Ed.D.
Atlantic International University
Belangrijke informatie
Selecteer een locatie
Campuslocatie
Honolulu, Verenigde Staten
Talen
Engels, Spaans, Portugees
Studieformaat
Afstand leren
Duur
Informatie aanvragen
Tempo
Full time, Deeltijd
Collegegeld
USD 350 / per credit
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Sep 2024
Invoering
Doctoraat in het onderwijs bij AIU:
Uw AIU Distance Learning Doctorate of Education-programma zal een op maat gemaakt programma zijn dat speciaal voor u is ontworpen door u en uw counselor. Deze flexibiliteit om aan uw behoeften te voldoen, wordt zelden gevonden in andere programma's voor afstandsonderwijs. Ons programma vereist niet dat elke student dezelfde vakken studeert en dezelfde boeken en studiemateriaal gebruikt als andere studenten. In plaats daarvan zijn onze online doctoraatsprogramma's speciaal voor jou ontworpen. Ze zijn individueel ontworpen om aan uw behoeften te voldoen en u te helpen uw professionele en persoonlijke doelen te bereiken.
Bekijk en leer vandaag nog meer over AIU!
Atlantic International University","author_url":"","source":""}" />
toelatingen
leerplan
Belangrijk: Hieronder vind je een voorbeeld van de onderwerpen of studierichtingen die je tijdens je studie kunt ontwikkelen en waar je aan kunt werken. Dit betekent geenszins dat genoemd voorbeeld impliceert dat het een volledige lijst is die u verplicht bent bij AIU uit te voeren, maar dat het door u wordt gebruikt zoals het is, een voorbeeld of gids tot uw dienst. We herinneren je eraan dat AIU zijn studenten niet verplicht een gestandaardiseerd curriculum te volgen. Meer weten over curriculumontwerp bij AIU? ( Cursussen en Studieplannen )
Onderwerpen en studiegebieden in het onderwijs:
Epistemologische problemen van pedagogisch onderzoek Onderzoek naar hedendaagse problemen van pedagogische ontwikkeling Holistische bijzonderheden van psychopedagogiek in onderwijsinstellingen Hedendaagse problemen van wetenschappelijke informatica in de pedagogiek
Samenvatting van onderwerpen en gebieden in het onderwijs:
Epistemologische problemen van pedagogisch onderzoek
objectief
Verdiepen van de studie van wetenschappelijk-pedagogische onderzoeksmethoden.
Bibliografie
- Collectief van auteurs van de Universiteit van Havana. Maatschappelijke onderzoeksmethodologie. ENPES UH Cuba, 1980
- Fox, O. Het proces van onderzoek in het onderwijs. Universiteit van Navarra. Spanje, 1987
- Bunge, Mario. Wetenschap, haar methode en filosofie. eenentwintigste eeuw. Buenos Aires, 1973
- Gay, LR Onderwijsonderzoek: competenties voor analyse en toepassing. 2e. Ed. Charles Merrill Publishing Company. Columbus O. 1981
- Medawar, PB Advies aan een jonge wetenschapper. FCE Mexico, 1982
- Plutchink, R. Foundation of Experimental Research. 3e. Haper en Row. New York
- Popper, KR De logica van wetenschappelijk onderzoek. Ed. Technos. Madrid, 1985
- López Cano, J. Luis. Wetenschappelijke methoden en hypothesen. Ed Trillas. Mexico, 1983
- Cortés del Moral, R. De dialectische methode. Ed ANUIES. Mexico, 1977
- Van Gortari, Eli. Conclusies en bewijs in de wetenschap. Ed Oceaan. Barcelona, 83
- Dominowski, RL Onderzoeksmethoden. Englewood Cliffs. NJ Prentice - Hal. 1980
- Pardinas Felipe. Methodologie en technieken van sociaalwetenschappelijk onderzoek. Ed. XXI eeuw. Mexico, 1969
- Polit. DF AND Hungle BP Essentieel voor verpleegkundig onderzoek. Ed. JB Lippincott. Philadelphia, 1985
- Garza Ario-markt. Handboek onderzoekstechnieken. 3e. Ed. Het College van Mexico. 1981
- Sosa Martinez José. Wetenschappelijke methodes. Ed. SITESA. Mexico, 1990
Onderzoek naar hedendaagse problemen van pedagogische ontwikkeling
doelstellingen
Opsporen en oplossen van huidige en toekomstige pedagogische problemen.
Het pedagogisch werk van leraren gebaseerd op de noodzaak om haalbare alternatieve methodologische strategieën te creëren voor oplossingen en innovatieve ontwikkelingsvoorstellen op het gebied van hun professionele praktijk.
