Wetenschappelijke praxis is niet alleen de benadering van het subject van het object dat wordt onderzocht, maar ook de socialisatie - geschreven, digitaal of gedrukt - van de verkregen informatie, die wetenschappelijke striktheid en waarheidsgetrouwheid in zijn studies bevestigt, gebaseerd op de prestatie ethiek van de onderzoeker. Daarom zijn schrijven en corrigeren twee acties die intrinsiek afhankelijk zijn van elkaar om zinvolle kennis te produceren. Binnen de onderzoeksbekwaamheid wordt de noodzaak gedefinieerd om verschillende linguïstische stilistische vaardigheden (orthotopische, orthografische, grammaticale en tekststijl) te ontwikkelen, die de kwaliteit en effectiviteit van het schrijven en de haalbaarheid voor socialisatie vereisen.

Het gebruik van computers maakt echter de integratie van digitalisering mogelijk, wat een revolutionair alternatief wordt voor de productie van teksten. Deze kennis en vaardigheden moeten worden beheerst voor correct schrijven en corrigeren in wetenschappelijke stijl; omdat zij degenen zijn die de onderzoeksresultaten die ze willen overbrengen, vormen en valideren.

In deze zin ontwikkelt de programmastijl Schrijven en Wetenschappelijke Correctie in de deelnemers communicatieve competenties voor de schrijf- en wetenschappelijke correctie, van het gebruik van de stilistische aspecten van de APA-standaard in zijn zesde editie, de meest recente ervaring van de wetenschappelijk veld en het correcte gebruik van orthotypografie in de taal. Leren dat de publicatie van de tekst garandeert in tijdschriften, boeken, brochures of digitale pagina's, vanuit het visuele en de overdracht van kennis.

Algemene doelstelling

Ontwikkel linguostilistische en pragmatische vaardigheden voor wetenschappelijke communicatie geschreven in het academische en professionele veld, met nadruk op de APA-standaard en de aanpassing ervan aan de Spaanse taal, voor een succesvolle socialisatie van kennis.

Specifieke doelstellingen

  • Analyseer de wetenschappelijke taal als een onmisbaar communicatiemiddel bij het schrijven en corrigeren van tekststijl op academisch en professioneel gebied.
  • Identificeer de stilistische aspecten van de APA-standaard in de meest recente versie voor de effectieve productie van wetenschappelijke kennis.
  • De tekst (bijvoorbeeld het artikel) als een systemische eenheid voorstellen vanuit het pragmatische gezichtspunt, waardoor de haalbaarheid van de geschreven wetenschappelijke communicatie die wordt overgedragen mogelijk wordt.

Voor wie is het bedoeld?

  • Studenten van universitair en postuniversitair onderwijs, die hun schriftelijk leren en wetenschappelijke correctie zullen versterken, gebaseerd op het gebruik van de APA-stijlstandaard in de meest recente versie.
  • Docenten en onderzoekers van elke specialiteit, omdat de cursus bijdraagt aan de ontwikkeling van schriftelijke wetenschappelijke communicatievaardigheden, gebaseerd op het gebruik van de APA-stijlnorm en de invloed ervan op de pragmatiek van de tekst (bijvoorbeeld het artikel).
  • Bewerkers van gedrukte of digitale massamedia, omdat het hen nuttige hulpmiddelen biedt voor wetenschappelijk schrijven die van toepassing zijn op andere tekstmodaliteiten, van het gebruik van de APA-standaard en de productie van kennis.
  • Adviseurs van wetenschappelijke en academische teksten van elke specialiteit, omdat de cursus hen een onmisbare kennis, theoretisch en praktisch biedt, om een efficiënte praxis uit te voeren, zowel bij het schrijven als bij het corrigeren van stijl.

Academisch programma

Vervolgens wordt het gestructureerde academische programma blootgelegd door modules en klassen die we in de huidige cursus zullen behandelen.

  • Module 1. Schriftelijke wetenschappelijke communicatie
  • Module 2. Modi voor het citeren, annoteren en doorverwijzen van een tekst
  • Module 3. Constructie van bibliografische vermeldingen
  • Module 4. Andere elementen van stijl

Graduate profiel

De afgestudeerde van het Style-programma voor schrijven en wetenschappelijke correctie heeft competenties om:

  • Erken de kenmerken van wetenschappelijke taal en de mogelijke errata voor een effectieve socialisatie van informatie.
  • Herkennen het gebruik van afkortingen, Latijnse locutions, acroniemen en symbolen in het schrijven en wetenschappelijke correctie.
  • Herken de structurering van het artikel als een wetenschappelijke publicatie.
  • Herken het ethische gedrag van de onderzoeker bij de opbouw en vermaatschappelijking van informatie en auteursrecht.
  • Identificeer de wijzen van citeren van teksten in wetenschappelijk schrijven en de meervoudige aanpassingen van de informatie die is geconstrueerd.
  • Herken de modi van annotatie en bibliografische referentie, afhankelijk van de soorten wetenschappelijke teksten die zijn geschreven.
  • Bepaal de stilistische aspecten voor de constructie van bibliografische vermeldingen die de geschikte informatie weerspiegelen om de kennis die wordt overgedragen te valideren.
  • Identificeer de elementen van aanpassing van de APA-standaard aan de meest recente van de Spaanse spelling.
  • Ontwerp het formaat van een pagina in Microsoft Word volgens de APA-standaard voor een hogere kwaliteit van de geproduceerde tekst.
  • Herken de bijzonderheden van de tabellen, grafieken en afbeeldingen als ondersteuning voor de geschreven tekst en de orthotypografische elementen die hen aangaan.
  • Bouw verschillende soorten indexen, volgens de wetenschappelijke tekst die is ontwikkeld.

evaluaties

Om de kwaliteit van de programma's te waarborgen, wordt de student voortdurend geëvalueerd op verschillende manieren.

Discussieforums: dit zijn debatten over actuele kwesties die onderzoek, interpretatie en, in sommige gevallen, voorstellen voor oplossingen bevorderen.

Test van evaluatie: het is een vorm van continue beoordeling van leren die kan worden gepresenteerd in de vorm van meerkeuzevragen, echte of foute, complete ideeën, onder meer chronologisch organiseren. Ze worden systematisch uitgevoerd, in sommige gevallen zodat de student zelf zijn of haar leerproces reguleert en, in andere, als een evaluatie.

Taken: dit zijn werken online gedaan of niet, waarbij de leraar een onderwerp van debat of onderzoek blootlegt en de student het asynchroon ontwikkelt en laadt voor evaluatie en kwalificatie.

Examens: dit zijn evaluaties die worden uitgevoerd aan het einde van elke leerfase en die direct op het platform worden getoond voor de online oplossing hiervan; ze hebben het onderscheid dat ze automatisch worden gekwalificeerd door de virtuele campus.114253_MCA06.jpg

Opleiding te volgen in:
Spaans

Zie 5 andere vakken van MCA Business and Postgraduate School »

Laatst bijgewerkt op April 23, 2019
Deze cursus is Online
Duration
6 weken
Deeltijd
Voltijd
Prijs
108 USD

Curso de Estilo para la redacción y corrección científica