Master in internationale handel en strategisch management
EUDE, Escuela Europea de Dirección De Empresas
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Talen
Spaans
Studieformaat
Afstand leren
Duur
1 Jaar
Tempo
Full time, Deeltijd
Collegegeld
Informatie aanvragen
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
Invoering
De Master in internationale handel en strategisch management heeft tot doel de student een bij uitstek praktische visie te geven op de behoeften van het bedrijf om zijn markt te internationaliseren.
Het internet heeft de globalisering van de markt tot een steeds noodzakelijker feit gemaakt. Op zakelijk niveau was het niet alleen een kans voor grote multinationals, maar ook voor organisaties die met de juiste professionals op korte termijn internationale markten willen betreden.
Om dit te bereiken is het van groot belang om de benodigde kennis te hebben op het gebied van onder meer: Internationale Contractmodellen en de Belastingen die zij hanteren; Logistiek en transport op internationale schaal, elektronische handel en nieuwe 2.0-technologieën of marketingplannen toegepast op de buitenlandse markt.
Gecertificeerde academische kwaliteit
De belangrijkste onafhankelijke nationale en internationale certificeerders certificeren de academische en institutionele kwaliteit van EUDE Business School.
rankings
EUDE Business School wordt internationaal erkend als een van de meest vooraanstaande business schools door prestigieuze media als de Financial Times en de belangrijkste internationale ranglijsten. Deze onderschrijven en positioneren EUDE in de topposities in postdoctorale opleidingen.
Forbes
EUDE is gekozen door het wereldwijde referentiemedium in business en finance. Een alliantie van de toekomst voor de volgende wereldleiders.
FSO-ranglijst
EUDE MBA wordt erkend als een van de beste in de Spaanstalige ranking (FSO) op Europees niveau.
Financiële tijden
EUDE online MBA wordt volgens de prestigieuze financiële krant Financial Times beschouwd als een van de beste ter wereld.
Hamilton Global Intelligence
EUDE wordt door het onafhankelijke adviesbureau Hamilton beschouwd als een van de beste Spaanstalige business schools.
Competenties en professionele kansen van de Master in internationale handel en strategisch management
Met de voltooiing van de Master de student:
- Je neemt verantwoordelijkheid voor de strategische beslissingen die in het internationaliseringsproces worden genomen.
- U kent de procedures voor het analyseren van zakelijke kansen.
- Het zal de belangrijkste financiële en juridische elementen van het bedrijf vaststellen en controleren.
- Je stuurt de werkteams op hun verschillende gebieden optimaal aan.
- Het zal de verschillende marketingstrategieën en -beleidslijnen analyseren, vaststellen en toepassen, aangepast aan de buitenlandse markt.
- Ontwikkelen en implementeren van effectieve communicatieplannen in organisaties.
- Het zal de toepassing van nieuwe technologieën in bedrijven vergemakkelijken.
- Je maakt kennis met de mondiale globaliseringsprocessen van de internationale handel en de economie.
- Je bent bereid om te werken op de internationale afdeling van een bedrijf of organisatie.
- Je hebt een visie, kennis en vaardigheden die nodig zijn om zaken te sturen en te beheren op internationale markten, en de bijbehorende activiteiten te organiseren.
- Het zal de verschillende zakelijke gebieden analyseren die rechtstreeks en wereldwijd van invloed zijn op de internationale handel.
- Je leert de praktische tools om managementtaken uit te voeren met betrekking tot internationale handel en investeringen.
- Het stelt professionals in staat hun kennis bij te werken en uit te breiden.
Programma en agenda van de Master in internationale handel en strategisch management
- Bedrijfsmanagement en -organisatie
- Bedrijfsstrategie
- Financieel beheer
- Richtlijn efficiëntie
- Marketing, Commercieel Management, E-commerce
- Management voor de internationalisering van het bedrijf
- Het bedrijf vóór export:
- Selectie en onderzoek van buitenlandse markten
- Internationale werving
- Logistiek en internationaal vrachtvervoer
- Financiering van internationale operaties
- Master's Thesis Project
Methodologie van de Master in internationale handel en strategisch management
De werkmethodologie die is ontwikkeld aan de EUDE Business School en die wordt toegepast in onze Master in International Trade en strategisch management, is gebaseerd op de Case-methode. Een bij uitstek praktijkgerichte opleiding is voor de student de beste basis om de kennis, vaardigheden en ervaringen op te doen die het bedrijf nodig heeft. De cases die op elk kennisgebied worden ontwikkeld, zijn succesverhalen die de student een ruime marge bieden voor analyse en discussie.
Het klaslokaal met kleine groepen of de EUDE Virtual Campus, een toonaangevend Europees platform, zullen de meest geschikte forums zijn voor studenten om hun mening en reflecties over elk document te delen.
Het studieprogramma is opgesteld onder toezicht en advies van toonaangevende bedrijven in de sector, evenals een faculteit bestaande uit leidinggevenden en voormalige directeuren van multinationale en nationale bedrijven (Telefónica, Deloitte, DHL, Inchaersa, Geindesa, Debebé of Drommer Consulting ) .
Aan het einde van het programma zal de student zijn Final Master Project * afleveren en verdedigen. De PFM * is een businessplan, echt of gesimuleerd, waarbij de student alle verworven kennis en hulpmiddelen heeft toegepast.
Gedurende de duur van het programma heeft de student een persoonlijke tutor en continue feedback van de docenten, waardoor de student te allen tijde weet wat hun verbeterpunten en sterke punten zijn.
* De PFM is verplicht voor studenten in face-to-face-modus. De rest van de modaliteiten zijn vrijgesteld van deze vereiste, behalve voor studenten die de Master of Access voor het officiële diploma hebben gekozen.