Laatste paar dagen om in te schrijven!

Deze specialisatie cursus richt zich op kwesties die relevant zijn voor leraren van vreemde talen die op professionele ontwikkeling en certificering zoeken in het gebruik van nieuwe technologieën in het buitenlands leren in zowel online als gemengde instellingen. De cursus wordt in het Engels aangeboden.

De nadruk ligt op oefening en innovatie, waarbij de deelnemers de mogelijkheid krijgen om na te denken over verschillende onderwijsscenario's die door technologieën worden gemedieerd. De cursus keurt een hands-on aanpak en de deelnemers gebruiken een breed scala aan toepassingen voor de cursusopdrachten en projecten. Het geeft ook een overzicht van recente trends in computer-assisted language learning (CALL), inclusief de theoretische rechtvaardiging en praktische implicaties voor het gebruik van nieuwe technologieën in het onderwijzen en leren van vreemde talen.

Deze één semester specialisatiecursus bestaat uit drie vakken (5 ECTS elk), die samen een overzicht geven van nieuwe trends in computerondersteund taalonderwijs (CALL). Het richt zich op aspecten die variëren van online samenwerking en de kosten van hulpmiddelen die worden gebruikt voor dergelijke samenwerking, computergemedieerde communicatie (CMC), evenals digitale geletterdheid en sociale aanwezigheid in het onderwijzen en leren van vreemde talen online.

De cursus biedt een 'sandbox' ruimte om te experimenteren met nieuwe benaderingen voor het leren en leren met technologieën, evenals voor het bekijken van online tools en nieuwe apps. De voorgestelde technologische of methodologische oplossingen die in de cursus worden besproken, zullen proberen te reageren op de uitdagingen die zich voordoen bij het leren van vreemde talen, zoals lage studentenmotivering, slechte leerresultaten, toegankelijkheidsproblemen en hoge uitvaltarieven.

De cursus omvat een sterk onderdeel van reflectie en ervaringsverdeling door op de eigen onderwijscontexten van de deelnemers te bouwen, waardoor het bijzonder relevant is voor de dagelijkse praktijk van de leerkrachten.

Doelstellingen

Hoofddoelstellingen:

  • Integratie en toepassing van bestaande ICT-instrumenten in het buitenlandse taalonderwijs
  • Verkrijging van procedures, analyseprocessen en besluitvormingsstrategieën om opkomende technologieën in de onderwijspraktijk op te nemen
  • Het ontwikkelen van een methodologisch en praktisch begrip van gemengde en volledig online vreemde taalonderwijs
  • Training in gemengde en volledig online beoordelingsmethoden in vreemde taalonderwijs
  • Inzicht verkrijgen in de belangrijkste beginselen en problemen binnen CALL
  • Vakkennis en praktijken toepassen op eigen onderwijscontext

profielen

  • Leraren buitenlandse talen
  • Voorbedienende en beoefenende leraren in de basis-, secundair-, beroeps- of hoger onderwijsinstellingen
  • School principals, directeuren, hoofd docenten en personeelsleden in gelijkwaardige leidinggevende functies
  • E-learning professionals
  • Lerarenopleiders

Competenties

Specifiek

  • Samenwerken op een gezamenlijk online project
  • Om kritisch denken te ontwikkelen
  • Om de verkregen informatie en kennis te kunnen structureren en presenteren met behulp van verschillende multimediaformaten
  • Om teamwork vaardigheden te verbreken
  • Om relevante informatie online te zoeken en te verwerken
  • Om innovatieve webapplicaties kritisch te analyseren
  • In staat zijn om constructieve feedback te geven over peersà © werk en projecten
  • Om academische presentatie en schrijfvaardigheden te ontwikkelen

Wie het is gericht op

Engelse leraren aan het onderwijs in de basis-, secundair-, beroeps- en hoger onderwijsinstellingen, evenals Engelse leraren in de taalscholen. Hoewel de cursus voornamelijk bedoeld is voor Engelse leraren als Engels, kunnen de hoofdbegrippen en leerresultaten worden toegepast op het onderwijzen van andere talen.

Lerarenopleiders en ervaren leraren die hun professionele kennis willen ontwikkelen en uitbreiden en hun pedagogische en methodologische landschappen verbreiden.

Pre-service en beginnende leraren die kunnen profiteren van een overzicht van recente ontwikkelingen in gemengde en online taalonderwijs, waardoor ze een concurrentievoordeel op de arbeidsmarkt in de Engelse taal zijn.

E-learning professionals die op zoek zijn naar andere carrierewegen of om zich te specialiseren in buitenlandse taalonderwijs.

Onderwijsspecialisten in leidinggevende posities die pedagogisch-goede beslissingen moeten nemen met betrekking tot het optreden van verschillende technologische oplossingen (LMS's, technische apparatuur en infrastructuur) in hun specifieke schoolomgeving of leeromgeving.

Carrièrepaden. professionals

  • Carrière vooruitgang op het gebied van vreemde taalonderwijs.
  • Concurrerend voordeel voor in-service of pre-service leraren
  • Beheersposities in scholen, middelbare scholen en taalscholen.
  • Onderwijsposities in online onderwijs, bijv. UOC's Centrum voor Moderne Talen.
  • Educatieve professionals die online of gemengde taal leren cursussen samenvoegen.
Opleiding te volgen in:
Engels

Zie 15 andere vakken van UOC Universitat Oberta de Catalunya »

Deze cursus is Online
Duration
1 semester
Voltijd
Prijs
1,450 EUR
Op locaties
Op datum