Professioneel diploma in digitale marketing

Algemeen

Beschrijving van opleiding

De wereldwijde standaard in digitale marketingtraining

De grootste professionele uitdaging van de 21ste eeuw is relevant blijven. Krijg de digitale marketingvaardigheden om het spel voor te blijven, een certificering die wereldwijd wordt erkend en toegang tot het DMI-lidmaatschap voor de scherpste inzichten en kansen. Leer Google Ads, sociale media marketing en nog veel meer.

Bekijk ons cursusoverzicht

Onder begeleiding van Global Industry Advisory Champions, waaronder:

125988_Skjermbilde2019-11-15kl.20.29.38.png

Je doet niet alleen een cursus. Je neemt deel aan een gesprek.

We brengen je in het spel en houden je daar

Meld je aan voor een cursus en je wordt lid dat lid wordt van duizenden alumni die al het digitale spel spelen om te winnen. Toegang tot bronnen, inzichten, digitale smarts en echte kansen. Je volgt niet alleen een cursus, je krijgt wat je nodig hebt om een carrière op te bouwen.

1e jaar GRATIS met alle cursussen € 150 Vernieuwing elk jaar.

White-hot cursusinhoud

Ontvang het laatste actuele cursusmateriaal via ons leerervaringsplatform.

Wereldwijd erkende certificering

Een wereldwijd erkende certificering om u te verplaatsen

Behoud uw status en vaardigheden jaar op jaar

Continue professionele ontwikkeling gegarandeerd, houd je altijd in het spel.

toolkits

De nieuwste content en toolkits om je altijd in het spel te houden.

Levendige verbonden gemeenschap

Maak verbinding en word lid van meer dan 47k leden wereldwijd in het DMI-netwerk.

Test je diagnostische vaardigheden

Benchmark je vaardigheden tegen je professionele competitie en blijf top in je spel.

Wat zal ik leren

We geven je de tools om een slimme en capabele speler op het digitale podium te worden. Als u klaar bent, kunt u helemaal zelf een krachtige digitale marketingstrategie maken. De modules zijn bouwstenen - van kennis, van je carrière, van de gloednieuwe Certified Digital Marketing Professional die jij bent. Dit is wat u moet weten:

modules
  • Inleiding tot digitale marketing
  • Contentmarketing
  • Sociale media marketing
  • Zoekmachineoptimalisatie (SEO)
  • Betaald zoeken (PPC) met Google Ads
  • Display- en videoadvertenties
  • Email reclame
  • Website optimalisatie
  • Analytics met Google Analytics
  • Digitale marketingstrategie
  • Inleiding tot digitale marketing
Inleiding tot digitale marketing

Module informatie

Waar gaat het over? Hoe bereik je klanten? Hoe kunnen traditionele en digitale media samenwerken om een waterdichte campagne te creëren die de waarheid spreekt op elk kanaal? Wat is het verschil tussen inkomende en uitgaande marketing?

Deze module neemt je door alle basisprincipes, helpt je de kopersreis te verkennen en blijft in de praktijk geworteld. Het doel is altijd om dingen duidelijk en bruikbaar te houden.

  • Principes van digitale marketing
  • Digitaal onderzoek
  • Doelstellingen ontwikkelen
  • Cultureel onderzoek
  • Verbinding maken met de klant
Contentmarketing

Module informatie

Digitale media zijn fascinerend en krachtig omdat ze supergeoriënteerd zijn, maar ook datagestuurd - je kunt omgaan met hoe mensen denken en ook zien hoe en wat ze doen.

Deze module gaat over het creëren van inhoud die mensen aanspreekt, maar ook over het op het juiste moment en via de juiste kanalen naar de grote brede digitale wereld sturen. Het beste van alles is dat u over de superkracht beschikt om te zien wat werkt.

