers
  • logopedisten
  • Ergotherapeuten
  • Experts in het speciaal onderwijs en andere specialisten.


Het kan ook van belang zijn voor moeders en vaders die geïnteresseerd zijn in de neurowetenschappen.

Ten slotte zijn andere mensen geïnteresseerd in het kennen van de bijdragen van de neurowetenschap aan leerprocessen.


titratie

Certificate of Specialization in Educational Neuroscience uitgegeven door het International Montessori Institute .


Betalingsdatums

Naast de modaliteiten van gesplitste betaling en eenmalige betaling, hebben we een persoonlijke adviesdienst om ons aan te passen aan de economische behoeften van onze studenten. Aarzel niet om contact met ons op te nemen: info@montessorispace.com

Inschrijving: € 49
Inschrijving: € 75 15/09/2020
Betalingen:
Optie A: 4 termijnen € 116,25
Optie B: 3 termijnen € 152, -
Optie C: 2 termijnen € 223,50
Eenmalige betaling: 5% korting € 517,75 15-09-2020.

Laatst bijgewerkt op aug 2020

Keystone studiebeurs

Ontdek de mogelijkheden die onze studiebeurs u kan bieden

Over de school

Somos un centro de formación especializado en Educación Montessori con un objetivo claro: ofrecer una formación Montessori clásica y rigurosa basándonos en las fuentes originales de la Dra. Maria Mon ... Lees meer

Somos un centro de formación especializado en Educación Montessori con un objetivo claro: ofrecer una formación Montessori clásica y rigurosa basándonos en las fuentes originales de la Dra. Maria Montessori adaptada a las necesidades educativas actuales, reuniendo en un solo centro formativo lo mejor de la tradición italiana y la anglosajona. Lees Minder
Vilafant , Rome , Barcelona , Barcelona + 3 Meer Minder