Europese bachelor in digitale marketing
ENACO
Belangrijke informatie
Campuslocatie
France Online, Frankrijk
Talen
Frans
Studieformaat
Afstand leren
Duur
1 - 3 Jaar
Tempo
Full time, Deeltijd
Collegegeld
EUR 4.190 / per course *
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
* betaling in 2 termijnen (-10%)
Invoering
Met de Europese Bachelor in Digitale Marketing kun je de RNCP-titel van “Marketing en Sales Manager” behalen, uitgegeven door de CDE FEDE Frankrijk. Deze RNCP-kwalificatie van niveau 6 (Bac +3-equivalent) wordt erkend door de staat en bedrijven. Het kan worden gedekt door programma's voor voortgezette beroepsopleiding, zoals de AIF of de CPF. Naast je RNCP-titel ontvang je ook het Europese bachelordiploma in Digital Marketing. Dit diploma op Bac +3-niveau levert 60 ECTS-credits op.
De doelstellingen van de bacheloropleiding Digital Marketing
Naast dat je de basisbeginselen van strategische en operationele marketing leert, traint de Europese Bachelor in Digital Marketing je in webmarketing. Zodra je bent afgestudeerd, krijg je met deze bachelor toegang tot een carrière die gespecialiseerd is in digitale marketing.
Het doel van de Europese Bachelor in Digital Marketing is om je te trainen in de ontwikkeling en implementatie van een digitale strategie binnen een bedrijf. Om dit te doen, wordt u opgeleid om:
- Definitie en implementatie van de digitale strategie
- Het ontwerpen en implementeren van een innovatieve social media strategie
- Beheer van verschillende acquisitiemiddelen (website, sociale netwerken, SEO, SEA, e-mailing)
- De implementatie van innovatieve digitale apparaten
- Monitoring van uitgevoerde acties
Vaardigheden ontwikkeld
De Europese bachelor in digitale marketing op afstand omvat een breed scala aan vaardigheden die u aan het einde van uw opleiding onder de knie zult krijgen. In het bijzonder wordt u opgeleid om:
- Beheers het digitale ecosysteem en de verschillende digitale hefbomen
- Beheers marketingtools en webcommunicatie om een digitale strategie te ontwikkelen
- Implementeer een social media-strategie met behulp van digitale tools
- Implementeer actieplannen om de klanttevredenheid te optimaliseren
- Meet de prestaties van een website en de geïmplementeerde tools
- Analyseer en optimaliseer de gebruikerservaring
- Een team beheren in de projectbeheermodus
- Wees een kracht voor een voorstel, innoveer
Vereisten en voorwaarden voor het verkrijgen van
De Europese Bachelor in Digitale Marketing op afstand is toegankelijk voor mensen die een Bac +2 of gelijkwaardig diploma hebben gevalideerd om 120 ECTS-credits te behalen. Het kent 60 ECTS-credits toe die vervolgens bijvoorbeeld integratie in een Europese Master mogelijk maken, zoals de European Master in Management and Business Strategy aangeboden door ENACO .
Om de RNCP-titel "Marketing- en verkoopmanager" te verkrijgen, moeten studenten:
- Respecteer de toegangsvoorwaarden / vereisten
- Voltooi alle trainingsopdrachten
- Voer de professionele missie uit waarin de norm voorziet
- Examens afleggen en halen
Het trainingsprogramma
Het lesprogramma richt zich op alumni op alle gebieden van marketing, terwijl het de specifieke kenmerken van digitale marketing aanpakt. Ze bestuderen strategische marketing, operationele marketing maar ook digitale communicatie, e-marketing, digitale merkinhoud en UX-strategie. Er worden ook cursussen gegeven over cultuur en Europees burgerschap en moderne talen (LV2 en LV3 optioneel).
