Universitair masterdiploma in inclusief onderwijs, democratie en coöperatief leren
Universitat de Vic
Belangrijke informatie
Selecteer een locatie
Campuslocatie
Barcelona, Spanje
Talen
Spaans
Studieformaat
Afstand leren
Duur
1 Jaar
Tempo
Deeltijd
Collegegeld
EUR 3.170 *
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
* totale prijs van de meester
Invoering
Het doel van de master is om professionals te trainen in het ontwerpen, implementeren en evalueren van interventievoorstellen die gericht zijn op het faciliteren van diversiteit in leerprocessen in sociale en educatieve omgevingen voor een grotere inclusie van mensen.
De master geeft afgestudeerden training in de principes en modellen van theorie en participerend onderzoek waarop inclusief, democratisch en coöperatief op leren gebaseerd onderwijs is gebaseerd, zowel in sociale als educatieve omgevingen.
Evenzo maakt de masteropleiding het mogelijk om de factoren van sociale, culturele diversiteit en afgeleiden van persoonlijke omstandigheden die als barrières fungeren, te analyseren. Het vormt ook een manier om onderwijspraktijken op school en in sociale omgevingen te plannen, waaronder universele maatregelen om inclusie te ondersteunen, zodat ze fungeren als authentieke onderwijs- en leergemeenschappen. Het biedt hulpmiddelen voor de planning en personalisatie van leerplannen , inclusieve beoordelingsprocessen die een competentiekader gebruiken en de ontwikkeling van methodologische en organisatorische strategieën gebaseerd op coöperatief leren die een inclusieve en rechtvaardige reactie in de klas kunnen bevorderen. Uiteindelijk richt de masteropleiding zich op hoe de creatie van inclusieve democratische en participatieve omgevingen op school of in een sociale omgeving kan worden bevorderd.
Afgestudeerden zullen worden opgeleid om te interageren in wereldwijde en internationale contexten om behoeften en nieuwe realiteiten te identificeren waarmee kennis kan worden overgedragen naar huidige of opkomende professionele ontwikkelingsgebieden, met het vermogen zich aan te passen en zelfsturend te zijn in professionele en onderzoeksprocessen .
- ECTS: 60 studiepunten
- Data: van oktober tot juni
- Modaliteit: online
- Voertaal: Spaans
- Oriëntatie: Professioneel en onderzoek
- Coördinator: Dr. José Ramon Lago ([email protected])
- Gericht tot: universitair afgestudeerden in leraren voor jonge kinderen, basisonderwijs, sociaal onderwijs, pedagogie, psychopedagogie en psychologie of andere universitair afgestudeerden die verband houden met onderwijs en inclusie