Eventmanagement & marketingcommunicatie
eLearning Academy for Communication GmbH
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Online
Talen
Duits
Studieformaat
Afstand leren
Duur
2 semesters
Tempo
Full time, Deeltijd
Collegegeld
EUR 8.900 / per course
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
Beurzen
Ontdek mogelijkheden voor beurzen om je studie te financieren
Invoering
De wereld van kunst, cultuur en zakelijke evenementen is divers, kleurrijk en opwindend. Of het nu gaat om persoonlijke aanwezigheid, digitale deelname of hybride evenementformaten, evenementen zijn altijd iets bijzonders. Lijkt het je leuk om in deze toffe omgeving te werken en bijzondere, creatieve mensen te leren kennen? Wist je dat je met spectaculaire evenementen veel aandacht kunt trekken? En bereikt u dat uw evenementen op alle kanalen worden gecommuniceerd? Vervolgens verwerf je vakspecifieke kennis en vaardigheden in de masteropleiding marketingcommunicatie met als afstudeerrichting “Event Management & Marketingcommunicatie”. We geven je alle benodigde tools op weg naar succes. Word een veelgevraagd expert.
Kunst, cultuur en zakelijke evenementen bouwen voort op bijzondere inhoud en boodschappen, worden bepaald door complexe interacties en worden gepresenteerd in een bijzondere presentatiecontext. Om de meeste impact te bereiken is geïntegreerde en crossmediale marketingcommunicatie nodig om tentoonstellingen, festivalconcerten of congresevenementen enerzijds over te brengen op een breed publiek en anderzijds op gedifferentieerde doelgroepen en klanten.
Ben je al actief in de cultuur- of evenementenbranche en werk je in een leidinggevende functie of in projectmanagement? Wilt u uw huidige werkterrein uitbreiden of uw doorgroeikansen vergroten? Wil je je vaardigheden op academisch niveau professionaliseren? Wil je tijd- en plaatsonafhankelijk blijven en zelf bepalen hoeveel tijd en waar je aan je vervolgopleiding besteedt? En geeft u de voorkeur aan individuele begeleiding? Dan is deze cursus afstandsonderwijs iets voor jou!
Deze masteropleiding is een unieke opleidingsmogelijkheid op dit gebied. Ontworpen als een online cursus, garandeert het 100 procent eLearning. Dit biedt het voordeel dat je op elk moment toegang hebt tot alle cursusinhoud vanaf je computer, tablet of smartphone en niet gebonden bent aan vaste start- en inleverdata.
toelatingen
leerplan
De masteropleiding Marketingcommunicatie met een specialisatie in "Event Management & Marketingcommunicatie" biedt door de grote verscheidenheid aan onderwerpen een gefundeerde kennisoverdracht. Dit opleidingsaanbod omvat de uiteenlopende activiteiten in de bedrijfspraktijk. Het is interdisciplinair, tegelijkertijd ontworpen om met elkaar verweven te zijn, en beweegt zich met name op het gebied van communicatie, economie en cultuurwetenschappen. Gebaseerd op een breed evenementconcept, dat niet alleen congressen, conferenties en bedrijfsevenementen behandelt, maar ook kunst- en culturele evenementen, biedt de masteropleiding een solide basis, die gebaseerd is op compacte theoretische eenheden en praktijkrelevante informatie. Daarnaast worden actuele trends en ontwikkelingen besproken. Talloze voorbeelden en crossmediale kennisoverdracht in de vorm van checklists, video's, geluidssamples, interviews en nog veel meer verdiepen de les- en leerinhoud. Neem samen met experts een kijkje achter de schermen van succesvolle cultuur- en evenementenbedrijven.
programma structuur
De masteropleiding bestaat uit drie niveaus waarin in totaal 15 modules moeten worden gevolgd. De modules omvatten 2 of 4 ECTS. De masterproef (14 ECTS) sluit de cursus af.
