Universitair masterdiploma in inclusief onderwijs, democratie en coöperatief leren

Algemeen

Beschrijving van opleiding

Het doel van de master is om professionals te trainen in het ontwerpen, implementeren en evalueren van interventievoorstellen die gericht zijn op het faciliteren van diversiteit in leerprocessen in sociale en educatieve omgevingen voor een grotere inclusie van mensen.

De master geeft afgestudeerden training in de principes en modellen van theorie en participerend onderzoek waarop inclusief, democratisch en coöperatief op leren gebaseerd onderwijs is gebaseerd, zowel in sociale als educatieve omgevingen.

Evenzo maakt de masteropleiding het mogelijk om de factoren van sociale, culturele diversiteit en afgeleiden van persoonlijke omstandigheden die als barrières fungeren, te analyseren. Het vormt ook een manier om onderwijspraktijken op school en in sociale omgevingen te plannen, waaronder universele maatregelen om inclusie te ondersteunen, zodat ze fungeren als authentieke onderwijs- en leergemeenschappen. Het biedt hulpmiddelen voor de planning en personalisatie van leerplannen , inclusieve beoordelingsprocessen die een competentiekader gebruiken en de ontwikkeling van methodologische en organisatorische strategieën gebaseerd op coöperatief leren die een inclusieve en rechtvaardige reactie in de klas kunnen bevorderen. Uiteindelijk richt de masteropleiding zich op hoe de creatie van inclusieve democratische en participatieve omgevingen op school of in een sociale omgeving kan worden bevorderd.

Afgestudeerden zullen worden opgeleid om te interageren in wereldwijde en internationale contexten om behoeften en nieuwe realiteiten te identificeren waarmee kennis kan worden overgedragen naar huidige of opkomende professionele ontwikkelingsgebieden, met het vermogen zich aan te passen en zelfsturend te zijn in professionele en onderzoeksprocessen .

132814_kids-girl-pencil-drawing-159823.jpeg

  • ECTS: 60 studiepunten
  • Data: van oktober tot juni
  • Modaliteit: online
  • Voertaal: Spaans
  • Oriëntatie: Professioneel en onderzoek
  • Coördinator: Dr. José Ramon Lago (jramon.lago@uvic.cat)
  • Gericht tot: universitair afgestudeerden in leraren voor jonge kinderen, basisonderwijs, sociaal onderwijs, pedagogie, psychopedagogie en psychologie of andere universitair afgestudeerden die verband houden met onderwijs en inclusie

leerplan

modules

  • Inclusie en uitsluiting in onderwijs en sociaal en onderwijsbeleid
  • Inclusieonderzoek
  • Opname in educatieve centra en gemeenschappen
  • Opname in de klas
  • Inclusie en individuele verschillen
  • Case-analyse en afstudeerproject

toegang

Algemene toegangsvereisten

Je hebt toegang tot een universitair masterdiploma als je:

  • een officiële Spaanse universitaire opleiding (ongeacht niveau en duur)
  • een diploma dat is afgegeven door een instelling voor hoger onderwijs uit een andere staat die lid is van de Europese ruimte voor hoger onderwijs, die in het land van uitgifte de toegang tot masteronderwijs toestaat.
  • een buitenlands universitair diploma van de Europese Hoger Onderwijsruimte, zonder volledige homologatie, opleidingsniveau vereist Gelijk aan een officiële staatsuniversiteit en die in het land van herkomst geeft toegang tot postdoctorale studies.

Afgezien van de algemene toegangseisen heeft elke master enkele specifieke toelatingseisen en selectiecriteria.

Toelatingsvoorwaarden

  • Voldoen aan de vereisten om les te geven in het verplicht secundair onderwijs, baccalaureaat of beroepsopleiding of om toegang te krijgen tot gekwalificeerde opleiding.
  • Heb de titel van diploma afgestudeerd in leraar vroegschoolse educatie, leraar basisonderwijs, sociaal onderwijs of afgestudeerd in pedagogie, psychopedagogie, psychologie of een gelijkwaardig universitair diploma.

De Universiteit van Vic behoudt zich het recht voor om de Master geen les te geven als het minimumaantal studenten niet is geregistreerd.

selectiecriteria

Wanneer het aantal verzoeken om toegang door mensen die voldoen aan de vereisten groter is dan het aantal plaatsen voor lesgeven, worden de volgende verdiencriteria toegepast om de kandidaten te selecteren die worden toegelaten:

  • Beroepservaring met betrekking tot het masterdiploma: 30 punten.
  • Mate van geschiktheid van de vorige graad: heb de MU in verplicht secundair onderwijs en baccalaureaat, beroepsopleiding en taalonderwijs of het certificaat van pedagogische vaardigheid: 20 punten.
  • Academisch record van eerdere studies: 20 punten
  • Kennis van een derde taal: 10 punten
  • Mobiliteit tijdens eerdere studies: maximaal 10 punten
  • Verklaring van doelstellingen, met vermelding van de persoonlijke motivatie van de kandidaat en de doelstellingen die hem ertoe hebben gebracht om een plaats in de master aan te vragen: 10 punten

Pre-registratiekalender

voorinschrijving

1e periode: van 18 maart tot 16 september 2020

Toelating / toewijzing

  • 1e periode: tussen 11 en 15 mei 2020
  • 2e periode: tussen 3 en 10 juni 2020
  • 3e periode: tussen 1 en 8 juli 2020
  • 4e periode: tussen 3 en 9 september 2020
  • 5e periode: tussen 18 en 23 september 2020

registratie

  • Toegestaan 1e periode: van 25 tot 29 mei 2020
  • Toegestaan 2e periode: van 16 tot 23 juni 2020
  • Toegestane 3e periode: van 15 tot 22 juli 2020
  • Toegelaten 4e periode: van 15 tot 22 september 2020
  • Toegelaten 5e periode: van 28 september tot 2 oktober 2020

De toelatingsperiodes na de eerste vinden alleen plaats in het geval er vrije plaatsen zijn.

Kandidaten die de preregistratie op de laatste dag van de vastgestelde periode voltooien, krijgen een extra dag om de hangende documentatie te presenteren.

Carrièremogelijkheden

  • Leraren en professoren in educatieve centra, vooral gehecht aan professionele profielen van aandacht voor diversiteit.
  • Psychologen en pedagogen die werken in educatieve, sociale, gezondheids- en / of gemeenschapsdiensten
  • Sociale opvoeders die tussenkomen in instellingen of diensten die gericht zijn op het helpen van mensen die om persoonlijke, sociale, culturele of genderredenen het risico lopen te worden uitgesloten.
  • Onderzoekers, directeuren van diensten of technici gericht op de ontwikkeling van onderzoek of beleid op het gebied van onderwijs of sociale integratie.
Laatst bijgewerkt op mrt 2020

Over de school

Universitat de Vic - Central University of Catalonia emerged from a regional and citizens’ initiative to continue with a university tradition that goes back to the Middle Ages. UVic-UCC is a public un ... Lees meer

Universitat de Vic - Central University of Catalonia emerged from a regional and citizens’ initiative to continue with a university tradition that goes back to the Middle Ages. UVic-UCC is a public university under private management. Lees Minder