Korte online cursus in luxe marketingstrategie
ESSCA School of Management - Online Programs
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Online France
Talen
Engels
Studieformaat
Afstand leren
Duur
4 weken
Tempo
Full time
Collegegeld
EUR 780
Deadline voor aanmelding
24 May 2024
Eerste startdatum
27 May 2024
Invoering
Cursusinformatie
- Studietype: 100% online cursus in het Engels
- Datum: 10 januari – 30 januari 2022
- Credits: 3 ECTS (1 US credits, 6 CATS)
- Tempo: Mix van synchrone/autonome voorbereiding. Live-sessies worden opgenomen, dus inhoud is online beschikbaar voor studenten om toegang te krijgen wanneer dit het beste bij hun schema past
- Toelatingseisen: 3-jarige universitaire (of vergelijkbare) studies voltooid in elke discipline
- Hoofdgebied: Luxe marketing
- Tijdzone voor live sessies: Central European Time (CET), UTC+01:00
- Overdrachtskrediet: Als u ESSCA Online Campus-studiepunten wilt overdragen, moet u voorafgaand aan uw zomerregistratie bij ESSCA Online Campus schriftelijke toestemming verkrijgen van de decaan of adviseur van uw thuisinstelling. Een dergelijke goedkeuring is alleen voor uw bescherming; het is niet vereist door Winter School op ESSCA Online Campus, die geen kredieten voor overdracht kan goedkeuren. We zullen een transcript leveren om cijfers naar uw thuisinstelling te laten sturen
- Collegegeld: 15% Vroegboekkorting voor vroege aanvragers
Schrijf u nu in voor onze live informatiesessie.
Cursus Luxe Marketing Strategie
Ontdek luxe marketingstrategie in een wereldwijde context met een focus op Franse luxemerken.
Deze cursus is gemaakt voor studenten die de marketingstrategie van luxemerken willen begrijpen en tools en strategieën in de dynamische en unieke luxesector willen beheersen.
Deze cursus is bedoeld om studenten actuele knowhow en praktische inzichten te bieden in de echte problemen waarmee luxe merkmanagers worden geconfronteerd.
Met een aanpak gebaseerd op zowel lezingen als workshops, leren studenten hoe grote luxemerken hun wenselijkheid versterken.
Een verscheidenheid aan productcategorieën wordt behandeld om studenten een duidelijk overzicht te geven van de diversiteit aan luxemerken, waaronder mode, accessoires en geuren. De tijdens de cursus opgedane expertise zal worden toegepast op een luxe merkinnovatieproject dat zij als team van A tot Z zullen managen.
De cursus is ambitieus, zeer interactief en vereist toewijding, initiatief en hard werken. Net als werken in luxe merkbeheer. Sterke teamwerkvaardigheden zijn vereist om met klasgenoten samen te werken aan oefeningen en projecten.
Deze les is internationaal toegankelijk (elke tijdzone) omdat alle live cursussen worden opgenomen en vervolgens te allen tijde toegankelijk worden gemaakt voor studenten.
leerplan
Cursusinhoud
Ontdek en leer over luxe marketingstrategie en merkbeheer met een focus op Franse luxemerken.
U krijgt een beter begrip van wat het betekent om luxemerken te creëren, te bouwen en te beheren. Je ontwikkelt analytische vaardigheden en toont creativiteit en strategisch denken. Je komt met praktische ervaring naar voren in het proces van het voorstellen van innovatieve oplossingen. Aan het einde van de cursus heb je je eerste stap gezet om een luxe merkmanager te worden.
Inleiding tot luxe en luxemerken
- Ontdek het concept van luxe, de dynamiek van de luxe-industrie, de belangrijkste trends in de luxemarkt en de luxeconsumptie. Ook maak je kennis met het specifieke karakter van luxe merken.
- Leer meer over hoe luxe merken worden gecreëerd, gebouwd en beheerd.
Luxe marketingmixstrategie
- Ontdek hoe u de luxe marketingmix kunt ontwikkelen met een focus op het specifieke karakter van luxeproducten, communicatie en retailstrategie.
Een nieuw luxemerk creëren
- Bestudeer marktkansen en leg de basis voor de creatie van een nieuw luxemerk door een consumentendoelstelling te definiëren.
- Ontwikkel een innovatieve propositie met een sterk potentieel in de markt.
Programma resultaat
Leerdoelen
- Begrijp de specifieke aard van luxe merken
- Pas de huidige theorieën en concepten van luxe marketingstrategie en merkbeheer toe.
- Demonstreer het vermogen om marketingsituaties te analyseren, belangrijke problemen te identificeren en oplossingen aan te bevelen
- Ontwikkel probleemoplossend vermogen met voorbeelden uit de praktijk, casestudy's en marketinguitdagingen
- Oefen creatief en kritisch denken om innovatieve oplossingen te vinden
- Ontwikkel communicatieve vaardigheden die relevant zijn voor het werken in marketing