Marketing Management (gratis online cursus met diploma)
Alison Free Online Learning
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Online
Talen
Engels
Studieformaat
Afstand leren
Duur
6 - 10 uur
Tempo
Full time, Deeltijd
Collegegeld
Informatie aanvragen
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
* gratis online cursus
Beurzen
Ontdek mogelijkheden voor beurzen om je studie te financieren
Invoering
Deze gratis online marketingmanagementcursus laat u de belangrijkste aspecten zien van en tools die tegenwoordig betrokken zijn bij belangrijke marktonderzoeksprocessen. U krijgt ook de belangrijkste marketingstrategieën te zien die geschikt zijn voor verschillende soorten bedrijven, en hoe u marketingstrategieën kunt evalueren. Hiermee leer je op een eenvoudige, ongecompliceerde manier marketingmanagementvaardigheden en geef je je marketingvaardigheden en cv een waardevolle boost.
Dit is een gratis online cursus met een certificaat. Geïnteresseerd? Klik gewoon op de knop en begin vandaag nog.
Deze gratis online cursus bevat:
- 6-10 uur leren
- CPD-accreditatie
- Eindbeoordeling
Alison-certificaten
Alle Alison-cursussen zijn gratis in te schrijven, te bestuderen en af te ronden. Om deze certificaatcursus met succes af te ronden en een Alison Graduate te worden, moet u 80% of hoger behalen in elke cursusbeoordeling. Zodra u deze certificaatcursus heeft voltooid, heeft u de mogelijkheid om een officieel diploma te behalen, wat een geweldige manier is om uw prestatie met de wereld te delen.
Uw Alison-certificaat is:
- Ideaal om te delen met potentiële werkgevers
- Neem het op in je cv, professionele profielen op sociale media en sollicitaties.
- Een indicatie van uw inzet om continu te leren, bij te scholen en hoge resultaten te behalen.
- Een stimulans voor jou om jezelf te blijven versterken door levenslang leren.
Alison biedt 3 soorten diploma's voor voltooide diplomacursussen:
- Digitaal Certificaat: een downloadbaar Certificaat in PDF-formaat dat direct voor u beschikbaar is wanneer u uw aankoop voltooit.
- Certificaat: een fysieke versie van uw officieel gemerkte en veiligheidsgemarkeerde Certificaat, met gratis verzending naar u verzonden.
- Ingelijst Certificaat: een fysieke versie van uw officieel gemerkte en veiligheidsgemarkeerde Certificaat in een stijlvolle lijst, naar u verzonden met gratis verzending.
Beurzen en financiering
leerplan
Marktonderzoekers helpen belangrijke marketinginzichten vast te leggen, die vervolgens de basis vormen voor cruciale beslissingen van marketingmanagers. Deze cursus geeft u inzicht in het proces van marketingonderzoek en de belangrijkste marketingconcepten. U leert hoe de marketing van diensten verschilt van de marketing van goederen. Je leert ook over de theorie achter moderne marketing en hoe deze zich in de loop der jaren heeft ontwikkeld.
Naarmate je door de cursus vordert, leer je de beperkingen en kritieken van de marketingtheorie, de belangrijke kenmerken van concurrentieanalyse, het marketingbeslissingsprobleem, het marketingonderzoeksprobleem en de verkennende onderzoeksmethoden en -technieken. Binnenkort kun je de marketingstrategie van een bedrijf analyseren en vertrouwd raken met het PESTEL-raamwerk, de SWOT-analyse en het marketinginformatiesysteem. Ook weet u wat er bij de concurrentieanalyse komt kijken en wat de onderdelen zijn van een marketinginformatiesysteem.
Door deze gratis online marketingcursus te volgen, wordt u alles duidelijk en eenvoudig geleerd, van het ontwikkelen van marketingstrategieën tot het analyseren van klanten. Je leert over cruciale tools voor marketingmanagement en marktonderzoek en geeft je marketingvaardigheden een flinke boost. Dus, als je een marketingprofessional bent of een student die carrière wil maken in de marketingwereld, bekijk dan vandaag nog deze cursus en verbeter je vaardigheden!
Module 1
Inleiding tot marketing
In deze module leer je over het proces van marketing. U leert hoe het marketingproces werkt en maakt kennis met de belangrijkste marketingconcepten. U krijgt ook praktijkvoorbeelden van goede en slechte marketingpraktijken te zien.
Module 2
Marketing in de moderne wereld
In deze module leert u over de marketing van diensten en hoe dit verschilt van de marketing van fysieke goederen. Je leert hoe de marketingtheorie in de loop der jaren drastisch is veranderd tot wat het nu is. Je leert ook over de huidige beperkingen en kritieken op de marketingtheorie.
