Online certificaat voor het beheersen van digitale marketing: SEM, SEO, sociale media en meer
Emeritus Institute of Management
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Online
Talen
Engels
Studieformaat
Afstand leren
Duur
10 weken
Tempo
Deeltijd
Collegegeld
USD 3.000
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
Beurzen
Ontdek mogelijkheden voor beurzen om je studie te financieren
Invoering
Customer journeys zijn opgebouwd uit mobiele 'micromomenten':
Klantloyaliteit door omnichannel marketing
De meeste organisaties 'gaan digitaal', maar bijna 50% heeft geen duidelijke strategie. Nog minder hebben een omnichannelstrategie ontwikkeld die kijkt naar hoe fysieke en digitale marketing elkaar kruisen.
- 17,6% is de verwachte CAGR voor digitale marketing van 2021 tot 2026. (Statista 2022)
- 72% van de totale marketingbudgetten van organisaties wordt toegewezen aan digitale marketingkanalen. (Woordstroom 2022)
- 65% van de consumenten zoekt in fysieke winkels prijsvergelijkingen op op hun mobiele telefoon. (KPMG 2022)
"Moderne marketing is niet alleen 'digitaal doen' - het is een omnichannelstrategie om contactpunten te bouwen via alle kanalen die uw klanten gebruiken, zowel online als offline."
– Lil Mohan, adjunct-hoogleraar marketing
Ideale studenten
- Social media manager
- Gezondheidszorg
- Media
leerplan
Hoe je leert
Module 1: Inleiding tot digitale marketing en het 3C Framework
Interpreteer digitale marketingtrends en bekijk voorbeelden van het 3C Framework in actie.
Module 2: Contentmarketing
Begrijp hoe u de kracht van contentmarketing kunt benutten, hoe u een strategie kunt ontwikkelen en welke maatstaven het succes ervan bepalen.
Module 3: Organische zoekmarketing en zoekmachineoptimalisatie (SEO)
Ontdek hoe zoekmachines werken en welke elementen zorgen voor een goede SEO-strategie.
Module 4: Betaalde zoekmarketing en verkopen op marktplaatsen
Deconstrueer betaald zoeken, hoe het werkt en wat de beste strategieën zijn op AdWords en Amazon Marketplace.
Module 5: Mobiele apps en freemiummarketing
Herzie uw manier van denken om na te denken over apps, niet over advertenties, en ontdek welke statistieken u moet meten.
Module 6: Social media marketing: luisteren en inhoud creëren
Stem af op de luister-reactie-loop van sociale media om inzichten te verzamelen, trends te identificeren en een strategie voor sociaal luisteren op te bouwen.
Module 7: Maatschappelijke betrokkenheid: luisteren, beïnvloeders en belangenbehartiging
Begrijp de kracht van sociaal delen, het creëren van influencers en het bevorderen van belangenbehartiging op sociale media – zelfs in B2B-omgevingen.
Module 8: Digitale marketing in B2B-omgevingen
Analyseer hoe digitale marketing de klantrelaties beïnvloedt en verken verschillende marketingstrategieën in de B2B-omgeving.
Module 9: Personalisatiemarketing en digitale loyaliteitsprogramma's
Waardeer de beloning voor het personaliseren van digitale inhoud en leer hoe u portemonnees, apps en betalingen kunt integreren in één samenhangende loyaliteitsstrategie.
Module 10: Omnichannelmarketing
Ontdek waarom locatie de nieuwe marketingvaluta is en hoe u met een omnichannel-marketingstrategie een voorsprong kunt nemen op de concurrentie.
Wat je leerd
- Nieuw digitaal consumentengedrag en hoe marketing er anders uitziet in het sociaal-digitale tijdperk
- Het belang van contentmarketing en de statistieken die worden gebruikt om dit te meten
- Zoekmachines en hoe deze centraal staan in het succes van digitale marketing
- Strategieën die het beste converteren op Google AdWords en Amazon Marketplace
- Hoe u mobiele advertenties kunt inzetten
- Hoe u belangenbehartiging kunt opbouwen op sociale netwerken
- Hoe u portemonnees, apps en betalingen integreert in één samenhangende loyaliteitsstrategie
- Locatiegebaseerde mobiele marketing en hoe dit past in een omnichannel-aanpak
- De strategie die betrokken is bij het creëren van een omnichannel klantreis
- Het effect van digitalisering op B2B-marketing
- Hoe u het 3C Framework kunt gebruiken en welke successtatistieken u bij verschillende marketingactiviteiten kunt volgen
- Hoe u een omnichannel-strategie implementeert om een hogere klantloyaliteit te realiseren – en u een voorsprong te geven op uw concurrentie
Je leerervaring
- Dankzij toegang tot programma-inhoud via meerdere apparaten kunt u planningen beheren en op afstand leren – altijd en overal.
- Wekelijkse marketingsimulaties zijn bedoeld om u te laten oefenen met het beheren van uw algehele marketingmix en individuele campagnes.
- Casestudy's omvatten enkele van 's werelds meest prominente merken, waaronder Starbucks, LEGO, Cisco, TRSB en L'Oréal.
- Het lesmateriaalschema volgt een modulaire aanpak, waarbij wekelijks nieuwe inhoud wordt vrijgegeven.
- Door peer learning – in de vorm van discussieforums en enquêtes – kunt u uw voortgang volgen.
- Videocolleges en live lessessies met vragen en antwoorden creëren een meeslepende en boeiende leeromgeving, die toegankelijk is van buiten het klaslokaal.
- Ons unieke platform stelt gebruikers in staat een profiel aan te maken, verbinding te maken en samen te werken met collega's en live te communiceren met vakdeskundigen die uw leerproces zullen vergemakkelijken.
Over de school
Vragen
Vergelijkbare cursussen
Master Custom Class Mentoring
- São Paulo, Brazilië
MBA in digitaal zakendoen en digitale marketing online - Engels
- Online Malta
Master in digitale marketing, growth hacking en e-commerce
- Online