Je voltooit de modules door een modulewerkstuk op te stellen. Een uitzondering is de juridische module, die wordt afgesloten met een online examen. De veertien concepten beslaan zo'n vijftien pagina's. Bewerk alle inhoud waar en wanneer u maar wilt. In de masterproefmodule heb je drie online seminardata. Nogmaals, je kunt de datum kiezen en deelnemen waar je maar wilt. De enige vereiste is internettoegang.
In totaal scheid je veertien kladversies, een toets, een masterscriptie en een masterexamen van je diploma.
Eerste leerniveau
Op niveau 1 moet de module Wetenschappelijk Werk en Empirisch Maatschappelijk Onderzoek zijn afgerond. Een module waarin literatuurondersteund en evidence-based werken wordt geïntroduceerd en daarmee een goede basis wordt gelegd voor het werken aan de volgende moduletaken. Dit niveau omvat ook twee basismodules met algemene inhoud uit communicatie en marketing, die de verdere wetenschappelijke basis vormen voor de training.
Tweede leerniveau
In niveau 2 behandel je de basis en algemene inhoud, maar ook veel gedetailleerde vragen over kunst, cultuur en zakelijke evenementen. Het doel is om een brede intrede in dit interdisciplinaire vakgebied mogelijk te maken. De theoretische kennis wordt ondersteund en gereflecteerd met tal van praktijkvoorbeelden. Dit niveau wordt vervolgens gecondenseerd in uitspraken met betrekking tot dramaturgie en gebeurtenisregie, evenals gebeurtenistechnologie. Dit complex van onderwerpen wordt gecompleteerd met de module safety en security management. Als vervolg op de communicatiemodule gaat het ook om het werken met teksten, afbeeldingen en video's, theorieën en praktijkvoorbeelden op het gebied van public relations en mediawerk.
Derde leerniveau
Niveau 3 begint met de module Kwaliteitsmanagement en Projectmanagement. Hier wordt enerzijds een holistisch, bedrijfsbreed beeld geschetst, anderzijds worden ook individuele tools voor het plannen en verwerken van projecten gepresenteerd. Op basis van de basis uit niveau 1 worden theorieën, modellen en praktijkvoorbeelden aangeleerd in de twee modules beeld- en verkoopgerichte marketingcommunicatie. Een blik in de toekomst biedt informatie over onderwerpen als publieksontwikkeling en toeristische communicatieconcepten. Juridische aspecten voor de cultuur- en evenementenbranche completeren de kennisvakken.
Het seminarie voor de masterproef wordt toegewezen aan niveau 3, omdat je meestal al enkele modules moet hebben gevolgd om een geschikt onderwerp te kiezen. In principe bepaal je zelf wanneer je met het seminar begint. U start het seminar telkens wanneer u een exposé moet presenteren door u in te schrijven voor een online seminardatum. Trouw aan ons motto: Studeer waar en wanneer je wilt!
examenmodaliteiten
Je rondt 14 van de 15 modules in deze deeltijd masteropleiding af met modulewerk. Dit zijn werken van ongeveer 15 pagina's met speciale opdrachten die theorie en praktijk combineren. Je rondt de module 'recht' af met een online toets.
Binnen elke module toets je continu je kennis aan de hand van geïntegreerde zelftests. U moet deze zelftests behalen voordat u het modulewerk kunt inleveren.
Je voltooit de cursus zelf door het schrijven, presenteren en verdedigen van je masterproef. Dit kan ter plaatse of desgewenst online.
Programma collegegeld
Over de school
Vragen
Vergelijkbare cursussen
BA (Hons) Zakelijk (Marketing) (CMI)
- Online
Bachelor in geïntegreerde marketingcommunicatie: sportcommunicatie
- Livingston, Verenigde Staten
Bachelor in geïntegreerde marketingcommunicatie: grafisch ontwerp
- Livingston, Verenigde Staten