  • Contentmarketingconcepten en -strategie
  • Een contentmarketingplan ontwikkelen
  • Inhoud publiceren en verspreiden
  • Inhoudsonderzoek gebruiken om kansen te vinden
  • Inhoud maken en beheren
  • Statistieken en prestaties
Sociale media marketing

Module informatie

Het is niet alleen marketing op sociale media, het is een grote, warme, plezierige ervaring op sociale media voor uw publiek. Uw merk moet luid en duidelijk door alle juiste platforms bellen en we zullen u laten zien hoe. Leer hoe u kunt groeien en een gemeenschap rondom uw aanbod kunt betrekken. Geef deze mensen meer om voor te zorgen. Ga verder met betaalde marketing en krijg diepere inzichten.

  • Belangrijke sociale platforms voor digitale marketing
  • Een publiek laten groeien en aanspreken
  • Datagestuurd publiek en campagne-inzichten ontwikkelen
  • Een sociale media-ervaring voor een bedrijf opzetten
  • Social media campagnes maken en optimaliseren
Zoekmachineoptimalisatie (SEO)

Module informatie

Je moet gevonden worden. Wat betekent dat je jezelf moet vinden. Zoekmachineoptimalisatie gaat helemaal over het krijgen van die eerste Google-pagina, bovenaan de lijst blijven staan. Leer de kneepjes van het vak, zoals trefwoorden, wat voor soort inhoud aantrekt, hoe je meer betrokkenheid creëert en de magische kunst van conversie. Er is zoveel om te 'liken'.

  • SEO Fundamentals
  • Zoekwoorden en SEO Content Plan
  • SEO-prestaties meten
  • SEO en bedrijfsdoelstellingen op elkaar afstemmen
  • Optimaliseer de organische zoekresultaten
Betaald zoeken (PPC) met Google Ads

Module informatie

Pay-Per-Click-campagnes met Google Ads, biedveilingen, hoe elke druppel waarde uit betaalde zoekcampagnes te persen, het volgen van succesvolle conversies, Google Analytics en meer - dit is een turbomarketing-marketingpraktijk met uiterste precisie.

  • Basisprincipes van betaald zoeken
  • Zoek campagnebeheer
  • Campagnemeting voor betaald zoeken
  • Campagne voor betaald zoeken maken met Google Ads
Display- en videoadvertenties

Module informatie

YouTube. Omdat we ogen hebben om te zien. Leer hoe u een kanaal instelt, beheert, analyseert en optimaliseert dat vele bezichtigingen waard is. Geef ook de verkoopkracht van Google Display Netwerk en meer vrij. Visueel is waar het is.

  • Basisprincipes van display- en videoadvertenties
  • Google Display Netwerk en videoadvertentieformaten
  • Een YouTube-kanaal maken en beheren
  • Display- en videocampagnes maken
  • Targeting op display- en videocampagnes
  • Meting en optimalisatie
Email reclame

Module informatie

Zijn e-maillijsten nog steeds relevant? Oh ja. Een e-mail wordt per post naar uw virtuele thuisadres gestuurd, dus het is belangrijk - maar moet goed worden gedaan om ervoor te zorgen dat e-mail wordt geopend en uw doel op een doorklik-ontdekkingsreis begint. Kijk ook hoe het allemaal kan worden geautomatiseerd voor maximale efficiëntie en laten we de belangrijke regelgeving niet vergeten.

  • E-mailmarketing Fundamentals
  • Email ontwerp
  • Een e-mailcampagne testen en optimaliseren
  • Tools en strategie
  • Een effectieve e-mailcampagne maken
  • Marketingautomatisering
Website optimalisatie

Module informatie

Wat maakt een winnende website? Deze module geeft u de vaardigheden om een eenvoudige, goed ontworpen, geoptimaliseerde WordPress-site te maken die er niet alleen goed uitziet maar ook voor uw bedrijf levert - doelen en oplossingen blijven overzichtelijk, mooi en duidelijk. Laten we ook gebruikersgericht werken met de best practices UX en diep ingaan op gegevens; activiteiten volgen betekent inzicht - en inzicht is macht.

