Master Politieke Communicatie en Maatschappij
ESPM – Brasil
Belangrijke informatie
Campuslocatie
São Paulo, Brazilië
Talen
Portugees
Studieformaat
Afstand leren
Duur
3 semesters
Tempo
Deeltijd
Collegegeld
BRL 564 / per month *
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
* tot 35 termijnen BRL 564.11 + 1 termijn BRL 621.19
Invoering
Gedurende deze master worden studenten voorbereid op:
- Evalueer scenario's, bespreek enkele van de meest relevante thema's van de hedendaagse samenleving, met als doel de belangrijkste kenmerken en de debatten in zwang te begrijpen;
- Begrijp de concepten en best practices van politieke communicatie, ken hun platforms, technieken en manieren van handelen, om ze effectief uit te voeren en strategieën te creëren die relevante en positieve relaties met hun publiek tot stand brengen;
- Pas het geleerde toe in echte situaties, schets methoden en gebruik de bestudeerde inhoud in de werkeisen.
In een omgeving van samenwerking en uitwisseling delen professoren en studenten kennis en ervaringen zodat iedereen vaardigheden verwerft om toe te passen in het gebied; de modules hebben tot doel de student te ontwikkelen om zelfverzekerd te handelen in het echte leven.
Ideale studenten
voor wie het bedoeld is
- Verantwoordelijk voor de communicatie (en marketing) van parlementariërs, burgemeesters en gouverneurs in functie, die te maken hebben met de uitdagingen van imagovorming en zorgen voor een relevante dialoog met de bevolking.
- Professionals die werken met digitale media en zich willen verdiepen in technieken (ook offline) van communicatie en marketing in een sociaal-politieke context.
- Consultants, onder andere verkiezingscampagneprofessionals, die op zoek zijn naar assertiviteit en professionalisering van de strategieën die in de verkiezingsrace worden gebruikt, met als doel capaciteit te verwerven voor analyse, scenario-evaluatie, planning en implementatie.
- Bureaus, communicatie- en PR-bureaus, adviesbureaus die hun professionals moeten trainen op het gebied van politieke communicatie.
- Communicatie-, reclame- en marketingprofessionals die in de commerciële context werken, maar nieuwe kennis en vaardigheden willen opdoen om hun kansen in de markt te vergroten en zich ook intellectueel te verrijken.
- Sociale en politieke leiders, adviseurs die hun capaciteiten willen vergroten om de samenleving te begrijpen en te communiceren met verschillende belanghebbenden.
leerplan
wat ga je leren
De disciplines worden geleid door hoogleraren met ervaring in het vakgebied en die het theoretisch-methodologische kader van hun respectievelijke thema's domineren. Ze zullen de inhoud live presenteren via een webconferentie, met interactie met studenten, bibliografische referenties, casestudy's en relevante concepten.
- Discipline integreren
- Marketing en politieke communicatie: inleiding en concepten
- Communicatie en publieke ruimte: Habermasiaans model en de uitdagingen van de huidige tijd
- Differentiatie in sociale netwerken: strategieën, contexten, analyse en inhoud
- Bigdata en CRM
- Kiezersgedrag in de hedendaagse samenleving
- Discourse analyse en constructie
- Verkiezingscampagne - Communicatie en Marketing
- Televisie, radio en pers
- Kwalitatieve onderzoeksmethoden
- Storytelling, transmediale verhalen en de constructie van politieke merken
- Demografische sociale analyse van de Braziliaanse samenleving
- Democratische cultuur, media en publieke opinie
- Voltooiing van cursuswerk (TCC) *
*Aan het einde van de cursus presenteren de studenten het cursusconclusiewerk (TCC) persoonlijk aan een panel van professoren. De presentatie vindt plaats in een van de ESPM-units, in São Paulo, Rio de Janeiro of Porto Alegre.
Programma resultaat
alumni profiel
Afgestudeerden van de Master Politieke Communicatie en Maatschappij worden geacht over de volgende kwalificaties te beschikken:
- De best practices van politieke communicatie en marketing waarnemen en toepassen, nadenken over strategieën, analyses en geschikte tools die resultaten genereren.
- Bespreek en analyseer enkele van de belangrijkste kenmerken van de hedendaagse samenleving.
- Vorm en leid geëngageerde teams die resultaten zoeken en met ernst en ijver handelen op de verschillende gebieden van marketing en politieke communicatie.
- Neem beslissingen door middel van analytische methoden en belangrijke theoretische referenties.