
BA in kunstmatige intelligentie voor het bedrijfsleven
DUUR
3 Years
TALEN
Engels
TEMPO
Full time
DEADLINE VOOR AANMELDING
Aanvraagdeadline
EERSTE STARTDATUM
Jun 2025
COLLEGEGELD
EUR 14.100 / per year
STUDIE FORMAAT
Afstand leren
Invoering
De Bachelor in Artificial Intelligence for Business geeft studenten een solide basis in de theorie en het gebruik van AI-technologie en bereidt hen voor op het toepassen van geavanceerde tools op activiteiten binnen de zakenwereld. Het programma behandelt fundamentele concepten in AI, onderzoekt datageletterdheid, productontwerp, deep learning en robotica, en leert studenten hoe deze gebieden kunnen worden geïntegreerd in onder meer duurzame praktijken, onderzoek, investeringen en bedrijfsgroei. Studenten bestuderen ook verantwoorde AI-principes en de sociologische impact van kunstmatige intelligentie.
Degree Toegekend
- Een universitair bachelordiploma uitgereikt door Universidad Católica San Antonio de Murcia (UCAM), (título propio), een door de staat erkende universiteit in Spanje.
- Een bachelordiploma van de EU Business School Zwitserland, internationaal geaccrediteerd door ACBSP, IACBE en IQA en gecertificeerd door eduQua.
- Een door de staat erkende BSc (Hons) in International Business Management-graad van de London Metropolitan University, VK
Voordelen van het studeren van een bachelor
- Een internationale leeromgeving die multicultureel begrip creëert
- Verbeter communicatieve vaardigheden voor effectiever leiderschap
- Bezoek toonaangevende bedrijven om te zien hoe succesvolle bedrijven echt werken
Waarom digitaal
Digitaal onderwijs biedt de ideale oplossing voor professionals die op zoek zijn naar kwaliteitsonderwijs dat gemakkelijk kan worden aangepast aan een druk leven. De Digitale Campus biedt een internationale, flexibele en praktische leerervaring, begeleid door deskundige academici, ondernemers en bedrijfsleiders van over de hele wereld.
Gemak en flexibiliteit staan centraal. Hoewel studenten op de Digitale Campus niet beperkt zijn tot specifieke locaties of klaslokalen, krijgen ze nog steeds dezelfde kwaliteit van onderwijs als hun leeftijdsgenoten op de campus. Studenten kunnen hun studie organiseren rond hun professionele en persoonlijke verplichtingen. Ze kunnen overal ter wereld geplande webinars bijwonen of opgenomen sessies later bekijken wanneer het hen uitkomt. Studenten kunnen contact maken met multiculturele klasgenoten van over de hele wereld en deelnemen aan optionele weken op de campus op EU-campussen in Barcelona, Genève en München.
toelatingen
leerplan
Aantal studiepunten: 240 ECTS
Dit programma behandelt de grondbeginselen van AI vanuit een overwegend conceptueel en bedrijfsgericht perspectief, en laat zien hoe deze nieuwe technologieën u kunnen helpen een concurrentievoordeel te behalen in de zakenwereld. Je leert hoe AI kan worden gebruikt om bedrijfsprocessen te verbeteren, betere beslissingen te nemen en nieuwe producten en diensten te creëren, terwijl je ook de verantwoordelijke, sociale en ethische implicaties van AI onderzoekt. Belangrijke gebieden van AI, waaronder machine learning, deep learning, natuurlijke taalverwerking en opkomende generatieve AI-oplossingen, zullen worden onderzocht in de context van digitale transformatie, big data-analyse en het huidige zakelijke landschap. Dit programma bereidt je voor om een tactische en strategische leider te worden in het ontwikkelen en benutten van AI-gestuurde bedrijfsoplossingen.
Jaar 1
Semester 1 (22 CH I 30 ECTS)
- Bedrijfsmanagement
- Mensen en organisaties beheren
- Marketing & UX
- Impactvolle communicatie
- Financiën en boekhouding
- Innovatieve technologie in het bedrijfsleven
Semester 2 (22 CH I 30 ECTS)
- Project management
- Toegepaste data-analyse
- Economie en ondernemen
- Verantwoordelijk beheer
- Digitale branding, reclame- en mediakanalen
- Creativiteit en ontwerpdenken
Jaar 2
Semester 3 (22 CH I 30 ECTS)
- Logistiek & Operaties
- Digitaal zakendoen
- Financiële rapportage en analyse
- Ondernemerschap en bedrijfsontwikkeling
- Basisbeginselen van AI-bedrijfsvoering
- Aan de slag met datageletterdheid, big data en visualisatie
Semester 4 (22 CH I 30 ECTS)
- Strategieën in een ontwrichtende wereld
- Marketing in actie
- Bedrijfsonderzoeksmethoden
- Principes van AI-gestuurde besluitvorming
- AI-productbeheer en -ontwerp
- Machine learning en deep learning in het bedrijfsleven
Jaar 3
Semester 5 (22 CH I 30 ECTS)
- Creatieve businesscases
- Transformationeel verandermanagement
- Innovatie in het bedrijfsleven
- NLP, generatieve AI en robotica in het bedrijfsleven
- AI in investeringen en bedrijfsgroei
- Verantwoorde AI-principes
Semester 6 (22 CH I 30 ECTS)
- Wereldwijde zaken en strategie
- Het bedrijfsadviesproject deel I
- Marketing Across Cultures
- Semester 7 (22 CH I 30 ECTS)
- Leiderschap en management ontwikkelen
- Het bedrijfsadviesproject deel II
- Internationaal ondernemen
Om af te studeren, moeten studenten naast de genoemde cursussen ook het volgende met succes voltooien voor een totaal van 22 CH | 30 ECTS:
- Business Immersion Week
- Dissertatieseminars
- Eindcases: Business/Specialisatie
- Proefschrift
Semester 7 (22 CH I 30 ECTS)
- Bedrijfsadvies en projectmanagement
- Ondernemend leiderschap
- Professionele zachte vaardigheden
- AI voor verandering in concurrerende markten
- AI-toekomst in de samenleving, economie en duurzaamheid
- Onderzoek en innovatie in de AI-industrie
Programma resultaat
- Verwerf tegenwoordig de AI-fundamentals vanuit een overwegend bedrijfsgericht perspectief.
- Maak gebruik van de nieuwste AI-technologieën om een concurrentievoordeel te behalen in de dynamische zakenwereld.
- Benut AI-projecten en -oplossingen om bedrijfsprocessen, besluitvorming en product-/dienstcreatie te verbeteren.
- Maak kennis met de belangrijkste gebieden van AI (machine en deep learning, NLP, generatieve AI, enz.) in de context van digitale transformatie en Big Data.
- Word een tactische en strategische leider in het ontwikkelen en benutten van AI-gestuurde bedrijfsoplossingen.