Master's Degree in Preventie en Behandeling van Intimidatie op School (Pesten)
Formedia
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Lisbon, Portugal
Talen
Portugees, Spaans
Studieformaat
Afstand leren
Duur
1 Jaar
Tempo
Full time, Deeltijd
Collegegeld
Informatie aanvragen
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
Invoering
JE LEERT:
- Zorg voor wetenschappelijke en professionele training die het vermogen garandeert om deel te nemen aan en zelfs de ontwikkeling van programma's en acties uit te werken voor het oplossen van conflicten op onderwijsgebied die op hun beurt dienen als hulp aan de onderwijsgemeenschap bij het verbeteren en vernieuwen van de omstandigheden en processen van het niet-universitair onderwijs.
- Begrijp het fenomeen geweld op school vanuit een nieuw sociaal perspectief.
- In staat zijn om onderscheid te maken tussen intimidatie op school (pesten) en wat niet.
- De verschillende soorten geweld kunnen onderscheiden.
- Los casussen op voor praktische toepassing.
- Herken de stadia van evolutie van geweld.
- Ken de kenmerken van intimidatie op school (pesten) in de verschillende groeifasen.
- De preventie-, interventie- en follow-upstrategieën kennen die nodig zijn om geweld in de klas en de verschillende evolutiestadia ervan te stoppen.
- Ontwikkel strategieën voor het coördineren van de schoolomgeving.
- Pedagogische en sociale leiderschapsstrategieën in de praktijk brengen.
- Begrijp en moedig de aanwezigheid van belangrijke volwassenen op scholen aan om het vermogen van studenten om met problemen om te gaan, obstakels te overwinnen en de druk van ongunstige situaties te weerstaan, te vergroten.
- Intimidatie op school (pesten) begrijpen vanuit een multicausaal en dynamisch perspectief, om het te onderscheiden van andere vormen van geweld in de klas.
- In staat zijn situaties van intimidatie op school (pesten) te voorkomen en op te sporen.
- Begrijp de noodzaak om sociaal werk op te nemen in het integrale leren van elk onderwerp op basis van strategieën die scholieren in een actieve positie plaatsen.
- Het belang waarderen van de schoolomgevingscoördinator en strategieën gebaseerd op het pedagogisch en sociaal leiderschap van de leerkrachten.
- Word een trainer van trainers, om nieuwe academische en sociale leerstrategieën in de klas op te nemen en de training van onderwijsteams te bevorderen.
- Coëxistentieprojecten kunnen bouwen die geschikt zijn voor verschillende schoolcontexten.
- Bevorder een toepassing van intelligentie en emotionele controle in intrapersoonlijke en interpersoonlijke relaties met als fundamenteel doel onze sociaal-affectieve middelen te verbeteren.
- Word je bewust van het belang van zelfbeheersing en zelfregulatie van de emotionele sfeer (emoties, affecties en gevoelens).
- Het assimileren van de kennis die wordt geboden door een uitgebreide analyse van de sociaal-affectieve en emotionele sfeer als een manier om interpersoonlijke relaties te optimaliseren.
- Pas de verstrekte kennis over basisemoties en sentimentele archetypen (liefde, vreugde, verdriet, enz.) toe in relaties met leeftijdsgenoten en interpersoonlijke banden.
TOEGANGSVEREISTEN: Je moet een bachelor- of bachelordiploma hebben om het diploma te behalen.
Duur: Minimaal 8 maanden en maximaal 16 maanden vanaf de inschrijvingsdatum.
Modaliteit: materiaal beschikbaar in gedrukt boekformaat of pdf + beoordeling en zelfstudies via de virtuele campus van Formación Alcalá.
De master Preventie en behandeling van pesterijen op school heeft een permanente open inschrijving. De student kan zich op elk moment inschrijven en direct na formele inschrijving starten met de opleiding.
Diploma: Master Diploma gecertificeerd door Universidad San Jorge.
Talen van studie en werk: Al het studiemateriaal is in het Spaans. Maar Portugees sprekende studenten kunnen hun werk en vragen in het Portugees sturen naar docenten, tutoren en collega's.
Examens en scripties worden ook in het Portugees voorbereid en verdedigd.
Aantal uren: 1.500
Studiepunten: 60 ECTS
METHODOLOGIE: virtuele campus
De Professor-Tutor houdt de documentatie up-to-date, beantwoordt vragen, begeleidt leren en beoordelen.
Gepersonaliseerd leren: de kennis van elke student staat in contrast met die van de rest van de studenten, waardoor samenwerkend leren wordt gerealiseerd via de virtuele campus
Praktische gevallen: het is gebaseerd op de studie van de casusmethode.
Fysieke ondersteuning: De student ontvangt 7 bibliografische delen uitgegeven door Formación Alcalá.