Module 3
Concurrentieanalyse Inleiding
In deze module leert u over de belangrijke kenmerken van concurrentieanalyse. Je leert over de doelstellingen van marketing en hoe deze passen in de algemene doelstellingen van een bedrijf. Je leert over de strategie achter marketing, kernbedrijfsprocessen en kerncompetenties.
Module 4
PESTEL-raamwerk en concurrentieanalyse
In deze module leert u over het PESTEL-raamwerk en hoe de factoren van invloed kunnen zijn op de manier waarop een bedrijf zaken doet. U maakt ook kennis met SWOT-analyse en hoe deze in het bedrijfsleven wordt gebruikt. U leert over het analyseren van uw concurrenten en klanten om uw bedrijf te helpen.
Module 5
Diploma in marketingmanagement - eerste beoordeling
U moet 80% of meer scoren om voor deze beoordeling te slagen.
Module 6
Het marketinginformatiesysteem
In deze module leert u over het marketinginformatiesysteem en het belang ervan voor marketingbeslissers. U leert over de essentiële componenten waaruit een marketinginformatiesysteem bestaat.
Module 7
Marktonderzoek
In deze module leert u over verschillende aspecten van het marketingonderzoeksproces. Je leert over marketingbeslissingsproblemen en marketingonderzoeksproblemen en hoe deze passen in het marketingonderzoeksproces. Ook leer je over verschillende soorten marketingonderzoek. Je leert verkennende onderzoeksmethoden en -technieken die je kunt gebruiken om inzicht te krijgen in vraagstukken.
Module 8
Marketingonderzoek II
In deze module maak je kennis met causaal onderzoek en de verschillende kenmerken ervan. Ook leer je over verschillende vormen van experimenteel design en statistisch design. Je leert hoe meten wordt gebruikt in marketingonderzoek. Je leert hoe schalen werkt en maakt kennis met verschillende soorten schalen.
Module 9
Bemonsteringsmethoden
In deze module leer je eerst hoe vragenlijsten worden gebruikt voor het verkrijgen van informatie. Vervolgens maak je kennis met het proces van bemonstering. Je leert over de kenmerken van verschillende bemonsteringstechnieken.
Module 10
Gegevensanalyse
In deze module leert u over het proces van gegevensverzameling, voorbereiding en analyse voor marktonderzoek. U leert hoe gegevens worden verzameld en voorbereid om klaar te zijn voor analyse. Je leert over het testen van hypothesen en het gebruik ervan in marketingonderzoek. Je leert over verschillende methoden van data-analyse.
Module 11
Diploma in marketingmanagement - tweede beoordeling
U moet 80% of meer scoren om voor deze beoordeling te slagen.
Module 12
Beoordeling van de cursus
Programma resultaat
Wat leer je in deze gratis cursus
- Definieer het proces en de functie van marketing
- Leg de belangrijkste marketingconcepten uit
- Vergelijk en vergelijk hoe de marketing van diensten verschilt van de marketing van goederen
- Bespreek hoe de marketingtheorie zich heeft ontwikkeld
- Herken de beperkingen en kritiek van de marketingtheorie
- Bespreek belangrijke kenmerken van concurrentieanalyse
- Identificeer de doelstellingen van marketing
- Manieren beschrijven om de marketingstrategie van een bedrijf te analyseren
- Bespreek verschillende marketingstrategieën
- Noem voorbeelden van exploratieve onderzoeksmethoden en -technieken
Voltooi deze CPD-geaccrediteerde cursus en ontvang uw certificaat!
Certificeer uw vaardigheden
Een CPD-geaccrediteerd Alison Diploma/Certificate certificeert de vaardigheden die je hebt geleerd.
Opvallen
Voeg je Alison-certificering toe aan je cv en blijf de concurrentie voor.
Vooruitgang in je carrière
Deel uw Alison-certificering met potentiële werkgevers om te pronken met uw vaardigheden en capaciteiten.
Carrièremogelijkheden
Carrières gerelateerd aan deze cursus:
- Marketing analist
- Digitale Marketeer
- Hoofd marketing
- Marktonderzoek analist
- Marketing specialist
- Marketingmanager
- Digitale marketingspecialist
- Social media manager
- Reclame uitvoerend
- Reclame manager
Over de school
Vragen
Vergelijkbare cursussen
BA (Hons) Business en Marketing
- Online United Kingdom
Online master in marketing management
- Spain Online, Spanje
BA (Hons) Zakelijk (Marketing) (CMI)
- Online