  • Webontwerp en website-optimalisatie
  • Design Principles en Website Copy
  • Een basiswebsite publiceren
  • Gebruikersgericht ontwerp en website-optimalisatie
  • Website statistieken en inzichten ontwikkelen
Analytics met Google Analytics

Module informatie

Wees alziend, alwetend. Deze module helpt u de geweldige mogelijkheden van gegevens te ontketenen. Ontdek wat uw klant wil, leuk vindt, nodig heeft en doet. Ga diep in hun reis, zodat u hun naadloze pad naar aankoop en verder kunt perfectioneren. Dit is niet alleen geweldige kracht, het is superkracht. (En we dekken ook de juridische zaken omdat met die opwindende, verslavende kracht verantwoordelijkheid komt).

  • Web Analytics Fundamentals
  • Een Google Analytics-account maken en configureren
  • Campagnes volgen met Google Analytics-rapporten
  • Doelen stellen met Google Analytics
  • Google Analytics-gegevens analyseren en opnemen
Digitale marketingstrategie

Module informatie

We geven u mogelijkheden, invloed, bereik, gegevens, inzicht en tools, tools en meer tools. Maar je hebt nog steeds solide doelen nodig, anders ben je dronken van vermogen en rijd je een high-performance sportwagen rond en rond in cirkels op weg naar de supermarkt. Daarom koppelen we het allemaal aan een strategiemodule. Heb een groot en duidelijk beeld van waar u echt naartoe wilt en maak het uitvoerbaar met de budget-, kanaal- en mediaplannen, Key Performance Indicators en meer.

  • Basisprincipes van digitale strategie
  • Strategiedoelstellingen en KPI's bepalen
  • Digitaal Strategieonderzoek
  • Een creatieve strategie ontwikkelen
  • Een digitale marketingstrategie uitvoeren
  • Communiceren van een digitale marketingstrategie

Het programma is gericht op:

  • Traditionele marketeers en marketingmanagers die een groter, scherper spel willen spelen
  • Marketingmanagers en senior management
  • IT-managers
  • Afgestudeerden zonder plannen om te wachten
  • Eigenaren van kleine bedrijven die al dan niet klein willen blijven
  • Carrière-wisselaars
  • Ondernemers die meer ondernemend willen zijn
  • Wie een digitale marketingstrategie voor zijn organisatie moet maken en toepassen

Meer dan 47.000 leden vertrouwen wereldwijd op DMI om hun carrière verder te brengen.

  • 92% van onze leden hebben gezegd dat onze cursus een positieve invloed heeft gehad op hun carrière.
  • 81% van onze leden zijn gepromoveerd na het volgen van een van onze cursussen.
  • 88% van onze leden werkt op senior- of managementniveau.

Dit is wat u ondersteuning noemt

We denken aan alles. We hebben zelfs voor u ingepakt. We gooiden in Forums, Knowledge Base en een klaar en enthousiast supportteam om uw reis gemakkelijk te maken.

Klassebegeleiders

Deskundig en betrokken, onze docenten komen uit echte digitale achtergronden. Ze kennen dit spel.

Verbonden community

Lidmaatschap betekent dat u lid wordt van een dynamisch DMI-netwerk van digitale spelers. Maak verbinding met echt inzicht en kansen.

Ondersteuningsteam

Wat het ook is, we hebben het gedekt. Dit is 360 graden ondersteuning. Het team is daar wanneer je ze nodig hebt.

Uw vragen beantwoord. En dan een beetje

Alles wat u moet weten over het verwerven van digitale superkrachten, verbinding maken met de bijenkorf van digitaal talent via het lidmaatschapsportaal, het opbouwen van een titaniumcarrière met duurzame accreditatie, het overnemen van het universum en meer.

Hoe lang duurt deze digitale marketingcursus?

Het programma bevat ongeveer 30 uur aan inhoud voor digitale marketingcursussen. Het programma wordt online geleverd. U hebt overal en altijd toegang tot de inhoud van uw digitale marketingcursus.

Hoeveel kost deze digitale marketingcursus?

Het programma kost € 1700 om online te studeren. Dit omvat alle cursusmateriaal en het examengeld (alleen eerste poging).

Waar wordt mijn kwalificatie erkend?