Professionele expertise
- Strategische marketing
- Operationele marketing
- B-to-B-marketing
- E-marketing
- Marketing en digitaal recht
- UX-strategie
- Gegevens en marketing
- Digitale communicatie
- Digitale merkinhoud
Het Europese project: cultuur en democratie voor burgerschap in actie
- Europese constructie
- De instellingen en werking van de EU
- De uitdagingen en de toekomst van de EU
- De EU, Europa en de wereld
Intercultureel management en human resources in Europa
- Intercultureel management
- Personeelszaken in Europa
LV1 (Engels, Spaans of Italiaans)
Geheugenmedia
opleiding
De opleiding European Bachelor in Digital Marketing omvat een stageperiode van minimaal 12 weken waarbij de student verschillende handelingen met betrekking tot marketing toevertrouwd krijgt. Een betaalde baan gerelateerd aan het raamwerk kan de stage ook vervangen.
Kandidaten die niet de mogelijkheid hebben om stage te lopen in een bedrijf, kunnen hun proefschrift over theoretisch werk ondersteunen. In dit geval wordt het afstudeerproject bepaald in overleg met het docententeam en de met de monitoring belaste hoogleraar, die de rol van supervisie over het project zal vervullen.
Studenten die werkzaam zijn tijdens de opleiding en op het gebied van het gevolgde specialisme kunnen hun proefschrift toespitsen op hun professionele activiteit.
afwisseling
Het is mogelijk deze leerwerkopleiding te volgen via een leer- of professionaliseringscontract.
Examens
De examens vinden plaats in januari, juni en oktober, algemeen of geleidelijk, in een van de FEDE-examencentra. De locatie wordt u meegedeeld door de educatieve dienst. Examenkosten, vastgesteld door de FEDE, zijn inbegrepen in de kosten van de opleiding.
Maak je examens online!
Dankzij haar erkenning en haar sterke innovatiebeleid heeft ENACO de krachten gebundeld met de FEDE om een 100% examensysteem op afstand op te zetten. Je legt de examens geheel online af , in januari, juni en oktober, globaal of progressief. De mondelinge examens vinden vooral plaats via videoconferentie (onder voorbehoud van wijzigingen in de examenprocedures).
U hoeft dus niet meer te reizen voor de tests en kunt deze voltooien volgens uw beschikbaarheid, binnen de door de FEDE gestelde termijnen. Examenkosten, vastgesteld door de FEDE, zijn inbegrepen in de kosten van de opleiding.
Professionele kansen
De Bachelor Digitale Marketing opent de deuren naar vele beroepen. Hieronder vindt u de niet-limitatieve lijst van functies waarop u dankzij uw diploma kunt solliciteren:
- Digitale projectdirecteur
- Online marketingmanager
- Digitale marketingmanager
- Manager klantmarketing en relatiemarketing
- Web Afdelingsmanager
- Marketingexpert
- Digitale projectmanager
- Webmarketeer
- Adviseur sociale media
- Adviseur e-marketing en e-business
Trainingskosten
Betaling in 2 termijnen (-10%) | Betaling in 6 termijnen (-5%) | Betaling in 12 termijnen en meer |
€947 + €2211 = €3158 € 3509 Eerste inschrijvingskosten voor examens inbegrepen | € 1000 + (5 x € 466,80) = € 3334 € 3509 Eerste inschrijvingskosten voor examens inbegrepen | € 3509 Eerste inschrijvingskosten voor examens inbegrepen |
Getuigenis
Emilie
"Beschikbare, responsieve en leerzame leraren, die niet moeten aarzelen om het te vragen, omdat je je snel alleen en/of verloren kunt voelen, vooral als je deze cursus volgt en al in positie bent. Het platform is goed gemaakt, wisselt verschillende soorten leermedia af en is zowel via pc als smartphone beschikbaar. Kortom, ik beveel deze school aan, de internationale marketing baccalaureaatcursus die ik heb gevolgd, evenals het docententeam en ik zou het opnieuw doen als ik het opnieuw moest doen."