Bibliografie
- Pino Guzman Esther Maria. Hedendaagse problemen van pedagogische ontwikkeling. Ed. IMEP. Mexico, 1996.
- Collectief van auteurs. Ronde tafel en speciale conferentie over pedagogiek 95. Ed. El Palacio de la Convencion. Cuba 1995.
- Konstantinov, NA et een fundamentele problemen van pedagogiek. Ed. Min. Onderwijs. Havanna, 1962.
- Molibog, AG Kwesties van de wetenschappelijke organisatie van pedagogisch werk in de hogere school. Ed. Universidad de Oriente. Santiago de Cuba s/a.
- Serra, C. et al. Onderwijs begint bij het leven. Ed. Mensen en onderwijs. Havanna, 1979.
- Diverse auteurs. Pedagogische bloemlezing I. IMEP. Mexico, 1996
- Diverse auteurs. Pedagogische Anthologie II. (Pedagogische paradigma's en educatieve modellen. IMEP. Mexico, 1996.
- Diverse auteurs. Pedagogische Anthologie III. (Pedagogische paradigma's en Cubaanse en Mexicaanse onderwijsmodellen) IMEP. Mexico, 1996.
Holistische bijzonderheden van psychopedagogiek in onderwijsinstellingen
doelstellingen
Beoordeel de rol van psychologie bij het oplossen van hedendaagse onderwijsproblemen.
Modelleer, pas toe en evalueer de effectiviteit van interventietechnieken voor het oplossen van onderwijsproblemen.
Bibliografie
- Wolman. Benjamin, B. Handleiding voor algemene psychologie. vol. I, II en III Ed. Martínez Roca SA Barcelona, 79.
- Diverse auteurs. Psychopedagogische bloemlezing. vol. I, II en III IMPE. Mexico, 1996.
- Braustein Nestor, A. et al. Psychologie: ideologie en wetenschap. Ed. XXI eeuw. 7e ed. Mexico, 1981
- Caparros, Antonio. Geschiedenis van de psychologie. Ed. CEAC. Barcelona, 1990
- Smirnov AA, Leontiev AN et al. Psychologie. Ed. National Printing van Cuba. Havanna, 1961
- Technische Encyclopedia of Education Vols. ik tot VI. Ed. Santillana. Regisseur Sergio Sánchez Cereso. Madrid, 1975
- Jodar, Julian. Encyclopedia of Ocean Psychology. Ed Oceaan. Barcelona, 84 Vols. I, II en III.
- Gispert, Carlos. Kinder- en jeugdpsychologie. vol. I, II en III Ed. Ocean. Barcelona, 84.
- Collectief van auteurs IMEP-UC. Holistische bijzonderheden van psychopedagogiek in de onderwijsinstelling. IMEP. Mexico, 1996
- Rubistein SL De ontwikkeling van de psychologie. Principes en methoden. Ed. Nationaal Havana. Cuba, 1964
- González, F. Principes en categorieën van psychologie. Ed. Mensen en onderwijs. Havanna, 1983
- González, F. De persoonlijkheid. Jouw opleiding en ontwikkeling. Ed. Mensen en onderwijs. Havanna, 1989
Hedendaagse problemen in de wetenschap
objectief
Analyseer de onderlinge relatie Wetenschap - Technologie - Maatschappij - Ontwikkeling; een humanistisch perspectief in de huidige omstandigheden.
Bibliografie
- Yordi Garcia, Mirtha. Hedendaagse problemen van de wetenschap. Ed. IMEP México, 1995
- Collectief van auteurs. Sociale problemen van wetenschap en technologie. Ed. Félix Várela. Havanna, 1994
- Núñez, Jorge Y. Wetenschap, cultuur en sociale ontwikkeling. ed. Universiteit van Camagüey. Camagüey, 1990
- Núñez Jorge Y. Theoretische interpretatie van wetenschap ed. Univ. De Camagüey. Camagüey, 1989
- Figaredo, F. Conferentie over sociale problemen van wetenschap en technologie. Gebruikers informatie. ed. Universiteit van Camagüey. Camagüey, 1995
Computing in Pedagogiek
doelstellingen
Verdiepen van de kennis van toegepaste informatica in educatieve ontwikkeling.
Ontwikkel de creativiteit van cognitieve vaardigheden in toegepast computergebruik in pedagogisch wetenschappelijk onderzoek.
Bibliografie
- Diverse auteurs. Pedagogisch-educatieve computerbloemlezing. Ed. IMEP. Mexico, 1996
Proefschrift in het onderwijsproject:
- MBM900 PhD-voorstel
- MBM902 proefschrift (15.000 woorden)
Publicatie: Elke afgestudeerde van het doctoraat in de bedrijfskunde moet zijn proefschrift online publiceren in het publieke domein of via vakbladen en kranten.