Het Digital Marketing Institute is de wereldwijde certificeringsinstantie voor digitale marketingopleiding. Exclusief ontworpen door praktiserende Digital Marketing-professionals, draagt het programma de felbegeerde Digital Marketing Institute accreditatie en bijbehorende merkherkenning, die zeer gewild is bij werkgevers.

Na succesvolle afronding van het programma, wordt u een Digital Marketing Professional.

Het programma heeft een kredietwaardigheid gekregen.

Wie moet deze cursus digitale marketing volgen?

Iedereen kan de certificering aanvragen. Een achtergrond in een gerelateerde discipline is niet vereist; het doel van de cursus is om u in staat te stellen alles te leren wat u moet weten op een funderingsniveau, zodat u snel aan uw digitale carrière kunt beginnen. U kunt een bedrijfseigenaar zijn, een traditionele of digitale marketingprofessional, een pas afgestudeerde of gewoon op zoek zijn om uw carrière te veranderen.

De enige voorwaarde is dat je interesse hebt in digitale marketing en je carrière wilt verbeteren.

Na succesvolle afronding wordt u een gecertificeerde digitale marketing professional.

Hoe wordt het digitale marketingcertificaat beoordeeld?

Deze digitale marketingcertificering wordt beoordeeld door een examen van drie uur; deze worden beheerd door onze computergebaseerde testpartner, Pearson Vue, via zijn wereldwijde netwerk van testcentra.

Het examen bestaat uit drie delen; kandidaten moeten minimaal 60% behalen om te slagen voor het examen. Uw examengeld is inbegrepen in de prijs, maar voor latere herhalingen wegens mislukte pogingen wordt een bedrag van ongeveer € 60 of het equivalent in de lokale valuta in rekening gebracht, direct te betalen aan Pearson Vue wanneer u uw herhaalpoging boekt.

Welke competenties krijg je?

Door deze certificering te behalen, zult u:

  • Begrijp de sleutelconcepten van digitaal, hoe het klantgedrag heeft veranderd en de implicaties voor uw rol en het bredere bedrijf. - Behaal bedrijfsdoelen door te begrijpen hoe u digitale campagnes kunt ontwikkelen, implementeren en meten die betrokken zijn en converteren. - Begrijp het belang van digitale kanalen en strategieën en weet hoe u online en offline SEO, betaald zoeken, inhoud, advertenties en e-mail kunt gebruiken om de klantbetrokkenheid te vergroten.
Welke ondersteuning krijgt u voor uw online leertraject?

Onze professionele certificeringen zijn beschikbaar om online te studeren via onze dynamische online leeromgeving, bekend als het Class Network. Dit klassennetwerk biedt u toegang tot:

  • HD-videocolleges met bijbehorend downloadbaar cursusmateriaal. - Bronnen om u te helpen bij uw studies, waaronder zelfgerichte praktische oefeningen en aanbevolen literatuur. - Een uitgebreide inhoudsbibliotheek hoe u het nodig hebt wanneer u het nodig hebt.
Is deze digitale marketingcursus technisch?

Nee, in die zin dat het geen programmeercursus is en u geen codering hoeft te leren. De cursus richt zich op het commerciële aspect van online marketing.

Het programma is een praktische cursus die is ontworpen om u te helpen de online leadgeneratie en klantbetrokkenheid van uw bedrijf te verbeteren.

Laatst bijgewerkt op November 2019

Over de school

The Digital Marketing Institute is the global certification standard in digital marketing and digital selling education. To date, over 47k people in 135 countries have studied with the Digital Marketi ... Lees meer

The Digital Marketing Institute is the global certification standard in digital marketing and digital selling education. To date, over 47k people in 135 countries have studied with the Digital Marketing Institute, making ours the most widely taught digital certification standard in the world. At the Digital Marketing Institute, we have made it our mission to transform the skills and knowledge of digital professionals on a global scale. There are three core reasons for this. The first is to advance the careers of marketers and sellers, the second is to address the digital skills shortage to ensure businesses have a capable and agile workforce. The final reason is to provide educators with professional certifications that can nurture future generations. We’re as passionate as we are ambitious, and the journey has only just begun. Lees Minder