
Cursus in
Apotheekbeheer in het digitale tijdperk
CEU Digital

Belangrijke informatie
Campuslocatie
Online
Talen
Spaans
Studieformaat
Afstand leren
Duur
8 weken
Tempo
Full time
Collegegeld
EUR 1.850
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
Invoering
Dankzij technologie zijn de klanten van apotheken en para-apotheken nu beter geïnformeerd, vergelijken en eisen ze gespecialiseerde lokale gezondheidszorg. In deze context is het onderscheiden van de lokale concurrentie de sleutel tot het runnen van een winstgevender farmaceutisch bedrijf.
Na het voltooien van de laatste uitdaging van dit programma, leert u de gezondheid van uw bedrijf te diagnosticeren en het perfecte recept te bedenken voor de digitalisering ervan: onderhandeling over voorraad en assortiment, personeelsbeheer, lokale SEO-positionering, digitalisering van het verkooppunt en digitale marketing in sociale netwerken en online winkels.
Ontdek de magische formule voor succes om uw farmaceutisch bedrijf te digitaliseren.
Na acht weken heeft u de sleutels om een meer winstgevende apotheek te bouwen die kwaliteitsdiensten levert om loyaliteit van een groter aantal klanten te winnen.
Bovendien betreedt u volledig de digitale wereld zodat uw bedrijf als eerste verschijnt op de resultatenpagina van elke zoekopdracht naar medicijnen en parafarmaceutische producten. Zullen we beginnen?
Ideale studenten
Dit programma is voor jou als je je identificeert met een van deze profielen:
- Apotheekprofessionals met of zonder eerdere ervaring
- Eigenaren van een apotheek of parafarmacie
- Recent afgestudeerden
Programma resultaat
Wat ga ik leren?
- Efficiënter projectbeheer met agile methodologieën en leiderschapsversterking.
- Aankoop van voorraad en onderhandeling met leveranciers volgens de behoeften van uw klanten.
- Trainingsplannen om de betrokkenheid en continue verbetering van het apotheekteam te stimuleren.
- Positionering van uw apotheek door lokale optimalisatie.
- Nieuwe interactiekanalen, zoals sociale netwerken, e-Commerce en marktplaatsen.
- Online marketingstrategieën en prestatiemeting.
leerplan
Hoe zullen de lessen zijn?
- Op uitdagingen gebaseerd leren
Uitdagingen per eenheid + laatste uitdaging - +90 uur aan interactieve inhoud
Video's, activiteiten, lezingen en voorbeelden - Eenheidstesten
Interactieve vragenlijsten om kennis te versterken - Expert + mentor
Lesformule om de aandacht te maximaliseren - Live sessies
Eén synchrone sessie met de expert per week - Tutorials
Eén vervolgsessie met de mentor per week - Discussie forums
Twee of meer discussieforums om ervaringen te delen - Leverbare activiteiten
Oefeningen met tools die relevant zijn voor het programma - Training op competenties
Presentatie van competenties en monitoring van hun verwerving
Hoe deelnemen?
- Download de brochure voor meer informatie over het programma.
- Los uw twijfels op met de studieadviseurs wanneer zij contact met u opnemen.
- Zodra je het duidelijk hebt, vraag je toelating aan.
- Het Admissions Team beoordeelt je profiel en neemt contact met je op om je op de hoogte te stellen van je toelating tot de opleiding.
- Voer de betaling uit om uw plaats te reserveren.
leerplan
Het programma is gestructureerd in acht didactische eenheden en een toepassingscasus die in acht weken worden ontwikkeld. Alle inhoud is ontworpen om praktische training te bereiken die deelnemers dichter bij de werkomgeving brengt.
- Unit 1: Digitalisering en innovatie in de farmaceutische sector
- Digitale evolutie van de traditionele bedrijven van de eenentwintigste eeuw.
- Impact van COVID-19 op nieuwe technologieën.
- De toekomst van e-Health in de apotheek.
- Nieuwe methodieken voor het genereren van ideeën en projectmanagement.
- Unit 2: Management en zakelijke besluitvorming
- Studie van de omgeving en de rol van stakeholders.
- SWOT- en PESTEL-analyse.
- Besluitvorming.
- Verandermanagement.
- Coachen en veerkracht.
- Unit 3: Relatie met leveranciers en voorraadefficiëntie
- Aandelen beheer.
- Werk per categorie.
- Assortiment selectie.
- Relatie en onderhandeling met leveranciers.
- Unit 4: Talentmanagement
- Het apotheekteam.
- Leiderschap.
- Sleutels voor teammanagement.
- Variabele beloningssystemen.
- Talent selectie.
- Unit 5: Klantbeleving binnen en buiten de apotheek
- Studie en verbetering van de tentoonstellingsruimte.
- Merchandising.
- Marketing: promoties en evenementen.
- Digitale tools voor loyaliteit en het genereren van ervaringen.
- Eenheid 6: Digitale marketing
- Lokale SEO voor meer verkeer.
- branding
- Ontwikkeling van multichannel strategieën.
- Unit 7: Nieuwe manieren van verkopen in de digitale omgeving
- Evolutie van de digitale farmaceutische markt.
- E-commerce voor apotheken.
- Marktplaatsen.
- Unit 8: Afstudeerproject: digitalisering van een apotheek
- Marktstudie
- Assortiment selectie.
- Aanpak van een e-commerce.
- Ontwikkeling van uw marketingstrategie.